eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.5هزار دنبال‌کننده
49.1هزار عکس
35.7هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
29.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کارتون زیبای شهر موشکی 📼 قسمت ۱۲ : از بچه ها خبری نیست 🚥 بخش دوم @zandahlm1357
5.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مجموعه کلیپ های روایتگری 👌 هر روز روایتی از شهدا بشنوید❤️ شماره ۱۵ کاری از گروه راویان سردار شهید حاج عبد الحسین برونسی 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ساختار کتاب در این کتاب به جهت تبرک و تیمن، ابتدا اصل زیارت نقل می‌شود و پس از آن به تبیین برخی فرازهای آن که به معجزات و فضائل حضرت اشاره دارد پردازش می‌شود. شایان ذکر است نظر به اینکه معجزات خارق العاده و شگفت انگیز امیرالمؤمنین و حضرات معصومین (علیهم السلام) برای برخی، به سختی مورد پذیرش قرار می‌گردد و برای اطمینان، سند حدیث را طلب می‌کنند لذا بر آن شدیم تا معجزات را در قالب زیارت بیان کنیم، بدون شک شفایی برای سینه‌های دردمند و هدایت و رحمتی مضاعف برای مؤمنین است. گفتنی است هدف شرح و تفسیر تمام فقرات زیارت نیست، بلکه فرازهایی از زیارت به صورت گلچین و با رویکرد معرفت افزونی و منقبت آموزی مورد توجه و تبیین قرار گرفته است، که اگر خداوند توفیق فرماید در آینده به شرح جامع آن خواهیم پرداخت. توضیح نکاتی پیرامون معجزه چون در این نوشتار علاوه بر فضائل، به ذکر قسمتی از معجزات امیرالمؤمنین (علیه السلام) نیز پرداخته می‌شود نیکو است به نکاتی پیرامون معجزه اشاره شود. ۱. معجزه به عمل خارق العاده ای گفته می‌شود که مدعیان نبوت و امامت برای اثبات مدعای خود - ارتباط با خداوند و عالَم غیب - می‌آورند و دیگران را نیز به مقابله و آوردن مثل آن دعوت می‌کنند و چون دیگران از اظهار همانند آن عاجز و ناتوانند بدان «معجزه» می‌گویند. ۲. معجزه بر کارهایی که محال عقلی است تعلق نمی گیرد، بلکه به اموری مرتبط است که به طور عادت و معمول محال به نظر نمی آید، لیکن عقلاً انجام آن محال نیست. ۳. خداوند در قرآن معجزات فراوانی را برای رسولانش برمی شمارد. به عنوان نمونه: کشتی حضرت نوح (علیه السلام) و طوفان [۱]، شتر حضرت صالح (علیه السلام) [۲]، سرد شدن آتش بر حضرت ابراهیم (علیه السلام) [۳] و زنده کردن پرندگان چهارگانه به اذن خدای متعال [۴]، عصای حضرت موسی (علیه السلام) [۱]، سخن گفتن و تسخیر موجودات توسط حضرت سلیمان (علیه السلام) [۲]، حضرت عیسی (علیه السلام) و تکلم در گهواره، خلقت پرنده به اذن خدا، شفای کور مادرزاد و زنده کردن مردگان [۳]، معراج رسول خدا (صلی الله علیه و آله) [۴]، معجزه جاویدان قرآن [۵]، شق القمر [۶] و.... ۴. میان معجزه و سحر و جادو و چشم بندی و امثال آن تفاوت اساسی وجود دارد از جمله: معجزه به هر عملی که تعلق گیرد آن عمل به صورت واقعی در خارج وقوع می‌یابد، برخلاف سحر و جادو که حقیقت و واقعیت خارجی ندارد، بلکه در نظر بیننده صورت می‌یابد. به عنوان مثال در داستان حضرت موسی (علیه السلام) و ساحران، آنچه موسی (علیه السلام) انجام داد حقیقت داشت، و عصا به صورت اژدهایی بزرگ و حیوانی درنده درآمد، اما مارهای ساحران در واقع جاندار نبود بلکه ریسمان‌ها و طناب‌هایی بود که به وسیله داروهای شیمیایی به جست و خیز در آمده، و به نظر مردم مارهایی جاندار شده بودند. با توجه به این چهار نکته، مخاطبِ ما در این نوشتار کسانی هستند که به یگانگی پروردگار، علم و قدرت او، رسالت رسولان الهی، حقانیت قرآن و امامت ائمه اطهار (علیهم السلام) اعتقاد دارند، بر این اساس به صدور معجزه از پیامبران الهی و ائمه معصومین (علیهم السلام) - که نشان صدق ادعایشان است - نیز اعتقاد و اذعان دارند. لذا اگر فردی در صدور معجزه از پیامبران یا ائمه اطهار (علیهم السلام) شک و تردید دارد بایستی با او به ترتیب در مباحث توحید، نبوت، امامت و صدور معجزه از نبی و امام وارد بحث شد تا این مقوله برای او ثابت گردد. آخرین نکته: در این نوشتار، ما در ذکر صلوات و تحیات پس از اسامی مقدسه معصومین (علیهم السلام) تابع مصادر و منابع نبوده ایم. با نگاهی ملتمسانه به بارگاه ملکوتی امیرالمؤمنین (علیه السلام) از خداوند فرج فرزند غریبش امام عصر (علیه السلام) را خواستاریم. در پایان ثواب این اثر را به مادر مظلومم، صدیقه طاهره‌ام ابیها فاطمة الزهرا (علیها السلام) اهداء می‌نمایم. فاطمه سادات درچه ای ---------- [۱]: . سورة الاعراف ۶۴. [۲]: . سورة الاعراف ۷۴ و ۷۷. [۳]: . سورة الانبیاء ۶۹. [۴]: . سورة البقره ۲۶۰. [۱]: . سورة الاعراف ۱۰۷. [۲]: . سورة النساء ۱۲ و سورة ص ۳۶. [۳]: . سورة المائده ۱۱۰ و سورة آل عمران ۴۶ و ۴۹. [۴]: . سورة الاسراء ۱. [۵]: . سورة الکوثر ۱. [۶]: . سورة القمر ۱. https://eitaa.com/zandahlm1357
معیار دوستی وقتی هم رأی و هم عقیده بودن از قواعد برادری و سبب دوستی است، عقل و فضیلت بسیار موجب می‌شود که آدمی در پی دوستانی چون خود برود و چون تعداد این دسته اندک است، دوستان این عده هم کم می‌باشد؛ چرا که اکثر مردم نادان و کم عقل هستند. با این وصف نه عاقل متمایل به دوستی با جاهل است و نه جاهل با عاقل. ولی چون افراد نادان بسیارند، دوستانشان هم بسیار می‌باشند. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357