یک آیه یک قصه (38).mp3
4.09M
قسمت 8️⃣3️⃣
📜سوره مبارکه طه آیه ۴۴
🔹فقُولَا لَهُ قَوْلًا لَّيِّنًا لَّعَلَّهُ يَتَذَكَّرُ أَوْ يَخْشَىٰ🔹
#یک_آیه_یک_قصه
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
حروف و علامات قرآني ۱- قرآن كريم چند حرف دارد؟ قرآن كريم ۳۲۳۶۷۱ حرف دارد. ۲- اولين حرف قرآن كدام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۳- تعداد خاء در قرآن؟
تعداد خاء در قرآن ۲۵۰۵ ميباشد.
۱۴- تعداد دال در قرآن؟
تعداد دال در قرآن ۵۶۹۳ ميباشد.
۱۵- تعداد ذال در قرآن؟
تعداد ذال در قرآن ۴۷۰۹ ميباشد.
۱۶- تعداد راء در قرآن؟
تعداد راء در قرآن ۲۳۴۳ ميباشد.
۱۷- تعداد زاء در قرآن؟
تعداد زاء در قرآن ۳۶۸۰ ميباشد.
۱۸- تعداد سين در قرآن؟
تعداد سين در قرآن ۵۷۰۰ ميباشد.
۱۹- تعداد شين در قرآن؟
تعداد شين در قرآن ۲۱۱۵ ميباشد.
۲۰- تعداد صاد در قرآن؟
تعداد صاد در قرآن ۲۶۸۰ ميباشد.
۲۱- تعداد ضاد در قرآن؟
تعداد ضاد در قرآن ۲۰۳۷ ميباشد.
۲۲- تعداد طاء در قرآن؟
تعداد طاء در قرآن ۲۲۷۰ ميباشد.
۲۳- تعداد ظاء در قرآن؟
تعداد ظاء در قرآن ۸۴۲ ميباشد.
۲۴- تعداد عين در قرآن؟
تعداد عين در قرآن ۹۴۱۷ ميباشد.
۲۵- تعداد غين در قرآن؟
تعداد غين در قرآن ۱۳۱۷ ميباشد
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🍃🌸
#واژه_شناسی_قرآن
#کلمه_عالَم_آیه_1_صفحه_1
#قسمت_دوم
✍اما امام صادق فرمودند :
که مقصود از #عالَم مردم هستند چه این که هر کدامشان عالَمی #مستقل اند و فرمود :
1⃣ عالم بر دو نوع است #عالم_کبیر و فلک و هر آنچه در آن است را شامل می گردد۰
2⃣ و #عالم_صغیر انسان می باشد !!! انسان بر هیئت عالم، خلق گردیده است۰
👈و خداوند هر آنچه در عالَم کبیر قرارداده در #وجود_انسان به #ودیعه نهاده است۰
🔻 خدای متعال می فرماید:
☘«اَلْحَمْدُ لله رَبِّ العالَمينَ»
(فاتحه/١)
👇و در آيه شريفه:
☘« وَ أنّى فَضَّلْكُمْ عَلَى العَالمين»
(بقره/٤٧)
گفته شده است منظور دو عالم موجود در زمان بنی اسرائیل میباشد و گفته شده است؛
❌مراد #بزرگان و #اهل_فضل_آن_قوم است که هر کدامشان جاریِ مجرای یک عالم از آنچه خداوند به آنها #عنایت کرده بود، قرار داشتند۰
❌و تَسمِیه ی آن ها به عالَمین مانند نامگذاری ابراهیم به #امت میباشد که فرمود:
☘«إنَّ اِبْرَاهِيمَ كَانَ أُمَّةً»
(نحل/١٢٠)
☘«أَوَلَم نَنْهَكَ عَنِ العَالَمينَ»
(حجر/٧٠)
📚مفردات راغب اصفهانی
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
حكمت تخصيص روئيدن مو به برخى اعضا و ايضا مو را در جائى چند كه ضرر دارد نرويانيده، اگر مو در ديده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حكمت در دوام جريان آب دهان
تاءمل كن: در آب دهان و منفعتى كه در آن هست زيرا كه حق تعالى چنين مقرر گردانيده كه هميشه جارى باشد. در دهان كه تر كند كام و گلو را. اگر اين رطوبت نمى بود آنها فاسد و بى طراوت مى شدند، اگر اين رطوبت با غذا هضم نمى شد، در گلو گوارا نمى شد و اين رطوبت مركبى است از براى غذا كه آن را به معده مى رساند.
و ايضا اين رطوبت به زهره مى رسد و موجب صلاح حال انسان است زيرا كه اگر زهره خشك شود آدمى هلاك مى شود و به تحقيق كه گفته اند گروهى از جاهلان متكلمان و ضعفاء العقول فلاسفه به جهت قلت تميز و قصور علم كه: اگر شكم آدمى به هيئت قبا مى بود كه هر گاه طبيب خواهد بگشايد و اندرون آن را مشاهده نمايد و دست داخل كند و معالجه كند آنچه را كه خواهد، هر آينه اصلح بود از آن كه بسته اند و از ديده پنهان است و دست به آن نمى رسد و دردهاى اندرون را نمى توان شناخت مگر به دليل هاى غامض و علامتهاى مشتبه مانند نظر كردن و قاروره و بوئيدن عرق و اشباه اينها از علاماتى كه غلط و اشتباه در آنها بسيار مى شود و بسا باشد كه اشتباه باعث كشتن مريض گردد.
و جواب اين شبهه آن است كه جاهلان بايد بدانند كه اگر چنين مى بود و اطلاع بر امراض و معالجه آنها به اين آسانى مى بود، هر آينه مردم را ترس از مرگ و بيمارى نبود و علم به بقاى خود به هم مى رسانيدند و به سلامت و صحت خود مغرور مى گرديدند و موجب طغيان و فساد ايشان مى شد.
و مفسده ديگر اين كه پيوسته رطوبات شكم مترشح مى بود و هر جائى كه مى نشست و مى خوابيد ملوث مى گردانيد و جامه اش هميشه تر و كثيف مى شد و عيش بر او فاسد مى گرديد.
و مفسده ديگر اين كه معده و جگر و دل افعالى كه از اينها صادر مى شود به حرارت غريزى مى شود كه حق تعالى در جوف آدم محتبس گردانيده اگر در شكم فرج ها و رخنه ها مى بود كه توان گشود و اندرون شكم را ديد و دست را داخل جوف توان كرد، هر آينه برودت هوا به جوف مى رسيد و با حرارت غريزى مخلوط مى شد و عمل احشاى جوف باطل مى گرديد و آدمى هلاك مى شد. پس بدان كه هر چه اوهام به سوى آن مى رود به غير نحوى كه خالق حكيم اشياء را بر آن طريقه آفريده خطا و باطل است.
#کتاب_توحید_مفضل
#کلام_امام_صادق_علیه_السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357