.......:
پيام تسليت به مناسبت درگذشت آيةاللَّه آقاى حاج سيد مهدى روحانى
پيام تسليت به مناسبت درگذشت آيةاللَّه آقاي حاج سيد مهدي روحاني بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم با تأسف فراوان اطلاع يافتيم كه عالم رباني و فقيه و متكلم عالي مقام آيةاللَّه آقاي حاج سيد مهدي روحاني پس از گذراندن دوران بيماري پُررنج و دشوار، زندگي را بدرود گفته و حوزه ي علميه ي
قم و دوستان و ارادتمندان بيشمار خود را به فقداني دردناك دچار ساخته است. ايشان فقيه و متكلمي سرآمد و يكي از اسطوانههاي علم و تقوا در حوزه ي علميه ي قم، و نمونه و اسوه يي در پارسايي و پرهيزكاري و صدق و صراحت بودند. بيت رفيع و اصيل، و منش زهد و تواضع، و رفتار مردمي و فروتنانه، در كنار برجستگي علمي و تحقيقي، از ايشان شخصيتي كم نظير پديد آورده بود كه ارادت و محبت و تكريم دلهاي بيشماري را به خود جلب ميكرد. نام اين روحاني برجسته و جليل القدر در آزمونهاي بزرگ دوران مبارزات و از آغاز تشكيل نظام جمهوري اسلامي تاكنون، در رديف مدافعان صميمي و صادق انقلاب قرار داشت و شهادت فرزند رشيد و عزيز ايشان در جبهههاي جنگ تحميلي، آزموني بزرگ در اين راه بود. رحلت اين شخصيت ممتاز، فقداني خسارتبار براي حوزه ي علميه ي قم و دوستان و ارادتمندان ايشان محسوب ميگردد و اين جانب اين مصيبت را به حضرت بقيةاللَّه (روحي فداه) و حوزههاي علميه و خاندان محترم و فرزندان و بازماندگان مكرم ايشان تسليت عرض ميكنم و علو درجات ملكوتي ايشان را از خداوند رحيم مسألت مينمايم. سيد علي خامنه اي - ۰۳/۰۹/۱۳۷۹ - بيست وششم شعبان المعظم ۱۴۲۱
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ۶-۳-۶-۴- عاملی برای حفظ عفاف زن هر حرکتی که برای دفاع از زنان انجام میگیرد، باید رکن اصلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
۱۱-۳-۶-۴- تمرکز د لهای همسران روی یک نقطه
این حجابی که اسلام درست کرده است، این نگاهی که اسلام منع کرده است، این معاشرتی که اسلام ممنوع قرار داده است، برای این است که شما دل هایتان و محبّت هایتان روی یک نقطه متمرکز شود. هم شما خانمها و هم شما آقایان. [۲]
۴-۶-۴- فلسفه هجمه دشمنان به مسئله حجاب
۱-۴-۶-۴- مخالفت علنی با حجاب به دلیل منافات آن با بهره وریِ نامشروع مردان از زنان
----------
[۲]: . خطبه ی عقد مورخه ی ۳۰-۳-۱۳۷۹.
همیشه به شکل غلطی در نظامهای طاغوتی به زن نگاه شده؛ امروز در غرب هم همین جور است. حالا عده ای از زنان - مثل خیلی از مردان - در همین نظامهای غربی شخصیتهای برجسته و محترم و پاکیزه ای ممکن است در بیایند، لیکن نگاه عمومی به زن که در فرهنگ غربی نهادینه شده، نگاه غلطی است؛ نگاه ابزاری است، نگاه اهانت آمیز است. [۳]
۲-۴-۶-۴- گرایش زنان به حجاب
شما بدانید زنان مسلمان در بسیاری از نقاط دنیا امروز به شما نگاه میکنند
و از شما یاد میگیرند. این که میبینید در بعضی از کشورهای غربی، در بعضی از کشورهای مسلمان امّا با حکومتهای غیر اسلامی، این طور حجاب اسلامی مورد تهاجم دشمنان دین قرار میگیرد، این نشان دهنده ی گرایش زنان به حجاب است. [۱]
۳-۴-۶-۴- عدم پذیرش فرهنگ اروپایی و تمایل به رواج سبک زن اروپایی
آنها با چه چیز زن مسلمان بیش تر دشمنند؟ با حجاب او. آنها با چادر و حجاب صحیح و متقن شما از همه چیز بیش تر دشمنند. چرا؟ چون فرهنگ آنها این را قبول ندارد. اروپاییها این طورند؛ آنها میگویند هرچه را که ما فهمیده ایم، دنیا باید از ما تقلید کند! مایلند که جاهلیّت خودشان را بر معرفت عالم غلبه بدهند. آنها میخواهند زن به سبک اروپایی را در جامعه رواج بدهند؛ که عبارت است از سبک مد و مصرف و آرایش در انظار عموم و ملعبه قرار دادن مسائل جنسی بین دو جنس؛ میخواهند این چیزها را به وسیله ی زنان رواج بدهند. هرجا با این هدفگیری غربیها مخالفت بشود، فریادشان بلند میشود! اینها کم طاقت هم هستند! همین مدعیان غربی، کم ترین مخالفتی را با مبانی پذیرفته ی خودشان تحمل نمی کنند. [۲]
۴-۴-۶-۴- بهره وری نامشروع مرد از زن
از نظر غرب، علّت این که شما نباید توی چادر باشید، نباید حجاب داشته باشید، این نیست که آزاد باشید. شما دارید میگویید من با حجاب هم آزادی دارم. او چیز دیگری مورد نظرش است؛ زن را برای نوازش چشم مرد، برای بهره وری نامشروع مرد، میخواهند به شکل خاصّی در جامعه ظاهر بشود. این، بزرگ ترین اهانت به زن است؛ حالا ولو با چندین لفاف تعارف آمیز این را بپوشانند و اسمهای دیگری رویش بگذارند. [۳]
۵-۴-۶-۴- از بین بردن میراث هزاران ساله ی ایرانی که همان خانواده و حریم عفاف وحجاب است
همان کسانی که سی سال با این ملّت مبارزه کردند، معارضه کردند، عناد ورزیدند، همان دستگاهها و سیستمهایی که از کارخانجاتِ خودشان مواد شیمیایی و سلاح شیمیایی دست صدّام دادند که بزند توی جبههها و توی جادهها و حتّی توی شهرها، همان کسانی که در عرصه ی فرهنگی شبکه درست میکنند - که شماها بیش تر از من دیده اید و مطّلعید که به قصد نابود کردن بنای خانواده و شکستن حریم عفاف و حجابی که میراث هزاران ساله ی ایرانی است و کشور ما و ملّت ما از دوران قبل از اسلام، از لحاظ مسائل شهوانی و جنسی، یک ملّت عفیف و نجیب بوده، شبکه درست میکنند. [۱]
۶-۴-۶-۴- مخالفت حجاب با سیاست راهبردیِ اساسیِ بنیانی غرب بر عرضه شدن وهرزه شدن زن
----------
[۳]: . بیانات در دیدار جمعی از بانوان قرآن پژوه کشور ۲۸-۰۷-۱۳۸۸.
[۱]: . بیانات در دیدار با گروه کثیری از بانوان ۳۰-۰۶-۱۳۷۹.
[۲]: . بیانات در دیدار با جمع کثیری از پرستاران به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار ۲۲-۸-۱۳۷۰.
[۳]: . بیانات در دیدار جمعی از بانوان قرآن پژوه کشور ۲۸-۰۷-۱۳۸۸.
[۱]: . بیانات در دیدار هنرمندان و دست اندرکاران صداوسیما ۱۲-۴-۱۳۸۹.
شما میبینید در غرب با حجاب تدریجاً به صورت علنی دارد مخالفت میشود. عنوانی که برای این مخالفت ذکر میکنند، این است که میگویند حجاب نماد یک حرکت مذهبی است؛ ما نمی خواهیم در جوامع ما - که جوامع لائیک هستند - نمادهای مذهبی مطرح شوند. به نظر من این دروغ است؛ بحث مذهب و غیر مذهب نیست؛ بحثِ این است که سیاست راهبردیِ اساسیِ بنیانی غرب بر عرضه شدن و هرزه شدن زن است و حجاب مخالف آن است. حتّی اگر چنان چه حجاب ناشی از یک انگیزه و ایمان دینی هم نباشد، با آن مخالفت میکنند؛ مشکل اساسی این است. [۲]
----------
[۲]: . بیانات در دیدار جمعی از بانوان نخبه۱-۳-۱۳۹۰.
#زن و باز یابی هویت حقیقی
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
✳ جنگ امروز ما، جنگ با اسرائیل نیست. جنگ ما، جنگ با ابرقدرتهای شرق و غرب نیست. جنگ ما، جنگ مکتب ماست علیه تمامی ظلم و جور. جنگ ما، جنگ اسلام است علیه تمامی نابرابریهای دنیای #سرمايه_داری و #کمونيزم. جنگ ما، جنگ پابرهنگي علیه خوشگذرانیهای مرفهین و حاکمان بیدرد کشورهای اسلامی است. این جنگ، سلاح نمیشناسد. این جنگ محصور در مرز و بوم نیست. این جنگ، خانه و کاشانه و شکست و تلخی و کمبود و فقر و گرسنگی نمیداند. این جنگ، #جنگ_اعتقاد است؛ جنگ ارزشهای اعتقادی_انقلابی علیه دنیای کثیف زور و پول و خوشگذرانی است. جنگ ما، جنگ قداست، عزت و شرف و استقامت علیه نامردمیهاست.
#امام_خمینی
#سید_روح_الله_موسوی_خميني
#صحیفه_امام
جلد ۲۱، صفحه ۶۹.
الشرح
فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا
ﺑﺮﺍی ﺭﺳﻴﺪﻥ ﺑﻪ ﺭﺍﺣﺘﻲ ﺑﺎﻳﺪ ﺳﺨﺘﻲ ﻛﺸﻴﺪ. (٥)
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا قَرْيَةً كَانَتْ آمِنَةً مُّطْمَئِنَّةً يَأْتِيهَا رِزْقُهَا رَغَدًا مِّن كُلِّ مَكَانٍ... - نحل 112
خداوند مردمان شهری را مثل میزند که در امن و امان بسر میبردند و از هر طرف روزیشان به گونهی فراوان به سویشان سرازیر میشد...
📺 تلاوت زیبا و آرامش بخش آیه 112 سوره مبارکه نحل با صدای عبدالرحمن مسعد
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ضرورت امام گزيني متن حديث ضرورة الائتمام بالإمام ۱- الصدوق عن محمّد بن موسي بن المتوكّل ر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
ضرورت وجود حجت
متن حديث
ضرورة وجود الحُجّة (الامام) ۱- الكلينى عن أحمد بن محمّد عن محمّد بن الحسن عن عباد بن سليمان عن سعد بن سعد عن محمّد بن عمارة عن أبى الحسن الرضا عليه السلام قال: إنّ الحجّة لاتقوم للّه علي خلقه إلّا بإمام حتّي يعرف. ۲- الكلينى عن علىّ بن إبراهيم، عن محمّد بن عيسي، عن محمّد بن الفضيل، عن أبى الحسن الرضا عليه السلام قال: قلت له: أتبقى الأرض بغير إمام؟ قال: لا، قلت: فإنّا نروى عن أبى عبدالله عليه السلام أنّها لاتبقى بغير إمام إلّا أن يسخط الله تعالي علي أهل الأرض أو علي العباد، فقال: لا، لاتبقى إذاً لساخت.
ضرورت وجود حجّت (امام) ۱- كليني از احمد بن محمد از محمد بن حسن، از عباد بن سليمان، از سعد بن سعد، از محمد بن عماره، از ابوالحسن الرضا (ع) نقل كند كه حضرتش فرمود: حجّت خدا بر مردم تمام نشود مگر به امامي كه شناخته شود ۱. ۲- كليني
از علي بن ابراهيم از محمد بن عيسي، از محمد بن فضيل، از ابوالحسن الرضا (ع) نقل كند كه گفت: به آن حضرت عرض كردم: آيا زمين بدون امام باقي ماند؟ فرمود: نه، گفتم: براي ما از ابي عبد اللّه [ امام صادق ] (ع) روايت شده كه زمين بدون امام نماند مگر آن كه خداوند به اهل زمين يا به بندگان خشم گيرد، فرمود: نه، باقي نماند بلكه فرو بلعد۲.
منبع حديث
۱- اصول كافى ۱/ ۱۷۷. ۲- اصول كافى ۱/
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ید و رضا را از من میخواهد چه کنم؟ فرمود: ساکت باش برمی گردد، ای اباصلت هیچ پیامبری نیست که در مشرق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
مروری بر اهم حوادث دوران امامت حضرت رضا (علیه السلام)
سال ۱۸۳ هجری- شهادت موسی بن جعفر (علیه السلام)
سال ۱۸۴ هجری- احمد پسر هارون الرشید معروف به سبتی که در دنیا زهد ورزید و به عبادت مشغول بود، از دنیا رفت. وی روز شنبه را کارگری میکرد و مزد آن را در ایام هفته مصرف میکرد و به عبادت اشتغال داشت تا از دنیا رفت.
سال ۱۸۸ ه. ق علی بن حمزه معروف به کسائی که در علم نحو و لغت و قرائت معروف است و همچنین محمد بن حسن شیبانی، فقیه حنفی که همراه هارون الرشید در سفر طوس بودند، در ری از دنیا رفتند و هارون گفت: فقه و عربیهِ را در ری دفن کردیم.
طبق برخی روایات مدّاح اهل بیت و شاعر توانای ایشان، اسماعیل بن محمد، معروف به سید حمیری در ایام هارون الرشید چشم از جهان بر بست. ولی مستفاد از احادیث و اخبار آن است که وفات وی در زمان حیات امام صادق (علیه السلام) بوده است. وی سعی بلیغ در نشر فضایل اهل بیت (علیهم السلام) داشت به گونه ای که از احدی از اصحاب ائمه (علیهم السلام) معهود نیست که مانند وی نشر فضایل امیرالمؤمنین و اهل بیت (علیهم السلام) نموده باشد، وی در کُناسه کوفه گفت: هر که فضیلتی از علی (علیه السلام) نقل کند که من آن را به شعر در نیاورده باشم، این اسب را با آن چه بر آن است به او میدهم. محدثان، حدیث میخواندند و سید اشعار خود را در آن موضوع میخواند تا آن که مردی فضیلتی نقل کرد که سید در آن
مورد شعر نگفته بود، به وعده خود وفا کرد، سپس آن فضیلت را به شعر در آورد.
در زمان حکومت هارون الرشید عده زیادی از علویان و طالبیان شهید شدند که تاریخ شهادت و نام آنها به جهت کثرت، ضبط نشده است از جمله ادریس بن عبدالله بن الحسن مثنّی که در مصر و آفریقا حکومتی گسترده داشت و به حیله هارون مسموم شد و همچنین ساداتی مثل یحیی بن عبدالله بن حسن مثنّی و محمد بن یحیی، پسر او که در زندان فوت نمود و همچنین حسین بن عبدالله بن اسماعیل از نوادههای جعفر طیار که بر اثر صدمات تازیانه کشته شده و یا عباس بن محمد، از نوادگان امام سجاد (علیه السلام) که هارون ملعون با گرز به او زد و وی را کشت، زیرا هارون وی را پسر زانیه خواند و او به هارون گفت: زانیه مادر توست که در اصل کنیزی بود و برده فروشان در فراش او رفت و آمد کرده اند، هارون سخت در خشم شد و با گرز بر وی زد و او را کشت.
بالجمله عده زیادی از علویان در زمان هارون کشته شدند و جریان حمید بن قحطبه و کشتن شصت نفر از سادات در یک شب، در تاریخ مذکور است. [۱]
سال ۱۸۹ هجری ستاره اقبال خاندان برامکه غروب کرد و اینان که امور کشور به ایشان تفویض شده بود، به دست هارون نابود شدند و جریان عبرت آموز آن در تاریخ مذکور است و این اقدام هارون چنان زیرکانه انجام گرفت که جعفر بن یحیی برمکی که شوهر خواهر هارون و بسیار نزد او محبوب بود تا آن شب که هارون به مأمور خود دستور قتل وی را داد، هرگز احتمال این
حادثه را نمی داد؛ و چون مأمور هارون، برای اجرای حکم به منزل وی رفت، به او گفت: هارون با من این گونه زیاد شوخی میکند، بالاخره قرار شد تا او را پشت خیمه هارون ببرند و دوباره در مورد قتل وی نظر هارون را جویا شوند؛ چون فرمان قتل خود را دوباره شنید، با دستمال خود چشمانش را بست و او را گردن زدند، عجب آن که هارون به مأمور قتل وی گفت: فلان و فلان را حاضر کن؛ چون آنها را حاضر کرد به آنها گفت: این مأمور را گردن زنید زیرا نمی توانم قاتل جعفر را ببینم. [۱]
سال ۱۹۳ هجری روز شنبه سوم جمادی الاول هارون الرشید در طوس از دنیا رفت، وی ۲۳ سال و چند ماه خلافت کرد و هنگام مرگ ۴۴ سال و چهار ماه داشت و در همان مکانی که بارگاه رضویه سلام الله علیه است، به خاک سپرده شد که حضرت رضا (علیه السلام) از این جریان مکرّر خبر داده بود. گاهی میفرمود: مرا با او در یک اتاق مدفون خواهید دید [۲] و گاهی میفرمود: میان من و او شهر طوس جمع خواهد کرد [۳] گاهی نیز میفرمود: من و هارون همانند این دو خواهیم بود و دو انگشت سبابه و وسطی را به یکدیگر میچسباند. [۴]
دِعْبِل در همین مورد اشعاری دارد که مضمون آن این است: دو قبر است در طوس یکی قبر بهترین مردم و دیگری قبر بدترین مردم و این خود عبرت آموز است، نه آن پلید از نزدیکی با آن
پاکیزه سود میبرد و نه آن پاکیزه از این نزدیکی ضرر میکند. [۱]
پانزدهم ماه جمادی الاول ۱۹۳ برای محمد امین فرزند هارون که ولیعهد او بود ودر وقت مرگ پدر، در بغداد بود بیعت گرفتند. مادرش زبیده دختر جعفر، فرزند منصور و از اشراف بانوان بنی عباس بود که آثار او از جمله بناء یا تجدید بناء شهر تبریز و برخی چاهها در راه مکه، معروف است. وی یکصد کنیز داشت که حافظ قرآن بودند و در قصر او صدای قرآن مثل لانه زنبور شنیده میشد و در سال ۲۱۶ در بغداد از دنیا رفت.
----------
[۱]: عیون اخبارالرضا (علیه السلام)، ج ۱، ص ۸۸.
[۱]: مروج الذهب ۳/۴۶۵.
[۲]:
اعلام اله
دایه، ص ۳۶.
[۳]: اعلام الهدایه، ص ۳۶.
[۴]: اعلام الهدایه، ص ۳۶.
[۱]: قبر ان فی طوس خیر الناس کلهم و قبر شرهم هذا علی العبر، ما ینفعالرجس من قرب الزکی و لا علی الزکی بقرب الرجس من ضرر (تتمه المنتهی خلافتهارون).
📚حکایت آفتاب نگاهی به زندگی امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
💠 سلسله جلسات #مبانی_امامین_انقلاب 24 🔰 #فصل_اول با موضوع بازخوانی #صحیفه_امام_خمینی (جلسه 24) ❌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صحیفه امام 25.mp3
5.39M
💠 سلسله جلسات #مبانی_امامین_انقلاب 25
🔰 #فصل_اول با موضوع بازخوانی #صحیفه_امام_خمینی (جلسه 25)
❌ پایان تدریس جلد سیزدهم ❌
👈 در صورت خرابی فایل ، از لینک https://uupload.ir/view/صحیفه_امام_25_vhsk.mp3/
دانلود نمائید .
🎤 با توضیحات #استاد_احسان_عبادی
✅ انقلابی باید مبانی امام و رهبری را بداند تا هم بصیرتش بیشتر شود هم تحلیلهایش مبنایی شود ✅
توضیحات تکمیلی درباره دعای معراج.mp3
6.29M
🔰 چرا دعای معراج جعلی هست؟
🔰 اگر آن را بخوانیم گناه است؟
🌀 اگر جعلی هست ، پس چرا در کتاب چاپ شده و مجوز گرفته؟
🌀 یعنی این دعا در هیچ کتابی نیست؟
🎤 عبادی
👌 شیعه باید علمی و دقیق باشد ، نه هیجانی و احساسی
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#صوت #کتاب_صوتی #دفاع_مقدس 📚 #گردان_صد_و_چهل_و_چهار 7⃣ فصل هفتم (۷) 📻 خاطرات امیر فرض الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#صوت
#کتاب_صوتی
#دفاع_مقدس
📚 #گردان_صد_و_چهل_و_چهار
8⃣ فصل هشتم (۸)
📻 خاطرات امیر فرض الله شاهین راد از دوران دفاع مقدس
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: شگفتی در عملیات کربلای چهار و پنج تعداد مجروحان زیاد بود و آنها را به نقاهتگاهی که به همی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
دوخت لباس
آن روزها شنیدیم که بعضی کارخانهها لباسهایی را که برای برادران سپاهی و ارتشی میدوزند، دستی ۴۵ تومان از دولت پول میگیرند. ما با مراجعه به واحد امور صنفی تقاضا کردیم که دو هزار دست لباس را میدوزیم و مجاناً در اختیار دولت میگذاریم. [۲]
----------
[۲]: یکی از خواهرانی که در ستاد پشتیبانی مکتب الزهرا (س) فعالیت کرده است
ازدواج
اوایل جنگ بود. فکر میکردم من که زن هستم، تکلیفم چیست؟ احساس کردم که باید
با یک جانباز ازدواج کنم... به همین خاطر با جانبازی که از هر دو چشم نابینا و از داشتن پا محروم شده بود ازدواج کردم.
📚خاطراتی از حضور زنان در دفاع مقدس
https://eitaa.com/zandahlm1357