eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.7هزار عکس
34.7هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوره تین در جوار خانه کعبه توسط شهید محسن حاجی حسنی کارگر روح بلند و ملکوتی عزیزان و اساتید قرآنی شاد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
ديده شدن خداوند توسط پيامبر اسلام (ص) ابوقُرّه (مسيحي از دوستان اُسقف اعظم) يكي از خبرپردازهاي عصر امام رضا عليه السّلام بود، صفوان بن يحيي يكي از شاگردان امام رضا عليه السّلام مي‌گويد: ابوقرّه از من خواست تا او را به محضر حضرت رضا عليه السّلام ببرم، من از حضرت رضا عليه السّلام اجازه گرفتم، و آن حضرت اجازه داد. ابوقرّه به محضر حضرت رضا عليه السّلام رسيد، و از احكام دين و حلال و حرام پرسش‌هايي كرد تا سؤالش به مسئلة توحيد كشيده شد، و در اين مورد چنين سؤال كرد: « براي ما روايت كرده اند كه خداوند « ديدار » و « هم سخني » خود را بين دو پيغمبر تقسيم نمود (و در ميان پيامبران دو پيغمبر را برگزيد تا با يكي از آن‌ها هم كلام شود، و با ديگري ديدار نمايد) قسمت « هم سخن » خود را به موسي عليه السّلام داد، و قسمت ديدار خود را به حضرت محمّد صلّي الله عليه و آله) عطا نمود » (بنابراين خداوند وجودي قابل ديدن است) امام رضا: اگر چنين باشد، پس آن پيغمبري كه (يعني پيغمبر اسلام) به جنّ و انس خبر داد كه ديده‌ها خدا را درك نكند، و وسعت آگاهي مخلوقات را ياراي احاطه به او و فهم ذات او نيست، و او شبيه و همتا ندارد، كدام پيغمبر بود؟، مگر شخص محمّد صلّي الله عليه و آله چنين نفرمود؟ ابوقرّه: آري، او چنين فرمود. امام رضا: بنابراين چگونه ممكن است پيغمبر از طرف خدا به سوي مردم بيايد و آن‌ها را به سوي خدا دعوت كند، و به آن‌ها بگويد كه ديده‌ها قادر به ديدن خدا نيست، وسعت و آگاهي مخلوقات را ياراي فهميدن ذات پاك او نيست، و او شبيه و همتا ندارد، سپس خود اين پيغمبر بگويد: من با دو چشم خدا را ديده ام؟ و احاطة علمي به او يافته ام؟ و او به شكل انسان (قابل رؤيت) است، آيا حيا نمي كنيد؟ افراد بي دين و كوردل، نتوانستند چنين نسبتي به آن حضرت بدهند، كه او چيزي را فرمود و سپس بر خلاف آن گفت ابوقرّه: خداوند خودش در قرآن (آية ۱۳، سورة نجم) مي‌فرمايد: وَ لَقَدْرَآهُ نَزْلَةً اُخري: « و بار ديگر، پيغمبر، خدا را ديد » امام رضا: در همين جا آيه ديگري هست (آية ۱۱، سورة نجم) كه آن چه را پيغمبر صلّي الله عليه و آله ديده بيان مي‌كند و مي‌فرمايد: ما كَذَبَ الْفُؤادُ ما رَاي: : « قلب او در آن چه ديد، هرگز دروغ نمي گفت » يعني دل پيغمبر صلّي الله عليه و آله آن چه را كه چشمش ديد دروغ ندانست. سپس خداوند در همين سورة (نجم) آن چه را محمّد صلّي الله عليه و آله ديده خبر مي‌دهد و (در آية ۱۸، سورة نجم) مي‌فرمايد: لَقَدْ رَاي مِنْ آيات رَبِّهِ الْكُبْري : « او پاره اي از آيات و نشانه‌هاي بزرگ پروردگارش را ديد ». بنابراين نشانه‌هاي خدا (كه پيامبر آن‌ها را ديده) غير ذات خدا است، و باز خداوند (در آية ۱۱۰، سورة طه) مي‌فرمايد: وَلا يُحيِطُونَ بِهِ عِلْماً : « آن‌ها احاطه و آگاهي به او ندارند »، بنابراين اگر ديده‌ها خدا را مي‌تواند بنگرد، احاطه و آگاهي به او را نيز پيدا خواهد كرد (با اين كه آية مذكور مي‌گويد: آگاهي به او ممكن نيست) ابوقرّه: پس شما روايت را (كه مي‌گويند پيامبر صلّي الله عليه و آله، خدا را ديد) تكذيب مي‌كنيد؟ امام رضا: اگر روايات بر خلاف قرآن باشند، تكذيب مي‌كنم، و آن چه مسلمانان به آن اتّفاق رأي دارند، اين است كه: « نمي توان به وجود خدا احاطه علمي يافت، و ديده‌ها ذات او را درك نمي كنند، و او به هيچ چيزي شباهت ندار امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
طرح مطالعاتی شهید مطهری 39.mp3
5.24M
❇️ تدریس کتاب ❇️ ( جلسه 13 کتاب حجاب) 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ 👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ره 🔻 ما مخروط قدرت در جهان را جابه‌جا کرد چراکه نه قبلا تئوکراسی (حکومت خدابرمردم) حاکم بوده و نه الان دموکراسی است❗️ 🔻سخن مهم تافلر در مورد امام خمینی و انقلاب ایران ... استادرحیم_پور ازغدی منبع: سخنرانی فرهنگ بازی و فرهنگ_سازی @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تفکّر و جایگاه آن قوله علیه السلام: وَ فِکْرُهُ قَلِیلٌ لِمَا هُوَ صَائِرٌ إِلَیْهِ. یعنی: سؤال من از تو سؤال کسی است که فکر او کم است در اموراتی [۱] که بالمآل صائر و راجع به او است از امور عقوبات عاجله دنیویه بر طبق جزای اعمال او، و از امورات طولیه اخرویه که به او رجوع کننده است، از قبیل واردات عالم برزخ و حشر ارواح و مواقف قیامت، الذی یحصل الاطلاع علیه بعد الموت، کما فی الدعاء: « أعوذ بک من هول المطلع » [۲] . و چون فکر در این امورات وارده مستقبله ممدوح است، لذا ورد: « تفکّر ساعة خیر من عبادة ستّین سنة [۳] »، به واسطه آن که فکر توصّل الی اللّه است، و العبادة توصّل الی ثواب اللّه، و الذی یوصلک الی اللّه خیر مما توصلک الی غیر اللّه ؛ و لأنّ الفکر عمل القلب و الطاعة عمل الجوارح و القالب ؛ فالقلب أشرف من القالب، و الفکر أعلی من العمل، لهذا أمر رسول اللّه بالتفکّر فی آثار و آیات صنایع اللّه، و قال: « تفکّروا فی آلاء اللّه و لاتتفکّروا فی ذات اللّه » [۴]، لأنّ ذات اللّه غیر متناه، محیط بالاشیآء و عقول البشر متناهٍ محدود محاط. و احاطه محدود متناهی بر محیط غیر متناهی لایجوز، کما قیل: به عقل نازی حکیم تا کی به فکرت این ره نمی شود طی به کنه ذاتش خرد برد پی اگر رسد خس به قعر دریا [۱] ---------- [۱]: ۱ - کذا و همچنین در سایر موارد. [۲]: ۲ - الإقبال الأعمال، ص ۳۷۶ ؛ بحارالأنوار، ج ۹۵، ص ۲۴۶. [۳]: ۳ - بحارالانوار، ج ۶۶، ص ۲۹۲. [۴]: ۴ - مجمع الزوائد، ج ۱، ص ۸۱ ؛ المعجم الأوسط، ج ۶، ص ۲۵ ؛ الجامع الصغیر، ج ۱، ص ۵۱۴. [۱]: ۱ - شعر از میر مشتاق اصفهانی می‌باشد. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
معاد آنچه می‌توان در باره معاد گفت عبارت است از: ۱- ثبوت معاد جسمانی و اینکه معاد جز برای همین بدن نیست و این عقیده کسانی است که نفس ناطقه مجرده را قبول ندارند و اکثر مسلمانان معاد جسمانی را پذیرفته اند. ۲- معاد روحانی، این عقیده فلاسفه ای است که می‌گویند انسان همان نفس ناطقه است و بدن آلتی است که برای استکمال جوهر نفسانی بکار می‌رود. ۳- اثبات معاد روحانی و جسمانی با هم، این عقیده برخی از مسلمانان مانند غزالی و راغب اصفهانی و بسیاری از صوفیان است، اینان قائل به وجود نفس ناطقه مجرده هستند. ۴- هیچ کدام صحیح نیست، این حرف طبیعیون است که به حرف آنها نه از نظر دین و نه فلسفه توجهی نمی شود. ۵- توقف، این حرف جالینوس است وی در حال مرگ می‌گفت: نمی دانم آیا نفس همان مزاجی است که در اثر مرگ از بین می‌رود و برنمی گردد و یا جوهر پایداریست که با فساد بدن، باقی می‌ماند و برمی گردد. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
سؤال👇 سلام وقت بخیر ببخشید قرآن را حتما باید باخودقرآن بخونیم باگوشی بخونیم وگوش بدهیم درست است؟ ممنونم ازپاسخگویتان التماس دعای فراوان پاسخ👇 سلام علیکم خواندن قرآن از روی گوشی اشکالی ندارد اما اینکه در روایات برای نگاه به قرآن ثواب بیان کردند فقط شامل نگاه به خط قرآن حقیقی است نه مجازی و از گوشی
سؤال👇 سلام وقت بخیر منو همسرم بعضی اوقات برای اتفاقی مبلغی تعیین میکنیم که اگه این اتفاق افتاد این مبلغ بین ما رد و بدل شود و بیشتر جنبه سرگرمی داره، آیا از نظر شرعی شرط بندی محسوب میشه و حرام؟ پاسخ👇 سلام علیکم بنابرآنچه بیان شده شرط بندی و حرام است.
سؤال👇 سلام علیکم شرکت در وام های خانگی اشکال شرعی ندارد؟ اگر مسئول وام اولین وام را برای خود بردارد یا هر ماه که قرعه کشی انجام میدهد مبلغی از وام را برای خود بردارد؟ مرجع رهبری پاسخ👇 سلام علیکم ۱. اشکالی ندارد. ۲. اگر همه راضی باشند، جایز است.
سؤال👇 سلام سؤالی داشتم کسی که ناخن بکاره و مژه بکاره میگن وضو جبیره بگیره نمازش صحیح است یا نه خیلیا میگن با وضو جبیره نماز درستن پاسخ👇 سلام علیکم هیچیک از مراجع در مرحله اول چنین فتوایی را نداده اند. نظر مراجع به این شکل است: کاشتن ناخن و مژه در خارج از وقت نماز در صورتی که هنگام نماز بتوان برداشت اشکالی ندارد و الا جایز نیست. اگر کسی چنین کاری را انجام داد باید در هنگام نماز آن را بردارد و لو سخت باشد و هزینه هم داشته باشد و اگر برداشتن به هیچ وجه امکان نداشده باشد، نوبت به وضوی جبیره ای می رسد. با همه این توضیحات به نظر می رسد اینکه برداشتن امکان نداشته باشد، وجود ندارد.
سؤال👇 سلام علیکم وقت بخیر: برای بلایی که بخیر گذشته و ممکن بود اتفاق بدتری بیفتد،مثل اینکه شخصی دچار آتش سوزی شده اما آسیب قابل توجهی ندیده باشد،چه صدقه ای و به چه صورت باید داد؟برخی میگویند باید قربانی داد و از خون قربانی مثلا به پیشانی مصدوم زد،آیا این صحیح است؟اگر قربانی گوسفند وامثال آن مقدور نباشد میتوان مرغ قربانی کرد؟چگونه میتوان برای رفع بلا شکرگذاری کرد؟سجده شکر به چه صورت است؟ پاسخ👇 سلام علیکم اصل قربانی توصیه فراوان دارد اما مالیدن خون به این طرف و آن طرف هیچ دلیل روایی نداشته و از خرافات است. قربانی به ذبح گوسفند صدق می کند؛ اگر می توانید گوسفندی را قربانی کنید و الا مبلغ قابل توجهی را صدقه داده و به افراد متعدد هم صدقه بدهید. سجده شکر نیز اینگونه است که به سجده رفته و سه، ده یا صد مرتبه گفته شود: شکرا لله