۴ - آگاهی امام به آینده
دِعبل خُزاعی یکی از شاعران بزرگ
روزگار امام علی بن موسی علیه السلام بود که با وجود شرایط دشوار آن زمان، در برابر مخالفان اهل بیت علیهم السلام در مدح و ستایش
اهل بیتِ عصمت و طهارت علیهم السلام شعر میسرود و با اشعار خود، امامان را به همه مردم میشناساند.
«در یکی از مجالسی که دعبل شعری درباره حضرت رضا علیه السلام و کرامتهای آن بزرگوار سروده بود، آن امام مهربان سکّههایی از نقره که نام رضوی بر آن نقش بسته بود، به وی هدیه داد.
دعبل که از سر محبّت و ارادت شعر سروده بود و پول و هدیه ای را چشم نداشت، پولها را نپذیرفت و بازگرداند. امّا امام فرمود: این سکّهها را بگیر زیرا به آن نیاز خواهی یافت!
دِعبل میگوید: از مجلس امام بیرون آمدم و به خانه بازگشتم، چون به خانه رسیدم، خانه را از اسباب و اثاث، خالی دیدم و دریافتم که، اموال خانه دزدیده شده است.
این جا بود که سکّههای نقره را فروختم
و مردم به بهای خوبی از من خریدند، چه نام امام بر آن نقش بسته بود و مردم در برابر سکّه ای نقره، سکّه ای طلا به من میدادند و
بدین گونه آنچه را نیاز داشتم فراهم ساختم [۱] ».
سخاوتمندان و گشاده دستان، هیچ نیازمندی را از خویش ناامید و بی بهره برنمی گردانند. خاندان عصمت و
طهارت علیهم السلام که مهر و جود و سخاوت را از پیامبر صلی الله علیه و آله به ارث برده اند، زائران خویش را بی پاسخ نخواهند گذاشت، ولی چه زیباست که زائران نیز همچون دعبل، از سر مهر و محبّت و با معرفت، به زیارت امام آیند و بدانند که این خاندان، دوستان خود را وانمی نهند و حتّی نیازهای آینده آنان را نیز در نظر دارند.
----------
[۱]: قطب الدین راوندی، الخرائج و الجرائح ۲ / ۷۶۹؛ بحارالانوار ۴۹/۵۶.
#ارمغان ملکوت
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 آیا قبل از اینکه اروپاییان به اکتشافات و اختراعات بزرگ خود دست پیدا کنند مسل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 #کلیپ_مهدوی
🎙حجت الاسلام کفیل
◽️تبیین انتظار پویا توسط رهبر کبیر انقلاب اسلامی
#دهه_فجر 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸وظایف منتظران از منظر
↩️مقام معظم رهبری(حفظه الله)
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهید قاسم سلیمانی: اگر من جانم را هزاربار فدای این ملت کنم ارزشش را دارد 🌷
از آتش جانسوز خبر بال و پرم سوخت
دل آب شد از شعله و یکباره سرم سوخت
انگشتر خونین تو در دست بریده
ناگاه جهان تار شد و در نظرم سوخت
⏱ 1:20 😢
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
✨✨ 📚#جهاد_با_نفس 🎧👆 ✨ جلسه ۲۸ ✨موضوع: اقسام #صبر. صبر حقیقت ایمان. صبر پشتوانه سایر فضایل. رابط
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روایت 176 کتاب جهاد.mp3
11.64M
✨✨ 📚#جهاد_با_نفس 🎧👆
✨ جلسه ۲۹
✨موضوع: کیمیای #تقوا .
تقوا کلید قبولی اعمال.
معنی تقوا. حقیقت فراگیر و بین المللی تقوا.
🔊 #کلیپ_صوتی :
📚 شرح روایات کتاب الجهاد اثر شیخ #حر_عاملی (ره)
✨ #درس_اخلاق
✅ ارسال به دیگران فراموش نشود 🙏
═══✼🍃🌹🍃✼══
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
عشق چیزی که در ششم ماه مبارک رمضان در شیروان به خاطرم رسید: ای آنکه دلم غیر جفا از تو ندید وی از
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بازار عشق
نیز آنچه در کاشان گفته ام:
آنانکه شمع آرزو در بزم عشق افروختند
از تلخی جان کندنم از عاشقی واسوختند
دی مفتیان شهر را تعلیم کردم مسئله
و امروز اهل میکده رندی زمن آموختند
چون رشته ی ایمان من بگسسته دیدند اهل کفر
یک رشته از زنار خود در خرقه من دوختند
یا رب چه فرخ طالعند آنانکه در بازار عشق
دردی خریدند و غم دنیا و دین بفروختند
در گوش اهل مدرسه یا رب بهایی شب چه گفت
کامروز آن بیچارگان اوراق خود را سوختند
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
03.Ale.imran.153.mp3
3.32M
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
03.Ale.imran.154.mp3
5.13M
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
03.Ale.imran.155.mp3
2.86M
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ن امام جواد (علیه السلام) و امام هادی (علیه السلام) بود. وی در شمار بزرگان اهل قم بود به گونهای که
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ابوالحسنین:
👈چطور با قرآن ارتباط برقرار کنیم ❓🤔
✅ جواب👈هر کس و هر چیزی که زبان خاص خودش را دارد که برای ارتباط با آن نیاز به فهم زبانش را دارد👇👇👇👇
#قرآن_شناسی
قسمت اول
مقدمه
💯هر چیز و هر کس یک زبان خاصی دارد که راه ارتباط با او فهم زبان اوست، حتی اشیاء هم زبان خاص خودشان را دارند که اهلش متوجه میشوند قرآن هم همینطور است هرچند هدی للناس است اما هرکسی به مراد خداوند نمیتواند پی ببرد تا از لذتش استفاده بکند.
👌✅مثلا بچه زبان خاص خودش را دارد، در یک سفری که شب به شهرستان داشتیم داخل اتوبوس نوزادی بود خیلی گریه میکردند من رفتم به پدرش گفتم بچه که گریه میکند 15 دلیل داره گفتم یا شیر مادر میخواهد یا پوشکش نیاز به تعویض داره یا گرمشه یا دلش درد میکنه یا آغوش پدر میخواهد یا دنبال چیزی میگرده.....هر دوران از زندگی بچه ها یک زبان خاص خودش را دارد.
👌👌ولی اونا چون زبان بچه را نمیدانستند پدر به همسرش میگفت شیر بهش بده😊 کلا اگر ما زبان بچه را متوجه نشویم خیلی اول خودمان اذیت میشویم و خیلی هم بچه ها را اذیت میکنیم.
✅قرآن هم زبان خاص خودش را دارد که اگر متوجه نشویم مثلا میگوییم خوب حضرت موسی علیه السلام از دریا نجات پیدا کرد چه ربطی به ما داره و خیلی از داستانهای دیگه قرآن
👌👏اولین چیزی که باید در هنگام قرائت قرآن رعایت کرد این است که قرآن متن نیست بلکه خطاب است
به این بیان:👇👇👇
#قرآن_شناسی
قسمت دوم
لطفا خیییییلی با دقت خوانده بشود
💯✅برای اینکه نگاه درستی به قرآن کریم پیدا کنیم، باید بدانیم که قرآن (متن) نیست بلکه (خطاب)است.🤔 ما برای فهم متن لازم است که معنای کلمات و ساختار های زبانی را بدانیم.اما برای درک خطاب علاوه بر درک معنای جمله، باید مراد متکلم را تشخیص دهیم. لذا پس از فهم معنای جمله ی خطابی، باید بدانیم خطاب کننده، از خطابی که به ما کرده، چه مراد و منظوری داشته است. پس ما در درک یک متن، به دنبال معنای کلمات و قواعد دستور زبان می رویم اما برای درک یک خطاب، به کشف مرادمتکلم(منظور و قصد متکلم)نیازمندیم.
👌👌👌مثلا اگر جمله ی
i am teaching English(من معلم انگلیسی هستم)
در یک متن بیاید، معنای آن با رجوع به لغت نامه ی زبان انگلیسی معنایش روشن خواهد شد.این جمله بیان میکند که نویسنده ی متن،انگلیسی میداند و آن را نیز تدریس میکند. حال اگر شما در کلاس زبان نشسته باشید و مشغول پیام دادن با تلفن همراه خود باشید که ناگهان، استاد حین درس دادن، رو به شما کند و خطاب به شما بگوید:i am teaching English معنا و مفهوم آن چه خواهد بود؟؟آیا همچنان منظور استاد، این است که من انگلیسی بلدم و آن را تدریس میکنم؟؟؟روشن است که استاد میخواهد بگوید: تلفن همراهت را کنار بگذار و به درس گوش بده(به قول خودمان بادمجان که واکس نمیزنم)😁با آنکه در جمله ای که استاد به زبان آورد نه سخنی از تلفن همراه بود و نه کنار گذاشتن گوشی و نه گوش دادن به درس!در حالی که این عبارت،هیچ معنایی غیر از آنچه گفته شد ندارد. سر این تغییر معنا در جمله ی مذکور این است که جمله اول متن دانستیم و جمله ی دوم را خطاب.ما در متن به دنبال معنای عبارات و فهم جملات هستیم ولی در خطاب به دنبال مراد و منظور متکلم هستیم.
#قرآن_شناسی
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎧 انسان شناسی در قرآن| جلسه 4 #انسان_شناسی_در_قرآن #آیت_الله_حائری_شیرازی ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا