eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.8هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فکر و نظر والتفکّر: التأمّل، و هو ترتّب أمور معلومة فی الذهن لیتوصّل بها الی المطلوب علماً و ظنّاً. والنظر: أیضاً تأمّل الشی ء، و النظر والفکر یطلب بها العلم و الظنّ. و چون نظر و فکر به حسب معنی واحدند و ممدوح، حقّ سبحانه و تعالی، لهذا قال: « أَ وَ لَمْ یَنظُرُوا فِی مَلَکُوتِ السَّماواتِ وَ الاْءَرْضِ وَ مَا خَلَقَ اللَّهُ مِن شَیْ ءٍ وَ أَنْ عَسَی أَن یَکُونَ قَدِ اقْتَرَبَ أَجَلُهُمْ [۲] » إلی آخره. و چون فهمیدی که عالم دو عالم است: عالم ملک و عالم ملکوت، که از عالم ملک تعبیر شده به عالم خلق و دنیا و شهادت و ظاهر ؛ و از عالم ملکوت به عالم امر و آخرت و باطن و غیب و عالم ارواح. پس مفاد کلام الهی آن که: آیا نظر و تأمّل و تفکّر نمی نمایند در ملکوت سماوات و ارض، یعنی در عالم ارواح و نفوس متعلّقه به اجسام سماوی و نفوس و ارواح مدبره ارضی، که از اوّلی در لسان شرع به ملائکه اعلی تعبیر شده، و از ثانی به ملائکه ملأ ادنی. « و ما خَلَقَ اللّه ُ مِنْ شَی ءٍ [۳] » اشاره به عالم مُلک و خلق است، چنان که ملکوت اشاره به عالم امر، «أَلاَ لَهُ الْخَلْقُ وَ الاْءَمْرُ [۴] ». یعنی: آیا نیز تأمّل و تفکّر نمی کنند در اجسام صافیه علویه سماویه و ابدان و هیاکل سفلیه ارضیه، که غرض از تحریص و ترغیب نظر و فکر در روحانیات نفوس قدسیه و ملائکه مجرّده ملکوتیه - که چگونه آنها مظهر تنزیه و تقدیس خدا و مبرّز آثار و حکم لاتعدّ و لاتحصای باری تعالی اند، و نظر در اجسام سفلیه که چگونه حاوی صنایع و بدایع مبدع و موجد حقیقی اند - به واسطه این است که از فکر و نظر در اینها به نظر اعتبار برای انسان مقام ایمان و یقین و معرفت کامل حاصل شود به وجود مُبدع حکیم و صانع و مخترع قدیم ؛ چه مقصود اصلی از خلقت بشر نیل آنها است به این درجه از ایمان و معرفت یقینی. چنان که می‌فرماید: آیا نظر نمی نمایند و حال آن که بسا باشد که: « قَدِ اقْتَرَبَ أَجَلُهُمْ [۱] »؟، یعنی: نزدیک شده باشد اجل محدود و توقّف آنها در دنیا به واسطه کسب و تحصیل این معرفت و ایمان از تأمّل و مشاهده این مبدعات و مخترعات و مکونّات. ---------- [۲]: ۲ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۱۸۵. [۳]: ۳ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۱۸۵. [۴]: ۴ - همان، آیه ۵۴. [۱]: ۱ - همان، آیه ۱۸۵. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
فلسفه این واژه یونانی است و معنای آن دوست داری حکمت است. و فیلسوف از فیلاسوف مشتق است یعنی کسی که دوست دار حکمت است. فیلا به معنای محب و سوف به معنای حکمت است. احتضار پیامبر خدا صلی الله علیه و آله به عیادت جوانی رفتند. پرسید: خود را در چه حالی می‌بینی؟ عرض کرد: امیدوار به خدا و خائف از اعمال. پیامبر فرمود: در دل بنده در حال احتضار دو چیز نمی گنجد مگر اینکه خدا او را به آرزویش برساند، و از آنچه خوف دارد ایمنی عطا کند. ایمان کامل نیز فرموده است: ایمان مؤمن زمانی به نهایت می‌رسد که آنچه را نمی شناخته نسبت به آنچه که می‌شناخته محبوب تر باشد. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
صفحه تربیت فرزند👇👇👇👇 @zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
وارد موضوع می شویم که در حوزه ی مهارت ها است و توانایی ها را می شناسد. به یاد دارید که گفتیم خودپنداره ی واقعی چگونه شکل می گیرد. خودپنداره ی واقعی، اعتماد به نفس واقعی می آورد. اعتماد به نفس واقعی یعنی دیدن توانایی ها و تقویت حیطه ی اهمیت (مهارت ها) . اعتماد به این که من می توانم یاد بگیرم. من همیشه تأکید کرده ام که کار یا عمل را از وجود جدا کنید چه در مورد کودک و چه در مورد خودتان یا دیگران. اعتماد به نفس و عزت نفس مربوط به وجود است، توانایی است. کار را بلد هستم یا نیستم؛ می توانم یاد بگیریم. بنابراین کسی که اعتماد به نفس دارد قدرت این را دارد که کار را از وجود خودش جدا کند یعنی اگر مرتکب اشتباهی شد وجود و شخصیت خودش را زیر سوال نبرد با درک مسئول مسئله را بررسی کند بها پرداخت کند و جبران کند یا اگر کاری را بلد نیست باز وجود خودش را زیر سوال نبرد مثلاً خودش را بی عرضه یا ناتوان تلقی نکند بلکه زمان بگذارد و به دنبال یاد گیری آن برود. بچه ها کاملاً به صورت فطری این قدرت را دارند که کار را از وجود جدا کنند. مادری اذعان می کرد که دائم به کودکش می گوید نمی تونی!! ولی کودک پافشاری می کند که می تونم خوب هم می تونم، بلد نیستم اما می تونم!!!! کودک، کار را از وجود جدا می کند. گاهی که من با بچه ها درگیر می شوم اخم می کنم و محکم میگم برو کنار، قاطعیت را نشان می دهم؛ کودک یک کمی از من بدش می آید و اخم می کنه و میره اما یک کم بعد که حالش خوب میشه میاد و می بینه که من باهاش مشکلی ندارم. بچه ها دید عمیقی دارند در صورتی که بزرگترها دید سطحی دارند. کودک، درون من را می تواند ببیند و حس کند و وقتی به من نگاه می کند می داند که من از درون مشکلی با او ندارم یعنی با وجود او مشکلی ندارم بلکه با کارش مشکل دارم. می داند که این اخم ابروی من اصلاً از درون من نمی آید و بعد ها حتی برایم شیرینی هم می آورند و بوسم هم می کنند چون دقیقاً قدرت تفکیک دارند که من با وجودش مشکلی ندارم خیلی هم دوستش دارم و حتی برایشان این دوگانگی پیش می آید که این سلطانی که منو دوست داره و با من مسئله ای نداره پس چرا اخم می کنه! در حالیکه والدین به خاطر کارِ بچه، وجود او را زیر سوال می برند. (ادامه دارد...) {قسمت67} [مباحث کودک متعادل ] کسی که واقعی دارد کاملاً کار را جدا از وجود می بیند، قدرت نقدپذیری دارد و می تواند خودش را نقد و تأیید کند؛ یک لیوان شکستم، آخ آخ حواسم نبود؛ خودش را سرزنش نمی کند، مهارتم کم بود افتاد شکست.. تمرین می کنم تا این مهارت را به دست آورم. حاضرین: این توجیه اشتباه نمی شود؟ استاد؛ اصلاً شخص بااعتمادبه نفس واقعی توجیه نمی کند، نمی ترسد و عذرخواهی بیش ازحد و التماس نمی کند "مامان ببخشید غلط کردم" بلکه کارش را توصیف می کند مثل: مامان لیوان افتاد شکست اومدم برش دارم افتاد. این سوال شما من رو یاد یک خاطره انداخت، فرزند پسرم 4 سالش بود که من در یک سفر خارج از کشور در فرودگاه کشور مبدأ یک موتورسیکلت وسپای کوچک دیدم که فلاش می زد و آژیر می کشید، من خیلی پسندیدمش و آن را خریدم به عنوان دکور و چون در راه برگشت به ایران بودم توی یک کیسه دستم گرفته بودم، خونه که رسیدم اول موتور را دادم دست همسرم و گفتم این را یک جای خوب دکور بگذار؛ همسرم هم خیلی خوشش آمد و هردو شیفته ی آن شده بودیم بعد چمدان را باز کردم که سوغاتی ها را ببینیم یکدفعه متوجه شدم که پسرم نیست! بعد از 5 دقیقه دیدیم با موتور دو تیکه شده آمد گفتیم این چیه؟! گفت بابا سوارش شدم از دیوار بالا برم از وسط نصف شد این اتفاق درست زمانی بود که پسرم را می بردیم تماشای موتورهایی که از تپه بالا می رفتند و دیده بود که میشه با موتور از دیوار و تپه بالا رفت. این که پسرم آمد و گفت بابا سوارش شدم از دیوار بالا نرفت و از وسط نصف شد عین واقعیت و یک توصیف است. حاضرین: شما چه برخوردی کردید؟ پاسخ: خب نصف شد دیگه! گفتیم بذارش این جا. اصلاً لازم نیست که خیلی برخورد بدی با بچه کنیم؛ کودک خودش کار خودش را نقد می کند و تجربه می کند که روی موتور کوچک نمی شود سوار شد می شکند. وقتی کودک کارش را توصیف می کند اعتماد به نفس واقعی دارد که سازنده است و در امتداد عزت نفس است یعنی من توانا هستم، می توانم، یاد می گیرم، قدرت اجرائی دارم و احساس ارزشمند بودن می کنم. اعتماد به نفس احساس رضایتمندی می آورد و عزت نفس احساس ارزشمندی می آورد. (ادامه دارد...) {قسمت68} [مباحث کودک متعادل ] @zandahlm1357
🌸 دوران کودکی ، 🌸 بهترین زمان تربیت در تمام ابعاد است 🌸 و ذهن کودک ، همچون لوح سفیدی است 🌸 که هر چه بر آن نوشته شود ، 🌸 زود مورد پذیرش کودک واقع می شود 🌸 و توجه به موضوعات دینی ، 🌸 همچون آموزش احکام ، عبادت ، نماز ، 🌸 و آموزش قرآن ، 🌸 باید از مهمترین اولویتهای تربیتی باشد @zandahlm1357
طب الصادق علیه السلام: هلو یا آب هلو سرسخت ترین دشمن سرطان است با مصرف آن از سرطان های سینه ، پروستات ، رحم و کبد جلوگیری کنید ▫️هلو دارای ترکیبات آهن دار و برم می باشد لذا برا کبد بسیار نافع است و چهره را میگشاید و خوشرنگ می کند. ➣ @zandahlm1357 سفیدی و جرم گیری دندان ۵ گرم گیاه خشک آویشن را در۱۰۰ میلی لیتر آب جوش ریخته مدت ۱۰ دقیقه دم کنید محلول راخنک کرده وبه عنوان دهانشویه استفاده کنید ➣ @zandahlm1357 هر شب شش تا ده دانه انجیر خشک را از وسط نصف کنید و در آب ولرم تا صبح بخیسانید و صبح ناشتا انجیر و آبش را بخورید. یبوست، ورم طحال و پروستات را درمان میکند. ➣ @zandahlm1357 برای تقویت سیستم ایمنی بدن دمنوش بابونه و دارچین بسیار مفید است ▪️ به‌ویژه برای کودکانی که به مدرسه می‌روند ▫️و به‌علت حضور افراد زیاد در یک محیط در معرض ابتلا به بیماری قرار دارند بسیار مفید است ➣ @zandahlm1357
عمارت زیبای شمس الملوک در سنگ سیاه @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مسجد نصیرالملک مسجد نصیرالملک یکی از مساجد قدیمی شیراز است که در محله اسحاق بیگ (گود عربان ) و در خیابان لطفعلی خان زند و در نزدیکی قرار گرفته است. مسجد نصیر الملک از نظر کاشیکاری و مقرنس کاری از زیباترین مساجد ایران است. مسجد دارای صحن وسیعی می باشد که در سمت شمال آن قرار دارد. در ورودی دارای طاق نمایی بزرگ است که سقف آن با کاشی های رنگارنگ مزین گشته است. مسجد دارای دو شبستان شرقی و غربی است. استفاده از شیشه های رنگارنگ در طراحی داخلی معماری ایرانی و همچنین در کلیسا ها شایع بوده است. اما شاید استفاده از این زیبایی منحصر به فرد در مساجد کمی شگفت انگیز و خاص به نظر برسد . مسجد نصیرالملک شیراز از معدود مساجد جهان است که طراحی داخلی چشمگیر آن با شیشه های رنگی، این مکان را به یک اثر هنری تحسین برانگیز تبدیل کرده است. نور آفتاب از شیشه های رنگی این مسجد بر روی نقش و نگار دیواره ها و طرح های روی آن منعکس شده و یا آنکه بر روی فرش کف مسجد می تابند. عبور نور خورشید از شیشه های رنگی و ترکیب رنگ آن ها باعث شده تا دنیایی از رنگ در مسجد به وجود بیاید . @zandahlm1357