eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.8هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
💠اگر خودتان را تصفیه کردید باک از هیچ چیز نداشته باشید. اگر نفس خودتان را تصفیه کردید، باک از هیچ چیز نداشته باشید، مردن چیز سهلی است، چیز مهمی نیست. این است که حضرت امیر(ع) مولای همه ما می فرمود که من به موت آن قدر انس دارم که بیشتر از انسی که بچه به پستان مادرش دارد. 📚صحیفه نور، جلد ۵ 🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷 https://eitaa.com/zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: توحيد بداء متن حديث البداء الكلينى عن علىّ بن إبراهيم عن أبيه عن الريّان بن الصّلْت قال: سمعت الرضا عليه السلام يقول: ما بعث الله نبيّاَ قطّ إلّا بتحريم الخمر، و أن يُقرّ للّه بالبَداء. بداء كليني از علي بن ابراهيم، از پدرش، از ريّان بن صلت نقل كند كه گفت: از امام رضا (ع) شنيدم مي‌فرمود: خدا هيچ پيامبري را برنيانگيخت مگر كه شراب را حرام دانسته، و به مسأله بداء اقرار نموده است۱. منبع حديث ۱- أصول كافى ۱/ ۱۴۸. .......: امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
چگونه غذای حرم امام رضا (ع) را بگیریم؟ 🔸برای دریافت غذای حضرت باید ابتدا نرم افزار رضوان نصب شود که یکی از قسمت‌های این نرم‌افزار مربوط به غذای حضرتی است که زائران پس از دانلود کردن این اپلیکیشن و ورود به نرم‌افزار رضوان و پس از ورود به قسمت غذای حضرتی، باید از طریق تلفن همراه خود، مکان‌یاب مربوط را داخل حرم مطهر امام هشتم (ع) روشن کرده تا از طریق سامانه نسیم رضوان به عنوان زائر شناسایی شده و با وارد کردن کد ملی دعوت‌نامه غذای مهمانسرای حرم مطهر حضرت رضا (ع) را دریافت کنند. 🔸بر این اساس سامانه‌ای توسط مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی آستان قدس رضوی طراحی شد که زائران با نصب نرم‌افزار رضوان از طریق دانلود از سایت app.razavi.ir و یا با مراجعه به اپلیکیشن بازار می‌توانند این نرم‌افزار را دانلود کنند. https://eitaa.com/zandahlm1357
🎤💭🎤💭🎤💭🎤 ✅پاسخ به شبهات وهابیت علیه مهدویت ⬅️قسمت 9⃣1⃣ از 2⃣3⃣ 💭شبهه ی شماره 9⃣1⃣ 📄در این شبهه مطرح می کنند که مهدی شیعیان 👈یارانش از مردگان هستند یعنی مردگان می آیند یار امام زمان (عج) می شوند ″بحار، ج53، ص93″، اما مهدی اهل سنت نه مردگان از یارانش نیستند.🙄 ✅جواب شبهه 👇👇 👌در پاسخ به این شبهه باید گفت بحث رجعت هست و آنچه در کتاب بحار علامه مجلسی نقل🗣 کرده این است که 👈از علامات ظهور حضرت مهدی رجوع برخی از مردگان به دنیا هست.👉 آقایان وهابی‼️ روایت نگفته همه ی مرده ها! این همان بحث رجعت هست که شیعه اعتقاد دارد و ما رجعت را بارها از لحاظ قرآنی هم اثبات کردیم که اهل سنت نتوانند جوابی بدهند. 👌تازه! برخاستن اصحاب کهف از قبرهایشان برای یاری امام زمان (عج) مطلبی است که 📚در کتب اهل سنت هم نقل شده کتاب ″الدر المنثور، ج4 ،ص215″. اصحاب کهف مرده نیستند⁉️ کتاب های شما می گوید موقع ظهور امام زمان برای یاری حضرت می آیند!! 👤متقی هندی در کتاب کنزالعمال از ابوهریره نقل می کند حضرت عیسی با 800 مرد🧔 و 400 زن🧕 که از بهترین افراد روی زمین هستند و نیکانی که در گذشته بودند از آسمان نازل می شوند کتاب ″کنزالعمال، ج14، ص338″، یعنی در خود کتب📚 شما هم این را می گوید که بعضی از صالحان که از دنیا رفتند هنگام ظهور برمی گردنند، در کتاب های شما هم همین ها را می گوید، آن هم برخی از مردگان نه همه ی آنها! ❌ای کاش یک ذره کتاب های خودتان را می خواندید😏 و بعد علیه شیعه شبهه مطرح می کردید. 🎤استاد احسان عبادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 سلسله جلسات 3 🌀 جلسه سوم 3️⃣ جمله مهم پیامبر (ص) به جابر بن عبدلله انصاری درباره منتظران زمان غیبت... 🎤 با توضیحات از اساتید مهدویت کشور و مدرس علوم حدیث و تاریخ 👌 در نشر معارف اهل بیت (ع) و آشنایی شیعیان با روایات معتبر مهدوی کوشا باشیم. 🔰انقلابی باید قوی شود🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵نبرد کد پستی به کد پستی! 🍀 حاج حسین یکتا: 🔺جبهه امروز کجاست؟ جبهه محله‌ست 🔺مسجد باید بیت الاحزان همه باشه 🔺امام گفت مسجد سنگر است، ما رو بردن تو فرهنگسرا 🔺انقلابیِ بی‌قرار شده کارمندِ مستقر! 🔺آخرشب نباید بخوابی، باید بیفتی 🔺ما مسجد کادرساز می‌خوایم 🔺کسی نباید ما رو جمع کنه، ما باید همه رو جمع کنیم 🔺کار باید مسجدمحور و محله‌محور باشه 🔺هر خونه باید یه پرونده اجتماعی داشته باشد 🌺https://eitaa.com/zandahlm1357 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
.......: درخواست دفع بلیات باران قوله علیه السلام: اللَّهُمَّ لاَ تَجْعَلْ ظِلَّهُ عَلَیْنَا سَمُوماً. کما قال تعالی: « عَذَابُ یَوْمِ الظُّلَّةِ [۳] » چنان که چون قوم شعیب تکذیب او نمودند وارد شد آنها را أوّلاً غِیَم و حرّ شدید، فرفعت لهم سحابه فخرجوا یستظلون بها، فسألت علیهم فأهلکهم ؛ لأ نّه کان ظل من یحموم [۴]، و قیل هی النار التی تکون منها الصواعق لا یرد علی أحد قتله و فی الحدیث: « [غذاء] الدنیا سمام و أسبابها رمام ». [۵] قوله [ علیه السلام ]: وَ لاَ تَجْعَلْ بَرْدَهُ عَلَیْنَا حُسُوماً. برد: به فارسی تگرگ است. و حسوم: به معنی شوم و نجس است، و أیضاً حسوم به معنی قطع آمده ؛ ولی دو معنی اولیه انسب به مقام است. یعنی خدایا قرار مده تگرگ و برد آن سحاب را بر ما شوم و نحس، بأن یهلک حرثنا و یسقط أثمارنا و ینکسر أشجارنا قال تعالی: « وَ یُنَزِّلُ مِنَ السَّمَآءِ مِن جِبَالٍ فِیهَا مِن بَرَدٍ فَیُصِیبُ بِهِ مَن یَشَآءُ وَ یَصْرِفُهُ عَنْ مَنْ یَشَآءُ [۱] ». أولاً بدان که: عرب اطلاق می‌نماید بر اجسام صلبه، جبل و بر اجسام لینه، سهله و رخوه ؛ چنان که: حضرت عیسی علیه السلام در کلام خود فرموده: « فی السهل ینبت الزرع لا فی الجبل » [۲] . استعاره نموده از قلبِ متواضعِ لینه به « سهل »، که موضع نشو و انبات حکمت و معرفت است، و از قلوب قاسیه متکبّره تعبیر به « جبل »، که أبداً قابل تعلیم معرفت نیست ؛ کما قال تعالی: قلوبهم « کَالْحِجَارَةِ أَوْ أَشَدُّ قَسْوَةً وَ إِنَّ مِنَ الْحِجَارَةِ لَمَا یَتَفَجَّرُ مِنْهُ الاْءَنْهَارُ [۳] »، یعنی: از صلابت و غلظت و عدم تأثر او جریان انهار علم و حکمت نمی شود. پس بنابراین معنی آیه شریفه مذکوره: « وَ یُنَزِّلُ مِنَ السَّمَآءِ مِن جِبَالٍ فِیهَا مِن بَرَدٍ »، قیل: « منِ »، « من برد » زائده است، و التقدیر فیها «برد» است، و واو [ «و [یُنَزِّلُ »واو عاطفه است که عطف می‌نماید این جمله را بر آیه کریمه سابقه، اعنی: « أَ لَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ یُزْجِی سَحَابًا ثُمَّ یُؤَلِّفُ بَیْنَهُ ثُمَّ یَجْعَلُهُ رُکَامًا [۴] » الی آخره. بر این وجه معنی این می‌شود که: آیا باز نمی بینی و نمی فهمی که ما سیر می دهیم سحاب را و « ینزل » یعنی: از سحاب که جهت علو است بعضی از اجسام صلبه که تگرگ باشد « فیها برد » که در آنها است برد، لأ نّها یبرد من أجلها وجه الأرض، کما فی المجمع: « البرد: شی ء ینزل من السحاب یشبه الحصی، و یسمّی حب الغمام [و حبّ المزن [۱] ]. « فَیُصِیبُ بِهِ مَن یَشَآءُ » « صاب یصوب: إذا نزل من السماء. و المصوبة: أمر مکروه، الذّی ینزل بالإنسان » [۲] ؛ یعنی: زحمت و ضرر و کراهت می‌رساند به آن برد در زراعات و اشجار و اثمار کسی که بخواهد از عباد خود که مستحقّ باشند، و منصرف می‌نماید او را و ضرر او را از کسی که نخواهد سالم ماند. قوله علیه السلام: وَ لاَ تَجْعَلْ صَوْبَهُ عَلَیْنَا رُجُوماً. یعنی قرار مده نزول آن برد و تگرگ را بر ما رجوم، یعنی چون رمی به حجاره در وقوع ضرب و الم اذا، و بر ما چنان که آنفاً در تفسیر آیه مبارکه ذکر شد. قوله علیه السلام: وَ لاَ تَجْعَلْ مَاءَهُ عَلَیْنَا أُجَاجاً. یعنی قرار مده آب آن غیث را بر ما شدید الملوحة کما کان حین وقوعه فی البحر مرّاً أجاجاً، یعنی قبل تبخیره و صعوده الی السماء، اگرچه کلّیه اسباب چنان که مذکور در عنوانات شریف است مربوط و مستند به مسبّب الاسباب و صانع قدیم است، امّا از باب وقوع آنها در عالم طبیعی ؛ [که] دار اسباب است به مقتضای « أبی اللّه أن یجری الأمور إلاّ بأسبابها » [می باشد]. [۳] ---------- [۳]: ۳ - سوره مبارکه شعراء، آیه ۱۸۹. [۴]: ۴ - اقتباس از سوره واقعه، آیه ۴۳: « وَ ظِلٍّ مِنْ یَحْمُومٍ ». [۵]: ۵ - غررالحکم، ص ۱۴۳. [۱]: ۱ - سوره مبارکه نور، آیه ۴۳. [۲]: ۲ - الکافی، ج ۱، ص ۳۷ ؛ بحارالأنوار، ج ۲، ص ۶۲ ؛ منیة المرید، ص ۱۸۳. [۳]: ۳ - سوره مبارکه بقره، آیه ۷۴. [۴]: ۴ - سوره مبارکه نور، آیه ۴۳. [۱]: ۵ - مجمع البحرین، ج ۳، ص ۱۱. [۲]: ۶ - مجمع البحرین، ج ۲، ص ۱۰۱، با تصرّف. [۳]: ۱ - بسنجید: غرر الحکم، ص ۱۰۲: « إنّ اللّه سبحانه یجری الأمور علی ما یقضیه لا علی ما ترتضیه ». و الکافی، ج ۱، ص ۱۸۳: « أبی اللّه أن یجری الأشیاء بأسباب ». .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: شمشیر علی علیه السلام صفدی نیز گفته است: مورخان آورده اند، علی علیه السلام در روز جنگ با خوارج نهروان، دو هزار تن را به قتل رسانید، او شمشیر می‌زد و تا نهایت سپاه می‌رفت. (تا شمشیرش خم می‌شد) وی می‌گفت: مرا ملامت نکنید، بلکه این شمشیر را ملامت کنید، سپس او شمشیر را راست می‌کرد. از ضربه‌های مشهور علی علیه السلام ضربه او به مرحب است. که با یک ضربت کلاه خود او را بر سرش، دو نیم کرد. عمروبن عبدوود عامری پس از قطع پایش با شمشیر علی علیه السلام، پای خود را گرفت و به سوی علی پرتاب کرد، علی خود را به کنار کشید، پای بریده به دو پای شتری اصابت کرد و آنها را شکست. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
صفحه تربیت فرزند👇👇👇👇 @zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
چرا لباس می پوشیم؟ حاضرین: محافظت از عوامل جوی، زیبایی و چشم نوازی، حفظ حریم، راحتی. آیا واقعاً ما با این چهار نکته لباس کودکمان را تعیین می کنیم؟ شیک بودن و مجلل بودن و گران بودن و مارک دار بودن لباس، کجای این قضیه قرار دارد؟ اگر قرار است که لباس از بدن ما محافظت کند پس چرا بچه هایمان را نیمه برهنه بیرون می آوریم؟ می خواهیم که لباس خنک بپوشند؟ خوب اگر هوا گرمه برای همه گرمه پس همه ی ما هم یک رکابی و شلوارک بپوشیم و بیاییم بیرون! یکی از حاضرین: خوب آخه این لباس ها خیلی قشنگند و به بچه ها می آیند، آقای سلطانی: چی قشنگه؟ لباس یا تنِ بچه؟ ما می گوییم قشنگ، چون تن بچه را نشان می دهد. و این یک هنجار است. این که من می خواهم که بدن کودکم نمایان باشد، دقیقاً حریم شکنی است و متأسفانه این مسئله را در خانواده های متدین هم می بینیم. شخصیت کودک در حال شکل گیری است، چرا بچه های ما نیمه برهنه بیرون می آیند، این کار افراط است و از آن طرف تفریط این مسئله هم در جامعه ی ما وجود دارد. کودک سه ساله را مثل یک حاج خانم با چادر و روسری می پوشانند. چرا بچه های ما لباس کودکانه ندارند؟ چرا برای بچه ها به چرای کارکرد پاسخ نمی دهیم؟ بچه های ما از نظر لباس کودکی نمی کنند بلکه هنجارها به آنها تحمیل می شوند. (ادامه دارد) {قسمت40} [مباحث کودک متعادل ]