هدایت شده از ........
💢 انقلاب فرهنگی ادامه دارد
امام خمینی(ره):
خروج از فرهنگ بدآموز غربی و نفوذ و جایگزین شدن فرهنگ آموزنده اسلامی- ملی و انقلاب فرهنگی در تمام زمینهها در سطح کشور آنچنان محتاج تلاش و کوشش است که برای تحقق آن سالیان دراز باید زحمت کشید و با نفوذ عمیقِ ریشهدار غرب مبارزه کرد. و ما میدانیم که اگر با دقت ریشهیابی کنیم، آنچه بر ملت ما گذشته و اکنون میگذرد حتی جنگ تحمیلی، سرچشمه از دانشگاه غربزده و متخصصان غیر متعهد و وابسته گرفته است.
#امام_خمینی
صحیفه امام؛ ج19؛ ص110 | پیام به ستاد انقلاب فرهنگی؛ 19 آذر 1363
........:
@zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: آداب حمام و... متن حديث و إذا أردت دخول الحمّام و أن لاتجد فى رأسك ما يؤذيك فابدأ عند دخو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
ازدياد عقل
متن حديث
و من أراد أن يزيد فى عقله فلايخرج كلّ يوم حتّي يلوك علي الريق ثلاث هليلجات سود مع سكّر طبرزد.
ازدياد عقل هر كس ميخواهد كه عقلش زياد شود هر روز ناشتا سه دانه هليله سياه با شكر طبرزد (نبات) بجود.
اعضاء و جوارح بدن
متن حديث
اعلم يا أميرالمؤمنين أنّ الله عزّوجلّ لم يبتل البدن بداء حتّي جعل له دواء يعالج به و لكلّ صنف من الداء صنف من الدواء و تدبير و نعت و ذلك أن هذه الأجسام أسّست علي مثال الملك فملك الجسد هو ما فى القلب، و العمّال العروق فى الأوصال و الدماغ، و بيت الملك قلبه، و أرضه الجسد، و الأعوان يداه و رجلاه و عيناه و شفتاه و لسانه و أذناه، و خزائنه معدته و بطنه و حجابه و صدره، فاليدان عونان يقربان و يبعدان و يعملان علي ما يوحي إليها الملك، و الرجلان ينقلان الملك حيث يشاء، و العينان يدلّانه علي ما يغيب عنه لأنّ الملك وراء حجاب لايوصل إليه إلّا بإذن و هما سراجاه أيضاً، و حصن الجسد و حرزه الأذنان لايدخلان علي الملك إلّا ما يوافقه لأنّهما لايقدران أن يدخلا شيئاً حتّي يوحى الملك إليهما أطرق الملك منصتاً لهما حتّي يعى منهما ثمّ يجيب بما يريد نادا منه ريح الفؤاد و بخار المعدة و معونة الشفتين و ليس للشفتين قوّة إلّا بإنشاء اللسان و ليس يستغنى بعضها عن بعض و الكلام لايحسن إلّا بترجيعه فى الأنف لأنّ الأنف يزيّن الكلام كما يزيّن النافخ المزمار، و كذلك المنخران هما ثقبا الأنف و الأنف يدخل علي
الملك ممّا يحبّ من الروائح الطيّبة فإذا جاء ريح يسوء أوحي الملك إلي اليدين فحجبت بين الملك و بين تلك الروائح، و للملك مع هذا ثواب و عذاب فعذابه أشدّ من عذاب الملوك الظاهرة القادرة فى الدنيا، و ثوابه أفضل من ثوابها فأمّا عذابه فالحزن و أمّّّا ثوابه فالفرح، و أصل الحزن فى الطحال و أصل الفرح فى الثرب و الكليتين و فيهما عرقان موصلان فى الوجه، فمن هناك يظهر الفرح و الحزن فتري تباشيرهما فى الوجه، و هذه العروق كلّها طرق من العمّال إلي الملك و من الملك إلي العمّال، و تصديق ذلك إذا تناول الدواء أدّته العروق إلي موضع الداء. و اعلم يا أميرالمؤمنين أنّ الجسد بمنزلة الأرض الطيبة الخراب إن تعوهدت بالعمارة و السقى من حيث لاتزداد من الماء فتغرق و لاتنقص منه فتعطش دامت عمارتها و كثر ريعها و زكا زرعها و إن تغافلت عنها فسدت و نبت فيها العشب و الجسد بهذه المنزلة و التدبير فى الأغذية و الأشربة يصلح و يصحّ و تزكو العافية
فيه.
اعضاء و جوارح بدن بدان اي اميرالمؤمنين كه خداوند عزّوجلّ براي معالجه هر دردي كه در بدن مينهد دارويي قرار داده، و براي هر نوع بيماري نوعي دوا مقرّر داشته است، چون اين بدنها شبيه يك كشور است كه پادشاه آن قلب است، و عمّال و كارگزارانش رگها و بندهايند (و مغز، و قصر پادشاه قلب اوست) و قلمرو او كلّ پيكر است، و معاونان و دستيارانش دستها و پاها و چشمها و لبها و زبان و گوشهايند
، و خزانه هايش معده و شكم اوست، و سراپرده اش سينه او. دستها دو معاونند كه وسيله دور و نزديك ساختن هستند و طبق سفارشها و دستورهاي پادشاه عمل ميكنند (پاها پادشاه را جا به جا ميكنند) به هر كجا كه بخواهد، چشمها آنچه را كه از نگاه او پنهانند به وي نشان ميدهند، چرا كه پادشاه در سراپرده است و اخبار جز با اجازه به او نمي رسند، همين چشمها به منزله دو چراغ پادشاه نيز هستند. دژ و قلعه بدن گوشهايند، و تنها به چيزهايي اجازه ورود بر پادشاه را ميدهند كه او موافقت كند، زيرا اين دو عضو قادر نيستند چيزي را وارد كنند مگر آنگاه كه پادشاه به آنها اشاره كند و اذن دهد، پادشاه به آن دو گوش ميدهد و سپس پاسخ دلخواه خود را به آنها ميدهد. زبان با ابزارهاي چندي سخن پادشاه را ترجمه ميكند از جمله با ريح الفؤاد و بخار معده و كمك لبها، و لبها را قدرتي نباشد مگر با حركت زبان و اين دو از يكديگر بي نياز نيستند، و سخن گفتن
جز با گرداندن صدا در بيني نيكو صورت نگيرد، زيرا همان گونه كه ني زن با دميدن در ني صدايي نيكو در ميآورد، بيني نيز سخن را نيكو ميسازد، (منخرها يا سوراخهاي بيني نيز اين گونه اند، بيني به پادشاه ميرساند) بوهاي خوش را كه او دوست ميدارد، و
اگر بوي ناخوشي باشد پادشاه به دو دست فرمان ميدهد دستها (با كنار زدن شيئ بد بو يا گرفتن سوراخهاي بيني) مانع رسيدن آن بو به پادشاه شوند. مع هذا، اين پادشاه پاداش و كيفر هم ميدهد، كيفرش سخت تر از كيفري است كه پادشاهان قدرتمند دنيوي ميدهند، و پاداش او نيز از پاداش اين پادشاهان برتر است. كيفر آن غم و اندوه است، و پاداشش شادي و سرور، ريشه غم و اندوه در طحال (سپرز) است و ريشه شادي در ثَرب۱ و كليه ها. در اين اعضا (طحال و ثرب و كليه ها) دو رگ است كه به صورت وصل هستند، از همين روست كه آثار غم و شادي در چهره نمايان ميشود. اين رگها تماما، راههاي ارتباطي كارگزاران با پادشاه و پادشاه با كارگزاران ميباشند، دليلش هم اين است
كه وقتي دارو ميخوري رگها آن را به محل درد ميرسانند. بدان اي امير كه بدن مانند زمين حاصل خيز اما بايري است كه اگر به آن رسيدگي كني و طوري آبياريش كني كه نه غرق آب شود و نه قسمتي از آن آب نخورد و تشنه بماند، هميشه آباد ميماند و شاداب و خرم ميشود و محصول زيادي ميدهد، ولي اگر از آن غفلت ورزي خراب ميشود و علفهاي هرز در آن ميرويد، بدن نيز اين گونه است، دقت و مراقبت در مصرف غذاها و نوشيدنيها باعث سلامت
و تندرستي و عافيت بيشتر آن ميگردد.
منبع حديث
۱- پيه نازكي كه معده و امعاء را پوشانده است، چادر پيه.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: عذاب زنهای بی تقوا و بی بند و بار در قیامت ۱۴. صدوق رحمه الله به سند خود از حضرت جواد (عل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
جزای اعمال در تمام ادیان
أعنی: بگو به صاحبان علم و معرفت و ایمان که تعلیم و تعریف کنند به جهّال
که البته « لِیَجْزِیَ قَوْماً بِمَا کَانُوا یَکْسِبُونَ »، یعنی: البته جزا میبیند هر قومی از اقوام، اعمّ از یهود و نصاری و مجوس و مسلم، عالم و جاهل، مطیع و عاصی، شقی و تقی، به آن اعمالی که کسب مینمایند « إن خیراً فخیر و إن شرّاً فشر » [۵]،
« فإذا علموهم أو عرفوهم فقد غفر لهم ». [۱]
و چنان که در موضع دیگر فرمود: « وَ لِکُلٍّ دَرَجَاتٌ مِّمَّا عَمِلُوا [۲] »، یعنی: برای هر عاملی در طاعت و معصیت درجه و مرتبه ای است از ثواب و عقوبت به مقتضای اعمال و بر قدر استحقاق ؛ زیرا که مجزی، نقّاد بصیر است، « وَ مَا رَبُّکَ بِغَافِلٍ عَمَّا یَعْمَلُونَ [۳] »، چنان که هر وقت را حق تعالی به واسطه مجازات اهل قریه و شهری بلای عامی فرستاد، از قبیل قحط و غلا و طاعون و وبا و استیلای دشمن، هر فردی از افراد ساکنین آن بلده به قدر استحقاق خود مجازات میشدند، یکی به قتل یکی به اسارت یکی به جراحت و یکی به غارت اموال، با آن که تمام در شهر واحدند، کما قیل:
دو کشتی [متساوی] المزاج [۴] در یک بحر یکی رساند به ساحل، یکی به طوفان داد [۵]
لذا قال تعالی فی موضع آخر: « لَیْسَ بِأَمَانِیِّکُمْ وَ لاَ أَمَانِیِّ أَهْلِ الْکِتَابِ مَن یَعْمَلْ سُوآءًا یُجْزَ بِهِ وَ لا یَجِدْ لَهُ مِن دُونِ اللَّهِ وَلِیًّا وَ لا نَصِیرًا [۶] ».
ضمیر « کم » [۷] اشاره به مسلمین است، و اهل کتاب یهود و نصاری، یعنی نیست هرگز به میل و خواهش و اراده شما و اهل کتاب که بگویند: « نَحْنُ أَبْناءُ اللّهِ وَ أَحِبّاؤُهُ [۸] »، اعنی: ماها مسلم و اهل کتابیم، هر چه میکنیم معفوّ و مغفوریم، فقط به همین اسم اسلام و انتساب به کتاب آسمانی ؛ بلکه « مَن یَعْمَلْ سُوآءًا [۹] »، یعنی:
مطلقاً هر فرقه از شما که اعمال سوء نماید فورا به آن عمل سوء خود جزا داده میشود، نمی باید برای خود ولیّی، اعنی [۱] و معانی در جلب نفع به خود، « و لانصیراً ». یعنی: و نه مانعی که منع و دفع ضرر و مکروه نماید از او.
----------
[۵]: ۱ - الکافی، ج ۲، ص ۲۹۴ ؛ بحارالانوار، ج ۶۸، ص ۳۶۸.
[۱]: ۲ - بسنجید: تفسیر القمی، ج ۲، ص ۲۹۴ ؛ بحارالانوار، ج ۲، ص ۱۵: - علموهم أو.
[۲]: ۳ - سوره مبارکه انعام، آیه ۱۳۲.
[۳]: ۴ - همان.
[۴]: ۵ - هکذا در اصل، مصدر: متساوی اساس را در بحر.
[۵]: ۶ - قصاید، محتشم کاشانی، « در مدح پادشاه دکن گفته ».
[۶]: ۷ - سوره مبارکه نساء، آیه ۱۲۳.
[۷]: ۸ - اصل: منکم.
[۸]: ۹ - سوره مبارکه مائده، آیه ۱۸.
[۹]: ۱۰ - سوره مبارکه نساء، آیه ۱۱۰.
[۱]: ۱ - هکذا در اصل / جمله ناقص به نظر میرسد.
📚حکایت آفتاب نگاهی به زندگی امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
♨️شبهه اول شما که ادعا دارید اسلام به زنان اینهمه اکرام و احترام گذاشته پس چرا به زنان گفته #ناقص
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
46.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 #کلیپ #حرف_خاص
- یک عمر مجاهدت شما در جبهه های جنگ
- کارهای فرهنگیتان برای تبلیغ دین و یاری امام زمان(عج)
- سختی هایتان در زندگی شخصی و عبادت هایی که انجام دادید و...
درست در همان لحظه ای که باید به دادتان برسد، باطل میشود!
💥 چون شما یک اصل اساسی را نادیده گرفتید❗️
#استاد_شجاعی
🌐 آپارات | یوتیوب
※ منبع؛ مجموعه اخلاق منتظر