eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.7هزار عکس
36.3هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍂 نواهای ماندگار 🔹 با نوای حاج صادق آهنگران هنوز از کربلایت ... به گوش آید صلایت.... حسین جانها فدایت.... هیهات من الذله هیهات من الذله.. ما یاوران قرآن در راه عشق ایمان بگذشتیم از جان.. هیهات من‌الذله هیهات من الذله.. @zandahlm1357
🍂 🔻 6⃣ سردار علی ناصری پایه گذاران اصلی قرارگاه نصرت، اینها بودند: علی هاشمی که فرماندهی قرارگاه را بر عهده داشت؛ بنده در بخش اطلاعات؛ بچه های مسجد جزایری به رهبری حاج حمید رمضانی؛ بخشی از بچه های لشکر قدس و بچه های سپاه سوسنگرد. علي هاشمی به خاطر اینکه تنشی بین ما بچه های سپاه سوسنگرد و بچه های مسجد جزایری رخ ندهد، هوشیاری به خرج داد و شمال هور را به آنها سپرد و منطقه جنوب را به من محول کرد؛ یعنی هور دو مسئول اطلاعات و شناسایی داشت. منطقه استحفاظی من، از شط علی آغاز می شد و تا موقعیت بقایی وطلابيه و محور زيد امتداد می یافت. از تبور و پاسگاه حوضچه به بالا تا منطقه چزابه نیز مال بچه های حمید رمضانی بود. حدود چهار ماه وضع به همین قرار بود؛ اما مشکلاتی در عمل پیش آمد و علی هاشمی و معاونش حاج عباس هواشمی به این نتیجه رسیدند که دو واحد به طور موازی نمی توانند کار کنند و باید هر دو را یک کاسه کرد. حوالی تابستان ۱۳۶۲ با مشورت زیاد حمید رمضانی مسئول قرارگاه نصرت شد و من نیز معاون او شدم. [ایشان] انسانی پرکار و پرتلاش بود و مسائل اطلاعاتی را خوب تجزیه و تحلیل می کرد. جذبه خاصی داشت و همین باعث شده بود که محور بچه های مسجد جزایری شود. ایشان سرانجام اواخر جنگ در جبهه شلمچه به شهادت رسید. 🔅 پیگیر باشید @zandahlm1357
رد الشمس در عصر رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در مورد بازگشت مرتبه اول خورشید برای حضرت، روایتی است که اسماء بنت عمیس و‌ام سلمه همسر پیامبر (صلی الله علیه و آله) و همچنین جابر بن عبدالله انصاری و ابو سعید خدریّ و جماعتی از صحابه آن را این چنین نقل کرده اند: روزی رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در منزل خویش تشریف داشت و علی (علیه السلام) نیز در محضر وی بود، جبرئیل۷ نازل شده و به ابلاغ پیام الهی از طریق وحی پرداخت. در همان حال پیامبر (صلی الله علیه و آله) پای امیرالمؤمنین (علیه السلام) را تکیه گاه خویش ساخت و سر بر آن نهاد، این وضعیّت تا غروب ادامه یافت، به ناچار امیرالمؤمنین (علیه السلام) نماز عصر را در همان حالت نشسته خوانده و رکوع و سجود را با اشاره به جای آورد، وقتی که وحی پایان یافت و پیامبر (صلی الله علیه و آله) به حالت عادی برگشت رو به علی (علیه السلام) نموده فرمود: آیا نماز عصرت قضا شده است؟ حضرت (علیه السلام) عرض کرد: ای رسول خدا، به علّت وضعیّت خاصّ شما که در حال دریافت وحی بودید نتوانستم نمازم را ایستاده بخوانم. فرمود: دعا کن و از خدا بخواه خورشید را برایت برگرداند تا نمازت را ایستاده و در وقت مخصوصش بخوانی، چون تو در حال فرمان برداری از خدا و پیامبرش بوده ای خداوند دعایت را مستجاب خواهد کرد. امیرالمؤمنین (علیه السلام) از خدا خواست تا خورشید را برای وی برگرداند، خورشید برای حضرت برگردانده شد تا اینکه نماز عصر را در وقت مخصوصش خواند، آنگاه بار دیگر غروب کرد. اسماء می‌گوید: به خدا سوگند هنگام غروب خورشید از آن صدایی شبیه صدای کشیده شدن ارّه بر چوب شنیدم. [۱] ---------- [۱]: . الارشاد ۱/۳۴۵؛ کشف الیقین ۱۱۱؛ ارشاد القلوب ۲/۲۲۷؛ بحار الانوار ۴۱/۱۷۱. https://eitaa.com/zandahlm1357
برزخ در شرح حکمت اشراق آمده است: صورتهای خیالی در ذهن وجود ندارد، چون کبیر در صغیر انطباع پیدا نمی کند، نیز صورتهای خیالی در خارج هم وجود ندارند، چون باید قابل رؤیت باشند. همچنین صورتهای خیالی عدم محض هم نمی باشند زیرا تصویر دارند نسبت به هم امتیاز دارند و احکام گوناگون می‌پذیرند. چون موجودند، نه در اذهان و نه در اعیان و نه در عام عقل (چون صور جسمیه هستند نه عقلیه) پس باید در عالمی که از آن تعبیر به عالم مثال می‌شود وجود داشته باشند. عالمی که حد وسط عالم حس و عقل است. عالمی که مجرد شدنش از حس بیشتر و از عقل کمتر باشد. عالم مثال در همین عالم است و در آن جمیع اشکالات، صور، مقادیر، اجسام و متعلقات آنها چون حرکات، سکنات، اوضاع و هیئت‌ها وجود دارد. اینها همه قائم به ذات خودند و متعلق به مکان و زمان نیستند، واقعیت در صورتهای خیالی این است که در آینه و خیال منطبع نمی باشند، ابدانی بدون تعلق به مکان بوده که گاه ممکن است مظاهری داشته باشند. پس صورت آینه مظهر آن است و معلق به محل و مکان نیست و مظهر صورت خیالی، خیال است که آن هم متعلق به مکان نیست. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
۱۸- باز هم سیمای نماز تفسیر نماز » باز هم سیمای نماز هر چه برای نماز گفته و نوشته شود حق آن ادا نمی شود و چگونه ممکن است عمودِ دین و پرچم اسلام و یادگار ادیان و انبیا و محور قبولِ همه اعمال در چند جمله بیان شود؟ * نماز، برنامه هر صبح و شام است بهنگام صبح اولین کلامِ واجب نماز و بهنگام شام آخرین واجب، نماز است. پس آغاز و انجامِ هر روزت با یاد خدا و برای خدا است. * نماز در سفر یا وطن، در زمین یا هوا، در فقر یا غنی، رمز آنست که در هر کجا هستی و هر که هستی مطیع او باشی نه غیر او. * نماز، ایدئولوژی عملی مسلمان است که در آن عقائد و افکار و خواسته‌ها و الگوهای خود را بیان می‌کند. * نماز، استحکام بخشیدن به ارزشها و جلوگیری از فروپاشی شخصیتِ افراد و اعضای جامعه است که اگر مصالح ساختمان سُست باشد ساختمان فرو می‌ریزد. * اذانِ نماز، شیپورِ توحید است که سپاه متفرّقِ اسلام را در یک صف و زیر یک پرچم فرا می‌خواند و آنان را پشتِ سر امامی عادل قرار می‌دهد. * امام جماعت یکی است تا رمز این باشد که امام جامعه نیز باید یکی باشد تا اداره امور متمرکز باشد. امام جماعت باید مراعات ضعیف ترین مردم را بکند و این درس است که در تصمیم گیری‌های جامعه مراعاتِ طبقه محروم را بکنید. پیامبر خدا بهنگام نماز صدای گریه طفلی را شنید نماز را به سرعت تمام کرد تا اگر مادر طفل در نماز شرکت کرده کودکش را آرام کند! [۱] * اولین فرمان بدنبال آفرینش انسان، فرمان سجده بود که به فرشتگان فرمود: برای آدم سجده کنید. [۲] * اولین نقطه زمین (مکّه و کعبه) که از زیر آب بیرون آمد و خشکی شد مکان عبادت بود. [۳] * اولین کار رسول خدا پس از هجرت به مدینه ساختن مسجد بود. * نماز هم انجام معروف است هم نهی از ---------- [۱]: ۵۲) بحار، ج ۸۸، ص ۴۱ و ۹۳. [۲]: ۵۳) سوره بقره، آیه ۳۴. [۳]: ۵۴) سوره آل عمران، آیه ۹۶. منکر. هر روز در اذان و اقامه می‌گوییم «حیّ علی الصلوة حیّ علی الفلاح حیّ علی خیر العمل» که همه امر به بالاترین معروف‌ها یعنی نماز است. از سوی دیگر نماز انسان را از فساد و فحشا بازمی دارد: «اِنَّ الصَّلوةَ تَنْهی عَنِ الْفَحْشاءِ وَالْمُنکَر» [۴] * نماز، حرکاتی است برخاسته از آگاهی و شناخت. شناختِ خداوند که به فرمان او و برای او و اُنس با او قیام می‌کنیم و لذا قرآن ما را از نماز در حال مستی [۵] و کسالت [۶] نهی کرده است تا آنچه را در نماز می‌گوییم با توجه و آگاهی باشد. * نماز، آگاهی بخش است. هر هفته روزهای جمعه نمازجمعه برپا می‌شود و قبل از نماز دو خطبه خوانده می‌شود. این دو خطبه بجای دو رکعت از نماز و به عبارتی جزئی از نماز است. خطبه‌هایی که به فرموده امام رضاعلیه السلام باید مردم را از تمام مسائل جهان آگاه کند. شنیدن خطبه‌ها و آنگاه نماز خواندن یعنی آگاه شدن و بعد نمازخواندن. * نماز خروج از خود و پرواز بسوی خداست و قرآن می‌فرماید: «وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ اِلَی اللَّهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْت فَقَدْ وَقَعَ اَجْرُهُ عَلَی اللَّهِ» [۱] هرکس از خانه اش به قصد هجرت بسوی خدا و رسولش خارج شود و سپس مرگ او را دریابد پاداشش بر خداست. امام خمینی می‌فرماید: هجرت از خانه دل بسوی خدا، یکی از مصادیق آیه است، هجرت از خودپسندی و خودخواهی و خودبینی به سوی خداپرستی و خداخواهی و خدابینی بزرگ ترین هجرت هاست. [۲] * نماز به منزله اسم اعظم الهی بلکه خودِ اسم اعظم است. * در نماز، عزّت ربّ و ذلّت عبد مطرح است که این دو مقام بس عالی است. * نماز پرچم اسلام است. «عَلَمُ الْاِسْلامِ اَلصَّلوة» [۳] همانگونه که پرچم نشانه است، نماز نیز نشانه و علامت مسلمانی است. چنانکه پرچم مورد احترام است و اهانت به آن، اهانت به یک ملّت و کشور است، اهانت و بی توجهی به نماز نیز بی توجهی به کلّ دین است. چنانکه برپابودن پرچم نشانه حیات سیاسی و نظامی و قدرت است. در برپابودن نماز نیز این امور مطرح است. ---------- [۴]: ۵۵) سوره عنکبوت، آیه ۴۵. [۵]: ۵۶) سوره نساء، آیه ۴۳. [۶]: ۵۷) سوره نساء، آیه ۱۴۲. [۱]: ۵۸) سوره نساء، آیه ۱۰۰. [۲]: ۵۹) اسرارالصلوة ص ۱۲. [۳]: ۶۰) کنزالعمّال، حدیث ۱۸۸۷۰. ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 نمایش رادیویی؛ نماز با موهای مصنوعی آذر خانم☃️ 🏠آذر خانم در حال اقامه نماز است که همسرش میاد خونه و به نحوه نماز خواندن آذرخانم اشکال می گیره که آذر خانم هم دستش پر از جوابه که بقیه را خودتون ببینید و بشنوید. 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357