eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.8هزار عکس
36.4هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
یک آیه یک قصه (38).mp3
4.09M
قسمت 8️⃣3️⃣ 📜سوره مبارکه طه آیه ۴۴ 🔹فقُولَا لَهُ قَوْلًا لَّيِّنًا لَّعَلَّهُ يَتَذَكَّرُ أَوْ يَخْشَىٰ🔹
۱۳- تعداد خاء در قرآن؟ تعداد خاء در قرآن ۲۵۰۵ مي‌باشد. ۱۴- تعداد دال در قرآن؟ تعداد دال در قرآن ۵۶۹۳ مي‌باشد. ۱۵- تعداد ذال در قرآن؟ تعداد ذال در قرآن ۴۷۰۹ مي‌باشد. ۱۶- تعداد راء در قرآن؟ تعداد راء در قرآن ۲۳۴۳ مي‌باشد. ۱۷- تعداد زاء در قرآن؟ تعداد زاء در قرآن ۳۶۸۰ مي‌باشد. ۱۸- تعداد سين در قرآن؟ تعداد سين در قرآن ۵۷۰۰ مي‌باشد. ۱۹- تعداد شين در قرآن؟ تعداد شين در قرآن ۲۱۱۵ مي‌باشد. ۲۰- تعداد صاد در قرآن؟ تعداد صاد در قرآن ۲۶۸۰ مي‌باشد. ۲۱- تعداد ضاد در قرآن؟ تعداد ضاد در قرآن ۲۰۳۷ مي‌باشد. ۲۲- تعداد طاء در قرآن؟ تعداد طاء در قرآن ۲۲۷۰ مي‌باشد. ۲۳- تعداد ظاء در قرآن؟ تعداد ظاء در قرآن ۸۴۲ مي‌باشد. ۲۴- تعداد عين در قرآن؟ تعداد عين در قرآن ۹۴۱۷ مي‌باشد. ۲۵- تعداد غين در قرآن؟ تعداد غين در قرآن ۱۳۱۷ مي‌باشد ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🍃🌸 ✍اما امام صادق فرمودند : که مقصود از مردم هستند چه این که هر کدامشان عالَمی اند و فرمود : 1⃣ عالم بر دو نوع است و فلک و هر آنچه در آن است را شامل می گردد۰ 2⃣ و انسان می باشد !!! انسان بر هیئت عالم، خلق گردیده است۰ 👈و خداوند هر آنچه در عالَم کبیر قرارداده در به نهاده است۰ 🔻 خدای متعال می فرماید: ☘«اَلْحَمْدُ لله رَبِّ العالَمينَ» (فاتحه/١) 👇و در آيه شريفه: ☘« وَ أنّى فَضَّلْكُمْ عَلَى العَالمين» (بقره/٤٧) گفته شده است منظور دو عالم موجود در زمان بنی اسرائیل می‌باشد و گفته شده است؛ ❌مراد و است که هر کدامشان جاریِ مجرای یک عالم از آنچه خداوند به آنها کرده بود، قرار داشتند۰ ❌و تَسمِیه ی آن ها به عالَمین مانند نام‌گذاری ابراهیم به می‌باشد که فرمود: ☘«إنَّ اِبْرَاهِيمَ كَانَ أُمَّةً» (نحل/١٢٠) ☘«أَوَلَم نَنْهَكَ عَنِ العَالَمينَ» (حجر/٧٠) 📚مفردات راغب اصفهانی 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
حكمت در دوام جريان آب دهان تاءمل كن: در آب دهان و منفعتى كه در آن هست زيرا كه حق تعالى چنين مقرر گردانيده كه هميشه جارى باشد. در دهان كه تر كند كام و گلو را. اگر اين رطوبت نمى بود آنها فاسد و بى طراوت مى شدند، اگر اين رطوبت با غذا هضم نمى شد، در گلو گوارا نمى شد و اين رطوبت مركبى است از براى غذا كه آن را به معده مى رساند. و ايضا اين رطوبت به زهره مى رسد و موجب صلاح حال انسان است زيرا كه اگر زهره خشك شود آدمى هلاك مى شود و به تحقيق كه گفته اند گروهى از جاهلان متكلمان و ضعفاء العقول فلاسفه به جهت قلت تميز و قصور علم كه: اگر شكم آدمى به هيئت قبا مى بود كه هر گاه طبيب خواهد بگشايد و اندرون آن را مشاهده نمايد و دست داخل كند و معالجه كند آنچه را كه خواهد، هر آينه اصلح بود از آن كه بسته اند و از ديده پنهان است و دست به آن نمى رسد و دردهاى اندرون را نمى توان شناخت مگر به دليل هاى غامض و علامتهاى مشتبه مانند نظر كردن و قاروره و بوئيدن عرق و اشباه اينها از علاماتى كه غلط و اشتباه در آنها بسيار مى شود و بسا باشد كه اشتباه باعث كشتن مريض گردد. و جواب اين شبهه آن است كه جاهلان بايد بدانند كه اگر چنين مى بود و اطلاع بر امراض و معالجه آنها به اين آسانى مى بود، هر آينه مردم را ترس از مرگ و بيمارى نبود و علم به بقاى خود به هم مى رسانيدند و به سلامت و صحت خود مغرور مى گرديدند و موجب طغيان و فساد ايشان مى شد. و مفسده ديگر اين كه پيوسته رطوبات شكم مترشح مى بود و هر جائى كه مى نشست و مى خوابيد ملوث مى گردانيد و جامه اش هميشه تر و كثيف مى شد و عيش بر او فاسد مى گرديد. و مفسده ديگر اين كه معده و جگر و دل افعالى كه از اينها صادر مى شود به حرارت غريزى مى شود كه حق تعالى در جوف آدم محتبس گردانيده اگر در شكم فرج ها و رخنه ها مى بود كه توان گشود و اندرون شكم را ديد و دست را داخل جوف توان كرد، هر آينه برودت هوا به جوف مى رسيد و با حرارت غريزى مخلوط مى شد و عمل احشاى جوف باطل مى گرديد و آدمى هلاك مى شد. پس بدان كه هر چه اوهام به سوى آن مى رود به غير نحوى كه خالق حكيم اشياء را بر آن طريقه آفريده خطا و باطل است. https://eitaa.com/zandahlm1357