هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......:
پرسشهايي از امام
امروز، روز عرفه است و مرو براى عيد قربان مهيا مى شود. امام مى خواهد به مسجد شهر برود. قطره هاى آب درون حوض كه از آفتاب تير ماه گرم شده بود، از چهره گندم گون فرومى ريخت. امام (ع) دستش را در آب زلال فرو برد. براى لحظه اى، انگشترى با خط زيباى عربى بر دستش درخشيد.
تمام سرافرازى، از آن خداست. (۱۶۳)
حضرت به دوستشكه حديث روايت مى كردفرمود: « اى عبدالسلام! (۱۶۴) ايمان، گفتار است و كردار. »
آرى سرورم.
عبدالسلام، حرف بزن! در چشمانت پرسشى مى بينم.
اى فرزند محمد (ص)! اين چه حرفى است كه مردم از قول شما نقل مى كنند؟!
چه مى گويند عبدالسلام؟
مى گويند كه شما ادعا مى
كنيد، مردم برده شما هستند!
ابر اندوه بر سيماى امام نشست. با همه وجود رو به سوى آسمان كرد. قطره هاى آب، به سان اشك از چره اش فرو ريختند.
خداوندگارا! اى آفريننده آسمانها و زمين؛ اى داننده غيب و شهود؛ تو گواهى كه من هرگز نه چنين سخنى گفتهام و نه از هيچ يك از پدرانم چنين حرفى شنيده ام. آفريدگارا! تو از مقدار ستم اين مردم نسبت به من و خاندانم آگهى ؛ اين هم يكى از آن هاست.
مرد گندمگون رو به سوى همراهش كرد و ادامه داد: « اى عبدالسلام! اگر همه مردم برده ماهستندآن گونه كه مى گويندآنها را به چه كسى مى فروشيم؟ عبدالسلام! آيا همان گونه كه جز تو بقيه منكرند، تو هم منكرى كه پروردگار والا، ولايت ما را بر مردم ضرورى دانسته است؟ » (۱۶۵)
هنگام بيرون آمدن از خانه، بينوايان شهر را منتظر يافت. گزمه اى آهن دل، آنان را با خشونت مى راند. چشمان بى فروغ از گرسنگى و دل هاى شكسته، با اميد مى نگريستند. مرد گندمگون مانند ابرى كه بركت هاى آسمان را با خويش حمل مى كند، آشكار شد؛ مانند ابر باران زايى كه مژده حاصل خيزى و رشد مى دهد. درهمها بركف دستان خيس از عرق نشستند. چشمها از شادى درخشيدند. ذوالرياستين حيرت زده گفت: « چه زيان بزرگى! »
امام رو به
سوى او كرد: « در كدام معامله؟ چيزى را كه پاداش و بزرگوارى در پى دارد، خسارت مشمار! » (۱۶۶)
مردم پس از نماز پراكنده شدند. مأمون رو به امام كرد و پرسيد: « اى اباالحسن! درباره نيايت اميرمؤمنان به من بگو! او چگونه تقسيم كننده دوزخ و بهشت است؟ در اين باره خيلى فكر كرده ام؛ اما منظور اين حديث را نفهميده ام. »
امام پاسخ داد: « اى اميرمؤمنان! آيا از پدرت نقل نمى كنيد و آن از پدرانش تا. عبدالله بن عباس كه گفت: از رسول خدا (ص) شنيدم كه فرمود: عشق به على، ايمان و دشمنى با وى كفر است؟
آرى.
پس معناى حديث روشن شد؛ معيار تقسيم، دوستى و دشمنى با على (ع) است.
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 ببخشید در رابطه این سوال که برخی میپرسن و خودشونو کامل قانع کردن که اشکالی ه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
با یه فردی در مورد نشانه های ظهور صحبت میکردم. میگفت که همه نشانه ها از طرف معصومین هست و آن نشانه هایی که در احادیث زیاد تکرار شده را نشانه های حتمی و آن نشانه هایی که کمتر در احادیث آمده را نشانه های غیر حتمی میگویند. حتی مطلبی از قرار از کتاب الغیبه نعمانی نشانم داد (ظاهر شدن کف دست در آسمان و به هلاکت رسیدن عباسی) از نشانه های حتمی نوشته شده بود. آیا سخنان این شخص صحت دارد؟ و اگر صحت ندارد خواستم یه جواب روشن را با ذکر دلایل بهم بفرمایید تا ایشان را راهنمایی کنم.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
☝️🏻اولا راجع به فهم روایات و نظر دادن راجع به روایات ما که هیچ وقت نمی توانیم نظر شخصی اعمال بکنیم بگوییم بر این اساس و بر این نظر فلان است و.. نخیر باید طبق قواعد حدیثی این مباحث را دنبال بکنیم. این نظریه که آن نشانه هایی که در احادیث زیاد تکرار شده را حتمی و کمتر تکرار شده غیر حتمی، این کجا نوشته شده؟
❓کدام اصول حدیثی این را گفته که اگر یک روایت زیاد تکرار بشود حتمی است و زیاد تکرار نشود غیر حتمی! کجا نوشته شده؟ برچه اساسی ایشان چنین نتیجه ای گرفته؟ الکی که نیست ما همین طوری بیاییم باب فهم روایات را باز بکنیم و هر کس بیاید نظری بدهد، باید طبق اصول پیش برویم!
🔹ظاهر شدن کف دست و هلاکت عباسی در یکی دوتا روایت آمده اما قول مشهور نیست! ما در روایات باید به قول مشهور توجه بکنیم. این هم یکی دیگر از راههای فهم روایت است. باید ببینیم روایات مشهور در رابطه با علامات حتمی چه می گویند که کف دست و اینها.. جزء آن علامات نیست. پس با یکی دوتا روایت هیچ وقت نظر نمی دهند.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
حکومت 10.MP3
6.61M
🎤🎤🎤
💠 سلسله دروس #مباحث_تخصصی_مهدویت 21
🎬 جلسه 1️⃣2️⃣
📋 موضوع : بررسی تخصصی #ابعاد_حکومت_امام_زمان (قسمت دهم)
🎤 با تدریس #استاد_احسان_عبادی ( از اساتید مهدویت )
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎧🎧🎧 #کتاب_صوتی #دفاع_مقدس 📻 #قسم_به_خون_کاکوهایم 4⃣ فصل چهارم (۴) 🎧 نمایشنامه صوتی ; خاطرات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
13.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧🎧🎧
#کتاب_صوتی
#دفاع_مقدس
📻 #قسم_به_خون_کاکوهایم
5⃣ فصل پنجم (فصل پایانی)
🎧 نمایشنامه صوتی ; خاطرات سعید توسلی از دفاع مقدس و دوران اسارت
💠 مثل کعبه
🔹مثَل امام در بین مردم مَثَل کعبه است
❇️ از حضرت زهرا سلام الله علیها نقل شده است که می فرمایند: «مَثلُ الْامامِ مَثَلُ الْکعْبَةِ، اذ تُوْتی وَ لَا تَأْتِی»؛ «امام همچون کعبه است که باید به سویش حرکت کنند، نه این که او به جانب مردم رود.
❇️ بر اساس این روایت امام باید محور باشد . یعنی همان طور که مردم به سمت کعبه می روند و دور کعبه می گردند، باید به سراغ امام نیز بروند. نه این که امام به سراغ مردم برود.
❇️ یعنی امام محور جامعه است و مردم باید مانند کعبه به گرد محور وجود امام طواف کنند.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•