۲۰. مهدی (عجّل اللَّه فرجه الشریف) از اهل بیت علیهم السلام است، خداوند کار او را در یک شب درست میکند. کمال الدین
۲۱. خوشا به حال کسی که حضرت مهدی (عجّل اللَّه فرجه الشریف) را ملاقات کند؛ خوشا به حال کسی که او را دوست داشته باشد؛ و خوشا به حال کسی که به او معتقد باشد. کمال الدین
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
پيام تسليت به آيةالله فاضل لنكراني به مناسبت درگذشت والده ايشان بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم آيةاللَّه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پيام به گردهمايي سراسري فرماندهان بسيج، به مناسبت سالروز انتشار پيام رهبر فقيد انقلاب براي تشكيل بسيج مستضعفان و گراميداشت هفته ي بسيج بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم سالگرد تشكيل بسيج مستضعفان، يادآور خاطره ي پُرشكوه مجاهداتي است كه در دوران هشت ساله ي جنگ تحميلي، زيباترين تابلوهاي ايثار و فداكاري همراه با نجابت و فروتني و توأم با شجاعت و رشادت را ترسيم كرده است؛ خاطره ي جوانمردان پاكدامن و غيوري كه شيران روز و زاهدان شب بودند و صحنه ي نبرد با شيطان زر و زور را با عرصه ي جهاد با نفس اماره به هم آميختند و جبهه ي جنگ را محراب عبادت ساختند؛ جواناني كه از لذات و هوسهاي جواني براي خدا گذشتند، و پيراني كه محنت ميدان جنگ را بر راحت پيرانه سر ترجيح دادند، و مرداني كه محبت زن و فرزند و يار و ديار را در قربانگاه عشق الهي فدا كردند؛ خاطره ي انسانهاي بزرگ و كم ادعايي كه كمر به دفاع از ارزشهاي الهي بستند و از هيبت دروغين قدرتهايي كه براي حفظ فرهنگ و ارزشهاي جاهلي غرب به مصاف ارزشهاي الهي آمده بودند، نهراسيدند؛ خاطره ي صدها هزار جوانمرد روستايي و شهري، كاسب و كارگر، دانشجو و طلبه، پزشك و پرستار، مهندس و هنرمند، اداري و بازاري، پير و جوان كه عاشقانه به نداهاي مكرر امامشان و محبوبشان و سلسله جنبان
عشق مقدسشان - حضرت امام خميني (اعلي اللَّه كلمته) - پاسخ گفتند و رو به خدا و پشت به دنيا كردند؛ برخي فوز شهادت يافتند و بعضي با اسارت و جراحت و نقص عضو آزمايش شدند و برخي جسم و جان مبارك خود را كه سرشار از فيض و نور شده بود، سالم و كامل به خانه برگرداندند، تا همچون ذخيره يي براي دفاع در روز احتياج، و در خدمت اسلام و انقلاب و ميهن و ملت، از آن نگهداري كنند؛ «فمنهم من قضي نحبه و منهم من ينتظرو ما بدّلوا تبديلا» (۱). هفته ي بسيج، همچنين سرشار از ياد و نام آن بزرگمرد جهانداري است كه نداي دعوتش همچون صلاي ربوبي در روز الست، فطرتها را مخاطب ميساخت و از اعماق جان بلي گويان جواب ميگرفت؛ خود عاشق بود و عاشقانه سخن ميگفت؛ بنده ي سلم خدا بود و دلها را سلم خود ميساخت؛ دردمندانه ميخروشيد و دردهاي مهلكي را كه افيون مخدر شيطانها از ياد آدميان برده و از درمان محروم ساخته بود، علاج جويانه به احساس آنان برمي گردانيد و به درمان نزديك ميساخت... ؛ ياد و نام امام خميني بزرگ كه خداوند فتح الفتوح تصرف دل هشياران اين ملت و خيل عظيمي از مسلمانان و مستضعفان جهان را نصيب او ساخته بود و او با اين سلاح الهي، قلعههاي تصرف ناپذير استكبار را يكي پس از ديگري گشود و رأس استكبار - يعني امريكاي جهانخوار - را مرعوب ساخت و تخت امپراتوريهاي بي منازع را متزلزل ساخت؛ مسلمانان جهان را بيدار كرد و هستههاي مقاومت اسلامي را با دم گرم و صداي اميدبخش خود متشكل ساخت؛ جمهوري اسلامي را پديد آورد و ......https://eitaa.com/zandahlm1357
فرياد كشيد «يا ابوالفضل» شما وقتي بعد از پيروزي روي تشك كشتي يا محل وزنه برداري يا در هر نقطه ديگري، دست تان را بلند ميكنيد، خدا را شكر ميكنيد، به سجده ميافتيد يا نام بزرگان دين را بر زبان ميآوريد، در واقع داريد همه سرمايه اي را كه آنها خرج كرده اند، با يك حركت ساده دور ميكنيد؛ خداي متعال به شماها كمك و الهام ميكند كه اين كار را انجام بدهيد. حتماً اين حسين آقاي رضازاده آن روز اوّلي كه فرياد كشيد «يا ابوالفضل»، نمي دانست كه اين چقدر اثر ميگذارد؛ او احساس ديني خودش را بروز داد؛ يا آن برادري كه سجده ميكند، يا آن كه دستش را بلند ميكند - كه من بارها در ورزشهاي قهرماني خودمان اين صحنه را از تلويزيون ديدهام - اينها در حقيقت معنويت را القا ميكنند. (بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار با ورزشكاران شركت كننده در المپيك و پارالمپيك ۱۴/۷/۱۳۸۳)
https://eitaa.com/zandahlm1357
.......:
قُلْ إِنْ كانَ آباؤُكُمْ وَ أَبْناؤُكُمْ وَ إِخْوانُكُمْ وَ أَزْواجُكُمْ وَ عَشِيرَتُكُمْ وَ أَمْوالٌ اقْتَرَفْتُمُوها وَ تِجارَةٌ تَخْشَوْنَ كَسادَها وَ مَساكِنُ تَرْضَوْنَها أَحَبَّ إِلَيْكُمْ مِنَ اللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ جِهادٍ فِي سَبِيلِهِ فَتَرَبَّصُوا حَتَّى يَأْتِيَ اللَّهُ بِأَمْرِهِ وَ اللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الْفاسِقِينَ «24 توبه»
بگو: اگر #پدران و #فرزندان و#برادران و#همسران و #خاندان شما و#ثروتهايى كه جمع كردهايد و #تجارتى كه از كسادى آن بيم داريد و #خانههايى كه به آنها دلخوش كردهايد، نزد شما از خدا وپيامبرش و#جهاد در راه او محبوبتر باشد، پس منتظر باشيد تا خداوند، فرمان (قهر) خويش را به اجرا در آورد. و خداوند، گروه نافرمان را #هدايت نمىكند.
#درسهای_قرآنی صفحه190
➖➖➖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤تلاوت استاد محمود شحات انور🎤
🔵سوره های :حشر کوثر
💠قسمت اول
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: زمين، زورق سيم گون سپهر پاسى از شب گذشته بود و مهتاب، زمين را رنگ زده بود. امام از پنجره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
همه كتابها (ى آسمانى) از بين مى روند؟
همه مسلمانان بر اين نكته اتفاق نظر دارند كه جز خدا، همه چيز نابود مى شود و غير از خدا، همه چيز آفريده خداست. تورات، انجيل، زبور و فرقان اثر خداوندند. آيا نشنيده اى كه مردم مى گويند: « خداى قرآن! » و قرآن روز رستاخيز مى گويد: « خداوندگارا! اين فلانى است؛ روزها (با خواندن من) او را تشنه و شبها (به خاطر من بيدار مانده) او را بيدار نگه داشته ام. پس ميانجى گرى او را درباره من بپذير! »؟
همچنين تورات، انجيل و زبور، همه (بعد از آفرينش) پديد آمدند. آفريننده اى دارند بى نظير كه مردم خردمند را هدايت مى كند. كسى كه گمان مى كند كتابهاى آسمانى از آغاز با خداوند بوده اند، فكر مى كند كه خدا، ازلى و يكتا نيست؛ چرا كه كلام با او بوده و ابتدا ندارد و از خدا بى نياز است.
اگر خداوند فقط در آسمان ها
نيست، چرا مردم در هنگام نيايش، دستان خود را به سوى آسمان مى گشايند؟
مردم پروردگار را به شيوه هاى گوناگون نيايش مى كنند. پروردگار پناهگاه هايى (براى مردم) دارد كه به آن پناه مى برند. از مردم خواسته است تا با گفتار، دانش، كردار، جهت گيرى و مانند آنها نيايش كنند. از آنان خواسته است تا با نماز گزاردن به سوى كعبه، انجام حج و عمره عبادت كنند. از آفريده هايش خواسته است كه در هنگام درخواست، دعا و خواهش، دستان خويش بگشايند و با حالت تهيدستى به سوى آسمان بالا برند تا نشانه بندگى و فروتنى باشد.
چه كسانى به خدا نزديكند؟ فرشتگان يا مردم؟
اگر منظورت از نظر مسافت است، همه چيزها و اشياء نسبت به او مساوى به شمار مى آيند. اين، كار اوست و با انجام برخى از كارها، از كارهاى ديگر غافل نمى شود. كيهان را همان گونه مديريت مى كند كه فرودست آن را. براى آغاز آن چنان برنامه ريزى مى كند كه براى پايانش؛ البته بدون آن كه برايش رنج، دشوارى، هزينه، خستگى و يا نياز به مشورت داشته باشد. اگر قصدت ابزار است، آن كه بيشتر از همه از آفريدگار پيروى مى كند و به پروردگار از همه نزديك تر است. شما روايت كرده ايد كه نزديك ترين حالت بنده به خدا، سجده وى است. نقل كرده ايد كه چهار فرشته
با هم رو به رو شدند؛ يكى از آنها از فراز آفرينش و ديگرى از فرودست آن؛ يكى از شرق آفرينش و ديگرى از غرب آن. آنها از يكديگر پرسش هايى كردند. هر يك گفتند: « از نزد خدا آمدهام و مرا براى فلان كار فرستاد. » اين نشان مى دهد كه جايگاه پروردگار قابل تشبيه و همانندى نيست.
آيا اين حديث دروغ است كه مى گويد: « هرگاه خداوند خشمگين مى شود، فرشتگانى كه عرش را حمل مى كنند، مى فهمند؛ زيرا سنگينى اش را حس مى كنند، پس به سجده در مى آيند و چون خشم برطرف مى شود، به جايگاه خويش بر مى گردند؟ »
حضرت از رواياتى كه در بستر زمان ساخته شدند تا چهره دين را بيالايند، غمگين بود. پس با صدايى اندوهگين و خشمناك فرمود: « به من بگو، پروردگار والا از روزى كه ابليس را نفرين كرد تا امروز و تارستاخيز، از او و ياورانش خرسند است يا خشمگين؟ »
از آنها برآشفته است.
https://eitaa.com/zandahlm1357
.......:
مقدمه
دوران پر بركت و همراه با كرامات و وقيعي كه قبل و بعد از ولادت امام رضا (عليه السلام) از مدينه تا مرو و مدت امامت ايشان رخ داد، جملگي دلالت بر عظمت بي كران امام رضا (عليه السلام) دارد. رويت آن از زبان بزرگان اهل سنّت جالب و شنيدني و البته شگفت انگيز است. آنچه پيش روي داريد، گوشه ي از سخنان بزرگان اهل سنت درباره امام رضا است كه در منابع معتبر آنها نقل شده و تأثير به سزايي در نزديك كردن ديدگاه اهل سنت به ديدگاه شيعه درباره كرامت، شفاعت، توسل و زيارت قبور و … دارد.
بزرگان اهل سنت با اعتراف به جايگاه والي امام رضا (عليه السلام)، سخنان و اعترافهاي شگفتي درباره ابعاد معنوي آن حضرت داشته اند كه آنها را نقل ميكنيم.
۱. مجد الدين ابن اثير جَزَري (۶۰۶ق): «ابوالحسن علي بن موسي … معروف به رضا …، مقام و منزلت ايشان همانند پدرشان موسي بن جعفر است. امامت شيعه در زمان علي بن موسي به ايشان منتهاي ميشد، فضايل وي قابل شمارش نيست. خداوند رحمت خود و رضوان خود را بر ايشان بفرستد». [۱].
۲. محمد بن طلحه شافعي (۶۵۲ق): «سخن در اميرالمؤمنين علي و زين العابدين علي گذشت و ايشان علي الرضا سومين آنهاست. كسي كه در شخصيت ايشان تأمل كند، در مييابد كه علي بن موسي وارث اميرالمؤمنين علي و زين العابدين علي است، و حكم ميكند كه ايشان سومين علي است. ايمان و جايگاه و منزلت ايشان فراواني اصحاب ايشان، باعث شد تا مأمون وي را در امور حكومت شريك كند و ولايت عهدي را به ايشان بسپارد …». [۲].
۳. عبدالله بن اسعد يافعي شافعي (۷۶۸ق): «وي امام جليل و بزرگوار از سلاله بزرگان و اهل كرم ابوالحسن علي بن موسي الكاظم است. وي يكي از دوازده امام شيعيان است كه اساس مذهب بر نظريات ايشان است. وي صاحب مناقب و فضايل است». [۳].
۴. ابن صبّاغ مالكي (۸۵۵ق) به نقل از بعضي از اهل علم: «علي بن موسي الرضا داراي والاترين و وافر ترين فضايل و كرامات و برخوردار از برترين اخلاق و صورت و سيرت است كه از پدرانش به ارث برده است …». [۴].
۵. عبدالله بن محمد عامر شبراوي شافعي (۱۱۷۲ق): «هشتمين امام علي بن موسي الرضا است كه مناقب والا و صفات اوليا و كرامت نبوي وي قابل شمارش و توصيف نيست …». [۵].
۶. يوسف بن اسماعيل نبهاني (۱۳۵۰ق): «علي بن موسي از بزرگان ائمه و چراغان امت از اهل بيت نبوي و معدن علم و عرفان و كرم و جوانمردي بود. وي جايگاه والايي دارد و نام وي شهره است و كرامات زيادي دارد …». [۶].
۷. شيخ ياسين بن ابراهيم سنهوتي شافعي: «امام علي بن موسي الرضا (رضي الله عنه) از بزرگان و از بهترين سلاله است و خداوند با خلق چنين فردي قدرت خود را به نمايش گذاشته. هيچ فردي علي بن موسي را نمي تواند درك كند. وي والا مقام و در فضايل شهره است و كرامات بسياري دارد …». [۷].
۸. ابو الفوز محمد بن امين بغدادي سُوِيدي: «ايشان در مدينه به دنيا آمد و كرامات ايشان بسيار و مناقبش مشهور است؛ به گونه ي كه قلم از وصف تمامي آن عاجز است …». [۸].
۹. عباس بن علي بن نور الدين مكّي: «فضايل علي بن موسي هيچ حد و حصري نداشته …». [۹].
https://eitaa.com/zandahlm1357
کرامات امام رضا علیه السلام به روایت اهل سنت
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 ببخشین استاد ما میگفت امام زمان که بیاد روسر همه دست میزنه و به همه علم کامل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
چرا امام مهدی به حکم باطن عمل میکند؟ و امامان قبلی اینطور نبودن؟ چرا امام علی تا امام حسن عسکری به حکم باطنی عمل نکردند دلیلش چیه؟ اینطوری که منافقین نمیتوانستن در یارانشون نفوذ کنند. چرا خداوند این موهبت رو نصیب امامان قبلی نکرد؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
👌🏻خدا براساس حکمت هایی به هر امام یک مأموریتی داده، خُب مأموریت جهانی فقط برای امام زمان (عج) است، امامهای دیگر مأموریت جهانی نداشتند. به هر حال حکمت خداست نمی شود خیلی روی اینها بحث کرد. شاید یکی از دلایلش آزادی عمل منافقین و کفار باشد که بعدا امام زمان ظهور کرد نگویند اگر ما هم قدرت و آزادی داشتیم می توانستیم همین حکومت را برقرار بکنیم.
👈🏻بیشتر برای اتمام حجت کردن با اینهاست که شما یک زمانی آزادی داشتید حتی این قدر آزاد بودید که می توانستید در صفوف مسلمین رخنه و نفوذ کنید، پس آزادی عمل به اندازه کافی داشتید ولی هیچ غلطی هم نکردید. شاید یکی از دلایل اتمام حجت کردن با آنها باشد که بعدا بهانه نیاورند که فرصت نداشتیم و فلان.. به هر حال حکمت خداست و حکمت خدا را نمیشود خیلی رویش بحث کرد. دلایلی ممکن است باشد حالا این چیزی که به ذهن من رسید شاید این موضوع باشد، شاید عزیزان نظرات دیگری هم داشته باشند.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357