#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📖کـــتاب صــوتی ؛« " حـــاج قـــاســم "» 🌴"خـــــاطـــرات خــــودنـوشــت ســر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Part07_حاج قاسم.mp3
6.54M
📖کـــتاب صــوتی
؛« " حـــاج قـــاســم "»
🌴"خـــــاطـــرات خــــودنـوشــت ســردار شهیـــد حـــــاج قــــاسـم ســلیمــانـی
« رضــوان الله تعــالـی»
🌴 قــسمــت: ۷
🎧 🎧
🍃🌸
🌸🍃🌸
🍃🌸🍃🌸
🌸🍃🌸🍃🌸
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: شرافت منزلت حامدان حضرت حق قوله علیه السلام: وَ یُشَرِّفُ بِهِ مَنَازِلَنَا عِنْدَ مَوَاقِ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
عوالم وجود
[۱]: عالم اللاهوت، أی عالم الأسماء و الصفات.
[۲]: و عالم الجبروت، المعبّر عنه فی لسان الشریعة بأعلی علیّین، مقام ملائکة کروبیان الوالهین فی شهود الحق، الغافلین عن کلّ ما سوی، مشغولین بذکراللّه بحیث من حیرتهم لایعلمون أنّ فی الوجود غیر اللّه، کما ورد فی الحدیث: « إن للّه
[تعالی] أرضاً بیضاء، [ مسیرة الشمس، فیها ثلاثون یوماً هی مثل أیام الدنیا ثلاثون مرّة [مشحونة خلقاً، یسبّحون اللّه و یهلّلونه، و لا یعلمون أنّ اللّه خلق ادم و لا إبلیس ». [۱] با آن که آنها مجرّدات اند عین علم و شهود، و در اصطلاح حکیم عالم عقول مجرّده طولیه که به حسب علّیت و معلولیت الصافات صفااند یعنی کالصفوف المرتبة.
[۳]: و بعد از او عالم ملکوت است، و هی عالم الأرواح و النفوس المجرّدة فی سلسلة النزولیة، من قبل تعلّقها بالأبدان و بعد صعودها عن عالم الناسوت، کما قال تعالی: « فَسُبْحَانَ الَّذِی بِیَدِهِ مَلَکُوتُ کُلِّ شَیْ ءٍ [۲] » أی أرواحهم فی تحت تصرّفه.
[۴]: و بعد از او عالم مثال، المعبّر عنه بالبرزخ.
----------
[۱]: ۱ - بسنجید: اعلام الدین، ص ۲۸۰ ؛ عوالی اللئالی، ج ۴، ص ۱۰۰ با اختلاف اندک.
[۲]: ۲ - سوره مبارکه یس، آیه ۸۳.
[۵]: و بعد از او عالم طبایع و اجسام است، المعبّر عنه بعالم الشهادة و عالم الناسوت، کما عبّر عن عالم الملکوت بعالم الغیب لغیبتها عن الأنظار.
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: دعای پیامبر پدرم با خط خودش نوشته است: عطا از معنای روایت پیامبر خدا که فرموده است: خیرال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
طول دنیا
حکیمی گفته است: مرگ چون تیری است که به سوی تو آید، و عمر تو به اندازه اصابت تیر است.
دانشمندان هند
ملل و نحل در بیان دانشمندان هند نوشته است آنان روشنفکران هستند و در رشتههای ستاره شناسی و احکام آن باخبرند.
ستاره شناسان هند در احکام نجومی راهی بر خلاف راه منجمان روم و ایران میپیمایند به این معنی آنان احکام نجومی را از راه اتصالات ثوابت بدست میآورند و به سیارات توجهی ندارند و احکام را از خصوصیات کواکب استفاده میکنند و به طبایع آنها نظری ندارند. هندیها ستاره ی زحل را سعد اکبر میدانند چون مکانش از ستارههای دیگر بالاتر و جرمش از دیگران بزرگتر است ولی منجمان در روم و ایران احکام را از طبایع استفاده میکنند.
هندیها در امور طبی از خواص دواها استفاده میکنند نه از طبایع آنها. آنان برای فکر ارزش مهمی قائل اند و میگویند فکر حد وسط معقول و محسوس است که صور محسوسات و حقایق معقولات به وی عرضه میشود و همه ی معلمان عالم بدان متوجه اند.
هندیها با کوشش بسیاری که در ریاضیات متحمل شده اند، از محسوسات بی نیاز شده و تجلیات ویژه ای از عالم برای آنها هویدا گردیده، تا جایی که از مغیبات احوال خبر میدهند و میتوانند جلو باران را بگیرند و گاهی بر اثر شدت قوه ی واهمه میتوانند انسانی را در حال حاضر از پای درآورند البته اظهار مزبور مستبعد نیست زیرا قوه ی واهمه میتواند بر اجسام اثر بگذارد و در نفوس تصرف داشته باشد چنانچه احتلام و چشم زخم اثر تصرف قوه ی واهمه است. افتادن آدمی از روی دیوار مرتفع اثر قوه ی واهمه است با آنکه طرز راه رفتن او بر روی دیوار برابر با راه رفتن روی زمین بوده و هرگاه مجرد باشد اعمال عجیبه از وی به ظهور میرسد و به همین مناسبت هندیها چند روز چشمهای خود را میبندند تا فکر و وهم سرگرم محسوسات نشود و در صورت تجرد با
وهم دیگران مشترکاً بکار میپردازند، خصوصاً وقتی مشترک در اتفاق باشند؛ به همین جهت هرگاه پیش آمد مهمی برای آنها اتفاق افتد چهل تن از دوستان مشفق بر یک امر اتفاق میکنند تا بدین وسیله رفع آن ناراحتی از آنها بشود و گرفتاری شدید از ایشان برطرف گردد. عده یی از آنها لنگر بسته اند یعنی آنها که خود را به آهن میبندند خوی این عده از هندیها آنست که سرها و صورتهاشان را میتراشند و بدنشان را باستثنای عورتشان برهنه میکنند و از شکم تا سینه شان را به زنجیر میبندند و معتقدند هرگاه چنین نکنند ممکن است شکمهایشان از کثرت دانش و شدت وهم و غلبه ی فکر بدرد.
وی گفته ممکن است در آهن ارتباط خاصی با اوهام باشد و گرنه آهن چگونه میتواند از پاره شدن شکم ممانعت کند و یا کثرت دانش چگونه موجبات انشقاق شکم را بوجود
می آورد.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
خیلی وقت ها ما مریض می شویم که جلب توجه کنیم یا می نالیم که جلب توجه کنیم؛ خیلی از ما بیچاره می شویم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از 1تا 3 سالگی با توجه کودک به خود و آرام آرام به توانایی خود، "اعتماد به نفس" شکل می گیرد.
اریکسون معتقد است که مرحله ی دوم خودباوری در مقابل شک است؛ من کی هستم؟ این شکل و شمایل منه شبیه اونا هستم ولی هنوز ضعیفم، آخه اونا از من گنده ترن منم مثل اونا دست و پا دارم حالا می تونم کارهای اونارو بکنم؟ می تونم مثل اونا باشم یا نه؟
مرحله ی کنترل توانایی.
بیشترین پیام تأیید را کودک باید در این سن بگیرد و متأسفانه در فرهنگ آموزش و پرورش ما بیشترین پیام عدم تأیید را در این مرحله به کودک می دهیم.
چه قدر به بچه ها می گیم که نکن عزیزم، دست نزن، ببین تو نمی تونی! آب می خوای خودم بهت می دم.و این عدم تأیید را خیلی وقت ها در کمال مهربانی و بدون خشونت انجام می دهیم. می ریزی، کثیف می کنی، جیز میشی، چه قدر به بچه ها میگیم که نکن، نمی تونی، می ریزی و اصلاً امکان نداره که به بچه ها این فرصت را بدهیم که تجربه کند و بگوییم که تو می تونی.
(ادامه دارد)
#شخصیت {قسمت25}
[مباحث کودک متعادل ]
مرحله ی توجه کودک به توانایی خود ادامه دارد تا مرحله ی سوم.
🔸مرحله ی سوم؛ از این مرحله توجه به محیط و ارتباط با محیط شروع می شود. 3 تا 5 سالگی، کودک آرام آرام خود و توانائی هایش را پیدا کرده حالا سراغ محیط می آید، در محیط چه خبر است؟ چه کاری در محیط می توانم بکنم و چه ابتکاری می توانم بکنم؟ اریکسون این مرحله را ابتکار در برابر احساس گناه نامیده است.
کودک آرام ارام از خودبینی به دیگر بینی می آید تا دیگران و ارتباط انسانی را کشف کند و در این مرحله است که ما معتقدیم سه سال به بعد سن جدایی کودک است و سن مهدکودک پایان سه سالگی است، حالا برو و کشف کن و خودت را در ارتباط با محیط کشف کن.
🔸مرحله ی چهارم 6 تا 12 سالگی است که توجه عمیق به محیط و رابطه ی محیط و خودش است که دوره ی مدرسه ی ابتدایی و دوره ی سازندگی در برابر حقارت است.
مرحله ای است که بر پایه ی مراحل پیشین، نگاه می کند که من کی هستم؟ چه قدر بالاترم؟ چه قدر پایین ترم؟ کجا هستم؟ چگونه هستم؟ و یواش یواش به سمت نوجوانی یعنی مرحله ی پنجم 12 تا 18 سالگی می رود.
🔸مرحله ی پنجم؛ 12 تا 18 سالگی مرحله نوجوانی، سن بحران. در این مرحله این سؤال پیدا می شود که من از کجا آمده ام؟ چرا آمده ام؟ زندگی یعنی چی ؟ چرا من را به دنیا آورده اید؟ و توجه به مبدأ و ارتباط با مبدأ شکل می گیرد. این سؤال ها نشان دهنده ی این است که به مبدأ فکر می کند. سؤال ها از پایین ترین مرحله ی انسان یعنی مرحله ی نباتی شروع می شود و کم کم به سمت بالا می رود
ما باید مراقب باشیم که با جواب هایمان او را به سمت پایین هدایت نکنیم. تو به دنیا آمده ای چون ما خواستیم خوش بگذرونیم، خوب غلط کردیم تو رو آوردیم، اشتباه کردم !!!!!!!!!! نگاه کودک باید به سمت بالا و مبدأ هدایت شود 18 سالگی سن خردمندی است. و مهم این است که این مراحل درست طی شوند و دیدن و دیده شدن در تمام مراحل در تعادل باشند.(ادامه دارد...)
#شخصیت {قسمت26}
[مباحث کودک متعادل ]
4_5961069836938260376.mp3
13.7M
《تعلیم و تربیت - محمود سلطانی》
- خوشبختی و موفقیت
#تعلیم_و_تربیت ۲۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥غربیها با انیمیشن "بچه رئیس" به مبارزهی زندگی با سگ رفتند تا از این سبک زندگی جلوگیری کنند🤔
اما بعضی از ایرانیها زندگی با سگ رو افتخار میدونن . شبکه منوتو هم بهشون میگه به جای بچه سگ بیارید . وضعیت سلبریتیهامون هم که معلومه😵
#رسانه_باشید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎁🎁🎁این هدیه فوق العاده من به شما
قانون بازی درمانی در تربیت فرزند
بخاطر مهربانی اجازه بازنشر حتی بدون ذکر منبع وجود دارد
#اصول_تغذیه_اسلامی
نسخه طلایی سلامتى
🟧 غذا دو وعده یکی صبح یکی شب
🟧 غذای سالم طبیعی طیب و سالم
🟧 خواب اول شب، بیداری آخر شب (سحرخیزی)
🟧 کم خوری هیچ وقت تا حد سیری غذا نخورید
🟧 کم نوشی
🟧 استفاده از دواهای گیاهی
🟧 استفاده از نمک دریا قبل وبعد از غذا
🟧 غذای مناسب مزاج خود میل کنید
🟧 غذا را خوب بجوید
🟧 گناه عامل بیماری است.
⛔️ ترک مایعات بین و تا ۲ ساعت بعداز غذا
⛔️ پرهیز از ظروف تفلون و استیل
🟧 مصرف روغن گیاهی و حیوانی
⛔️ پرهیز از یخ و آب یخ
🟧 صبحانه مفصل و شام کم
🟧 مصرف سبزیجات همراه غذا
⛔️ پرهیز از خوراکیهای صنعتی و فریزی
🔮#تقویت_چشم با👇
📗نگاه کردن به قرآن
📗نگاه به سبزه و آب جاری
📗مسواک با چوب اراک
📗خوردن زردک
📗خواندن نماز شب
📗حنا گذاشتن روی سر
📗سرمه اثمد و سرمه مغزها
📗گرفتن ناخن ها روز پنج شنبه
📗انجام ورزشهای تقویت چشم
🔮عواملی که باعث
#ضعف چشم میشود 👇
📕ترشحات پشت حلق (نزله مغزی )
📕پوشیدن کفش مشکی
📕مطالعه نزدیک غروب
📕نگاه کردن مستقیم به خورشید و اجسام نورانی
📕کم خوابیدن یا پر خوابی
📕یبوست
📕کار مداوم با گوشی ، رایانه و...
📕مصرف زیاد ماهی پیه چشم را آب میکند
📕همبستری در حال سیری و اول شب که معده و عروق پر هستن
📕بلند شدن موی سر و بدن
🔆موی بدن با نوره زرنیخ دار زدوده شود
ﮔﻮﺷﻪ ﺍﯼ ﺍﺯ ﺧـﻮﺍﺹ ﺩﺍﺭﻭﯼ ﺍﻣﺎﻡ ﮐﺎﻇﻢ (ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ)👇👇
🔹تقویت سیستم ایمنی بدن
🔹ﺑﺎﺯﮐﻨﻨﺪﻩ ﻣﺠﺎﺭﻯ ﺳﻴﻨﻪ ﻭﻃﺤﺎﻝ ﻭﻛﺒﺪ ﻭﮐﻠﯿﻪ ﻭﻣﺜﺎﻧﻪ ﻭﻣﺴﻜﻦ ﺩﺭﺩ ﺁﻧﻬﺎ ﻛﻪ ﺍﺯﺳﺮﺩﻱ ﺑﺎﺷﺪ
🔹ﻣﺤﻠﻞ ﺑﺎﺩﻫﺎ ﻭﺍﺧﻼﻁ ﻏﻠﻴﻈﻪ، ﻣﺪﺭ ﺑﻮﻝ ﻭﺣﻴﺾ
🔹ﺍﻟﺘﯿﺎﻡ ﺑﺨﺶ ﺳﺮﻓﻪ ﻭ ﺳﺮﻣﺎﺧﻮﺭﺩﮔﯽ
🔹ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺷﯿﺮﻣﺎﺩﺭ
🔹ﺩﺍﺭﺍﯼ ﭘﺘﺎﺳﯿﻢ، ﮐﺎﻫﺶ ﻓﺸﺎﺭﺧﻮﻥ، ﻣﻔﯿﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﺣﻤﻠﻪ ﻗﻠﺒﯽ، ﭘﺎﮎ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺳﻤﻮﻡ ﺑﺪﻥ، ﺍﺯﺑﯿﻦ ﺑﺮﻧﺪﻩ ﺍﻟﺘﻬﺎﺏ ﺩﻫﺎﻥ
🔹ﻗﺎﻋﺪﻩ ﺁﻭﺭ، ﺍﺷﺘﻬﺎﺁﻭﺭ، ﻓﻌﺎﻝ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﻣﻐﺰ، ﻣﻠﯿﻦ، ﻣﺴﻬﻞ، ﺭﻗﯿﻖﮐﻨﻨﺪﻩ ﺧﻮﻥ، ﺗﻨﻈﯿﻢ ﻫﻮﺭﻣﻮﻧﻬﺎﯼ ﺯﻧﺎﻧﻪ ﻭ ﺑﻬﺒﻮﺩﻭﺿﻌﯿﺖ ﺯﻧﺎﻧﻪ، ﭘﺎﮎ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﻭ ﺿﺪﻋﻔﻮﻧﯽ ﮐﻨﻨﺪﻩ
🔹ﺁﺭﺍﻣﺒﺨﺶ، ﺭﻭﺷﻦ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﭘﻮﺳﺘﻬﺎﯼ ﭼﺮﺏ، ﺷﺎﺩﺍﺑﯽ ﻭ ﻃﺮﺍﻭﺕ ﺑﻪ ﭼﻬﺮه هاﯼ ﺧﺴﺘﻪ ﻭﮔﺮﻓﺘﻪ
🔹ﺗﺤﺮﯾﮏ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﻏﺪﺩﻟﻨﻔﺎﻭﯼ ﺑﺪﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﻓﻊ ﺁﺏ ﺍﺿﺎﻓﯽ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭﺑﺎﻓﺘﻬﺎ، ﺩﻓﻊ ﺳﻤﻮﻡ
🔹ﻧﺮﻡ ﮐﻨﻨﺪﻩ، ﻣﻠﻴﻦ ﻃﺒﻊ ﻭ ﺣﻠﻖ ﻭ ﺳﻴﻨﻪ ﻭ ﺷﺶ ﻭ ﺟﺎﻟﻰ ﺭﻃﻮﺑﺎﺕ ﺁﻧﻬﺎ
🔹ﺳﺮﻳﻊ ﺍﻟﻨﻔﻮﺫ ﺑﻪ ﻋﻤﻖ ﺑﺪﻥ،
🔹ﺗﻮﻟﻴﺪﺧﻮﻥ ﺻﺎﻟﺢ
🔹ﺍﺳﺘﺤﻜﺎﻡ ﺍﻋﺼﺎﺏ ﻭﺍﺳﺘﺨﻮﺍﻥ، ﻣﻨﻊ ﭘﻴﺮﯼ، ﺭﻓﻊ ﺧﻠﻂ ﺳﻮﺩﺍﻭﻯ ﻭﺍﻣﺮﺍﺽ ﺁﻥ
🔹ﺗﺴﻜﻴﻦ ﻗﻮﻟﻨﺞ ﻭﺑﺎﺩ، ﺭﻓﻊ ﺩﺭﺩﻧﺎﻑ، ﺗﻨﻘﻴﻪ ﺯﻧﺎﻥ ﻧﻔﺴﺎﺀ، ﺍﺭﺗﻌﺎﺵ ﻭ ﺧﻔﻘﺎﻥ ﺣﺎﺩﺙ ﺍﺯﺟﻤﺎﻉ
🔹ﺣﺒﺲ ﺧﻮﻥ ﻋﻀﻮ ﻣﻘﻄﻮﻉ ﻭﻣﺠﺮﻭﺡ ﻭ ﺑﺮﺩﻥ ﮔﻮﺷﺖ ﺯﺍﻳﺪ ﻓﺎﺳﺪ ﺟﺮﺍﺣﺎﺕ ﻭ ﺭﻭﻳﺎﻧﻴﺪﻥ ﮔﻮﺷﺖ ﺗﺎﺯﻩ ﺻﺎﻟﺢ
🔹ﺭﻓﻊ ﺯﻛﺎﻡ، ﺗﻔﺘﻴﺢ ﺳﺪﻩ، ﺗﺼﻔﯿﻪ ﮐﺎﻣﻞ ﺧﻮﻥ، ﺷﺴﺘﺸﻮﻯ ﮐﺎﻣﻞ ﻣﻌﺪﻩ
🔹ﺳﺮﻣﺎﺧﻮﺭﺩﮔﯽ ﻭﺳﺮﻓﻪ، ﺩﺭﺩﺁﺭﺗﺮﻭﺯ، ﺁﺳﻢ، ﺗﻨﮕﯽ نفس، ﻟﮑﻪ ﻫﺎﯼ ﭘﻮﺳﺘﯽ
🔴هی نگید سوئیس سوئیس
اینجا رو ببینید حسرت سوئیس رو بشوره ببره پایین👌
آبشار ازنا در و دره اسپر دورود لرستان بهشتی گمشده
#اینجا_ایران_است
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: حکایت ۱۷- مردی بنام حسن اسلامی - دوا فروش - گفت: مدتی به مرض نواسیر [۱] مبتلا و از جراحی آ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا