14.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به پشتوانه رای ۸۲هزار نفری شما نمایندگان دارند محکم تر می شوند 👇👇👇👇👇
سخنرانی استاد آقاتهرانی پیرامون گزارش کمیسیون فرهنگی درباره عفاف و حجاب و وظایف سازمانها و نهادها و اهمیت عمل به قوانین اسلامی در صحن مجلس در تاریخ
۲۳ اسفند ۱۴۰۱
صفحه امر به معروف و نهی از منکر
.......:
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ
#استاد_علی_تقوی
سوال ۹ : وظیفه پدر و مادر در آموزش امر به معروف چیست؟
صفحه امر به معروف و نهی از منکر
.......:
@zandahlm1357
پوستر های امر به معروف روزه خواری 1401.zip
43.52M
#فایل #چاپ
#پوستر امــر به معــروف و نهــی از منکر روزه خواری
جهت نصب درب مغازه ها، آبمیوه فروشی ها، رستورانها و فست فودیها
🍀
🌺🍀
صفحه امر به معروف و نهی از منکر
.......:
@zandahlm1357
202030_200354548.pdf
5.49M
#فایل_pdf
#دوره_به_احترام_ماه_خدا
#استاد_علی_تقوی
❇️ ظرافتـها و روشهـای تذکر به
روزه خـواری
#بی_تفاوت_نباشیم
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
صفحه امر به معروف و نهی از منکر
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
باب دوم مقدار ديه قتل نفس ماده ۲۹۷ ديه قتل مرد مسلمان يكي از امور ششگانه ذيل است كه قاتل در انتخاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باب سوم مهلت پرداخت ديه
ماده ۳۰۲ مهلت پرداخت ديه در موارد مختلف از زمان وقوع قتل به ترتيب زير است
الف ديه قتل عمد بايد در ظرف يك سال پرداخت شود.
ب ديه قتل شبيه عمد در ظرف دو سال پرداخت ميشود.
ج ديه قتل خطاي محض در ظرف سه سال پرداخت ميشود.
تبصره ۱ تاخير از اين مهلتها بدون تراضي طرفين جايز نيست
تبصره ۲ ديه قتل جنين و نيز
ديه نقص عضو يا جرح به ترتيب فوق پرداخت ميشود.
ماده ۳۰۳ اگر قاتل در شبيه عمد در مدت معين قادر به پرداخت نباشد به او مهلت مناسب داده ميشود.
.......:
#قوانین کیفری....
https://eitaa.com/zandahlm1357
⚠️مدیر ساختمان هستید؟!
❇️میدونستید در صورت بروز بعضی حوادث فقط و فقط مدیر ساختمان مسئول جبران خسارت وارده هست؟!
✅امشب در مورد این مسئولیت مهم و بعضا خطرناک که هیچکس حواسش بهش نیست حرف میزنیم!
⚖صفحه
اتاق مشاور
.......:
@zandahlm1357
❇️در صورتی که ساختمان و مجتمع شما دارای سرایدار، نگهبان یا کارگر نظافتچی یا مسئول تأسیسات باشه، قانوناً مدیر ساختمان کارفرمای این شخص محسوب می شه!
⚠️طبق قانون اگر اتفاقی در حین کار برای این کارگر بیفته، مدیر ساختمون مسئول پرداخت خسارت هست!
⚖صفحه
اتاق مشاور
.......:
@zandahlm1357
❇️بر اساس ماده ۱۴ قانون تملک آپارتمان ها مدیر ساختمون موظفه تمام بنا رو در مقابل آتشسوزی بیمه کنه!
⚠️اگر این کارو انجام نده و خدایی نکرده ساختمون دچار آتش سوزی بشه مدیر باید شخصا خسارت هرکس که آسیب دیده رو جبران کنه!
⚖وکیل
صفحه
اتاق مشاور
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
مباحثه پیغمبر با نصارای نجران پس از اینکه خاتم الانبیاء صلّی اللّه علیه و آله و سلّم نصارای نجران ر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آماده شدن نصاری برای مباهله
فردا که روز وعده گاه بود تمام جمعیت نصاری باتّفاق زیاده از هفتاد نفر از علمای خود در بیرون دروازۀ مدینه دامنۀ کوه یک طرف ایستاده و منتظر بودند که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم لا بد با طمطراق و تشکیلات بسیار عالی با جمعیت فراوان برای مرعوب کردن آنها تشریف فرما شود.
ناگاه در قلعه مدینه باز شد و خاتم الانبیاء بیرون آمد در حالتی که جوانی در طرف راست و زن محجوبۀ مجلّله ای در طرف چپ و دو بچه در مقابل روی آن حضرت آمدند تا در زیر درختی مقابل نصاری قرار گرفتند (و دیگر احدی با آنها بیرون نیامد) اسقف نصرانی اعلم علمای آنها سؤال کرد از مترجمین اینها کیستند که با محمّد بیرون آمدند گفتند آن جوان داماد و پسر عمّش علی بن أبی طالب و آن زن دخترش فاطمه و آن دو پسر بچه نوه و دخترزادگان او حسن و حسین اند.
اسقف بعلمای نصرانی گفت ببینید محمّد چگونه مطمئن است که خویشان نزدیک و فرزندان و خاصّان و عزیزترین عزیزان خود را بمباهله آورده و در معرض بلا قرار داده و اللّه اگر او را تردیدی یا خوفی در این باب بودی هرگز ایشان را اختیار نکردی و حتما از مباهله احتراز نمودی و یا لااقل عزیزان خود را از این حادثه بر کنار گذاردی ابدا مصلحت نیست که با او مباهله کنیم اگر جهة خوف از قیصر روم نبود
بوی ایمان میآوردم پس صلاح در این است که با وی مصالحه کنیم بهر چه او خواهد و بشهر خود مراجعت کنیم همه گفتند آنچه گفتی عین مصلحت است پس اسقف برای حضرت پیغام فرستاد که انّا لا نباهلک یا أبا القاسم ما با تو مباهله نمی کنیم بلکه مصالحه میکنیم حضرت هم قبول فرمودند.
صلح نامه بخط أمیر المؤمنین نوشته شد بر دو هزار حلّه از حلّههای اواقی که قیمت هر حلّه چهل درهم باشد و هزار مثقال طلا که نصف آن را که هزار حلّه و پانصد مثقال طلا بود در محرّم-و نصف دیگر را در رجب بدهند و بامضاء طرفین رسید آنگاه بوطن خود برگشتند در بین راه عاقب که یکی از علماء آنها بود بیاران خود گفت و اللّه من و شما میدانیم که این محمّد همان پیغمبر موعود است و آنچه میگوید از قبل خدا است بخدا قسم که هیچ کس با هیچ پیغمبری مباهله نکرده مگر آنکه مستأصل شده و از بزرگ و کوچک آنها یکی زنده نمانده و قطعا اگر ما مباهله میکردیم همگی هلاک میشدیم و بر روی زمین هیچ ترسائی باقی نمی ماند.
بخدا قسم که من در ایشان نظر کردم صورتهائی دیدم که اگر از خدا درخواست میکردند کوهها را از محل خود حرکت میدادند.
حافظ- آنچه را بیان فرمودید صحیح و مورد قبول تمام مسلمین است ولی چه ربطی با موضوع بحث ما دارد که علی کرم اللّه وجهه با رسول خدا اتحاد نفسانی دارد.
داعی- استشهاد ما در این آیه با جمله أَنْفُسَنٰا میباشد زیرا در این قضیه چند مطلب بزرگ ظاهر و هویدا میباشد.
اولا اثبات حقّانیت رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم است که اگر ذی حق نبود جرأت مباهله نمی نمود و علماء بزرگ مسیحی از میدان مباهله فرار نمی نمودند.
ثانیا آنکه این آیه دلالت میکند بر آنکه امام حسن و امام حسین علیهما السّلام فرزندان رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم میباشد (چنانچه در شب اول اشاره نمودم).
ثالثا باین آیه شریفه ثابت میگردد که أمیر المؤمنین علی و فاطمه و حسن و حسین علیهم السّلام بعد از حضرت ختمی مرتبت اشرف خلق و عزیزترین مردم بوده اند نزد
آن حضرت چنانچه جمیع علماء متعصّب خودتان از قبیل زمخشری و بیضاوی و فخر رازی و غیر ایشان نوشته اند.
و مخصوصا جار اللّه زمخشری در ذیل این آیه شریفه با مشروحۀ مفصّله ذکر حقایقی از اجتماع این پنج تن آل عبا را نموده تا آنجا که گوید این آیه بزرگ تر دلیلی است که اقوای از این دلیل بر افضلیت اصحاب عبا که با پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم در زیر عبا جمع شدند نمی باشد.
رابعا آنکه امیر المؤمنین علی علیه السّلام از جمیع أصحاب پیغمبر بالاتر و افضل از همه بوده بدلیل آنکه خداوند متعال او را نفس رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم در آیه شریفه خوانده است
بدیهی است مراد از انفسنا نفس شخص حضرت محمّد خاتم الانبیاء صلّی اللّه علیه و آله و سلّم نیست زیرا که دعوت اقتضای مغایرت دارد و انسان هرگز مأمور نمی شود که خود را بخواند پس باید مراد دعوت دیگری باشد که بمنزله نفس پیغمبر است.
و چون باتفاق موثّقین مفسّرین و محدثین فریقین (شیعه و سنّی) غیر از علی و حسن و حسین و فاطمه علیهم السّلام احدی با آن حضرت در مباهله حاضر نبوده اند پس با جمله ابنائنا و ابناءکم حسنین علیهما السّلام و با نساءنا و نساءکم حضرت زهرا سلام اللّه علیها خارج میشوند و دیگر کسی که به انفسنا تعبیر کرده شود در آن هیئت مقدسه جز أمیر المؤمنین علی بن أبی طالب علیه السّلام نبوده پس از همین جمله انفسنا است که اتحاد نفسانی بین محمّد و علی علیهما السّلام ثابت میشود که حق تعالی جلّت عظمته علی را نفس محمّد صلّی اللّه علیه و آله و