#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: شیمیایی نزدیک صبح بود و من داخل چادر امداد بودم که ناگهان متوجه صداهای زیادی در اطرافم شدم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
۹- نحوه ی برخورد با نوگرایی و آثار آن در زمینههای مختلف از جمله پوشش و آرایش
با توجّه به این که نوگرایی یکی از ویژگیهای انسان به شمار میرود و نوعاً در مسائلی از قبیل آرایش و پوشش خودنمایی میکند، نظر جنابعالی در مورد نحوه ی برخورد با اینها چیست؟ دستگاههای دولتی چه کارهایی تاکنون انجام داده اند؟ آیا موفّق بوده اند یا نه؟
در پاسخ شما، آن چیزی که حالا میتوانم عرض کنم، این است که اصل گرایش به زیبایی و زیباسازی و زیبادوستی، یک امر فطری است. البتّه این شاید با مقوله ی نوگرایی مقداری تفاوت کند. نوگرایی امر عامتری است. این مسأله ی آرایش و لباس و چیزهایی که شما گفتید، مقوله ی خاصی است که انسان - بخصوص جوان - از زیبایی و زیباسازی خوشش میآید و دلش میخواهد که خودش هم زیبا باشد. این عیبی هم ندارد؛ یک امر طبیعی و قهری است؛ در اسلام هم منع نشده است. آن چیزی که منع شده، فتنه و فساد است.
این زیبایی و زیباسازی، بایستی موجب این نشود که در جامعه انحطاط و فساد به وجود آید؛ یعنی ابتذال اخلاقی نباید به وجود آید. چگونه؟
راههایش مشخّص است. اگر ارتباط بی قید و شرط و بی بندوباری در روابط زن و مرد وجود داشته باشد، این موجب فساد خواهد شد. اگر به صورت افراطی به شکل مُدپرستی درآید، این به فساد خواهد انجامید. اگر این مقوله ی زیباسازی و رسیدن به سر و وضع و لباس و امثال اینها، مشغله ی اصلی زندگی شود، انحراف و انحطاط است؛ مثل این که در دوره ی طاغوت، آن خانمهای اعیان و اشراف، پشت میز آرایش مینشستند. فکر میکنید چند ساعت مینشستند؟ شش ساعت! این واقعیّت دارد و ما خبرهای دقیق داشتیم که شش ساعت مینشستند! یک انسان، این مدّت برای آرایش صرفِ وقت کند که میخواهد مثلاً به عروسی برود و موی سرش را، یا صورتش را این طوری درست کند! اگر کار به این شکل درآید، انحراف و انحطاط است؛ امّا فی نفسه، رسیدن به سر و وضع و لباس، بدون این که در آن خودنمایی و تبرّج باشد، عیبی ندارد.
در اسلام، تبرّج ممنوع است. تبرّج، یعنی همان خودنمایی زنان در مقابل مردان، برای جذب و فتنه انگیزی. این، یک نوع فتنه است و خیلی اشکالات دارد. اشکالش فقط این نیست که این دختر جوان، یا این پسر جوان به گناه میافتند - این اوّلیش است؛ شاید بتوانم بگویم کوچکترینش است - دنباله اش به خانوادهها میرسد. اساساً آن گونه رابطه ی بی قید و شرط و بی قید و بند، برای بنای خانواده سمِ ّ مهلک است؛ چون خانواده با عشق زنده است. اصلاً بنای خانواده با عشق است. اگر این عشق - عشق به زیبایی، عشق به جنس مخالف - در صد جای دیگر تأمین شد، دیگر آن پشتوانه ی قوی ای که استحکام خانواده باید داشته باشد، از بین خواهد رفت و خانوادهها متزلزل میشود و به همین وضعی درمی آید که امروز متأسّفانه در کشورهای غربی هست؛ بخصوص در کشورهای اروپای شمالی و امریکا.
اخیراً امریکاییان به شدّت دچار این مشکلند. خانوادهها متلاشی میشوند و این مصیبت بزرگی شده است. این مصیبت هم در درجه ی اوّل، ضررش به خود خانمها برمی گردد. البتّه مردان هم بسیار سختیها میکشند؛ امّا بیشتر
به زنان میرسد؛ بعد هم به آن نسلی که متولّد میشود. این نسل بزهکار و تبهکار موجود دنیا و امریکا را میبینید؟ اینها همه اش از آن جا شروع میشود؛ یعنی مقدّمه و کلید شرّی است که دنبالش همین طور پی درپی شرور میآید!
در اسلام، به مسأله ی زیبایی اهمیّت داده شده است. زیاد شنیده ایم که: فانّ الله جمیل و یحبّ الجمال [۱] ؛ خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد. در خصوص رسیدن به سر و وضع، روایات زیادی در کتب حدیثی ما هست. در کتاب «نکاح» مفصّل بحث میشود که مرد و زن بایستی به خودشان برسند. بعضی خیال میکنند که مثلاً مردان باید موی سرشان را بتراشند؛ نه. در شرع، برای جوانان مستحبّ است که موی سر بگذارند. در روایت هست که الشَعر الحسن من کسوة الله فأکرموه [۲] ؛ موی زیبا، جزو کرامتهای الهی است؛ آن را گرامی بدارید. یا مثلاً روایت دارد که پیامبر اکرم وقتی میخواستند نزد دوستانشان بروند، به ظرف آب نگاه میکردند و سر و وضع خود را مرتّب میکردند. [۳] آن زمان که آینه به این شکلی که حالا هست و فراوان هم هست، نبود. جامعه ی مدینه هم که فقیر بود. پیامبر ظرف آبی داشتند، که وقتی میخواستند نزد دوستانشان بروند، از آن به جای آینه استفاده میکردند. این، نشان دهنده ی آن است که سر و وضع مرتّب، لباس خوب و گرایش به زیبایی، امر مطلوبی در شرع اسلام است؛ منتها آن چیزی که بد و مضرّ است، آن است که این وسیله ای برای فتنه و فساد و تبرّج شود. همان طور که گفتم، ضررهایش تا خانواده و نسل بعد هم میرسد.
اخیراً در یکی از مجلّات امریکایی مطلبی دیدم - روزنامههای خودمان هم آن را منعکس کرده بودند - مبنی بر این که دو بچه ی ده، دوازده ساله، در مدرسه کمین گرفته بودند و با مسلسل، یک مشت بچه و معلّم را به رگبار
بسته بودند! اوّل هم آ
ژیر خطر ک
شیده بودند، تا بچهها جمع شوند؛ بعد همه را به رگبار بسته بودند! ببینید برای یک جامعه، چنین وضعیتی، واقعاً چقدر بد و دردآور است! جنایتی خونسردانه و از روی بی خیالی، به خاطر تربیت بد. اینها همه اش دنباله ی همان بی بندوباری است.
----------
[۱]: . بحارالانوار، ج ۶۲، ص ۱۲۵.
[۲]: . همان، ج ۲، ص ۱۲۹.
[۳]: . همان، ج ۷۶، ص ۳۰۷.
#پاسخ پرسشهای دانشجویان
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
💠جنگ ما جنگ عقیده است و جغرافیا و مرز نمیشناسد.
#امام_خمینی
#جمهوری_اسلامی_حَرم_است
📚صحیفه نور ،جلد ٢٠،صفحه ٢٣۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃پیغمبر (ص) فرمودند:
من آیه ای از قرآن میدونم که اگر مردم
فقط به همین یک آیه عمل کنند کفایشتان میکند ...
🍃سورهطلاق آیه ۲
🔸وَمَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا...
و هر کس تقوای الهی پیشه کند، خداوند راه نجاتی برای او فراهم میکند...
🍃امام رضا (علیه السلام) فرمود: «خدای عز و جل به یکی از پیامبران خود وحی فرمود که: هر گاه اطاعت شوم خشنود گردم و چون خشنود گردم برکت دهم و برکت من بی پایان است.» (میزان الحکمة، ج۱، ح۱۷۰۰)
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: تسليم امر و نهى ما متن حديث قالَ (عليه السلام): شيعَتُنا المُسَّلِمُونَ لاِمْرِنا، الْآخِ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
پيشگيري از بواسير
متن حديث
و من أراد أن يأمن وجع السفل و لايضرّه شى ء من أرياح البواسير فليأكل سبع تمرات هيرون بسمن بقر و يدهن أنثييه بزئبق خالص.
پيشگيري از بواسير هر كس ميخواهد كه از ابتلا به درد مقعد مصون بماند و بواسير نگيرد هفت دانه خرماي برنيك با روغن گاو تناول كند، و بيضههاي خود را با سيماب خالص چرب نمايد.
پيشگيري از درد گوش
متن حديث
و من أراد أن لايشتكى أذنه فليجعل فيها عند النوم قطنة.
پيشگيري از درد گوش هر كس ميخواهد كه به گوش درد دچار نشود هنگام خواب قدري پنبه در گوش خود بگذارد.
پيشگيري از درد مثانه
متن حديث
و من أراد أن لايشتكى مثانته فلايحبس البول و لو علي ظهر دابته.
پيشگيري از درد مثانه هر كس ميخواهد كه درد مثانه نگيرد، ادرارش را حبس نكند، حتي اگر سوار بر مركب خود است.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: زایر امام رضا (علیه السلام) و زایر حسین (علیه السلام) علی بن مهزیار گوید: به امام جواد (عل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
ارزش والای تحمل سختی در راه زیارت
حضرت جواد (علیه السلام) فرمود: هیچ کس نیست که پدرم را زیارت کند، متحمل سختی شود مثل باران یا سرما یا گرما، مگر آن که خداوند بدن او را بر آتش حرام خواهد نمود.
حضرت هادی (علیه السلام) فرمود: اهل قم و اهل آبه آمرزیده اند، زیرا قبر جدم علی بن موسی الرضا (علیه السلام) را در طوس زیارت میکنند، بدانید هرکه او را زیارت کند و در راه زیارت او قطره بارانی (کوچک ترین سختی) به او برسد، خداوند بدنش را بر آتش حرام خواهد کرد. حضرت رضا (علیه السلام) نیز فرمود: هیچ مؤمنی نیست که مرا زیارت کند. و قطره ای باران به صورتش برخورد کند مگر این که خداوند، بدن او را بر آتش حرام خواهد نمود. [۱]
----------
[۱]: احادیث مربوط به فضیلت حضرت رضا (علیه السلام) همگی از کتاب شریف وسائل الشیعه، ج ۱۰، باب ۸۲ تا باب ۸۸ ابواب المزار نقل شدهاست.
📚حکایت آفتاب نگاهی به زندگی امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔰 سلسله جلسات #انقلابی_تراز_انقلاب 4 💠 فصل اول : #دانشجوی_تراز_انقلاب ( قسمت چهارم ) 👈 وظایف مهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 سلسله جلسات #انقلابی_تراز_انقلاب 5
💠 فصل اول : #دانشجوی_تراز_انقلاب ( قسمت پنجم و آخر )
👈 وظایف مهم دانشجویان برای #قوی_شدن و شرکت فعال در #جهاد_تبیین
👈 دانشجوی انقلابی باید چگونه باشد؟
🔗 دیدن کلیپ با کیفیتهای بالاتر در https://www.aparat.com/v/HgYdE
🎤 #احسان_عبادی (مدرس مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ)
👌 انقلابی باید قوی شود
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
اینکه می گویند امام حسن عسکری علیه السلام اقدامشون برای آماده کردن مردم با غیبت این بود که از پشت پرده با مردم سخن می گفتند، یا اینکه زیاد در اجتماع حاضر نمیشدند، ایا این قضیه صحت دارد؟ و از طرف دیگر برخی می گویند امام حسن عسکری توسط طاغوت در محاصره و حبس خانگی بود، ایا این قضیه صحت دارد؟ اگر صحت دارد جمع این دو بحث چگونه است؟ و از طرفی اگر حضرت در محاصره و تحت نظر بود چگونه برخی از بزرگان دینی تشرف داشتند خدمت امام حسن عسکری و موفق به دیدن امام زمان (عج) می شدند؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
♦️کتاب الغیبه شیخ طوسی مطالب متعددی را در اینبار آورده مثلا یک مورد که بعضی ها می گویند این نائبان خاص امام زمان مردم چطور اینها را شناختند؟ طرف همین طوری آمد گفت من نائب امام زمانم مردم شناختند؟ مردم اعتماد کردند؟ نه، مثلا نائب اول عثمان بن سعید را در الغیبه شیخ طوسی روایتش هست که در دوره های محامین در آن جلسات اولیه سندش را گفتم، الان حضور ذهن ندارم ولی آنجا گفتم،
↩️که امام عسکری 40 نفر از بزرگان شیعه را جمع می کند در منزلش بعد عثمان بن سعید را می آورد می گوید نگاه کنید این نائب من است، نائب پسر من مهدی هم است. متوجه اید، بعد اینطوری بود که امام مثلا نائبان را معرفی می کردند آقا بعد از من این نائب پسر من مهدی هم هست حواستان باشد. پس این دستگیری، این محاصره، این به قول شما حبس خانگی و امثال اینها.. اینها مراحل دارد ابتدای کار اینطوری نبود در بعضی مراحل فشار کمتر، در بعضی مراحل فشار بیشتر و اینها مانع از دیدار نمی شد.
☝️🏻بعد نکته بعدی اینکه اینها بیشتر سعی یشان بر این بود که امام از آن منطقه ی سامرا و اینها خارج نشود به همین خاطر در محله عسکر تحت نظر بود نه اینکه امام کلا حبس خانگی باشد، خیلی تعبیر درستی نیست من هم جایی ندیدم حبس خانگی بکنند امام را یا اینطور حرف ها.. اینطوری نبوده ولی این مرحله به مرحله هست. مثلا امام کاظم، آیا امام کاظم همیشه زندانی هارون بود نه بعضی موقع ها آزاد بود، امام عسکری هم همین است.
↩️در همین مراحل امام کار خودش را میکرد و ارتباطاتی که با مردم و مخصوصا با بزرگان شیعه، حالا با مردم شاید زیاد امام ارتباط نمی گرفت به خاطر شرایط سختی که داشت اما با بزرگان شیعه که مردم آن بزرگان را می شناختند و اعتماد داشتند امام ارتباط می گرفت و براساس همان ارتباطات نائبان خاص را معرفی کرد چون نائب اول و دوم را خود امام عسکری معرفی کرد اصلا! که عثمان بن سعید و پسرش، پسرش محمدبن عثمان نائب دوم. اینها را معرفی می کردند و مردم را اینطوری آماده می کردند برای بحث ظهور.
🔸پس این چیزی که شما می گویید هر دو مرحله اش بوده هم بحث ارتباط با بزرگان و هم بحث سختگیری، هیچ اشکال خاصی ندارد از این بابت، ولی حبس خانگی و اینها خیلی واژه درستی نیست و من هم جایی ندیدم که حبس خانگی باشند و فلان.. در الغیبه شیخ طوسی متعدد ملاقات های امام عسکری (ع) با بزرگان شیعه را آورده.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فیلم مربوط به لحظاتی از حضور #حاج_قاسم سلیمانی در مجلس عزای حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در کرمان
#جان_فدا
........:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: بمباران روزهای اول جنگ، ۹ ساله بودم. رادیو آژیر قرمز میزد. به خانه خواهرم رفته بودم. در ت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
نمی ترسید اسیر بشین؟
عراقیها تا کوی طالقانی خرمشهر رسیده بودند؛سر کوچه سنگربندی بود؛توی کوچهها دولا دولا میرفتیم؛ هر کس پشت و بالای سر نفر جلویی رگبار میبست تا عراقیها نتوانند او را بزنند؛ همین طور کوچه به کوچه و سنگر به سنگر میرفتیم، توی یکی از کوچهها یکی از مسئولین کشور را دیدم. اول با دیدنش خوشحال شدم اما او تا چشمش به من افتاد، داد زد: «در این جا چه میخواهی؟ برای چه این جا اومدی؟ برگرد عقب».
گفتم: «برای همون هدفی اومدم که شما اومدین» گفت: «لازم نکرده مگر نمی بینی عراقیها تا کجا اومدن؟ »
گفتم: «خوب، اومدم که جلوی اونا رو بگیرم، در ضمن سرخود که نیومدم. ب-ا گروه ابوذر اومدم با همونا هم بر میگردم. »
سراغ بچّههای گروه ابوذر رفت و سرشان داد زد: «چرا این خواهرها رو با خودتون آوردین؟ نمی ترسین اسیر بشن؟ » [۱]
----------
[۱]: راوی: مریم امجدی
📚خاطراتی از حضور زنان در دفاع مقدس
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: توجّه به نعمات الهی و وجوب شکر بر آن و چون اغلب از عباد به کلّی غفلت از منعم خود دارند، له
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
کفران نعمت و مقارنت آن با شرک
پس چون حقیقت حمد و شکر نه فقط لقلقه لسان است، بلکه توحید خدا و خارج نمودن ماسوی در تأثیر است، لهذا خود، کفران نعمت خود را شرک قرار داده، چنان که میفرماید: « وَ مَا بِکُم مِنْ نِعْمَةٍ فَمِنَ اللَّهِ ثُمَّ إِذَا مَسَّکُمُ الضُّرُّ فَإِلَیْهِ تَجْئَرُونَ * ثُمَّ إِذَا کَشَفَ الضُّرَّ عَنکُمْ إِذَا فَرِیقٌ مِّنکُم بِرَبِّهِمْ یُشْرِکُونَ [۳] » یعنی: آنچه در شما است از نعمت از خدا است، و بعد از نعمت اگر به مجازات و مکافات اعمال شما را نائل شد ضرر که نقصان اموال و اولاد و زراعات باشد لابد بالفطرة « إلیه تجارون »، یعنی به او پناه برده و استغاثه رفع او را مینمائید، بعد زمانی که برطرف شد ضرر، فرقه[ای] از شما « بِرَبِّهِمْ یُشْرِکُونَ » مشرک شوند، یعنی: در حال رفاهیت از تحت اوامر و نواهی ما به عصیان خارج شوند.
----------
[۳]: ۱ - سوره مبارکه نحل، آیه ۵۳ و ۵۴.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: همت شاهانه شهریاری بر درباری غضب کرد، وزیر هم فوراً نام او را از دیوان حقوق انداخت. شاه گف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا