#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#صوت #کتاب_صوتی #دفاع_مقدس 📚 #گردان_صد_و_چهل_و_چهار 8⃣ فصل هشتم (۸) 📻 خاطرات امیر فرض الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#صوت
#کتاب_صوتی
#دفاع_مقدس
📚 #گردان_صد_و_چهل_و_چهار
9⃣ فصل نهم (۹)
📻 خاطرات امیر فرض الله شاهین راد از دوران دفاع مقدس
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: دوخت لباس آن روزها شنیدیم که بعضی کارخانهها لباسهایی را که برای برادران سپاهی و ارتشی می
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
طراحی
قرار بود از چهره تعدادی از شهدا که فردا تشییع میشدند طرحهایی کشیده شود. تقریبا کار محالی بود چون هیچ وسیله ای نداشتیم. چند تا از خواهران چند قوطی رنگ از خانه هایشان آوردند. نقاش ابتدا طرحها را با مداد روی تختهها پیاده کرد. قلم مو نداشتیم. نگاهی به هم انداختیم. آستینم را بالا زدم و انگشتم را در قوطی رنگ فرو بردم و شروع کردم به رنگ زدن. بقیه هم به من نگاه کردند و با خنده مرا همراهی کردند... صدای اذان صبح که بلند شد، به برکت همان شهدا، کار طراحی ما نیز به پایان رسیده بود.
مشکل آب و برق
در آن روزها خواهران دو دسته بودند، عده ای برای مهمات رسانی تعیین و تعدادی هم برای امدادگری راهی بیمارستان شدند. ما به بیمارستان رفتیم. پشت سر هم مجروح میآوردند. دست و پاها و بدنهای پاره پاره، که در پتو و حصیر پیچیده شده بودند. اوائل جرأت نمی کردیم به آنها دست بزنیم؛ ولی کم کم عادت کردیم. خواهران هر کار نیاز بود، میکردند، از تخلیه مجروحین و پرستاری تا کار در آشپزخانه و نگهبانی از بیمارستان. امکانات بسیار کم و مختصر بود. حتی مجبور بودیم سِرُمها را به میخ آویزان کنیم، روز به روز وضع بدتر میشد... آب و برق نبود و آب از شط میآوردیم و یا شستشو را کنار شط انجام میدادیم. این کار باعث میشد که گاهی پای بعضی از خواهران لیز میخورد وآب، او را تا وسط شط میبرد...
📚خاطراتی از حضور زنان در دفاع مقدس
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ارواح پنجگانه انبیاء در بعضی چون انبیاء و مرسلین ارواح خمسه است، أعنی: روح قدسی و روح ایما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
روح یا جوهر ملکوتی
بعد، بدان که: جوهر ملکوتیه که مدبّر این کالبد و آمر و ناهی در او است گاهی
از او به روح تعبیر میشود که « نَفَخْتُ فِیهِ مِن رُّوحِی [۱] »، و از برای روح چنان که گذشت مراتب متفاضله است.
و گاهی به ذات و نفس تعبیر شده: « تَعْلَمُ مَا فِی نَفْسِی وَ لاَ أَعْلَمُ مَا فِی نَفْسِکَ [۲] ».
اقسام نفس و قوای آن به روایت حضرت علی علیه السلام
و از برای او نیز چنانکه علی علیه السلام تعبیر فرموده، مراتب اربعه است، کما قال کمیل بن زیاد: « سألت مولانا أمیرالمؤمنین علیه السلام، قلت: أرید ان تعرّفنی نفسی.
قال: یا کمیل! أیّ نفس [۳] ترید أن اعرفّک؟
قلت: یا مولای هل هی الاّ نفس واحدة؟
فقال: یا کمیل! انّما هی أربعة، النامیة النباتیة، و الحسیة الحیوانیة، و الناطقة القدسیة، و الکلّیة الإلهیة. و لکلّ واحدة من هذه خمس قوی [و خاصیتان].
فالنامیة النباتیة لها خمس قوی: ماسکة و جاذبة هاضمة و دافعة و مربیة. و لها
خاصیتان: الزیادة و النقصان، و انبعاثها من الکبد. و هی أشبه الأشیاء بنفس الحیوان. [۴]
و الحسیَة الحیوانیة لها خمس قوی: سمع و بصر و شم و ذوق و لمس ؛ و لها خاصیّتان: الرضا و الغضب، و انبعاثها من القلب. و هی أشبه الاشیاء بنفس السباع. [۵]
و الناطقة القدسیة، لها خمس قوی: فکر و ذکر و علم و حلم و نباهة. و لیس لها انبعاث، و هی أشبه الأشیاء بنفس الملائکة [۶] ؛ و لها خاصیتان: النزاهة والحکمة.
والکلّیة الالهیة لها خمس قوی: بقاء فی فناء و نعیم فی شقاء، و عزّ فی ذل، و فقر فی غنا، و صبر فی بلاء ؛ و لها خاصیتان: الحلم و الکرم [۱] . و هذه التی مبدؤها من اللّه، و الیه تعود، لقوله تعالی: «فَنَفَخْنَا فِیهِ مِن رُوحِنَا [۲] ». و أمّا عودها [۳] فلقوله تعالی: «یَآ أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ * ارْجِعِیآ إِلَی رَبِّکِ رَاضِیَةً مَّرْضِیَّةً [۴] »، و العقل وسط الکلّ ». [۵]
----------
[۱]: ۱ - سوره مبارکه حجر، آیه ۲۹.
[۲]: ۲ - سوره مبارکه مائده، آیه ۱۱۶.
[۳]: ۳ - مصدر: الأنفس.
[۴]: ۱ - مصدر: - و هی أشبه... الحیوان.
[۵]: ۲ - مصدر: - و هی أشبه... السباع.
[۶]: ۳ - مصدر: بالنفوس الفلکیة.
[۱]: ۴ - مصدر: الرضا و التسلیم.
[۲]: ۵ - سوره مبارکه تحریم، آیه ۱۲.
[۳]: ۶ - مصدر: - و أما عودها.
[۴]: ۷ - سوره مبارکه فجر، آیه ۲۷ و ۲۸.
[۵]: ۸ - بحارالانوار، ص ج ۵۸، ص ۸۵.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: عهد خدا در کافی با سند حسنه از امام صادق علیه السلام نقل شده است: قرآن عهد خدا با خلق است،
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
خمول
خدا به موسی وحی رساند ای موسی لباست کهنه و دل تو تازه باشد. اگر بین مردم ناشناس باشی، فرشتگان آسمان تو را خواهند شناخت.
پارسایی، دوری از حکومت
سلطانی همنشین حکیمی شد که علف میخورد و همین غذای او بود. سلطان گفت: اگر خدمت سلطان کردی به علفخواری مبتلا نمی شدی. حکیم گفت: اگر تو هم علف میخوردی به خدمت سلاطین نیازمند نمی شدی.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
درباره دیده شدن و شاخص خواهی صحبت کردیم. حال چه چیز باعث میشود برویم دنبال دیده شدن وشاخص خواهی؟ من
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنجارها خیلی قوی هستند و تبلیغات نیز هنجارها را تبلیغ می کنند. شما اگر طبق هنجارهای اجتماعی رفتار نکنید، توسط جامعه تنبیه می شوید؛ پس باید قوی باشیم که این تنبیه ها اذیتمان نکند.
این تنبیه ها مثل: بچه تون کلاس های مختلف نمیره؟! ااِااهِ، تا حالا چندبار از این اِه گفتن ها شنیده اید؟ و چقدر می توانید تحمل کنید؟ هرکس می رسه و می پرسه و آخر سر هم تجویز می کنن که می دونی چه ظلمی داری درحق بچه ات می کنی؟ می دونی چه قدر عقب می افته؟ بچه باید 8 تا کلاس بره!!!!!!!!! این ها همه هنجار جامعه است و فشار می آورند. اگر ما به آن چیزی که می دانیم ایمان نداشته باشیم و به آن عامل نشویم، تسلیم هنجار جامعه خواهیم شد.
امروزه تبلیغات یکی از بازوهای بزرگ ایجاد هنجارهای اجتماعی است. مثل کانال Me Shop یک روز میاد میگه این جارو محشره و کمر درد نمی گیرید و .... بعد دو ماه بعد یک جاروی سه گوش میاره و نشون میده و جاروی قبلی را رد میکنه و میگه که با این جارو پادرد نمی گیرید و با جارو قبلی چلاق می شوید و .... من هم باور می کنم و میرم جاروی جدید را می خرم و بعد می بینم که چه قشنگ اسیر حماقت هایم می شوم و می بینم که چه قدر ظریف این حماقت ها را به من تحمیل می کنند.
حماقت به عنوان توهین نمی گویم بلکه منظورم به عنوان شناخت پایین است، یعنی یک کانال تلویزیونی می تونه هنجار جامعه را به من القاء کند. هنجارها را مواظب باشید. پس من هرجا صحبت از هنجار کردم، در مقابل کارکرد است.
[ادامه دارد]
#شخصیت {قسمت31}
[مباحث کودک متعادل ]