eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.8هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: اتاق عمل جنگ شروع شده بود که به اتفاق چند نفر از خواهران پرستار داوطلبانه به مریوان رفتیم. یک روز خواهری را برای عمل آوردند که دستش سفید سفید شده بود. حالت غش و بیهوشی داشت و از ضعف مفرط رنج می‌برد. ما بلافاصله به مداوای او مشغول شدیم. حالش که بهتر شد از وضعش پرس و جو کردیم، فهمیدیم این خواهر اهل شمال است. چندی پیش که عملیات شروع شده، نیمه شب به منطقه رسیده و اظهار داشته که می‌خواهم در یک مرکز درمانی در کنار پرستاران کار کنم. او به مدت ۷۲ ساعت، بی آنکه چیزی بخورد، در اتاق عمل پنس‌ها را می‌شسته و دسته بندی می‌کرده است. از بس که دستش داخل آب بوده، خون به دستش نرسیده و دست کاملاً سفید شده بود. این خواهر شمالی پس از بهبودی، مجدداً در منطقه ماند و به صورت تجربی به پرستاری مجروحین جنگی پرداخت. 📚خاطراتی از حضور زنان در دفاع مقدس https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: فضل الهی بر انسان قوله علیه السلام: وَ أَثْبَتَ فِینَا جَوَارِحَ الاْءَعْمَالِ، وَ غَذَّانَا بِطَیِّبَاتِ الرِّزْقِ، وَ أَغْنَانَا بِفَضْلِهِ، وَ أَقْنَانَا بِمَنِّهِ. جوارح الانسان: أعضاؤه التی یکتسب بها، کیدیه و رجلیه. و الاجتراح: الاکتساب. و الغنا: ضدّ الفقر، و فی الحدیث: «مَن یستغن باللّه و عطائه یغنیه اللّه، أی یخلق فی قلبه غناً أو یعطیه ما یغنیه عن الخلق » [۶] . و القنا: بمعنی العطا و بمعنی الرضا، قوله تعالی: « وَ أَقْنی [۷] ». و اقنی یعنی: خدا است که عطا می‌نماید بعضی از عباد را به مقتضای استحقاق، حتی ارضاهم، کما قال فی حقّ نبیه: « وَ لَسَوْفَ یُعْطِیکَ رَبُّکَ فَتَرْضَی [۸] ». چگونگی اختبار و ابتلاء الهی قوله علیه السلام: ثُمَّ أَمَرَنَا لِیَخْتَبِرَ طَاعَتَنَا، وَ نَهَانَا لِیَبْتَلِیَ شُکْرَنَا. أوّلاً بدان که: اختیار و ابتلا را به معنی امتحان گرفته اند، و اطلاق این معنی بر خدا مجاز است ؛ چه امتحان نسبت به کسی حقیقت است که جاهل و غافل به حال و مالِ طرف باشد، و بخواهد از طریقه امتحان علم کامل به اخلاق و اوصاف ممتحن حاصل نماید که آیا جاهل است، یا عالمِ صادق است، یا کاذب امین است یا خائن، و هو تعالی عالم به احوال و افعال الخلائق حالاً و مالاً بحیث لایغیب عن علمه ذرة فی السماوات و لا فی الأرض. [۱] فلایحتاج أن یختبرهم لیعرفهم. پس بلا بر سه وجه است: [۱]: نعمت، [۲]: و اختبار، [۳]: و مکروه. و اختبار به معنای خبر کردن است. ---------- [۶]: ۹ - مجمع البحرین، ج ۳، ص ۳۳۵، ماده «غنی». [۷]: ۱۰ - سوره مبارکه نجم، آیه ۴۸. [۸]: ۱ - سوره مبارکه فجر، آیه ۵. [۱]: ۲ - اقتباس از سوره مبارکه سبأ، آیه ۳: « لاَ یَعْزُبُ عَنْهُ مِثْقَالُ ذَرَّةٍ... ». .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: خدمت شاه افلاطون گوید: شاه تو را به خدمت نمی خواند مگر اینکه چیزی افزوده بر خودش در تو می‌بیند. او تو را انبری می‌خواهد که با آن آتش بگیرد، چون نمی تواند با دست خود آتش را بگیرد. پس بکوش که به اندازه زیادتی تو بر او، وظیفه ات را انجام دهی. ستایش بی مورد همچنین گوید: کسی که خوبی‌هایی را که در تو نیست ستایش کند و از تو خشنود باشد؛ هم او گاه خشم از تو نکوهشایی کند که در تو نباشد. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: زن و مرد در پيشگاه خداوند يكسان اند أَنِّي لا أُضِيعُ عَمَلَ عامِلٍ مِنْكُمْ مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثي. آل عمران / ۱۹۵ مقاتل بن حيان: لما رجعت أسماء بنت عميس من الحبشه مع زوجها جعفر بن أبي طالب دخلت علي نساء النبي (ص) فقالت: هل نزل فينا شي ء من القرآن؟ قلن: لا! فأتت رسول الله (ص) فقالت: يا رسول الله! إن النساء لفي خيبه و خسار! فقال (ص): و مم ذلك؟! قالت: لأنهن لا يذكرن بخير كما يذكر الرجال! فأنزل الله تعالي هذه الآيه: « إِنَّ الْمُسْلِمِينَ وَ الْمُسْلِماتِ وَ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِناتِ وَ الْقانِتِينَ وَ الْقانِتاتِ وَ الصَّادِقِينَ وَ الصَّادِقاتِ وَ الصَّابِرِينَ وَ الصَّابِراتِ وَ الْخاشِعِينَ وَ الْخاشِعاتِ وَ الْمُتَصَدِّقِينَ وَ الْمُتَصَدِّقاتِ وَ الصَّائِمِينَ وَ الصَّائِماتِ وَ الْحافِظِينَ فُرُوجَهُمْ وَ الْحافِظاتِ وَ الذَّاكِرِينَ اللَّهَ كَثِيراً وَ الذَّاكِراتِ أَعَدَّ اللَّهُ لَهُمْ مَغْفِرَهً وَ أَجْراً عَظِيما! » (الاحزاب/ ۳۵) او دوست داشتني است الكافي/۵/۳۲۰/ باب حب النساء: عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ عَمَّارٍ قَالَ قَالَ أَبُوعَبْدِ اللَّهِ (ع): مِنْ أَخْلَاقِ الْأَنْبِيَاءِ (صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِمْ) حُبُّ النِّسَاءِ! زن كانون آرامش است من لايحضره الفقيه/۲/۶۲۱/ باب الحقوق...: وَ أَمَّا حَقُّ الزَّوْجَةِ: فَأَنْ تَعْلَمَ أَنَّ اللَّهَ (عَزَّ وَ جَلَّ) جَعَلَهَا لَكَ سَكَناً وَ أُنْساً! فَتَعْلَمَ أَنَّ ذَلِكَ نِعْمَةٌ مِنَ اللَّهِ (عَزَّ وَ جَلَّ) عَلَيْكَ! فَتُكْرِمَهَا وَ تَرْفُقَ بِهَا! منحني ايمان انسان با منحني مهرورزي منحني ايمان انسان با منحني مهرورزي او نسبت به خانم‌ها بالا مي‌رود: (برتري ايمان انسان بستگي به ميزان مهرورزي او نسبت به خانم‌ها دارد) من لايحضره الفقيه/۳/۳۸۴/ باب حب النساء: عَنْ أَبِي الْعَبَّاسِ قَالَ سَمِعْتُ الصَّادِقَ (ع) يَقُولُ: الْعَبْدُ كُلَّمَا ازْدَادَ لِلنِّسَاءِ حُبّاً ازْدَادَ فِي الْإِيمَانِ فَضْلًا! مستدرك الوسائل/۱۴/۱۵۷/ باب استحباب حب النساء المحللات و... عَنْ عَلِيٍّ (ع) قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص): كُلَّمَا ازْدَادَ الْعَبْدُ إِيمَاناً ازْدَادَ حُبّاً لِلنِّسَاءِ! او شيرين است وسائل الشيعه/۲۰/۲۴/ باب استحباب حب النساء المحللات و... عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ: كُلُّ مَنِ اشْتَدَّ لَنَا حُبّاً اشْتَدَّ لِلنِّسَاءِ حُبّاً وَ لِلْحَلْوَاءِ! نيش او نوش است المراه عقرب حلوه اللسبه! نهج البلاغه /حکمت ۶۱ او چون شميم دل انگيز گل، خوشبوست وسائل الشيعه/۲/۱۴۳/ باب استحباب التطيب... عَنِ النَّبِيِّ (ص) قَالَ: حُبِّبَ إِلَيَّ مِنَ الدُّنْيَا ثَلَاثٌ: النِّسَاءُ وَ الطِّيبُ وَ جُعِلَتْ قُرَّةُ عَيْنِي فِي الصَّلَاهِ! مهر خود را به او ابراز کنيم الكافي/۵/۵۶۹/ باب نوادر... عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص): قَوْلُ الرَّجُلِ لِلْمَرْأَةِ إِنِّي أُحِبُّكِ لَا يَذْهَبُ مِنْ قَلْبِهَا أَبَداً! توان جسمي و روحي توان جسمي و روحي او را در نظر بگيريم و زيبايي او را پاس بداريم: الكافي/۵/۵۱۰/ باب إكرام الزوجه... فِي رِسَالَهِ أَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ إِلَي الْحَسَنِ (ع): لا تُمَلِّكِ الْمَرْأَةَ مِنَ الْأَمْرِ مَا يُجَاوِزُ نَفْسَهَا! فَإِنَّ ذَلِكَ أَنْعَمُ لِحَالِهَا وَ أَرْخَي لِبَالِهَا وَ أَدْوَمُ لِجَمَالِهَا فَإِنَّ الْمَرْأَةَ رَيْحَانَةٌ وَ لَيْسَتْ بِقَهْرَمَانَه! خانواده سبز ✍مهدی واعظ موسوی https://eitaa.com/zandahlm1357
1_5602817728491552791.mp3
3.89M
🌸 پاسخ استاد پوراحمد .......: سلام مدتی پیش بود که باهمسرم دعواکردیم و همسرم تماس به خانواده خودشون ومن کردن و اوناهم اومدن منزل ما.من هیچوقت از زندگی شخصیم پیش خانواده ها نگفته بودم وهمسرم هم همینطور بودن.ولی اونروز به شدت جفتمون عصبانی بودیم و ازکنترل خارج شد .منم هرچی تودلم بود گفتم از کتک زدن ها وفحاشی های ایشون .واون هم از تمام کاستی های من گفت.خلاصه بعد از این موضوع ماباهم خوب شدیم ولی اونروز ازذهن من بیرون نمیره .و مابین حرفا مادرشوهرمنم گله هایی ازمن داشت وگفت .متاسفانه دیگه حتی به ظاهرهم دوس ندارم باهاشون خوب باشم .وازهمسرم هم به شدت دلخورم .توخونه موقع آشپزی یهومیرم توخودم میگم این آدم همونی بود که جلو همه بهم گفت زن من غذاجلوم نمیذاره‌.شمابگین چه طوری کناربیام.خیلی خوردشدن جلوخانواده شوهر بده.البته من هم به همسرم خیلی حرفاگفتم.بعدمیگن اشکال نداره غریبه نبودن که پدرومادرمونن دیگه.
AUD-20211218-WA0026.
2.16M
🔶 صحبت های دکتر حبشی در مورد رابطه صحیح زن و شوهر در خانواده 🔺 وضعیت و نگاه به زن در دنیای غرب 💥 دکتر حمید حبشی ‌━━═━━⊰❀‌‌•-🕊⃝⃡♡-•❀⊱━━═━
1400-09-24(tarashion).mp3
12.85M
🔊 فایل صوتی برنامه سمت خدا 👤 📚 موضوع: ( تلاش در جهت بهبود روابط خانواده ) 🔹 قسمت سی و هشتم
31.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸سیاست_زندگی کلاس جلسه هشتم 🌹ارسال فایل بخاطر مهربانی به دیگران مجاز است ┈••✾•🌿🌸🌿•✾••┈
4_5792009315598469627.mp3
13.44M
۵۶ من می‌دانم که خدا دوستم دارد ... اما این کافی نیست! 🔅من دلم می‌خواهد برای خدا ویژه باشم! مرا بیشتر و ویژه‌تر دوست بدارد! روی من حساب بیشتری باز کند .... 🔅آیا میانبری هست تا مرا به مقصدم برساند؟
حروف کوچک اندام یا خرد اندام 💠 تحریرحرف "ه" این حرف از سمت چپ شروع می شود و با دو حرکت نوشته می شود ،همانند عدد پنج و ارتفاع آن یک و نیم نقطه است حرف «ه» روی خط زمینه است. 🔺 نکته: انتهای این حرف کمی عقب تر از قسمت شروع قرار می گیرد
حروف کوچک اندام یا خرد اندام 💠 تحریرحرف "و" این حرف با دو حرکت نوشته می شود و ارتفاع آن دو نقطه است، سر واو بایک حرکت و به شکل مثلثی اجرا میشود و بعد یک حرکت "ر" مانند به آن اضافه می شود حرف «و» روی خط زمینه است. 🔺 نکته: سر واو باید توپر و بایک حرکت نوشته شود