eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.8هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: صفات خداوند: الف: صفات ثبوتي ۱- صدوق گويد: علي بن احمد بن محمد بن عمران دقّاق براي ما چنين حديث كرد كه محمد بن ابي عبدالله كوفي، از محمد بن اسماعيل برمكي براي ما به حديث گفت: فضل بن سليمان كوفي از حسين بن خالد ما را حديث كرد و گفت: از علي بن موسي الرضا (ع) شنيدم مي‌فرمود: خداوند تبارك و تعالي پيوسته دانا، توانا، زنده، قديم، شنوا و بينا بوده است، به حضرتش گفتم: اي پسر پيامبر خدا، گروهي مي‌گويند: او عزّوجلّ پيوسته عالم به علمي، قادر به قدرتي، زنده به حياتي ، قديم به قدمتي، شنوا به شنيدني و بينا به ديدني بوده، آن حضرت (ع) فرمود: هر كه چنين گفته و ايمان بدان داشته باشد با خدا، خداياني ديگر برگرفته و بر ولايت ما نيست، آن گاه فرمود: خداوند عزّوجلّ پيوسته عالم، قادر، زنده، قديم، سميع و بصير به ذات خود بوده، او بسيار برتر از آن است كه مشركان و تشبيه كنندگان گويند ۱. ۲- كليني به نقل از تني چند از اصحاب ما از احمد بن محمد بن خالد، از احمد بن محمد بن ابي نصر روايت كند كه گفت: شخصي از پشت رود بلخ نزد ابوالحسن الرضا (ع) آمد و گفت: از شما سؤالي مي‌كنم اگر پاسخم گويي به امامت تو معتقد شوم، ابوالحسن (ع) فرمود: آنچه مي‌خواهي بپرس، گفت: درباره پروردگارت بگو، از كِي بوده، چگونه بوده و تكيه اش بر چيست؟ ابوالحسن (ع) فرمود: خداوند تبارك و تعالي أين (جا) را آفريده و خود بي جا است، كيفيت را او به كيف داده و خود بي كيف است، و تكيه اش بر قدرتش، آن مرد برخاست، سر حضرتش بوسيد و گفت: شهادت مي‌دهم كه معبودي جز الله نيست، محمد پيامبر خدا، عليّ وصيّ پيامبر خدا و به پا دارنده هماني است كه رسول خدا به پاداشت، و شما آن امامان صادقيد و تو خلف ايشان ۲ . ۳- صدوق گويد: علي بن احمد بن محمد بن عمران دقّاق (رض) گويد: ابوالقاسم علوي از محمد بن اسماعيل برمكي ما را چنين حديث كرد كه حسين بن حسن گفت: محمد بن عيسي از محمد بن عرفه حديث كرد و گفت: به امام رضا (ع) عرض كردم: خداوند همه چيز را به قدرت آفريده يا به غير قدرت؟ فرمود: روا نباشد همه چيز را به قدرت آفريده باشد، زيرا اگر بگويي همه چيز را به قدرت آفريد گويي قدرت را چيزي جز او دانسته اي و آن را ابزاري براي او فرض كرده اي كه بدان همه چيز را آفريده و اين شرك است، و اگر بگويي همه چيز را با قدرت آفريد تنها او را بدين وصف نمودي كه او آن (قدرت) را با اقتداري بر آن آفريد، و او ضعيف، ناتوان و نيازمند به غير خود نيست ۳. ۴- صدوق گويد: عبدالله بن محمد بن عبدالوهاب ما را چنين حديث كرد كه احمد بن فضل بن مغيره گفت: ابونصر منصور بن عبدالله بن ابراهيم اصفهاني ما را به حديث گفت: علي بن عبدالله ما را حديث كرد و گفت: حسين بن بشار از ابوالحسن علي بن موسي الرضا (ع) حديث كرد كه گفت: از آن حضرت پرسيدم: آيا خداوند چيزي را كه نبوده يا اگر بود چگونه بود، مي‌داند يا جز آنچه هست مي‌شود را نمي داند؟ آن حضرت (ع) فرمود: خداوند تعالي عالم به همه چيز، پيش از هست آنهاست، خداوند عزّوجلّ فرموده است: (ما آنچه را انجام مي‌دهيد مي‌نويسيم) ۴ و به اهل دوزخ فرمود: (كاش بازگردانده مي‌شدند به آنچه از آن نهي شده بودند و هر آينه دروغگويانند) ۵ و چون فرشتگان گفتند: (آيا كسي را كه در زمين تباهكاري نموده و خون ريزد، در آن مي‌آفريني در حالي كه ما حمد و ستايش تو گوييم و تقديست كنيم، فرمود: چيزي مي‌دانم كه نمي دانيد) ۶ بنابر اين علم خداوند عزّوجلّ پيوسته پيش از هر چيز و قبل از آفرينش آن بوده است، پروردگار ما بس بلند مرتبه تر و گرامي تر است، او همه چيز را آفريد و علم او بدان، آن گونه كه اراده فرمود، سابق بر آن بوده است چنان كه تا هميشه نيز پروردگار ما، دانا شنوا و بيناست ۷. ۵- صدوق گويد: محمد بن حسن بن احمد بن وليد (رض) ما را به حديث چنين گفت كه محمد بن حسن صفار، از محمد بن عيسي بن عبيد، از يونس بن عبدالرحمان نقل كند كه گفت: به ابوالحسن الرضا (ع) گفتم: براي ما روايت شده كه خدا علمي بي جهل، حياتي بي موت و نوري بي تاريكي است، فرمود: چنان است۸. ۶- برقي از پدرش از يونس بن عبدالرحمان از ابوالحسن الرضا (ع) نقل كند كه گفت : گفتم: جز آنچه خدا بخواهد، اراده و تقدير كند، رنگ هستي نپذيرد، فرمود: جز آنچه خدا بخواهد، اراده، تقدير و حكم فرمايد رنگ هستي نپذيرد، گفت: آن گاه گفتم: معني شاء (بخواهد) چيست؟ فرمود: آغاز فعل، گفتم: معني أراد (اراده كرد) چيست؟ فرمود: ثبوت و دوام آن، گفتم: معني قدر چيست؟ فرمود: اندازه گيري طول و عرض هر چيز، گفتم: قضا را چه معني باشد؟ فرمود: چون حكم فرمايد، جاري اش سازد و آن را بازگشتي نيست ۹. ۷- كليني از محمد بن يحيي از احمد بن محمد بن ابونصر نقل كند كه گفت: ابوالحسن الرضا (ع) فرمود: خداوند فرمود: فرزند آدم! به اراده من است كه براي خود چيزي مي‌خواهي، و به نيروي من واجباتم را ادا كردي، و به نعمت من بر نافرماني‌ام توانا شدي، تو را شنوا، بينا و ت
وانا آفريدم، هر نيكي كه به تو رسد از سوي خداست و هر بدي كه به تو رسد از خود توست، كه من به نيكي‌هاي تو از تو سزاوارتر و ذي حق ترم و تو به بديهايت از من، زيرا كسي را نرسد كه از من درباره آنچه مي‌كنم پرسشي كند در حالي كه خود مورد بازخواست و سؤالند ۱۰. ۸- صدوق گويد: حسين بن احمد بن ادريس، از پدرش، از محمد بن عبدالجبار، از صفوان بن يحيي ما را چنين حديث كرد و گفت: به ابوالحسن الرضا (ع) گفتم: درباره اراده خداي تعالي و اراده مردم براي من سخني بگو، فرمود: اراده مخلوق، پنهان يا درون او و همان چيزي است كه پس از آن (اراده) در عمل او نمايان شود، ولي اراده خداي عزّوجلّ، فعل اوست نه جز آن زيرا او نه تأمل كند، و نه تصميم گيرد، و نه بينديشد و [ همه ] اين صفات از او به دور است كه اين صفات، صفات خلق است، بنابر اين اراده خداي تعالي فعل اوست و جز آن نيست، فرمايد: باش و بي هيچ اداي واژه اي، يا ذكري به زبان، يا تصميم يا انديشه اي، يا كيفيّتي هست مي‌شود، كه او را نيز كيف نيست ۱۱. ب: صفات سلبي ۹- صدوق گويد: محمد بن قاسمِ مفسّر (رض) ما را به حديث چنين گفت: كه يوسف بن محمد بن زياد و علي بن محمد بن سيّار از پدران شان از حسن بن عليّ بن محمد بن علي الرضا، از جدّش روايت كند كه فرمود: مردي در حضور امام رضا (ع) به پا خاست و گفت: اي پسر رسول خدا پروردگارت را براي ما وصف كن، كه علماي ولايت ما با رأي ما مخالفند، امام رضا (ع) فرمود: هر كه پروردگارش را به قياس وصف كند هميشه روزگار در ترديد مانده، از مسير راست منحرف شده، كژي در پيش گرفته، از راه گم شده و سخن نازيبا بر زبان رانده است. او را بدانچه خود تعريف نموده، بي هيچ رؤيتي معرفي كن، و او را به آنچه وصف نموده، بدون هيچ صورتي توصيف، نه به حس درك شود و نه به مردم قياس، بي هيچ تشبيهي شناخته شده، در عين دوري نزديك، در ميان مخلوقاتش شبيه و مانندي ندارد و در داوري اش ستم روا نمي دارد. مردم تسليم علم اويند و آن گونه كه در لوح مكنون ثبت شده، پيش مي‌روند، خلاف آنچه از ايشان دانسته شده، ندانند و جز او نجويند، او نزديك ناچسبيده و دور بي فاصله است، تحقّق دارد و مانندي برايش نيست، يگانه است و مانند ندارد، واحد است و تجزيه نپذيرد، به آيات شناخته شود و با نشانه‌ها ثابت شود، و برتري است كه معبودي جز او نيست. آنگاه پس از سخناني فرمود: پدرم، از پدرش، از جدّش، از پدرش (ع)، از پيامبر خدا (ص) مرا چنين حديث كرد كه حضرتش فرمود: هر كه خدا را به خلقش تشبيه كند، او را نشناخته، و هر كه گناه بندگان ش را به او نسبت دهد به عدل وصفش ننموده است ۱۲. ۱۰- صدوق گويد: علي بن احمد بن محمد بن عمران دقّاق (رض) ما را چنين حديث کرد.... .......: امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
🎤💭🎤💭🎤💭🎤 ✅پاسخ به شبهات وهابیت علیه مهدویت ⬅️قسمت 5⃣2⃣از 2⃣3⃣ 💭شبهه ی شماره 5⃣2⃣ ✍در این شبهه مطرح می کنند که مهدی شیعیان خلق شده است قبل از اینکه خدا خلایق را خلق کند ″کتاب بحار، ج52، ص90″، اما مهدی اهل سنت قبل از خلقت انسانها به دنیا نیامده. ✅جواب شبهه 👇👇 📜روایتی که اینجا نقل شده این است که خداوند نور پیغمبر (ص) و اهل بیت ایشان را قبل از آدم خلق کرد، 👈نورشان را، نه جسمشان را..👉 این مطلب در روایات فراوان اهل بیت هست، حتی در روایات اهل سنت📚 هم آمده است که «أَوَّلُ ﻣَﺎ ﺧَﻠَﻖَ اﻟﻠَﻪ ﻧُﻮرُ ﻧﺒﯿّﮏَ» اولین چیزی که خدای متعال خلق کرد ✨نور نبی اش بود. ☝️نور، نه جسم! یک خلقت نوری داریم، یک خلقت جسمی. در روایات فراوان هم آمده است. نوشته پیغمبر و اهل بیت، نگفته فقط امام زمان (عج)! ⁉️چرا شما وهابی ها روایت را تقطیع می‌کنید؟ چرا روایت را نصف کاره می‌کنید..‼️ نباید از خدا بترسید که این طور روایات را نصف کاره می کنید؟ واقعا ما مانده ایم به شما چه بگوییم! 🎤استاد احسان عبادی 🎤💭🎤💭🎤💭🎤
🔰 سلسله نوشتارهای 4 👈 بررسی رفتاری لحظه شناسی ها و لحظه نشناسی های مهم و عبرت آمیز تاریخ در کلام رهبری 🎬 جلسه چهارم 4️⃣ اگر عمل می کردند... 🌀 «چند سال قبل از این - نمیدانم حالا ده سال است یا بیشتر است - من توصیه‌های مؤکدی را راجع به مقابله‌ی با فساد اقتصادی به مسئولین کشور کردم؛ استقبال هم کردند؛ اما خب، اگر عمل میکردند، دیگر این فساد بانکی اخیر - که حالا همه‌ی روزنامه‌ها و همه‌ی دستگاه‌ها و همه‌ی ذهنها را پر کرده - پیش نمیآمد. وقتی عمل نمیکنیم، دچار این حوادث میشویم. اگر با فساد مبارزه بشود، دیگر این چند هزار میلیارد - یا هرچه - سوءاستفاده‌ای که افرادی بیایند بکنند، پیش نمیآید. وقتی عمل نمیکنیم، خب، پیش میآید؛ ذهن مردم را مشغول میکند، دل مردم را مشغول میکند، دل آدمها را میشکند.» 11 مهر 1390 🔰انقلابی باید قوی شود🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: خلقت شب و منافع آن قوله علیه السلام: فَخَلَقَ لَهُمُ اللَّیْلَ لِیَسْکُنُوا فِیهِ مِنْ حَرَکَاتِ التَّعَبِ وَ نَهَضَاتِ النَّصَبِ. التعب: عبارة عن الهموم والاحزان الحاصلة فی القلب. و نصب و نهض: هما ثقل حاصلة فی الجسد بحسب الأمراض البدنیه [۲] . ماحصل کلام معصوم آن است که: حقّ تعالی از حکمت بالغه و عنایات شامله خود لیل را خلق فرموده برای سکون أرواح. أولاً: از حرکات فکریه که موجب هموم و غموم روحانیت است. و ثانیاً: برای سکونت ابدان از حرکات عنیفه در دفع مضارّ و غلبه و استیلای حرص در ایاب و ذهاب بر تحصیل حطام دنیویّه که باعث ثقل بدن و تولید نصب و الام است، لذا قال تعالی: « وَ جَعَلْنَا نَوْمَکُمْ سُبَاتًا [۱] »، أی جعلنا نومکم راحة لأبدانکم و قطعاً لأعمالکم. و وجه حکمت او نزد عاقل لبیب معلوم است که حرکات مطلقاً اعم از حرکات فکریه دماغیه و حرکات بدنیه موجب تحلیل رطوبات غریزیه است، و اگر ربّ حکیم لیل را برای نوم و سکون از این دو حرکت قرار نمی داد، ابداً نفس به واسطه عدم راحت و سکون قادر بر تحصیل بدل ما یتحلّل از برای بدن نبود، و بدن به اندک مدّتی بدون بلوغ نفس به کمالات مترقّبه از ورود تعبات و نصبات متلاشی شده بود، کما قال المولوی: گر نبودی شب همه خلقان ز آز سوختندی خویشتن را زاهتزاز شب همی آید چه گنج رحمتی تا رهند از حرص خود یک ساعتی [۲] قوله علیه السلام: وَ جَعَلَهُ لِبَاساً لِیَلْبَسُوا مِنْ رَاحَتِهِ وَ مَنَامٍ [۳] . یعنی: قرار داده است لیل را لباس، أی مسکناً یسکنون فیه للراحة و النوم، أو ستراً لیواریهم. قال تعالی: « وَ جَعَلْنَا اللَّیْلَ لِبَاسًا [۴] »، أی ستراً، کما قال تعالی فی موضع آخر: « فَأَذَاقَهَا اللَّهُ لِبَاسَ الْجُوعِ [۵] »، أی شملهم الجوع والخوف و سترهم کما یشمل اللباس البدن. قوله علیه السلام: فَیَکُونَ ذَلِکَ لَهُمْ جَاماً [۱] وَ قُوَّةً. الجم: الرفاهیة والراحة. ---------- [۲]: ۱ - اصل: البدنة. [۱]: ۲ - سوره مبارکه نبأ، آیه ۹. [۲]: ۳ - مثنوی معنوی، مولوی، ج ۳، ص ۷۴۱ « ظهور روح القدس به صورت آدمی ». [۳]: ۴ - صحیفه: راحته و منامه. [۴]: ۱ - سوره مبارکه نبأ، آیه ۱۰. [۵]: ۲ - سوره مبارکه نحل، آیه ۱۱۲. [۱]: ۳ - صحیفة: جماماً. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: کفتار طماع کفتاری به کفتار دیگر که بر الاغی سوار بود گفت: مرا هم سوار کن، کفتار سواره او را سوار کرد، چیزی نگذشت به او گفت: الاغ تو زرنگ است. اندکی رفتند و باز گفت: الاغ ما زرنگ است. کفتار سواره گفت: پائین رو پیش از اینکه بگویی الاغ من زرنگ است که از تو طماع تر ندیدم خیاط و فقیر حکایت شده که فقیری نزد خیاطی آمد تا پارگی پیراهنش را بدوزد. فقیر ایستاده بود تا خیاط جامه اش را بدوزد. خیاط لباس او را زیر خود انداخت و به خیاطی چیز دیگری مشغول شد، شاگردش گفت: چرا لباس فقیر که ایستاده است نمی دوزی؟ خیاط گفت: شاید خسته شود و برود. اسرار امام علی علیه السلام می‌فرماید: راز تو اسیر توست. وقتی به زبانش آوردی تو اسیر او خواهی شد. او این پند خود را به نظم آورده است. صن السرّ عن کل مستخبر و حاذر فماالحزم الاالحذر اسیرک سرّک ان صنته و انت اسیرٌ ان ظهر .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
سؤال👇 سلام، والدینی که تحت نظر پزشک فرزند دختر یا پسر میارن اشکالی نداره این کار از نظر شرعی؟ مرجع آیت الله مکارم پاسخ👇 سلام علیکم اشکالی ندارد.
سؤال👇 سلام علیکم در سجده ی نماز شک کردم یک یا دو سجده به جا آوردم ویک سجده ی دیگر به جا آوردم آیا نماز صحیح بوده پاسخ👇 سلام علیکم نماز صحیح است.
سؤال👇 سلام علیکم در هنگام سجده اگر انگشتها روی زمین باشد اما کف دست کاملا به زمین نچسبد آیا سجده صحیح می‌باشد؟ خدا به شما خیر کثیر عنایت کند به خاطر این همه لطفی که بی دریغ وقت شریف تان را به افرادی که نمی‌شناسید می‌گذارید. پاسخ👇 سلام علیکم در سجده لازم است تمام کف دست بر روی زمین قرار بگیرد.
سؤال👇 سلام اگه دربین نماز جماعت حواسمون نبود وهمراه تشهد رکعت دوم یک سلام دادیم نمازم مشکل داره؟ پاسخ👇 سلام علیکم خیر
سؤال👇 سلام بازی شطرنج حرام هست یا خیر؟ ‌ مرجع. آقای مکارم پاسخ👇 سلام علیکم با توجه به اين که شطرنج امروزه به عنوان يک نوع ورزش شناخته شده و آلت قمار محسوب نمي شود، بازي آن بدون برد و باخت مالي اشکالي ندارد. -بازیها
سؤال👇 سلام وقت بخیر ایا مسافر نمازهای مستحبی را مثل شب لیلةالرغایب را می تواندبخواند با تشکر پاسخ👇 سلام علیکم غیر از نافله ظهر و عصر، سایر نمازهای مستحبی را در سفر می توان خواند.