#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: پيام نوروزى رهبر معظم انقلاب اسلامى در ابتداى سال ۱۳۸۱ پيام نوروزي رهبر معظم انقلاب اسلامي
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
پيام تسليت به مناسبت درگذشت دكتر يداللَّه سحابى
پيام تسليت به مناسبت درگذشت دكتر يداللَّه سحابي بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم درگذشت مرحوم مبرور آقاي دكتر يداللَّه سحابي رحمةاللَّه عليه را به همه فرزندان محترم و به خاندان گرامي ايشان تسليت ميگويم. اين شخصيت كهن سال علمي و فرهنگي و سياسي، سالهاي درازي را با مجاهدت و جديت، به تلاشي صادقانه در راه آنچه بدان باور داشت مصروف كرد. همت اصلي او گماشته شده بود اولاً بر زدودن تهمتِ ناسازگاري دين و علم، كه انگيزههاي منحرفي موجب طرح مكرر آن از سوي عناصري ميگشت و نيز به مردود شمردن پندار جدايي دين از سياست. در بخشهايي از سالهاي متمادي اين مجاهدت طولاني، وي به شيوههاي فرهنگي و در بخشهاي ديگري به شيوههاي سياسي روي ميآورد و سالها زندان در رژيم ستمشاهي، هزينه ي اين اقدام بااهميت بود. مرحوم دكتر سحابي، مردي باايمان، با حقيقت، خوش روحيه و مقاوم بود. در دوران نظام جمهوري اسلامي پس از مقطعي كه وي از قواي مجريه و مقننه خارج شد، اختلاف برخي از ديدگاههايش با مسؤولان كشور، وي را به وادي بي انصافي و
غرض ورزي سوق نداد. او مردي ديندار و متعبد و درست كردار بود. از خداي متعال مسألت ميكنم كه رحمت و فضل خود را بر روح او ارزاني فرمايد و دوراني را كه او اكنون در آن به سر ميبرد، براي او دوران آسايش و برخورداري از مغفرت الهي قرار بدهد. بمنّه و كرمه - سيد علي خامنه اي - ۲۴/۰۱/۱۳۸۱
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
یکنند و نگاه خواهند کرد و از این چیزی خواهند آموخت و در صدد باشید که کارتان خوب و متعالی باشد، من خ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
۱۱- دلیل عدم سیاستگذاری کلان در ورزش و عدم استفاده از آن در مقابله با تهاجم فرهنگی
چرا در ورزش، سیاستهای کلانی مشاهده نمی شود و از ورزش به عنوان یک ابزار قوی در برابر تهاجم فرهنگی استفاده نمی گردد؟
مطالبی که شما در مورد کمبودهای کار در امر ورزش میگویید، کاملاً درست است. روی ورزش کار نشده است. دو کمبود بزرگ در پرداختن به ورزش وجود دارد:
اوّل، برنامه ریزی کلان و تصمیم گیری اساسی در مورد گزینش ورزشی که باید برای آن سرمایه گذاری کرد. بالاخره جامعه ی ایرانی اقتضایی دارد، استعدادی دارد. کدام ورزشها باید مورد توجّه قرار گیرد؟ و با چه روحیه و پیگیری ای؟ در همین خصوص، من یکی، دو سال پیش، با ورزشکاران و مسؤولان ورزش کشور مفصّل صحبت کردم. من عقیدهام بر این است که اگر ما در این بخش سرمایه گذاری کنیم و درست بیندیشیم و تدبیر کنیم، بلاشک در میدانهای ورزشیِ دنیا همان اتّفاقی خواهد افتاد که در جنگ به وسیله ی بسیجیها و سازمانهای نظامی ما - که از همه ی تجهیزات مدرن دنیا تقریباً منقطع بودند - اتّفاق افتاد. دیدید که در جنگ چه کردند و چه
افتخاری آفریدند! همین الان در ورزشِ والیبال جانبازان و معلولان، همین اتّفاق افتاده است و این برادران مرتّب افتخار میآفرینند. یا مثلاً در کُشتی، خود شما و برادرتان و بعضی از برادران دیگر، واقعاً افتخارات بزرگی را به کشور دادید. ما در همه ی میادین ورزشی میتوانیم این گونه باشیم. هیچ دلیلی ندارد که ما در فوتبال، یا در والیبال، یا در اسب سواری، یا در بعضی از ورزشهای سنّتی خودمان - مثل چوگان - یا در ورزشهای انفرادی رزمی، یا در شنا، نتوانیم به مصاف ورزشکاران برجسته ی دنیا برویم. علّت این که این وضعیّت نابسامانِ فعلی وجود دارد، آن است که بر روی تربیت و پیشرفت و استفاده از تکنیک، برنامه ریزی نشده است. این یک اشکال است.
اشکال دوّم - که آن هم به این اشکال کاملاً مرتبط است - کمبود فضای معنوی و فرهنگی در ورزش است. یعنی در محیط ورزش، سعی نشده فضای فرهنگی اسلامی و سالمی حاکم باشد. نه این که ورزشکاران ما آدمهای خوبی نیستند؛ نخیر، آدمهای بسیار خوب و مؤمن و متّقی و پرهیزکار در میانشان هست؛ منتهی فراتر از این باید باشد. محیط ورزشی ما باید محیط عفیفی باشد. عفّت، معنای خیلی عجیب و وسیعی دارد. سلامت نفس یک انسان، در هرجایی خودش را نشان میدهد. محیط ورزش، باید محیط عفیف باشد. در آن بایستی هرزگی، شلختگی و هر چیز غیر عفیفانه مشاهده نشود. ما باید این فضا را در محیط ورزشمان به وجود آوریم و اگر این باشد، در دنیا خواهد درخشید و ورزش ما ستاره خواهد شد.
شما ببینید، الان همین فیلمهای ما که به جشنوارههای جهانی میرود، آن نقطه ای که این فیلمها برای داوران و تماشاچیان بیشتر جذّاب است، عفّتی است که در فیلمهای فارسی فعلاً هست. حالا بعضی از کارگردانان و فیلمسازان به طور طبیعی دنبال آنند، بعضی هم عفّت به آنها تحمیل میشود، ناچارند که زن و مرد و روابط خانوادگی را آن طوری که فعلاً فضای جمهوری اسلامی میپسندد، پدید آورند؛ همین است که در دنیا گُل میکند.
برخلاف تصوّر خیلیها، دنیا از این بی بندوباری و ولنگاری و هرزه گری خوشش نمی آید؛ خسته شده است. این حالت عفّت و نجابت و سلامت و حیا و این چیزی که طبیعیِ ایرانیها هم هست، اسلام هم همین را توصیه کرده است. این را ما هم باید در محیط ورزش و در محیطهای دیگر حاکم کنیم. این، فضای معنوی - فرهنگی ورزش خواهد شد؛ همان چیزی خواهد شد که شما میگویید برای رفتن به مصاف تهاجم فرهنگی، بایستی متمسّک به فرهنگ خودی شویم و کاملاً درست است.
بنابراین، اگر در عالم ورزش، مسؤولان ورزش به این دو کار بپردازند - یعنی از یک طرف، رسیدن علمی، برنامه ریزی دقیق برای ورزش از همه جهت؛ گزینش، تکنیک، کار، تربیت، تمرین و از طرف دیگر، رسیدن به فضای فرهنگی ورزش - من خیال میکنم که محیط ورزشی ما پیش خواهد رفت و خیلی هم خوب خواهد شد.
البتّه من خواهش میکنم که جوانان ما منتظر آن روز نمانند و نگویند وقتی ورزش آن طوری شد، بعد ما میرویم ورزش میکنیم؛ نه. جوانان بی استثناء ورزش کنند. حالا وقتی میگوییم جوانان، معنایش این نیست که غیر جوانان نباید ورزش کنند؛ نخیر، غیر جوانان هم باید ورزش کنند. البتّه ورزش برای جوان دستاوردهای زیادی دارد که من چون اینها را مکرّر گفته ام، دیگر نمی خواهم تکرار کنم. برای پیران هم ورزش واجب است؛ برای کسانی که از سنین جوانی - از چهل سالگی و پنجاه سالگی - عبور کرده اند، ورزش واجب است و باید ورزش کنند.
#پاسخ پرسشهای دانشجویان
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
💠از هیچ ابر قدرتی نترسید، من وعده پیروزی به شما می دهم.
#امام_خمینی
📚صحیفه نور، جلد ١٢،صفحه ١۴٠
🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
........: پيشگيري از زكام متن حديث و من أراد دفع الزكام فى الشتاء أجمع فليأكل كلّ يوم ثلاث لقم شهد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
آداب حمام و...
متن حديث
و إذا أردت دخول الحمّام و أن لاتجد فى رأسك ما يؤذيك فابدأ عند دخول الحمّام بخمس حسوات ماء حارّ فإنّك تسلم بإذن الله تعالي من وجع الرأس و الشقيقة و قيل خمسة أكفّ ماء حارّ تصبّها علي رأسك عند دخول الحمّام. و اعلم يا أميرالمؤمنين أنّ تركيب الحمام علي تركيب الجسد للحمّام أربعة أبيات مثل أربع طبائع: البيت الأوّل: بارد يابس، و الثانى: بارد رطب، و الثالث: حارّ رطب، و الرابع: حارّ يابس. و منفعة الحمّام تؤدى إلي الاعتدال و ينقى الدرن و يلين العصب و العروق و يقوّى الأعضاء الكبار و يذيب الفضول و العفونات. و إذا أردت أن لايظهر فى بدنك بثرة و لاغيرها فابدأ عند دخول الحمّام بدهن بدنك بدهن البنفسج. و إذا أردت أن لايبثر و لايصيبك قروح و لاشقاق و لاسواد فاغسل بالماء البارد قبل أن تنور. و من أراد دخول الحمّام للنورة فليتجنّب الجماع قبل ذلك باثنتى عشرة ساعة و هو تمام يوم و ليطرح فى النورة شيئاً من الصبر و القاقيا و الحضض أو يجمع ذلك و يأخذ منه اليسير إذا كان مجتمعاً أو متفرقاً و لايلقى فى النورة من ذلك شيئاً حتّي تمات النورة بالماء الحارّ الّذى يطبخ فيه البابونج و المرزنجوش أو ورد البنفسج اليابس و إن جمع ذلك أخذ منه اليسير مجتمعاً أو متفرقاً قدر ما يشرب الماء رائحته. و ليكن زرنيخ النورة مثل ثلثها و يدلك الجسد بعد الخروج منها ما يقطع
ريحها كورق الخوخ و ثجيره العصفر و الحناء و السعد و الورد. و من أراد أن يأمن النورة و يأمن إحراقها فليقلّل من تقليبها و ليبادر إذا عملت فى غسلها و أن يمسح البدن بشى ء من دهن ورد فإن أحرقت و العياذ بالله أخذ عدس مقشر فيسحق بخلّ و ماء ورد و يطلى علي الموضع الّذى أحرقته النورة فإنّه يبرأ بإذن الله و الّذى يمنع من تأثير النورة للبدن هو أن يدلّك عقيب النورة بخلّ عنب و دهن ورد دلكاً جيّداً.
آداب حمام و... هر گاه خواستي حمّام بروي و در سر خود ناراحتي پيدا نكني، هنگام ورود به حمّام ابتدا پنج جرعه آب گرم بنوش، در اين صورت به خواست خداي تعالي، از سردرد و درد شقيقه در امان خواهي بود. بعضي گفته اند هنگام ورود به حمام پنج مشت آب گرم روي سر خود بريز. بدان اي اميرالمؤمنين كه حمّام هم تركيبي مانند تركيب بدن دارد، يعني همان طور كه بدن داراي چهار طبع است حمّام نيز داراي چهار خانه ميباشد: خانه اول: سرد و خشك است، خانه دوم: سرد و مرطوب، خانه سوم: گرم و مرطوب، و خانه چهارم: گرم و خشك. فايده حمّام اين است كه بدن را معتدل ميكند، چرك بدن را از بين ميبرد، عصبها و رگها را نرم ميسازد، اعضاي بزرگ بدن را تقويت ميكند، و فضولات و عفونتها را ميزدايد. اگر ميخواهي بدنت جوش و
دانه و غيره نزند هنگام ورود به حمام ابتدا بدنت را با روغن بنفشه چرب كن. و اگر ميخواهي (بعد از نوره كشيدن) بدنت مبتلا به زخم و تركيدگي و لكههاي سياه نشود بيش از آن كه نوره بكشي خودت را با آب سرد بشوي. كسي كه ميخواهد براي نوره كشيدن به حمام برود بايد دوازده ساعت قبل، يعني يك روز تمام، از مقاربت خودداري ورزد، كمي صبر (زرد) يا قاقيا۱ و يا حفض۲ در نوره بريزد و يا مقدار كمي از مجموعه آنها را با نوره مخلوط كند، اينها را وقتي به نوره اضافه كنند كه نوره را با آب گرمي كه در آن بابونه و مرزنگوش يا گل بنفشه خشك جوشانده شده است، به عمل آورده باشند. مقدار كمي از مجموع اين سه قلم (بابونه و... ) يا از هر يك جداگانه در آب ميجوشانند به اندازه اي كه آب بوي اين گلها را بگيرد. مقدار زرنيخ نوره بايد به اندازه يك سوم مقدار نوره باشد، و براي از بين بردن بوي نوره ميتوان از چيزهايي مانند برگ درخت هلو، تفاله گل كاجيره، حنا و (سعد و گل سرخ) به بدن ماليد. هر كس ميخواهد كه نوره بدنش را نسوزاند آن را زياد هم نزند، كمي بعد از استعمال نوره آن را بشويد، و اندكي روغن گل سرخ به بدنش بمالد، و چنانچه خداي نخواسته نوره بدنش را سوزاند مقداري عدس
پوست كنده را بكوبد و (با سركه و گلاب مخلوط كند) و به جايي كه سوخته دست بمالد، به خواست خداوند بهبود مييابد. براي از بين بردن اثر نوره بر بدن، بلافاصله پس از نوره كشيدن محل آن را با سركه انگور و روغن گل سرخ كاملا مالش دهد.
منبع حديث
۱- عصاره برگ و ميوه درخت اقاقيا. ۲- صمغ صنوبر, تربانتين.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
و تعالی: واسجدو اقترب یعنی نزدیک ترین حالت عبد به خداوند عزوجل وقتی است که در سجود است، و این هما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
عذاب زنهای بی تقوا و بی بند و بار در قیامت
۱۴. صدوق رحمه الله به سند خود از حضرت جواد (علیه السلام) و ایشان از پدر بزرگوار خویش حضرت رضا (علیه السلام) روایت کند که حضرت توسط پدران بزرگوار خویش از امیرالمومنین (علیه السلام) نقل نمود که فرمود:
من و فاطمه، نزد رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) رفتیم، دیدم حضرت به شدت میگرید! عرض کردم: پدر و مادرم به فدایت یا رسول الله، چه چیز شما را گریان نموده است؟
فرمود: یا علی! شبی که مرا به آسمان (معراج) بردند، زنانی از امت خودم را دیدم که گرفتار عذاب شدید بودند، از وضعیت آنان و عذاب دردناک ایشان گریستم.
زنی را دیدم که به مو آویزان بود و مغز سر او میجوشید.
زنی را دیدم که با زبان آویزان بود و آب جوشان در حلق او ریخته میشد.
زنی را دیدم که به سینه هایش آویزان بود.
زنی را دیدم که گوشت بدن خود را میخورد و آتش از زیر او شعله ور بود.
زنی را دیدم که پاهایش را به دست هایش بسته و مارها و عقربها بر او حمله ور بودند.
زنی را دیدم که کر و کور و لال در تابوتی آتشین قرار داشت و مغز سرش از بینی خارج میشد و بدنش از جذام و برص تکه تکه بود.
زنی را دیدم که به دو پا آویزان بود در تنوری از آتش.
و زنی را دیدم که با قیچیهای آتشین گوشت بدنش را از قسمت جلو و عقب، قطع میکردند (یا خودش، گوشت بدن خود را میچید. )
زنی را دیدم که صورت و دست هایش آتش گرفته بود و او اندرون خود را میخورد.
زنی را دیدم که سر او مانند سر خوک و بدنش، بدن الاغ و به هزار هزار نوع عذاب، دچار بود.
زنی را دیدم که به صورت سگ بود و آتش از پشت او داخل و از دهانش خارج میشد و ملائکه با گرزهای آتشین بر سر و بدنش میزدند.
حضرت فاطمه (علیهاالسلام) عرض کرد: ای حبیب من و روشنی چشم هایم! اعمال آنها چه بود که خداوند، این عذاب را بر آنها قرار داد؟
حضرت رسول (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: اما آن زن که به مو آویزان بود، موی خود را از مردان نمی پوشاند.
اما آن که به زبان آویزان بود، شوهر خود را اذیت میکرد.
اما آن که به سینهها آویزان بود، از تمکین به شوهر در بستر خودداری میکرد.
اما آن که به دو پا آویزان بود، بدون اجازه شوهر از خانه خارج میشد.
اما آن که گوشت بدن خود را میخورد، بدن خود را برای مردم زینت میکرد.
اما آن که دو دستش به پاهایش بسته و مارها و عقربها بر او حمله ور بودند، زنی بود که درست شست و شو نمی کرد،
لباس هایش کثیف و از جنابت و حیض، غسل نمی کرد و نظافت نداشت و به نماز اهمیت نمی داد.
اما آن که کر و لال بود، زنی بود که از زنا فرزند میآورد و آن را به گردن شوهر مینهاد.
اما آن که گوشت او را با قیچیها میچیدند (یا خودش گوشت خود را با قیچی میچید)، زنی بود که خود را بر مردان عرضه میکرد.
اما آن که صورت و بدنش آتش گرفته بود و اندرون خود را میخورد، زنی بود که برای زنا واسطه میشد.
اما آن که به صورت سگ بود و آتش از پشت او داخل و از دهانش خارج میشد، زنی بود آواز خوان و نوحه گر و حسود.
سپس حضرت فرمود: وای به حال زنی که شوهرش را خمشگین کند و خوشا به حال زنی که شوهرش از او راضی باشد.
📚حکایت آفتاب نگاهی به زندگی امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔰 #سوال کاربران ✳️ با توجه به زیاد شدن جلساتی که بوی #انجمن_حجتیه می دهد در شهرهای مختلف کشور، چط
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️شبهه اول
شما که ادعا دارید اسلام به زنان اینهمه اکرام و احترام گذاشته پس چرا به زنان گفته #ناقص العقول و... قال امام علی علیه السلام
مَعَاشِرَ النَّاسِ اِنَّ النِّسَاءَ نَوَاقِصُ الْاِیمَانِ...🤔❓
✅جواب دوم👇👇
👌حاج آقا قرائتی
🔆 رهبری فرمود غلط و انحراف است ، پس تمامش کنید
✍ با هزاران درد و تاسف باید گفت متن غلط و بی سند بالا در فضای مجازی و متاسفانه در بین انقلابی ها و مذهبی ها در حال دست به دست شدن هست !!!!
✅ آقایی که این متن را نوشتی چند نکته علمی و دوستانه به شما می گویم امیدوارم توجه کنید:
1️⃣ رهبری در سخنرانی 18 تیر سال 90 صریحا تطبیق گرایی علامات ظهور را غلط و انحراف دانست.
2️⃣ در انتهای این متن خودتان به کتاب ابن حماد سند دادید،معلوم است کار رجالی و حدیثی نکردید، وگرنه می دانستید این فرد یک اهل سنت است که حتی خود سنی ها هم او را پر خطا و اشتباه می دانند و کتابهایش پر از مطالب غلط و عجیب است!
3️⃣ بحث پادشاه اردن و یهودی بودن او هم هنوز اثبات نشده، بر فرض که اثبات شود،آیا این دلیلی بر سفیانی بودن اوست؟
3⃣ نمی دانیم کی و کجا قرار است اینگونه مطلب مهدوی زدن تمام شود، آقا در همان سخنرانی فرمودند " در مهدویت کار علمی و تخصصی کنید و از کارهای سطحی و عوامانه بپرهیزید" اما نمیدانیم چرا برخی همچنان کار عوامانه دوست دارند.
4⃣ مگر سال 99 کلیپ " بهلول" را پخش نمی کردید که میگفت سال 1400 تمام جهان در دست امام زمان است؟ خب چه شد؟ نتیجه؟
⁉️ مگر بارها تطبیقات غلط ندادید و به اشتباه خود پی نبردید؟ پس چرا دوباره تکرار همان غلط؟
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: صبر جانبازان اولین بار شهریور ۵۹ همراه با یک اکیپ پزشک به سنندج و از آنجا به قصر شیرین رفت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
تاثیر دعا
بعد از بازجویی اولیه مرا در سالن مستطیل شکل بزرگی که شبیه سردخانه بود حبس کردند دو در آهنی در دو سو قرار داشت. در و دیوار سرد و سیمانی سالن همراه با سکوتی که فضا را گرفته بود ترس عجیبی را در جانم انداخت، نشستم، تکیه بر دیوار دادم. افکار
شوم و وحشتناکی در سرم افتاده بود احساس میکردم هر لحظه یکی از آن درها باز میشود و چهره منحوس و خشن یکی از بازجوها برابرم ظاهر میشود. خستگی و کوفتگی راه و بی خوابی امانم را بریده بود اما تا پلک بر هم میگذاشتم ترس مثل پتکی بر سرم فرود میآمد، چشم باز میکردم و دوباره به در خیره میماندم. به نماز و دعا نشستم اشک میریختم و ائمه معصومین را صدا میزدم، حالم دگرگون شد و رویایی دیدم در سالن باز شد و به من گفتند: مولا علی (ع) به دیدنت آمده آن بزرگوار نگاهی به من انداخت و رفت. از خواب پریدم، اطمینان خاطر پیدا کرده بودم، دیگر آن افکار شوم و عجیب در سرم نبود، دیگر از در و دیوار سالن ترسی نداشتم و بقیه کارها را به خدا واگذار کردم. [۱]
----------
[۱]: راوی: خدیجه میرشکار- آزاده- کتاب «اسیر شماره ۳۳۹»، صفحه ۳۸
📚خاطراتی از حضور زنان در دفاع مقدس
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥شهید حاج قاسم سلیمانی از منظر تحلیلگران ترکیهای
کمال قلیچدار اوغلوا رئیس حزب چپ گرای ترکیه: هدف قرار دادن بالاترین مقام نظامی #ایران و شخصیت تاثیرگذار در سیاستهای منطقه، یعنی از بین رفتن دیپلماسی.
#حاج_قاسم #جان_فدا
.......:
#خبر
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: دلیل کفر برخی انسانها « لِیَکْفُرُوا بِمَآ آتَیْنَاهُمْ فَتَمَتَّعُوا فَسَوْفَ تَعْلَمُونَ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
حمد موجب طاعت و مغفرت
قوله علیه السلام: حَمْداً یَکُونُ وُصْلَةً إِلَی طَاعَتِهِ وَ عَفْوِهِ، وَ سَبَباً إِلَی رِضْوَانِهِ، وَ ذَرِیعَةً إِلَی مَغْفِرَتِهِ.
الوصلة: ما یتوصّل به الی الشی ء لطاعة العبادة.
و العبادة: الخضوع و التذّلل و الانقیاد الی المولی.
العفوّ: التجاوز عن الذنب.
الرضوان: الرضا، و هو ضدّ السخط، قال تعالی: « یَهْدِی بِهِ اللَّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلاَمِ [۱] »، یعنی: هدایت و ارشاد مینماید خدا به این قرآن کسی را که متابعت نماید رضای او را در اداء اوامر مفروضه و ترک نواهی طرق سلامتی دارین را.
و ذریعه: به معنی وسیله و ما به التقرّب است.
و مغفرت: اگرچه « غفر » به معنی ستر و غطاء است، یقال: غفر اللّه ذنبه، أی ستره و غطاه، ولی مغفرت حقیقةً به معنای معرفت است، چنان که معصوم در تأویل آیه شریفه: « قُل لِّلَّذِینَ آمَنُوا یَغْفِرُوا لِلَّذِینَ لا یَرْجُونَ أَیَّامَ اللَّهِ لِیَجْزِیَ قَوْمًا بِمَا کَانُوا یَکْسِبُونَ [۲] » فرموده: أی « قل للذّین منّنا علیهم بمعرفتنا أن یعرّفوا الّذین لا یعلمون، فاذا عرّفوهم فقد غفروا لهم » [۳] . [۴]
« لاَیَرْجُونَ أَیَّامَ اللّهِ »، أی وقایع اللّه لعباده من إیصال أجر الحسن لأهل الطاعة، و وصول العقوبة للعاصین.
----------
[۱]: ۱ - سوره مبارکه مائده، آیه ۱۶.
[۲]: ۲ - سوره مبارکه جاثیه، آیه ۱۴.
[۳]: ۳ - اصل: بمعرفتنا یغفروا أی یعرفوا و یعلموا الذین، به جای: بمعرفتنا... غفروا لهم.
[۴]: ۴ - بحارالانوار، ج ۲، ص ۱۵ و ج ۹، ص ۲۳۷.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357