eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.8هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
تکمیل ایمان و یقین در دنیا و چون تکمیل و تحصیل ایمان و یقین که علّت غائی ایجاد نوع انسان است موقوف به دنیا است از دیدن این آثار و آیات بدیعه، و در عبور از دنیا که مزرعه آخرت است، و آخرت « یوم حصاد » اوست، نیل ایمان و معرفتی که مُثمر ثمر است ممکن نیست. لهذا فرماید: « وَ أَنْ عَسَی أَن یَکُونَ قَدِ اقْتَرَبَ أَجَلُهُمْ فَبِأَیِّ حَدِیثٍ بَعْدَهُ یُؤْمِنُونَ [۲] »، اگرچه بعضی از مفسّرین « حدیث » را قرآن گرفته اند، و ضمیر « بعده » را راجع به قرآن نموده اند، یعنی به کدام کلام و اخبار بعد از قرآن ایمان می‌آورند، و حال آن که کلام آسمانی در قرآن ختم است. ولی چون در ما تقدّم آیه شریفه ابداً ذکر « قرآن » نیست که مرجع ضمیر ---------- [۲]: ۲ - همان، آیه ۱۸۵. « بعده » واقع شود، ممکن است که از حدیث مراد امر جدید حادث که همان انتهاء و انقضاء اجل مسمّی، و ضمیر « بعده » راجع به وقوع موت باشد، یعنی پس از انقضای اجل و مدت عمر دنیویه که موضوع برای اکتساب ایمان و تحصیل معرفت است به کدام امر بعد از وقوع او ایمان پیدا خواهید کرد، با آن که تهیه ایمان به واسطه وجود شرایط او مقیّد و مخصوص به دنیا است، و در آخرت ابداً مفید نیست. و بعضی از مفسّرین چون نیشابوری [۱] و غیره مرجع ضمیر « بعده » را « نظر » که در مقدّم آیه است دانسته اند، یعنی به چه امر دیگر بعد از نظر و فکر که در دنیا برای آنها حاصل می‌شود دیگر ایمان می‌آورند ؛ چه ایمان حقیقت ایقان است، و یقین از نتایج علم است، و علم پیدا نمی شود مگر از طریقه نظر و فکر و استدلالات قواعد منطقیه برهانیه. از اینجا است که متفکّرین در امر سماوات و ارض ممدوح حقّ اند به اولواالالباب، یعنی ذو العقول قال تعالی: « إِنَّ فِی خَلْقِ السَّماواتِ وَ الاْءَرْضِ وَ اخْتِلاَفِ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ لاَآیَاتٍ لاُِّولِی الاْءَ لْبَابِ [۲] »، و جای دیگر: « لاَآیَاتٍ لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ [۳] »، کما قیل: تفکّر کن در خلق سماوات که تا ممدوح حقّ گردی در آیات [۴] ---------- [۱]: ۳ - غرائب القرآن و رغائب الفرقان، ج ۳، ص ۳۵۷. [۲]: ۱ - سوره مبارکه آل عمران، آیه ۱۹۰. [۳]: ۲ - سوره مبارکه رعد، آیه ۳. [۴]: ۳ - گلشن راز، شبستری، « قاعده تفکّر در آفاق ». .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
پیاله و می‌ صاحب بن عباد می‌گوید: رق الزجاج و رقت الخمر و تشاکلا فتشابه الامر فکانما خمر و لا قدح و کانما قدح و لا خمر شیخ عراقی این دو بیت را چنین ترچمه کرده است: از صفای می‌و لطافت جام درهم آمیخت رنگ جام مدام همه جام است و نیست گویی می‌ یا مدام اوست نیست گویی جام پناه حیوان فخر رازی مشغول تدریس بود. کبوتری که از باز فرار کرده بود، خود را به دامن فخر انداخت. ابن عنین فوراً این دو شعر را سرود که: کبوتری که آثار مرگ از بالهایش آشکار بود، نزد سلیمان زمان آمد، چه کسی به ورقا گفته محل شما حرم امن است و تو پناه گاه خائفین هستی. جائت سلیمان الزمان حمامه والموت یلمع من جناحی خاطف من نبأ الورقاء ان محلکم حرم و انت ملجأ للخائف .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
ويژگي‌هاي خانواده سالم افراد خانواده سرزنده و با محبت هستند! رفتار و اعمالشان با نوعي اصالت توام است! افراد خانواده به طور آشكار رنج و ناراحتي و نيز احساس همدري خود را نسبت به افراد ديگر خانواده بيان مي‌كنند! افراد خانواده از ريسك و خطر كردن معقول و سنجيده نمي هراسند ؛ مي‌دانند كه ممكن است با خطر كردن اشتباهاتي نيز داشته باشند، ولي اشتباهات مي‌توانند خود مقدمه اي براي شناخت اشكالات و زمينه اي براي رشد و كسب تجربه بيشتر باشد! افراد خانواده براي يكديگر ارزش و احترام قايل اند! يكديگر را دوست دارند و از اين احساس خود شادمان هستند! روابط افراد خانواده با يكديگر هماهنگ و روان است! با آهنگي پرمايه و روشن با يكديگر سخن مي‌گويند! زماني كه در خانواده سكوت برقرار است سكوتي است آرام بخش و نه سكوتي مبتني بر ترس يا احتياط! وقتي در خانواده سر و صدا هست، صداي فعاليتي پر معني است و نه غرشي رعد آسا و براي خفه كردن صداي ديگران! هر يك از اعضاء خانواده مي‌دانند كه حق آن را خواهند داشت كه حرف خود را به گوش ديگران برسانند و در اين زمينه نيازي به سكوت و تحمل فشار حاصل از آن نمي باشد! اگر يكي از اعضاي خانواده هنوز فرصتي براي صحبت كردن پيدا نكرده است، به دليل تنگي وقت بوده است و نه كمي محبت، كم توجهي يا بي ملاحظه بودن اعضاي ديگر خانواده! اعضاي خانواده به راحتي يكديگر را نوازش مي‌كنند و در آغوش گرفتن فرزندان توسط پدر و مادر امري است عادي و توام با تجربه عشق و محبت خانوادگي! افراد خانواده صادقانه با هم صحبت مي كنند! با علاقه به سخنان هم گوش مي‌دهند! با هم رو راست و صادق هستند! به راحتي علاقه خود را به هم نشان مي‌دهند! به راحتي و آزادنه با يكديگر درد دل مي‌كنند! اين حق را دارند كه درباره هر موضوعي، مثل ناكامي ها، ترس ها، صدمه‌هايي كه ديده اند، خشم خود، انتقاد از ديگري، خوشي‌ها يا كاميابي ها، با يكديگر سخن بگويند! افراد خانواده براي كارهاي خود برنامه ريزي مي‌كنند! در اجراي برنامه ها، اگر مشكلي پيش آمد، به سادگي خود را با آن تطبيق مي‌دهند و در نتيجه قادر هستند بدون تجربه احساس ترس يا واهمه، بيشتر مشكلات زندگي خود را حل و فصل كنند! در اين خانواده، زندگي آدمي و احساسات بشري، بيش از هر عامل ديگري مورد توجه و احترام است! در خانواده، پدر و مادر خود را مدير و رهبر خانواده مي‌دانند و نه رئيس يا ارباب خانواده! مي دانند كه در موقعيت‌هاي مختلف چگونه به فرزندان خود بياموزند تا به مرحله يك انسان واقعي بودن نزديك شوند! اعضاي خانواده در مورد اشتباهات خود، در قضاوت، رفتار، بروز هيجان‌ها و... به همان سهولتي با يكديگر سخن مي‌گويند كه در مورد كردار و گفتار صحيح خود اظهار نظر مي‌كنند! رفتار اولياي خانواده با آن چه به فرزندان خود مي‌گويند يا توصيه مي كنند، مطابقت كامل دارد و در اين راه از خود صداقت بسيار نشان مي‌دهند! پدر و مادر خانواده مانند هر مدير يا رهبر موفق، نسبت به زمان حساس هستند و مترصد آن مي‌باشند تا از هر فرصت مناسب براي سخن گفتن و تعامل با فرزندان خود، استفاده كنند! اگر يكي از افراد خانواده مرتكب اشتباهي شد و نادانسته خسارتي ايجاد نمود، پدر و مادر و بزرگترها در كنار او قرار مي‌گيرند تا از او حمايت كنند ؛ اين رفتار باعث خواهد شد تا فرزند بي دقت، بر احساس ترس يا گناه خود فايق آيد و از فرصت آموزشي كه پدر و مادر براي او فراهم كرده اند، بيشترين بهره را بگيرد! اولياء خانواده مي‌دانند كه فرزندانشان عمدا بدي نمي كنند ؛ به همين دليل، اگر متوجه شوند كه فرزند آنان در زمينه اي خرابكاري كرده است ؛ به اين نتيجه مي‌رسند كه يا سوء تفاهمي در كار بوده است و يا احساس ارزش فردي و احترام به خويشتن، در فرزند آنان كاهش پيدا كرده است و بايد براي اين مشكل راه حلي را پيدا كرد! اوليا خانواده مي‌دانند هنگامي فرزند آنان براي يادگيري آمادگي بيشتري خواهد داشت كه خود را با ارزش بداند و احساس كند كه ديگران نيز براي او ارزش قايل هستند! اولياء خانواده مي‌دانند كه اگر چه با شرمنده كردن و تنبيه بدني فرزندان مي‌توان رفتار آنان را تغيير داد، اما اين آگاهي را نيز دارند كه آثار اين تنبيه‌ها بر ذهن آنان باقي مي‌ماند و به سادگي و به سرعت قابل ترميم نمي باشد! پدر و مادر آموزش فرزند خود را با گوش دادن، حس كردن، فهميدن و در نظر گرفتن زمان و دوره خاص رشد او آغاز مي‌كنند! پدر و مادر خانواده مي‌دانند كه در زندگي هر شخص مشكلاتي پيش خواهد آمد و اجتناب از همه مشكلات زندگي امكان ناپذير مي‌باشد ؛ گوش به زنگ هستند كه براي هر مشكل تازه، راه حلي پيدا كنند و به فرزندان خود نيز مي‌آموزند تا چگونه در حل مشكلات از خلاقيت و نوآوري بهره گيرند!
اولياي خانواده مي‌دانند كه تغيير و تحول از ويژگي‌هاي زندگي است ؛ مي‌پذيرند كه فرزندانشان به سرعت مراحل مختلف رشد را طي مي‌كنند ؛ و هيچ گاه نبايد سد راه رشد و تغيير فرزندان خود شوند! خانواده سبز ✍مهدی واعظ موسوی https://eitaa.com/zandahlm1357
1401-03-18(tarashion).mp3
13.07M
🔊 فایل صوتی برنامه سمت خدا 👤 📚 موضوع: ( تلاش در جهت بهبود روابط خانواده ) 🔹 قسمت پنجاه و نه
خانواده آسمانی 78.mp3
12.29M
۷۸ ♨️ می‌گویند آرزوهای دراز، انسانها را تباه می‌کنند! مگر می‌شود بدون آرزو زیست؟ اگر آرزوهای دراز نداشته باشیم؛ پس با چه انگیزه‌ای باید برای آینده تلاش کنیم؟
✡ جنگ صلیبی یهودی علیه اسلام با شیوه‌های نوین (4) 1⃣ طبق دستورالعمل «کتاب غذا» که در تهیه شده است، مواد غذایی محدود می‌شود و مصرف آب کاهش پیدا می‌کند. هم‌چنین، مواد غذایی که در دسترس مردم قرار می‌گیرد، از نوع () خواهد بود و مواد مغذی نخواهد داشت. به‌علاوه، هنگامی که یک کشور عضو کتاب غذا می‌شود، هرگز نمی‌تواند این پیمان را ترک کند. 2⃣ دنیا برای ایجاد توازن جمعیتی در اقصی نقاط جهان برای این در دستور کار نظام سلطه قرار گرفته است تا بتوانند از این طریق تمرکز جمعیتی را تحت کنترل داشته باشند. 3⃣ هدف هم بیشتر بر روی کشورها، مناطق جغرافیایی و مذهبی خاصی از جمله مسلمانان است. روش‌های زیادی در کنار هم و همگام از سال‌های گذشته پیش رفته‌اند و اکنون اگر ترکیب جمعیتی مثلاً غرب آسیا را با دیگر نقاط دنیا مقایسه کنید متوجه می‌شوید که تناسب درستی ندارد با توجه به این‌که وسعت و منابع این کشورها بسیار بیشتر از کشورهای پیشرفته‌ی غربی و اروپایی است. 4⃣ در همان طرح خود برنامه‌هایی را برای کاهش چشمگیر جمعیت دنیا پیشنهاد کرده و نوشته بود: «اکنون جهان غرب، به واردات- صادرات مواد معدنی از کشورهای در حال توسعه وابسته است. اگر رشد جمعیت این کشورها بخواهد مانع توسعه‌ی اقتصادی ما و پیشرفت‌های اجتماعی بشود، این بی‌ثباتی به این معنی است که تولیدات آتی و ذخایر معدنی این کشورها نیز با رکود مواجه خواهند شد.» 📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده: 👉 goo.gl/FHa6vC
تأثیر موسیقی بر روی گیاهان در سال ۱۹۷۳، خانم دوروتی ریتالاک کتاب کوچکی به نام «آوای موسیقی و گیاهان» منتشر کرد. این کتاب جزئیات آزمایشاتی را که او در کالج زنان کلرادو در دنور و با استفاده از سه اتاق کنترل شده دانشگاه، انجام داده بود شرح می‌داد. خانم ریتالاک گیاهان را در اتاق‌هایی قرار داد که در هر کدام از آنها سبک خاصی از موسیقی توسط بلندگو پخش می‌شد. او گیاهان را تحت نظر قرار داد و رشد روزانه آنها را یادداشت کرد. نتیجه کار او را متعجب کرد. اولین آزمایش او پخش یک آهنگ یکنواخت بود. در اولین اتاق او یک آهنگ یکنواخت را به مدت هشت ساعت و به صورت متوالی پخش کرد. در اتاق دوم او یک آهنگ یکنواخت را به صورت متناوب و به مدت سه ساعت پخش کرد و در سومین اتاق هیچ آهنگی پخش نکرد. گیاهان اتاق اول که در معرض موسیقی متوالی قرار داشتند، ظرف چهل روز از بین رفتند. گیاهان اتاق دوم به سرعت رشد کردند و حتی از گیاهان اتاق سوم سالم تر بودند. این نتیجه شگفت انگیزی بود که بسیار شبیه نتایجی بود که از آزمایشاتی که به وسیله مؤسسه موزاک در اوایل سال ۱۹۴۰ به منظور مشخص کردن تأثیر «موسیقی» بر کارکنان کارخانه انجام گشته، به دست آمده بود. وقتی که موسیقی به صورت متوالی پخش می‌شد، کارگران خسته تر و کم کارتر می‌شدند در مقابل وقتی که موسیقی فقط برای ساعاتی و به صورت متناوب پخش می‌شد، کارگران پر کارتر، هوشیارتر و دقیق تر از زمانی بودند که موسیقی پخش نمی شد. در آزمایش بعدی، خانم ریتالاک از دو اتاق با گیاهان تازه استفاده کرد. او در هر دو اتاق رادیویی قرارداد. در یک اتاق رادیویی روی یک ایستگاه محلی راک تنظیم شده بود و در اتاق دیگری رادیو روی ایستگاهی که موسیقی آرامی را پخش می‌کرد تنظیم شده بود. در هر اتاق فقط سه ساعت موسیقی پخش می‌شد. در روز پنجم او متوجه تغییرات شگرفی شد. در اتاقی که موسیقی ملایم نواخته می شد، گیاهان به خوبی رشد می‌کردند و ساقه‌های آنها به سمت رادیو متمایل شده بود، در حالی که در اتاقی که موسیقی راک پخش می‌شد، نیمی از گیاهان برگ‌های کوچکی داشتند و رشد آنها طولی بود در حالی که بقیه به اندازه کافی رشد نکرده بودند. بعد از گذشت دو هفته، گیاهانی که در مجاورت موسیقی ملایم قرار داشتند به اندازه کافی رشد کرده بودند و به یک اندازه شاداب و سرسبز بودند و در حدود ۱۵ تا ۲۰ درجه به سمت رادیو متمایل شده بودند. گیاهانی که در مجاورت موسیقی راک قرار داشتند، بلند شده و در حال پژمرده شدن بودند، گل‌ها پلاسیده شده و ساقه‌های گیاهان از رادیو دور شده بود. ........: 📚موسیقی از دیدگاه قرآن و حدیث https://eitaa.com/zandahlm1357