eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.7هزار عکس
34.7هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: درباره مصرف ماهي متن حديث و من خشى الشقيقة و الشوصة فلاينم حين يأكل السمك الطرى صيفاً كان أم شتاء. درباره مصرف ماهي هر كس از ابتلا به درد شقيقه۱ و شوصه۲ مي‌ترسد بعد از خوردن ماهي تازه, چه در تابستان يا زمستان, از خوابيدن خودداري كند. منبع حديث ۱- دردى كه نيمي از سر و صورت را مي‌گيرد، ميگرن. ۲- درد شكم، ذات الجنب يا سينه پهلو. دفع باد (سرد) متن حديث و من أراد أن يذهب بالريح الباردة فعليه بالحقنة و الادهان اللينة علي الجسد و عليه بالتكميد بالماء الحارّ فى الأبزن و يتجنّب كلّ بارد يابس و يلزم كلّ حارّ ليّن. دفع باد (سرد) هر كس مي‌خواهد كه باد سرد را از بين ببرد حقنه (تنقيه و اماله) كند، و بدنش را با روغن چرب نمايد، و در آبزن۱ آب گرم بنشيند (و از خوردن هر چيز سرد و خشك بپرهيزد و از چيزهاي گرم و نرم استفاده كند). منبع حديث ۱- آبزن: حوضچه اي كه از چيني يا مس و مانند آن سازند و در آن استحمام كنند. و آن در پزشكي قديم: ظرفي چوبين يا فلزي يا سفالين به اندازه قامت آدمي با سرپوشي سوراخ دار كه بيمار را در آن نشانند و سر وي از سوراخ بيرون كنند. نيز در پزشكي قديم: دوايي كه در آبزن كنند. فرهنگ معين امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
28.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ماجرای کودکی که ماه‌ها در کما بود و با پرچم حرم امام رضا(ع) شفا پیدا کرد... https://eitaa.com/zandahlm1357
🎤💭🎤💭🎤💭🎤 ✅پاسخ به شبهات وهابیت علیه مهدویت ⬅️قسمت 🔟 از 2⃣3⃣ 💭شبهه ی شماره 🔟 🔸در این شبهه ادعا می کنند که در کتاب ″بحار، ج52، ص346″ روایتی است که مهدی شیعیان یاران و پیروانش از بنی اسرائیل هستند، اما مهدی اهل سنت یارانش از مسلمین هستند.😳 ✅جواب شبهه👇👇 😊واقعا خدا را شکر می کنیم که دشمنان شیعه چنین آدم هایی جاهل.. به تعبیر امام سجاد (ع) خدا را شکر که دشمنان ما را احمق قرار داد. 👌همه مسلمانها اعتقاد دارند🔻 حضرت عیسی که از پیغمبران بنی اسرائیل هست 👈در نماز به امام زمان (عج) اقتدا می‌کند، این روایات را هم شیعه می گوید، هم سنی.📚 در ضمن هم شیعه و هم سنی این را نقل می کنند که امام زمان یاران دیگری هم از برگزیدگان قوم موسی و عیسی (ع) دارند.👉 📘سیوطی در کتاب ″الدرالمنثور ج4، ص215″ (یکی از علمای سنی هاست) می‌گوید اصحاب کهف هم از یاران امام زمان است. 👤متقی هندی در کتاب کنزالعمال روایت نقل می کند📔 که عیسی با 800 مرد و 400 زن که از بهترین افراد روی زمین هستند و از نیکان گذشته هستند از آسمان نازل می شود. کتاب ″کنزالعمال ج14، ص338″. 👈اینکه کتاب خود شماست‼️ 🔺داشتن چنین پیروانی، یعنی امام زمان (عج) پیروانی از بنی اسرائیل دارد.. 👈این نفی این نیست که یار عرب و فارس مسلمان نداشته باشد! بلکه به این معنا است که علاوه بر مسلمانان و اعراب و ایرانی ها و اقوام دیگر ... یارانی از قوم بنی اسرائیل هم دارد.⚠️ نه اینکه تمام یارانش از بنی اسرائیل باشند. 🎤استاد احسان عبادی 10
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 2 🌀 انگلیس وقتی دید او مذاکره کننده خوب و قوی ای هست ، بلافاصله سراغش رفت ، چرا ⁉️ 👈 چون می دانست قطعا کسی که این قدر زیبا بحث و مذاکره می کند ، قطعا اطلاعات بالایی هم دارد ! ⬅️ در اینجا خود اکبری اعتراف می کند که انگلیسی ها وقتی سراغ او آمدند ، بدون هیچ تعارفی به او گفتند ماموران سرویس اطلاعاتی انگلیس هستند ! 👈 این یعنی خود اکبری می دانست که دارد جاسوسی می کند و کاملا آگاه است که دارد اطلاعات محرمانه کشور را به چه گرگ های خبیثی می دهد ، پس اسیر داد و فریادها و اشک های تمساح برخی رسانه ها نشویم . 🔰انقلابی باید قوی شود🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥برای صحبت با سردار سلیمانی نیاز به هیچ تشریفاتی نبود 🔺مصاحبه اختصاصی با رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت 🔸«شیخ ماهر حمود» در گفت‎وگو با تسنیم در بیروت تواضع و فروتنی را یکی از مهمترین ویژگی‎های اخلاقی سردار شهید سلیمانی دانست و تاکید کرد که برای صحبت با او نیاز به هیچ تشریفاتی نبود. 🌹 https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: در شناخت معشر جن و انس علی الجمله، اگر چه به اعتباری لفظ جنّ اطلاق می‌شود بر قوای روحانیه و ارواح جزئیه حیوانیه لاستتارها عن العیون، کما این که انس اطلاق می‌شود بر همین هیاکل صوریه بشریه، لظهورهم فی الانظار. و به این لحاظ است که حقّ تعالی بر ارواح جزئیه و ملائکه ارضیه و شیطان لفظ جانّ و جنّ اطلاق فرموده، کما قال فی حقّ الشیطان: « أَ نَّهُ کَانَ مِنَ الْجِنِّ فَفَسَقَ عَنْ أَمْرِ رَبِّهِ [۲] »، أی کان من الملائکة، فخرج عن أمر ربه بعدم سجوده لآدم صار اسمه شیطان، لأنّ کلّ متمرّد عاصٍ شیطان، و به واسطه امتزاج و اختلاط آنها در هیاکل اناسی به لفظ « معشر » تعبیر فرموده، و قال: « یَا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَ الاْءِنسِ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَن تَنفُذُوا مِنْ أَقْطَارِ السَّماواتِ وَ الاْءَرْضِ فَانفُذُواْ لا تَنفُذُونَ إِلاَّ بِسُلْطَانٍ [۳] »، لأنّ المعشر والعشیر: القوم و الرهط لمعاشرتهم و مخالطتهم، و الخلط یستعمل فی الجمع مع امتزاج کخلط الماء و اللبن، و بغیر امتزاج کخلط الدنانیر. چه، به وجهی تفسیر این آیه شریفه آن که ای معاشرین جن و انس اگر توانائی و تمکّن دارید به این که « تَنفُذُوا مِنْ أَقْطَارِ السَّماواتِ وَ الاْءَرْضِ » یعنی: بدون انقضاء أجل مسمّی حجم آنها را خرق نموده و خارج شوید از عالَم مُلک دنیا که محبَس ابرار و جنّت فجار است، پس، « فَانْفُذُوا » به این که به اختیار در حال حیات، خود را از دنیا به آخرت و از شهادت به غیب اندازید، بعد خود فرماید: « لاَتَنْفُذُونَ إِلاَّ بِسُلْطَانٍ »، یعنی: هرگز استطاعت ندارید مگر به سلطان، یعنی به حکم قاهر غالبی که ایماء به خود ذات مقدس است. چنان که مفاد کلام حقّ تعالی است که در موضع دیگر فرماید: از جمله شواهد و آیات او است، چندی وقوف و اقامت شما به امرِ او تعالی، بین سماء و ارض، یعنی عالم دنیا، چه سماء به منزله بناء و ارض بساط ما است، تا انتهای امد ممدود و اجل محدود. « ثُمَّ إِذَا دَعَاکُمْ دَعْوَةً مِّنَ الاْءَرْضِ إِذا أَنتُمْ تَخْرُجُونَ [۱] »، یعنی: پس از زمان معهود موعود که دعوت کرد شما را، یک نوع دعوتی که غیر دعوت قولی و لسانی است، آن وقت شما از اینجا خارج کرده می‌شوید، یعنی « یَقْذِفُونَ بِالْغَیْبِ مِن مَکَانٍ بَعِیدٍ [۲] ». ---------- [۲]: ۱ - سوره مبارکه کهف، آیه ۵۰. [۳]: ۲ - سوره مبارکه رحمن، آیه ۳۳. [۱]: ۳ - سوره مبارکه روم، آیه ۲۵. [۲]: ۴ - سوره مبارکه سبأ، آیه ۵۳. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: اعتزال فخر فخرالدین رازی در بعضی اعتقادات خود موافقت معتزله نموده چنانکه در کتاب معالم می‌گوید عندی ان الملک افضل من البشر و بر این مطلب وجهی ذکر می‌کند آنکه سماوات نسبت به ملایک چون بدن اند و کواکب چون قلب و نسبت بدن به بدن چون نسبت روح بروح است چون اجسام سماوی اشرف اند از اجسام عنصری و ابدان بشری؛ ارواح سماوی که ملایک باشند اشرف است از نفوس انسانی. [۱] نبوت رسول فخر نیز در این کتاب اجرای برهانی بر نبوت رسول نزدیک به مذاق حکماء فلاسفه نموده است با این عبارت: انسان یا ناقص است که در پایین ترین درجات است یا کامل است ولی قدرت تکمیل دیگران را ندارد، مانند اولیاء و یا کامل است و قدرت به کمال رساندن دیگران هم دارد، مانند انبیاء. کمال و تکمیل در قوه نظری و عمل قابل توجه است، اساس کمالات قوه نظری، شناخت خداست و اساس کمال عملی، اطاعت اوست. هر انسانی که درجات کمال او در این دو حد، به آخر رسیده باشد، درجات ولایت او هم کامل ترین خواهد بود و آنکه بتواند مردم را به راه نیک اعم از شناخت و عمل بخواند، درجات نبوتی او کامل ترین خواهد شد. ---------- [۱]: ۱) - این پاراگراف در متن کشکول به زبان فارسی نگاشته شده و عیناً منتقل شده است. پیامبر خدا زمانی مبعوث شد که جهان پر از شرک و کفر بود. مثلاً یهود راه باطلی می‌رفتند و خدا را مانند خلایق می‌دانستند و به پیامبران افتراء می‌بستند و تورات را تحریف می‌کردند و در همه این امور به آخر رسیده بودند. مسیحیان نیز در تثلیث و تحریف انجیل به آخر رسیده بودند. مجوس هم در دو خدایی بودن اهورا و اهریمن و حلیت ازدواج با مادر و دختر به آخر رسیده بودند. عرب نیز در بت پرستی و تعدی به حق دیگران به آخر رسیده بود. در این موقعیت پیامبر مبعوث شد و با دعوت مردم به شناخت خدا و اطاعت، انقلابی بزرگ ایجاد کرد؛ مردم را از باطل دور و به حق رهنمون ساخت. عقل هارا منور کرد. دنیا را از دل مردم خارج ساخت و... حال که غرض از فرستادن انبیاء، تکمیل ناقص بود، تا آنان را در قوه نظری و عملی به کمال برساند، با ظهور پیامبر اثر این دو کامل تر شد و بیشتر از ظهور موسی و عیسی بود، لذا من اطمینان دارم که پیامبر اسلام، آقای پیامبران و الگوی برگزیدگان است. [۱] ---------- [۱]: ۱) - این پاراگراف در متن کشکول به زبان فارسی نگاشته شده و عیناً منتقل شده است. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴 🌹 وَ قِيلَ‌ لَهُ‌ صِفْ‌ لَنَا الْعَاقِلَ‌ فَقال عليه السلام هُوَ الَّذِي يَضَعُ‌ الشَّيْ‌ءَ مَوَاضِعَهُ‌، فَقِيلَ‌: فَصِفْ‌ لَنَا الْجَاهِلَ‌ فَقَالَ‌: قَدْ فَعَلْتُ‌. از امام عليه السلام سؤال شد: عاقل را براى ما توصيف كن. امام عليه السلام فرمود: عاقل كسى است كه هر چيز را در جاى خود قرار مى‌دهد. گفته شد: جاهل را توصيف بفرما. فرمود: توصيف كردم. ١ مرحوم سيد رضى مى‌گويد:«منظور امام عليه السلام اين است كه جاهل كسى است كه هر چيزى را در جاى خود قرار نمى‌دهد، بنابراين ترك وصف جاهل خود صفت او محسوب مى‌شود، زيرا بر خلاف وصف عاقل است»؛ (قالَ‌ الرَّضِيُ‌ يَعْني أنَّ‌ الْجاهِلَ‌ هُوَ الَّذي لا يَضَعُ‌ الشَّيْ‌ءَ مَواضِعَهُ‌ فَكانَ‌ تَرْكُ‌ صِفَتِهِ‌ صَفَةٌ‌ لَهُ‌ إذْ كانَ‌ بِخَلافِ‌ وَصْفِ‌ الْعاقِلِ‌) .
شرح و تفسير عاقل كيست‌؟ امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه به وصف عاقل مى‌پردازد به اين صورت كه خدمتش عرض شد: عاقل را براى ما توصيف كن. فرمود: عاقل كسى است كه هر چيز را در جاى خود قرار مى‌دهد. گفته شد: جاهل را توصيف بفرما. فرمود: توصيف كردم»؛ (وَ قِيلَ‌ لَهُ‌ صِفْ‌ لَنَا الْعَاقِلَ‌ فَقال عليه السلام: هُوَ الَّذِي يَضَعُ‌ الشَّيْ‌ءَ مَوَاضِعَهُ‌ فَقِيلَ‌: فَصِفْ‌ لَنَا الْجَاهِلَ‌، فَقَالَ‌: قَدْ فَعَلْتُ‌) . مرحوم سيد رضى در ذيل اين كلام مى‌گويد:«منظور امام عليه السلام اين است كه جاهل كسى است كه هرچيزى را در جاى خود قرار نمى‌دهد، بنابراين ترك وصف جاهل خود صفت او محسوب مى‌شود، زيرا بر خلاف وصف عاقل است»؛ (قالَ‌ الرَّضِيُ‌ يَعْني أنَّ‌ الْجاهِلَ‌ هُوَ الَّذي لا يَضَعُ‌ الشَّيْ‌ءَ مَواضِعَهُ‌ فَكانَ‌ تَرْكُ‌ صِفَتِهِ‌ صَفَةٌ‌ لَهُ‌ إذْ كانَ‌ بِخَلافِ‌ وَصْفِ‌ الْعاقِلِ‌) . امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه در عبارتى كوتاه و پرمعنا در واقع تمام اوصاف عاقل و جاهل را خلاصه كرده است؛ عاقل كسى است كه دربارۀ هرچيز مى‌انديشد و محل مناسب آن را بررسى مى‌كند و سپس آن را در محل مناسب قرار مى‌دهد؛ مثلاً اگر رئيس اداره يا رئيس حكومت است شايستگى‌هاى افراد را در نظر مى‌گيرد و هر كدام را در محل لايق خود قرار مى‌دهد يا اگر مى‌خواهد مثلاً سخنرانى كند، مطالب را چنان تنظيم مى‌كند كه مقدمه در جايگاه خود، شرح مطالب در جاى خود و نتيجه‌گيرى پايانى سخن نيز در جاى خود باشد. اگر عبادتى انجام مى‌دهد، اجزا و شرايط‍‌ و واجبات و مستحبات آن را هر كدام در جاى خود به جا مى‌آورد. اگر طبيب است و مى‌خواهد بيمارى را درمان كند مراحل مختلف درمان را دقيقا در نظر مى‌گيرد و هر دارو و درمانى را در جاى خود قرار مى‌دهد و اگر مى‌خواهد اموال زكات و بيت المال را تقسيم كند نياز افراد و گروه‌ها را در نظر مى‌گيرد و به هر كدام به اندازۀ نيازش مى‌پردازد. حتى اگر مى‌خواهد مجازات كند، مجازات نيز درجات و مراحلى دارد. او هر مرحله را در جايگاه خود قرار مى‌دهد تا نتيجۀ مطلوب عائد شود. آرى عاقل مى‌انديشد و اندازه‌گيرى مى‌كند و تدبير مى‌نمايد و نظم هر كار را رعايت مى‌كند. تعبير به «رُشد» در قرآن مجيد در مورد دادن اموال يتيمان به آنان نيز مى‌تواند اشاره‌اى به همين معنا باشد؛ يعنى يتيم به مرحله‌اى برسد كه بتواند در مسائل مالى هرچيز را در جايگاه مناسب انجام دهد. به عكس جاهل، كه هيچ يك از اين امور را رعايت نمى‌كند؛ در جايى كه بايد نرمش انجام دهد شدت عمل به كار مى‌گيرد و به عكس در جاى شدت عمل نرمش، افراد را در جايگاه خود قرار نمى‌دهد، حقوق را متناسب تقسيم نمى‌كند، واجبات و مستحبات شرع را به طور صحيح در جايگاه اصلى قرار نمى‌دهد و همين امر باعث شكست او در همۀ زمينه‌هاست. روايات ديگرى در زمينۀ توصيف عقل يا عاقل از معصومان عليهم السلام نقل شده كه با آنچه در اين كلام نورانى آمده هماهنگ است؛ از جمله در حديثى از امام اميرمؤمنان عليه السلام مى‌خوانيم: «الْعَقْلُ‌ أنَّكَ‌ تَقْتَصِدُ فَلا تَسْرِفَ‌ وَتَعِدَ فَلا تُخْلِفَ‌ وَإذا غَضِبْتَ‌ حَلِمْتَ‌ ؛عقل آن است كه ميانه‌روى را انتخاب كنى و اسراف ننمايى و هر گاه وعده مى‌دهى تخلف ننمايى و به هنگام غضب، حلم كنى». ١در حديث ديگرى در همان كتاب از آن حضرت مى‌خوانيم: «النُّفُوسُ‌ طَلِقَةٌ‌ لكِنْ‌ أيْدِى الْعُقُولِ‌ تَمْسِكُ‌ أعْنَتَها عَنِ‌ النُّحُوسِ‌ ؛نفوس آدميان آزاد است؛ ولى دست‌هاى عقل زمام آن را گرفته و از چموشى و سركشى باز مى‌دارد». ١ نيز در حديث ديگرى از همان حضرت آمده است: «إنَّمَا الْعَقْلُ‌ التَّجَنُّبُ‌ مِنَ‌ الْإثْمِ‌ وَ النَّظَرِ فِي الْعَواقِبِ‌ وَ الْأخْذِ بِالْحَزْمِ‌ ؛عقل تنها پرهيز از گناه و نگاه كردن در عواقب امور و رعايت احتياط‍‌ در كارهاست». ٢ جالب اين‌كه امام عليه السلام در كلام حكيمانۀ ٤٣٧ عدالت را نيز به چيزى شبيه آنچه در بالا دربارۀ عقل فرمود وصف كرده است، مى‌فرمايد: «الْعَدْلُ‌ يَضَعُ‌ الْأمُورَ مَواضِعَهَا ؛عدل هر چيزى را در جايگاه خود قرار مى‌دهد». و به يقين هر عاقلى عادل است و هر عادلى بايد عاقل باشد. در عهدنامۀ مالك اشتر نيز آمده است كه امام عليه السلام به او دستور مى‌دهد «فَضَعْ‌ كُلَّ‌ أمْرٍ مَوْضِعَهُ‌ وَ أوْقِعْ‌ كُلَّ‌ أمْرٍ مَوْقِعَهُ‌ ؛هر چيز را در جايگاه خود قرار ده و هر امرى را در محل مناسب آن». ٣ و اين هم امر به عدالت است و هم رعايت عقل و تدبير. ابن ابى‌الحديد در اينجا ضرب‌المثلى نقل مى‌كند كه به پندار خودش شبيه كلام امام عليه السلام است در اين جهت كه از بيان مطلبى، مطلب ديگرى فهميده مى‌شود ولى ضرب‌المثل گفته شده بسيار نامناسب نسبت به گفتار حكيمانۀ امام عليه السلام است.