#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: تاریخ فتوحات، بدن نیشابوری در تفسیر آیه سَنُرِیهِمْ آیٰاتِنٰا فِی الْآفٰاقِ وَ فِی أَنْفُس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
حدوث و قدم کلام
علماء، در اینکه آیا کلام خدا قدیم یا حادث است با قیاس شکل اول به دو نتیجه مخالف رسیده اند؛ کلام صفت خداست، هر صفت خدا قدیم است پس کلام هم قدیم است. کلام مترتب الاجزاء است. هر مترتب الاجزایی حادث است، پس کلام حادث است. گروههای اسلامی هر کدام در این باره به بحث و بررسی پرداخته اند و اما تحقیق مطلب: کلام بر دو معنی است، کلام نفسی و کلام لسانی. کلام لسانی دو حالت دارد، تکلم بالفعل و تکلم بالقوه؛ این عناوین را با ضد آنها میشناسیم. مثلاً نسیان ضد کلام نفسی است و سکوت ضد کلام لسانی است و لالی ضد کلام فعلی است.
معنی نیز دو مفهوم دارد، مدلول لفظ و چیزی قائم به غیر. اینکه اشعری میگوید مراد از کلام، کلام نفسی است، از این سخن، اشعریان اینگونه برداشت کرده اند که مراد مدلول لفظ است. آنان قائل به حدوث الفاظ شده اند و البته این عقیده مستلزم لوازم فاسده ی زیادی است از جمله اینکه انکار کلام قرآنی خدا، کافر نیست با اینکه قرآن ضرورتا کلام خداست.
نیز پذیرش این سخن موجب میشود که قرآن قابل معارضه و تحدی نباشد.
پس باید گفت مراد کلام نفسی به معنای دوم (قائم ذات خدا) است، و این همان کلامی است که در قرآن آمده و خوانده میشود و در سینهها محفوظ است و این کلامی غیر از قرائت و کتابت حادث شده است. چنانکه مشهور میگویند: قرائت غیر از قرائت شده است.
اینکه گفته شود که مرتبة الاجزاء است. درست نیست چرا که معنا در نفس وجود میگیرد، و ترتب و تأخری به آن راه ندارد، چنانچه معنی قائم به نفس حافظ است و ترتبی در آن راه ندارد.
البته ترتب در تلفظ ضرورتاً ایجاد میشود چون ابزار تلفظ یاری نمی رساند.
دلائلی که بر حدوث دلالت دارند، دلیل بر حدوث جمعی است، با این توضیحات میتوان وجه حملی برای شیخ اشعری بیان کرد.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
در همین فضای مبحث اتاق جدا، بحث اسباب بازی کودک هم مطرح می شود، وقتی اتاق جدا و مبلمان جدا برایش می
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دیده شدن در دوران کودکی در دیده شدن در شب عروسی و غیره سر درمی آورد. پایه ی خودشیفتگی نیز در این مرحله گذاشته می شود. از امشب یک دفعه نروید و هر چی عکس روی دیوار هست را جمع کنید و همه را شوکه کنید بلکه آرام و آرام و به تدریج در یک زمان برنامه ریزی شده، بچه ها را در جمع ببرید و عکس های تکی را تبدیل کنید به عکس های دسته جمعی.
عکس های مدارس قدیمی را دیده اید؟ همه با معلم می نشستند و عکس می گرفتند اما امروز چه کار می کنیم؟ بچه ها را به جاهای عمومی ببرید و عکس بگیرید و این عکس ها را روی دیوار ببرید عکس هایی که جمعی بودن و اجتماعی بودن را القاء کند، عکسی که مهارت ها و دوستی را القاء کند. "من هم یکی از این بچه ها هستم که اردو رفته بودیم" خاطره اش را نگه می دارم، شاخص نمی شوم.این میشود دیدن و هدایت کودک به سمت دیدن. (ادامه دارد)
#شخصیت {قسمت36}
[مباحث کودک متعادل ]
عامل بعدی در مساله ی دیدن و دیده شدن، جشن تولد ها است. کارکرد #جشن_تولد چیست؟
تولد کودک بدون تردید یک اتفاق بسیار مبارک و زیبا و باشکوه است؛ اصلاً تردیدی هم نداریم اما برای کی؟ برای پدر و مادر و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها. همه ی نزدیکان هرسال که این اتفاق یادشان می افتد حظ می کنند و باید هرسال این حظ را برای کسانی که برایشان جذاب است زنده نگهداشت.
چرا ما دوستان را دعوت می کنیم که با کادو بیایند؟ دیدید در تولدهای بچه ها چه اتفاقی می افتد؟ حسادت، رقابت، چشم و هم چشمی. این جشن ها شادی هستند ولی در کنارش تخریب های بسیار زیادی وجود دارد. و آن چیزی که این تخریب ها را به خانواده تحمیل می کند، هنجارهای اجتماعی است. (درقسمت های قبل درباره هنجارهای اجتماعی وآنچه جامعه میپسندد صحبت کردیم)
منظور من این نیست که بچه ها را از جشن و شادی محروم کنیم بلکه همیشه باید برای بچه ها جشن و شادی بگیریم اما نه برای به رخ کشیدن و کادو آوردن و کادو گرفتن. (ادامه دارد)
#شخصیت {قسمت37}
[مباحث کودک متعادل ]
19.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلمی زیبا #سردار_سلیمانی
ویژه کودکان
شهید مطهری از قول روسو میگوید: «بدبخت ترین کودکان، آنهایی هستند که والدینشان، آنها را در ناز و نعمت پرورش می دهند و نمی گذارند سردی و گرمی دنیا را بچشند و پستی و بلندی جهان را لمس کنند. اینگونه کودکان در مقابل سختی ها حساس می شوند و در مقابل لذّتها بی تفاوت، همچون ساق نازک یک درخت کوچک در مقابل هر نسیمی می لرزند و کوچکترین حادثه سوئی آنان را ناراحت می کند. تا جایی که یک حادثه کوچک، آنان را به فکر خودکشی می اندازد و از آنطرف، هر چه موجبات لذّت به آنها داده شود به هیجان نمی آیند و نشاط پیدا نمی کنند.»
📌شهید مطهری رفاه زدگی را از عوامل تربیت فاسد و ایجاد اختلالات در ادراکات یا احساسات می دانند و از نظر ایشان نازپروردگی روح را پرتوقع و در مقابله با حوادث، ناتوان و در نتیجه مأیوس و بدبین و غیر متکی به نفس بار می آورد.
طب الصادق علیه السلام:
خاصيت دوش گرفتن با آب سرد:
🔸تحريك هورمون ضد افسردگي
🔹افزايش سوخت و ساز بدن
🔸جلوگيري از سرما خوردگي
🔹تحريك سيستم ايمني بدن
🔸افزايش هوشياري بدن
🔹سفت كردن پوست
🔸كاهش ريزش مو
🔹آرامش ذهن
➣ https://eitaa.com/zandahlm1357
اگر کلیه شن سازی دارید
👈 هفته ای 2 روز ناشتا دمکرده جعفری بنوشید.
👈 نیم کیلو جعفری خرد شده را در 1.5 لیتر آب نیم ساعت بجوشانید سپس صاف کرده و میل کنید.
➣ https://eitaa.com/zandahlm1357
گلاب پوست های خشک را درمان میکند!
✍🏻ترکیب گلاب و گلیسیرین را مخلوط کنید و ترکیب حاصل را روی پوست بمالید. اجازه بدهید به مدت حدود ۳۰ دقیقه بماند و سپس آن را با آب سرد شستشو دهید تا از شر خشکی پوست خلاص شوید.
➣https://eitaa.com/zandahlm1357
🎓جناب #عناب درمان کنندهای فراتر از انتظار، به معنای واقعی کیفیت زندگی و حال روحی را بهبود میبخشد😊
🏵علاوه بر محافظت از کبد، از هپاتیپ ناشی از داروهای سِل جلوگیری میکند
🏵در بهبود سرفه بسیار موثر است
🏵یبوست را برطرف میکند
🏵غلظت خون را برطرف میکند
🏵حرارت بدن و چربی خون را کاهش میدهد
🏵برای رفع کمخونی بسیار مفید است
🏵التهاب بدن را کاهش میدهد و در پیشگیری از کرونا میتواند موثر واقع شود
🔴افرادی که خون آنها لزوجت دارد و یا بلغم لزج شده و چسبیده دارند، یا صفرا ی سوخته دارند و بلغمیها بهتر است عناب با آویشن دَم بکشد
✅ یک پاکساز گوارشی بسیار عالی و درمانی برای رفع غلظت خون میباشد⏬
🍵آویشن به صورت دمکرده 1ق.غ خوری آویشن و ۵ عدد عناب(زخمیکنید) یک استکان ناشتا صبح یا ناشتا عصر استفاده شود؛ به مدت 3 هفته ⬅️و اگر عارضهای برایتان نداشت، 3 هفته دیگر نیز مصرف کنید
⬅️برای خانمهایی که به دلیل غلظت خون، قاعدگی آنها باز نمیشوند و یا خون قاعدگی تیره و به صورت لک دارند، موثر است؛ همچنین چهره را شاداب و روشن میکند
👇🏻
https://eitaa.com/zandahlm1357
⭕️روش برگرداندن حس بویایی بعد از کرونا👇
✅۵ گرم #مرزنجوش را در یک بطری آب جوشانده صاف کرده روزى ۴ مرتبه استنشاق نمایید.
♦️لطفا انتشار دهید👌
🍃
🌸🍃
👇🏻
https://eitaa.com/zandahlm1357