eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.8هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
📸نماز جماعت منافقین در اشرف ۳ با حضور مریم رجوی🤔 ........: https://eitaa.com/zandahlm1357
📸خدمت رسانی آستان قدس رضوی به مردم تربت جام ........: https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥امر به معروف یک بلاگر کم در خیابان های تهران توسط دختران انقلاب 💯خواهرم از آمریکا گفت برو تو شلوغیا ولی نرفتم... 🙏خواهشاً تو این روزها بی تفاوت نباشید و به شیوه های دختران انقلاب امر به معروف کنید این کم ترین ادای دین به خون شهداست. ........: https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آخرین خاطره دختر از پدر بزرگوارشون در زندان رژیم ستم شاهی ❣یاد و خاطرۀ این شهید عزیز گرامی باد🌹 ........: https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دیشب فرماندار تربت جام شخصا درب منازل مردم رفته و از آنها عذرخواهی می‌کند. ........: https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تصاویری از اقتدار نیروی دریایی سپاه پاسداران در رزمایش صبح امروز در خلیج فارس 🇮🇷 ........: https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تقلید از آهنگ حامد زمانی در تجمع ضد ایرانی شهر "استراسبورگ" فرانسه😊 ........: https://eitaa.com/zandahlm1357
پيام به اجلاس سراسرى نماز پيام به اجلاس سراسري نماز بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم اين گردهمايي را كه همه ساله با حضور بلندپايگان علمي و سياسي كشور تشكيل مي‌گردد، بايد يكي از مهمترين گردهمايي‌ها شمرد، زيرا موضوع آن نماز است كه برترين فريضه ديني است و مخاطب آن همه ي آحاد ملت اند و از اين رو لازم است كه دست اندركاران اجرايي ذيربط نكاتي را كه در آغاز اين گردهمايي خطاب به آنان تذكر داده مي‌شود صرفاً يك توصيه ي تشريفاتي نينگارند. در پيام سال گذشته ي اينجانب به حاضران اين گردهمايي و ديگران چنين آمده است: «انسان كه از سوئي گاه مظهر برترين و زيباترين حقايق هستي است، از سوئي ديگر، گاه محلّ بُروز زشتيها و پستيهاي بي همانند نيز مي گردد. اگر در جائي و زماني او را مظهر آگاهي و محبت و فداكاري يا خردمندي وآفرينندگي و پيشرفت در عرصه‌هاي تعالي، يا آيت شوق و شور و اميد مي‌بينيم، در جائي و زماني ديگر او را دچار غفلت و كينه و خودخواهي، يا جهل و عادت و ركود، يا سستي و نوميدي و بدبيني مشاهده مي‌كنيم. اين عنصر با استعداد، مي‌تواند برترين موجود گيتي تا پست ترين پديده ي هستي گردد. او مجهّز به همه ي ابزارها و زمينه‌هاي تعالي و تكامل معنوي و مادي، آفريده شده است. سرشت او، نيك و راهِ نيكي به روي اوباز است. خرد و قدرت بر تصميم گيري و انتخاب، دو بال تواناي اويند. و رسولان الهي راهنمايان و اميددهندگان و كمك كنندگان به او. اما او با اين حال مي‌تواند تسليم ضعفها و هوسها و خودخواهيها يا جهلها و غفلتها و عادتهاي خود شود و خود را از همه ي آن بشارتها و اميدها و معراجها محروم سازد. اين همان است كه آن را بايد «فسادپذيري انسان» ناميد و همان است كه در عمر دراز بشريت و نيز در عمر هر يك از آحاد بشر، بزرگترين مصيبت او و خطرناكترين تهديد او به شمار رفته است و مي‌رود. براي پيشگيري و نيز درمان اين آفت بزرگ، دين خدا «ذِكر» را به انسان آموخته است. ذِكر يعني حقيقت را به ياد آوردن، خود را در برابر خدا يافتن، به او گوش سپردن و به او دل دادن. يعني از دلمشغوليهائي كه آدمي را اسير وسوسه ي هوسها مي‌كند، يا ميل به برتري جويي و كين ورزي و آزمندي او را ارضا مي‌سازد، خود را رها ساختن، يعني او را از جهنمي كه براي خود فراهم كرده است، به بهشت صفا و اُنس و بَهجَت و اَمن بردن. و نماز با تركيب هماهنگ دل و زبان و حركت، نابترين و كاملترين نمونه و وسيله ي ذكر است. انسان در زندگي شخصي اش، گاه بر اثر محنتها و شدّت‌ها و مصيبتها، و در زندگي جمعي اش، گاه با حوادث تحوّل آفرين مانند حركت عمومي به سوي جهاد يا انفاق يا كمك به نيازمندان، به عامل ذكر نزديك مي‌شود، و گاه با سرگرميهاي هوس آلود و غرق شدن در سَرخوشي و اشرافيگري و عيش بارگي، از آن دور مي‌افتد. عنصري كه مي‌تواند در همه ي اين احوال او را به بهشت «ذِكر» نزديك يا نزديك تر كند، نماز است. نماز در حالات آمادگي روحي، به آدمي عروج و حال و حضور بيشتر مي‌بخشد و در حالات غفلت و ناآمادگي، در گوش او زنگ آماده باش مي‌نوازد و او را به آن وادي نوراني نزديك مي‌سازد. لذا نماز در هيچ حالي نبايد ترك شود. در عين شدت و مِحنت، در بُحبوحه ي ميدان جهاد، در هنگام فراغ و آسايش، و حتي در ميان محيط لجن آلودي كه انسان با هوسها و كينه‌ها و شهوت‌ها و خودخواهيها، پيرامون خود پديد آورده است. نماز يك شربت مقوّي و شفا بخش است، بايد آن را با دل و جان خود نوشيد و از هر نقطه كه در آن واقع شده ايم، يك گام يا يك ميدان به بهشت رضوان نزديك شد. از اين روست كه نه حَيَّ علي الجهاد و نه حَيَّ علي الصوم و نه حَيَّ علي الانفاق، نگفته اند، ولي در هرروز بارها سروده اند: حيّ علي الصلاة. در دوران انقلاب و جنگ تحميلي، نماز، ما را در حركتمان مصمّمتر و نيرومندتر مي‌كرد، و امروز كه خطر غفلت و عيش بارگي و آرزوهاي حقير و تنگ نظرانه و عادتها و روزمرّگيها ما را تهديد مي‌كند، نماز به ما مصونيّت مي‌بخشد و بن بستهاي پنداري ما را مي‌شكند و راه ما را روشن و افق را درخشان مي‌سازد. اين تنها برگي از كتاب مناقب نماز است، و همين براي به راه انداختن حركتي جدّي تر از گذشته، مي‌تواند انگيزه ئي ژرف و كارآمد پديد آورد. همه بايد در اين حركت بزرگ كه شايسته است جهاد ناميده شود، خود را مُلتزم و متعهد بدانند. علماي دين، روشنفكران، هنرمندان، جوانان، پدران و مادران و همسران، دارندگان منبرها و رسانه ها، نويسندگان، و بيش از همه مسئولان بخشهاي حكومتي مانند: وزارتهاي آموزش و پرورش، علوم و فن آوري، ارشاد، صدا و سيما، سازمانهاي تبليغاتي، مراكز توليد سينمايي، پژوهشگاهها، مديراني كه نيروي انساني كلاني در قبضه ي امر و نهي آنهايند، مانند: نيروهاي مسلّح، وزارتخانه ها، كارگاهها، دانشگاهها و مدارس، وسايل حمل و نقل و غيره و غيره.. اينان هر يك به گونه اي مي‌توانند و مي‌بايد در اين حركت همگاني سهيم گردند و نقش ويژه ي خود را بگزارند. اي
.......: ن كار با سهل انگاري و كم همّتي به سرانجام خود نمي رسد. از برترين شيوه‌ها و فني ترين و هنري ترين ابزارها بايد بهره گرفته شود. نمايش نماز جماعت مهجوري، با جمع معدودي، آنهم از فرسودگان بي نشاط، ترويج نماز جماعت نيست. همچنانكه پخش صداي اذان از رسانه‌هاي صوت و تصوير، كافي نيست. جوانهاي ما هزاران صف جماعت پرشور و حال در سراسر كشور تشكيل مي‌دهند، مردم زيادي از آنان كه فيلمهاي سينمائي در گزارش واقعيتهاي زندگي آنان ساخته مي‌شود، اهل نماز و نياز و تهجدند، حنجره‌هاي بسياري از روي ايمان و تعبّد در هنگام اذان، صدا به اين سرود معنوي بلند مي‌كنند، گروههاي انبوهي در هنگام نماز از كار روزانه دست كشيده به مسجد رو مي‌آورند، اينها مي‌تواند در ساختهاي هنري، چهره ي زيبا و ترغيب كننده ي اين فريضه ي نجات بخش را به همه نشان دهد. در دانشگاهها و ديگر مراكز انساني انبوه، مسجد مي‌تواند جايگاه امن و صفا باشد، و امام جماعت، غمگساري و راهنمائي و همدلي را در كنار اقامه ي نماز، در آن مهبط رحمت و هدايت الهي به نمازگزاران هديه كند. مجامع دانشجوئي و دانش آموزي در آن صورت، جذابترين مركز تجمع خود را مسجد دانشگاه و مدرسه خواهند يافت و پايگاه تقوا، پايگاه فعاليت جوانان خواهد شد. به مديران آموزش و پرورش و علوم يادآوري مي‌كنم كه سهم مسجدسازي و مسجدپردازي بايد در اعتبارات فعاليتهاي فوق برنامه، در رديف اوّل و بيش از سهم ديگر بخشهاي اين سرفصل باشد. هجرت هفتگي روحانيون مستقر در مراكز نظامي و غيره، به روستاهاي همسايه ي اين مراكز از توصيه‌هاي پيشين من است كه برآن تأكيد مي‌ورزم. همچنين فراهم ساختن فضاي مادي و معنوي براي اقامه ي نماز در بوستانها و گردشگاهها و نمايشگاهها و امثال آن. امامان محترم جماعت، اگر خود بر اثر كهولت و غيره نمي توانند وظيفه ي رابطه و اُنس و راهنمايي را براي نمازگزاران، بويژه جوانان فراهم كنند، در كنار خود فضلاي جوان و پرنشاط را به كار گيرند و آنان را در كار با خود شريك سازند. نمازهاي جمعه بايد پايگاه جذب و نصحيت وتعليم باشد. امامان محترم جمعه با كمك برگزار كنندگان مراسم نماز، همه ي سعي خود را در اين جهت مبذول دارند. خدا را سپاس كه محيط عمومي كشور، محيط ذكر و نماز و معنويت است، و خدا را سپاس كه خيل عظيمي از مردم ما به ويژه جوانان با نماز و نياز، پيوندي روحي و عاطفي و عقلاني دارند. ليكن اين همه بايد گامهاي نهائي شمرده نشود و بيش از گذشته تلاش عالمانه و مدبرانه و نازك انديشانه در اين رويكرد به كار رود. » اكنون اين سؤال بسيار جدي و مهمّ براي اينجانب مطرح است، كه مسئولان اجرائي مخاطب اين مطالبات تا چه حدّ به وظيفه ي خود عمل كرده اند. صدا و سيما، آموزش و پرورش، وزارت علوم و ساير مراكز دانشگاهي، وزارت ارشاد اسلامي، سازمان تبليغات اسلامي، مراكز توليد سينمائي، نيروهاي مسلح، مديريت حمل و نقل و مديريت‌هاي شهري و ديگران، چه اندازه وظيفه اي را كه در اين پيام از آنان خواسته شده است به انجام رسانده اند. از رياست محترم جمهوري و ديگر مسئولان عاليرتبه به جدّ انتظار مي‌رود كه دست اندركاران را با اين سؤال اساسي مواجه سازند و پاسخ فعال آنان را مطالبه كنند. توفيق همه ي حضرات را از خداوند متعال مسئلت مي‌كنم. والسلام عليكم و رحمةاللَّه - سيدعلي خامنه اي - ۱۶/۰۶/۱۳۸۱ مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۲۱- درخواست خاطراتی از جوانی مقام معظّم رهبری آقا جان! از جوانی خود بگوئید. جوانیهای ما به یک معنا جوانیهای خیلی پرهیجان و پرماجرایی بوده، به یک معنا هم از آن جوانیهایی نیست که آدم حسرتش را بخورد. جوانی شماها، جا دارد که انسان وقتی نداشته باشد، حسرتش را بخورد. شماها در دوران آزادی، در دوران جَولان فکر، در دوران بروز استعدادها زندگی میکنید. دوره ی ما، جوانی ما اینجوری نبود عزیزان من! من به همین دانشگاه آمدم، جلوی این دانشکده ی حقوق منتظر یک برادری بودم که با هم قرار داشتیم. شاید به قدر ده دقیقه من اینجا منتظر ایستادم و احساس کردم که با چشم سوءظن دارد به من نگاه میشود، از طرف عناصری که همه جا پر بودند؛ عناصر ساواکی و مأمورین اطّلاعاتی و حراستی - آن روز حراستهای دانشگاهی بود - چون من دانشجو که نبودم. لابد با خود میگفتند این آقای معمّم اینجا جلوی دانشکده ی حقوق با چه کسی کار دارد؟ چه کار دارد؟ هدفش چیست؟ نبادا کار سیاسی بکند. شاید سالهای اواخر دهه ی ۴۰ یا اوایل دهه ی ۵۰ بود؛ درست یادم نیست. اتّفاقاً در همین هنگام مرحوم ریاضی یزدی که با ما خیلی دوست بود، به ما رسید - شاعر نسبتاً خوبی بود که در دانشکده ی پزشکی کارمند بود؛ اخیراً دیدم دیوانش هم چاپ شده است - و بعد از سلام و علیک گفت: شما مسجد دانشگاه را دیده اید؟ من تا آن موقع این مسجد را ندیده بودم. گفت برویم من مسجد را به شما نشان بدهم. به نظرم همین جاها بود؛ حالا من درست یادم نیست. احتمال میدهم که مسجد وضعش تغییر کرده؛ چون آنجا کتیبه‌هایی بود که رویش شعر نوشته شده بود. ما را آورد پهلوی آن کتیبه‌ها و گفت این شعرها را ببین. بنا کرد به خواندن شعرها. بعد که شعرها را خواندیم و به آخرش رسیدیم، دیدیم شعرها مال خود ایشان است! خدا رحمتش کند. ما را آورده بود که اینها را ببینیم! به هر حال ما از شعرهای ایشان که خیلی استفاده کرده بودیم، این هم یک نمونه ی دیگرش بود. بنابراین فضا، فضای سوءظن و فضای خطرناکی بود. من که در میدان مبارزه بودم و زندان رفته بودم، حتّی به قدر ده دقیقه جلوی دانشکده ی حقوق که می‌ایستادم، مورد فشار نگاه سوءظن آمیز مأمورین و... بودم. بنابراین آن دوره، زندگی تلخ بود. پرسشهای دانشجویان ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🌸امام خمینی(ره): فرار محمدرضا پهلوی را که طلیعه پیروزی ملت و سرلوحه سعادت و دست یافتن به آزادی و استقلال است به شما ملت فداکار تبریک عرض میکنم... 📅انتشار به مناسبت سالروز فرار شاه از کشور
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: طبايع مختلف بدن متن حديث و اعلم يا أميرالمؤمنين أنّ قوي النفس تابعة لمزاجات الأبدان و مزاجات الأبدان تابعة لتصرّف الهواء فإذا برد مرّة و سخن أخري تغيّرت بسببه الأبدان و الصور فإذا استوي الهواء و اعتدل صار الجسم معتدلاً لأنّ الله عزّوجلّ بني الأجسام علي أربع طبائع علي الدم و البلغم و الصفراء و السوداء فاثنان حارّان و اثنان باردان و خولف بينهما، فجعل حارّ يابس و حارّ لين، و بارد يابس، و بارد لين، ثمّ فرق ذلك علي أربعة أجزاء من الجسد علي الرأس و الصدر و الشراسيف و أسفل البطن. و اعلم يا أميرالمؤمنين أنّ الرأس و الأذنين و العينين و المنخرين و الأنف و الفم من الدم و أنّ الصدر من البلغم و الريح و أنّ الشراسيف من المرة الصفراء و أنّ أسفل البطن من المرة السوداء. طبايع مختلف بدن بدان اي اميرالمؤمنين كه قواي نفس تابع مزاجهاي بدنهاست، و مزاجهاي بدنها هم تابع تغييرات هواست، و با سرد و گرم شدن هوا بدنها و چهره‌ها تغيير مي‌كند پس هر گاه هوا يكسان و معتدل باشد بدن نيز اعتدال مي‌يابد، زيرا خداوند عزّوجلّ ساختمان بدن را بر پايه چهار طبع ساخته است: خون و بلغم و صفراء و سوداء، كه از اينها دو طبع گرمند و دو طبع ديگر سرد، و ميان هر دو تاي آنها از لحاظ ديگر اختلاف است: گرم و خشك، گرم و مرطوب، سرد و خشك، و سرد و مرطوب، هر يك از اين چهار طبع را ميان چهار قسمت (از اعضاي) بدن تقسيم كرده است: سر، سينه، بالاي شكم (پهلوها يا فم المعده) و قسمت پايين شكم. بدان اي اميرالمؤمنين كه سر و گوشها و چشمها و منخرين و بيني و دهان محل خون هستند، در سينه جايگاه بلغم و باد، و بالاي شكم محل تلخي صفراء، و پايين شكم جايگاه تلخي سوداء. .......: امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
🎤💭🎤💭🎤💭🎤 ✅پاسخ به شبهات وهابیت علیه مهدویت ⬅️قسمت 3⃣1⃣ از 2⃣3⃣ 💭شبهه ی شماره 3⃣1⃣ ❌در این شبهه مطرح می کنند که در کتاب ″بحارالانوار، ج52، ص286″ روایتی آمده که می‌گوید اولین کسی که با مهدی شیعیان بیعت می کند جبرئیل است که به شکل یک پرنده ای🕊 در می آید و با مهدی بیعت می‌کند. اما می گویند در مهدی اهل سنت جبرئیل همراهی اش نمی کند. 📌(می‌خواهد اختلافات شیعیان با اهل سنت را بگوید) ✅جواب این شبهه 👇👇 1⃣اولا: بیعت جبرئیل با خلیفه خدا نتیجه ی خلافت آن ولی خداست در روی کره ی زمین.🌎 چنانکه خداوند متعال به ملائکه دستور داد در مقابل حضرت آدم به عنوان خلیفه خدا روی زمین چه کار کنند⁉️ تعظیم و سجده کنند. 2⃣ثانیا: در خود منابع اهل سنت همراهی جبرئیل و دیگر ملائکه با حضرت مهدی (عج)✨ تصریح شده است. 💭من فقط یک نمونه عرض می‌کنم؛ 📚ابن حماد در کتاب الفتن و سیوطی در کتاب العرف الوردی نقل می کند؛ که بین رکن و مقام (یعنی خانه کعبه) با مهدی بیعت می ‌کنند 👈در حالیکه جبرئیل پیشاپیش و میکائیل از پشت سر او را همراهی می ‌کنند.👉 👌می گوید ملائکه در بین رکن و مقام با مهدی (عج) بیعت می کنند؛ جبرئیل پیشاپیش آنها، میکائیل پشت سرشان. منبع این حدیث کجاست⁉️ کتاب عقد الدرر فی اخبار المنتظر، ج1، ص34 - کتاب الفتن نویسنده ابن حماد، ج1، ص221 - کتاب العرف الوردی، ج1، ص118. 👆یعنی سه تا از منابع📚 اهل سنت این روایت را آوردند. 🕊بعد در شکل پرنده بودن جبرئیل هم مطابق با آیه اول سوره فاطر است که می‌فرماید: "ستایش مخصوص✨ خداوندیست که آفریننده آسمانها و زمین است که فرشتگان را رسولانی قرار داد دارای بالهای دوگانه و سه گانه و چهارگانه. او هر چه بخواهد در آفرینش می افزاید و او بر هر چیزی تواناست." 👆خُب دیگر آیه قرآن هم هست، چیز خاصی نیست که شما آقایان وهابی اینقدر این را بزرگ کردید‼️ خواهشا به منابع خودتان حداقل رجوع بکنید بعد بیایید شبهه مطرح کنید. 🎤استاد احسان عبادی 13
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 سلسله جلسات 1 🌀 جلسه 1 ، شبهه : دستاوردهای جمهوری اسلامی ربطی به اقتدار و پیشرفت ندارد ، این خاصیت زمان و رشد علم در جهان است، اگر حکومت پهلوی هم بود این دستاوردها را داشت. 🎤 با پاسخ از اساتید مهدویت و مدرس علوم حدیث و تاریخ 👌 تاریخ درست را در روایت کنیم ، قبل آنکه دشمن دست به تحریف بزند. 🔰انقلابی باید قوی شود🔰