فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 دریافت رحمت خدا هنگام نماز
🎙#آیتاللهناصریدولتآبادی
┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔅«آیه ای از سوره بقره»
💠الَّذينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَ يُقيمُونَ الصَّلاةَ وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ يُنْفِقُونَ [بقره/۳]
(پرهيزكاران) كسانی هستند كه به غيب ايمان میآورندو نماز را برپا ميدارند و از تمام نعمتها و مواهبی كه به آنان روزی دادهايم، انفاق میکنند.
💢داوود رقی میگويد كه امام صادق علیه السلام در تفسير اين آيه فرمودند:
🔸«متَّقين كسانی هستند كه به قيام حضرت قائم(مهدی) ، كه البته حق است، اقرار و ايمان
داشته باشند.»
📚اثبات الهداة
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹عملی بسیار اسان بجای نماز شب
🌺حضرت رسول اکرم (ص) :
بدانید هیچ چیزی مؤمن را
به خدا نزدیک نمی کند، مگر آنکه :
⇦ نماز شب ،
⇦ تسبیح و تهلیل گفتن ،
⇦ استغفار و گریه های نیمه شب ،
⇦ خواندن قرآن تا طلوع فجر ،
⇦ متصل نمودن نماز شب به نماز صبح ،
پس هر که چنین باشد ، او را بشارت می دهم به فراوانی روزی که بدون رنج و زحمت و زور بازو به دستش آید .
📙 ارشاد القلوب ، ج ۲ ، ص ۱۷
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ى سید مصطفى و نبى مجتبـى و آل اطهـارش علـیهم سلام اللَّه ختم مى کنیم و از روحانیت آن ذوات مقدسه اس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
فصل اول در بیان اجمالى طهور است
چنانچه در سابق اشاره به آن شد، از براى نماز غیر از این صورت حقیقتـى اسـت و غیـر از ایـن
ظاهر باطنى است؛ و همان طور که صورت آن را آداب و شرایط صوریه ایـست، بـاطن آن را نیـز
آداب و شرایطى است که شخص س الک باید آنها را مراعات کند . پس، از براى طهارت صـورت و
آدابِ صورتى است که بیان آنها از وظیفه این اوراق خارج است، و فقهاء مـذهب جعفـرى أعلـى
اللَّه کَلمتَهم و رفَع اللَّه درجتَهم بیان آن را فرموده اند. و اما آداب باطنیه و طهور باطنى را ما بـه
طور اجمال بیان مىنماییم :
باید دانست که چون حقیقت نماز عروج به مقام قرب و وصول به مقام حضور حـق جـلّ و عـلا
است، براى وصول به این مقصد بـزرگ و غایـت قـصوى طهـاراتى لازم اسـت کـه مـاوراى ایـن
طهارات است . و خارهاى این طریق و موانع این عروج قذاراتى است که با اتّصاف سالک به ی کـى
از آنها نتواند صعود به این مرقاة و عروج به این معراج نمود . و آنچه از قبیل ایـن قـذارات باشـد
موانع صلاة و رجز شیطان است؛ و آنچـه معـین سـالک اسـت در سـیر و از آداب حـضور اسـت
شرایط این حقیقت است . و بر سالک الى اللَّه لازم است که در اول امر رفع موانع و قذارات کنـد
تا اتّصاف به طهارت و حصول طهور که از عالم نور است براى او میسور شود؛ و تا تطهیر جمیـع
قذارات ظاهریه و باطنیه و علنیه و سرّیه نشود، سالک را حظّى از محضر و حضور نخواهد بود
پس، اولین مراتب قذارات، قذارات آلات و قواى ظاهریه نفس است بـه لـوث معاصـى و قـذار ات
نافرمانى حضرت ولى النّعم؛ و این دام صورى ظاهرى ابلیس است . و انسان تا در ایـن دام مبـتلا
است، از فیض محضر و حصول قرب الهى محروم است . و کسى گمان نکنـد کـه بـدون تطهیـر
ظاهر مملکت انسانیت مى توان به مقام حقیقت انسانیت نایل شود یا مى تواند تطهیر باطن قلـب
نماید [، که ]این غرورى است شیطانى و از حیله هاى بزرگ ابلـیس اسـت؛ زیـرا کـه کـدورات و
ظلمتهاى قلبى با معاصى، که غلبه طبیعت بر روحانیت است، افزوده مى شود؛ و تا سـالک فـتح
مملکت ظاهر نکند، از فتوحات باطنیه، که مقصد بزرگ است، بکلّى محـروم اسـت و راهـى بـه
سعادت براى او گشود ه نگردد . پس یکى از موانع بزرگ این سلوك قذارات معاصى است کـه بـا
آب پاك و پاکیزه توبه نصوح باید آن را تطهیر کرد .
و باید دانست که تمام قواى ظاهریه و باطنیه را که حقّ تعالى به مـا عنایـت فرمـوده و از عـالم
غیب نازل نموده اماناتى است الهى که طاهر از جمیع قذارات و پاك و پاکیزه بوده بلکـه متنـور
به نور فطرت اللّهى، و از ظلمت و کدورت تصرّف ابلیس دور بـوده؛ و چـون در ظلمتکـده عـالم
طبیعت نازل و دست تصرّف شیطان واهمه و خیانت ابلیس به آنها دراز شده، از طهارت اصلیه و
فطرت اولیه بیرون آمده و به انواع قذارات و ارجـاس شـیطانی ه آلـوده گردیـده اسـت . پـس اگـر
سالک الى اللَّه با تمسک به ذیل عنایت ولى اللَّه دست تـصرّف شـیطان را دور نمـود و مملکـت
ظاهر را طاهر کرد و امانات الهیه را چنانچه تحویل گرفته بود ردنمود، خیانت به امانت ننموده؛
و اگر کرده بود، مورد غفران و ستّاریت شود و از جهت ظاهر آسـوده خـاطر شـود و بـه تخلیـه
باطن از ارجاس اخلاق فاسده قیام کند . و این مرتبه دوم از قذارات است کـه فـسادش بیـشتر و
علاجش صعبتر است و اهمیتش در نزد اصحاب ارتیاض بیشتر مى باشد؛ زیرا که تا خلق بـاطنى
نفس فاسد و قذارات معنوى به آن احاطه نموده، لایق مقام قـدس و خلـوت انـس نـشود، بلکـه
مبدأ فساد مملکت ظاهرِ نفس اخلاق فاسده و ملکات خبیثه آن است . و تا سالک تبدیل ملکات
سیئه را به ملکات حسنه ننماید، از شرور اعمـال مـأمون نیـست؛ و اگـر بـه توبـه موفّـق شـود،
استقامت آن، که از مهمات است میسر نمى شود. پس، تطهیر ظاهر نیز متوقّف به تطهیـر بـاطن
است؛ علاوه بر آن، که خود قذارات باطنیه موجب حرمان از سعادت و منشأ جهنّم اخـلاق، کـه
به گفته اهل معرفت بالاتر و سوزنده تر است از جهنّم اعمال، مى باشد. و اشاره به ایـن معنـى در
اخبار اهل بیت عصمت بسیار است
پس، سالک الى اللَّه را این طهارت نیز لا زم است . و پس از آن که لوث اخـلاق فاسـده را بـا آب
طاهر پاکیزه علم نافع و ارتیاض شرعى صالح از لوح نفس شست و شو نمود، باید اشـتغال پیـدا
کند به تطهیر قلب، که ام القرى و به صلاح آن همه ممالک صالح، و بـه فـساد آن همـه فاسـد
مىشوند. و قذارت عالم قلب مبدأ تمام قذارات است. و آن عبارت از تعلّق به غیر حق و توجه به
خود و عالم است . و منشأ آن حب دنیا، که بالاترین خطاها است، و حب نفـس، کـه مـادر همـه
امراض است، مى باشد. و تا ریشه این محبت در قلب سالک اسـت، از محبـت اللَّـه اثـرى در آن
حاصل نشود و راهى به سر منزل مقصد و مقصود پیدا نمى کند. و تـا سـالک را بقایـائى از ایـن
محبت در قلب است، سیر او الى اللَّه نیست بلکه ال
ى النّفس و الى الدنیا و الـى الـشیطان اسـت .
پس، تطهیر از حب نفس و دنیا اول مرتبه تطهیر سلوك الى اللَّه است حقیقتاً؛ چون قبل از این
تطهیرْ سلوك الى اللَّه نیست و به مسامحه گفته شود سالک و سلوك .
و پس از این منزل، منازلى است که از هفت شهر عشق عطّار پس از آن نمونـه اى حاصـل؛ و آن
قائل سالک در خم یک کوچه خود را دیده، و ما در پشت صورها و حجابهـاى ضـخیم واقعـیم و
آن شهرها و شهریارها را جزء بافته ها گمان مى کنیم. من با شیخ عطّار یا میثم تمـار کـار نـدارم
ولى اصل مقامات را انکار نمى کنم و صاحب آنها را از جان و دل طلبکارم و در این محبت امیـد
فرج دارم، تو خود هر چه خواهى باش و با هر که خواهى پیوند .
مدعى خواست که آید به تماشاگه دوست دست غیب آمد و بر سینه نامحرم زد(99(
ولى در اخوت ایمان ى و خلّت روحانى بـا احبـاء عرفـانى خیانـت روا نـدارم و از نـصیحت، کـه از
حقوق مؤمنین است به یکدیگر، خوددارى ننمایم .
بالاترین قذارات معنویه، که تطهیر آن را با هفت دریا نتوان نمود و انبیاء عظام علیهم الـسلام را
عاجز نمود، قذارت جهل مرکّب است که منشأ داء عضال انک ار مقامات اهل اللَّه و ارباب معرفـت
است و مبدأ سوء ظنّ به اصحاب قلوب است . و تا انسان به لوث این قذارت آلوده اسـت، قـدمى
به سوى معارف نخواهد برداشت؛ بلکه بسا باشد که ایـن کـدورت نـور فطـرت را، کـه چـراغ راه
هدایت است، خاموش کند و آتش عشق را که براق عروج به مقامات اس ت فرو نـشاند و منطفـى
کند و انسان را در ارض طبیعت مخلّد نماید . پس، بر انسان لازم است که با تفکّر در حال انبیـاء
و اولیاى کمل صلوات اللَّه علیهم و تذکّر مقامات آنها، این قذارت را از باطن قلـب شـست و شـو
دهد؛ و در هر حدى که هست به آن حدقانع نشود، که این وقوف د ر حدود و قناعت از معـارف
از تلبیسات بزرگ ابلیس و نفس اماره است، نَعوذُ باللَّه منهما . و چون ایـن رسـاله بـر وفـق ذوق
عامه نوشته مىشود از تطهیرات ثلاثه اولیاء خوددارى نمودم. و الحمد للَّه
#آداب الصلاة امام خمینى رضوان االله تعالی علیه
https://eitaa.com/zandahlm1357
🔆 متن شبهه:
حکایت چاه چهل دختران فهرج_یزد:
هنگامیکه اعراب شهرها را تصرف میکردند و دختران ایرانی را اموال خود میدانستند قبل از آنکه به شهر "فهرج_یزد هجوم آورند دختران این شهر تصمیم گرفتند جان دهند تا دست اعراب به تنِ آنها نرسد، از این روی خود را یکی پس از دیگری داخل این چاه انداختند.
🔆 پاسخ شبهه:
1️⃣ روایت آمده در متن شبهه روایتیست که فقط در فضای مجازی، اینستاگرام و ... می توان یافت و این روایت هیچ سند معتبر و هیچ شاهد تاریخی که بتواند آن را اثبات کند وجود ندارد.
2️⃣ اصل ماجرا که طبق اسناد معتبرتر است اینکه: لشکر مسلمانان عرب در منطقه فهرج مورد شبیخون یهودیان و زرتشتیان منطقه قرار گرفته و قتل عام می شوند. سپس همسران و دختران اعراب، برای اینکه مورد تعرض ایرانیان(یهودی و زرتشتی) قرار نگیرند، از میدان فرار کرده و وقتی به در مسیر به چاهی می رسند، تصمیم می گیرند خود را درون چاه انداخته تا مبادا به اسارت قاتلان شوهران و پدران خود درآیند. در این روایت، لشکر اعراب شکست خورده هستند و دختران در چاه افتاده، زنان و دختران عرب.
3⃣ هم اکنون مقبره شهدای فهرج وجود دارد که متعلق به همان سرداران سپاه اسلام است که در این منطقه شکست خورده و به قتل می رسند.
4⃣ دست کم در منابع تاریخی سه چهار قرن گذشته ماجرای شبیخون ایرانیان به لشکر مسلمین و کشتار آنها ذکر شده است:
📚 محمد مفيد مستوفى بافقى، جامع مفیدی، ج1، ص 24.(کتاب مربوط به قرن 11)
📚 جعفر بن محمد بن حسن جعفرى، تاریخ یزد، ص 31.(کتاب مربوط به قرن 9)
5⃣ طبق روایتی، نقل می کنند که اهالی فهرج، با تبدیل آتشکده خود به مسجد و تظاهر به اسلام، از لشکر اعراب امان می گیرند. سوال این است که اگر اهالی میدانستند با تظاهر به اسلام و تبدیل آتشکده به مسجد در امان می مانند چرا زنان و دخترانشان فراری شدند؟ چه دلیلی داشت که زنان ایرانی از اسارت اعراب بترسند؟! زنان هم قطعا مثل مردان در امان بوده اند.
6⃣ هیئت امنای مقبره شهدای فهرج، بر طبق روایت معتبر داستان این شهدا را نقل کرده اند و از مردم خواسته اند که اگر داستان معتبرتری درباره این ماجرا سراغ دارند، ارائه دهند اما ظاهراً هیچ نقل تاریخی دیگری در اینجا وجود ندارد:
🌐http://karbalaeiran.blogfa.com/post/2
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
🔆 متن شبهه:
آیتالله علمالهدی: فرشتگان از بوی دهن روزه دار لذت میبرند
در روایت داریم روزهدار قبل از افطار مسواک نکند؛ چون فرشتگان از بوی دهان روزهداری که در حال صیام است، لذت میبرند
🔆 پاسخ شبهه:
1⃣ اینکه این سخن آیتالله علم الهدی روایتی است از امام صادق علیهالسلام و نه شخص ایشان : از امام صادق (علیهالسلام) درباره ارزش بوی دهان روزهدار چنین نقل شده که خداوند به حضرت موسی وحی فرستاد، که چرا با من مناجات نمیکنی؟ عرض کرد: خدایا روزهدارم و در حال روزه، دهان خیلی معطر نیست.
خداوند فرمود: ای موسی! بوی دهان روزهدار پیش من از مشک خوشبوتر است. (روضة المتقین، ج ۳، ص ۲۲۹)
و همچنین از امام صادق(سلام الله عليه) نقل شده كه، اگر كسي در روز گرمي #روزه بگيرد و تشنه شود، خداي سبحان هزار فرشته را موكّل مي كند تا چهره او را مسح كنند و تا هنگام افطار به او بشارت دهند و هنگام افطار خداوند(عزّوجلّ) مي فرمايد: «مَا أَطْيَبَ رِيحَكَ وَ رَوْحَكَ! مَلَائِكَتِي اشْهَدُوا أَنِّي قَدْ غَفَرْتُ لَه»
عجب معطري و چه بوي خوبي داري! فرشتگانِ من شاهد باشيد كه من او را آمرزيدم (الكافی، کلینی، دار الكتب
الإسلامية، ج 4، ص 64، باب ما جاء في فضل الصوم و الصائم).
2⃣ هرچند شاید آن شخص بهخاطر فعالیت زیاد جسمانی یا کاری بوی ظاهرش خوب نباشد. این باطن روزه است که به صورت عطر ظهور میكند
مشکل کسانی که اشکال میگیرند، در ذهنشان از بوی بد وخوب، بوی مادی است، بخاطر همین هم هست که از دیگران سوال میپرسن که آیا به نظر شما بوی دهان روزه دار خوشبوست یا خیر!
3⃣ آیتالله جوادی آملی در شرح همین روایت بوی خوش دهان روزهدار میفرماید: انسان مگر نمیخواهد در آن عالم مُطیّب و معطّر باشد، آنجا که دیگر سخن از آهو و نافه آهو نیست که عطری داشته باشد. آنجا روزه است که انسان را معطّر میکند. باطن روزه به صورت عطر ظهور میکند، آنهم در سطح بدن و اما ما فوق آن را خدای سبحان میداند که چیست.باطن روزه انسان را به آنجا میرساند که مخاطب خدا قرار میگیرد، اگر تا کنون میگفت «یاالله» از آن به بعد، خداوند میفرماید: «یاعبدی». اگر خداوند سبحان چیزی را به عظمت بستاید، دیگر نمیشود آن را به نافهٴ آهو تشبیه کرد.
🌐http://ensani.ir/fa/article/29632/
نقل همین روایت از آیتالله جوادی آملی (حکمت عبادات، آیت الله جوادی آملی، ص ۱۴۱-۱۴۲ )
🌐https://b2n.ir/d87611
4⃣ نقل توسط سایت آیتالله مکارم
🌐https://makarem.ir/main.aspx?typeinfo=43&lid=0&catid=27428&mid=403390
5⃣ سایت حوزه نت
🌐https://hawzah.net/fa/Magazine/View/89/3459/16129/
6⃣ آنچه که در آيات و روايات هست لزوما همان چیزهایی نیست که در عالم ماده است. وقتی آیه قرآن ميفرمايد:
إِنَّ الَّذِينَ يَأْكُلُونَ أَمْوَالَ الْيَتَامَىٰ ظُلْمًا إِنَّمَا يَأْكُلُونَ فِي بُطُونِهِمْ نَارًا
آنان که اموال یتیمان را به ستمگری میخورند، در حقیقت آنها در شکم خود آتش جهنّم فرو میبرند
(سوره نسا آیه ۱۰)
آیا شما در شکم مال یتیم خور آتش میبینید؟؟؟
7⃣ یا در حدیثی پیامبر اکرم صلیالله علیه وآله وسلم میفرمایند: انسان مؤمن اگر بدون عذر دروغ بگوید هفتاد هزار فرشته او را لعنت میکنند و از درون او بوی زشتی خارج میشود تا به عرش میرسد و حاملان عرش نیز او را لعنت میکنند
آیا وقتی شخصی دروغ میگوید، شما بوی بدی احساس میکنید؟؟؟؟
پس، نباید این موارد ملکوتی را با ذائقه های مادی و زمینی سنجید.
✍ حجتالاسلام رحمانیان (با تلخیص و اضافات)
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 شبهه: اگه یازده ماه سراغ از گرسنهای نگرفتی، حق نداری ماه رمضان از روزه بودنش سوال کنی!
✅ پاسخ شبهه: از حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم را بشنوید
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
🔆 #اندکی_تامل
1️⃣ اگه یادتون باشه اولش میگفتند: آدم باید دلش پاک باشه، بی حجابها را #قضاوت نکنید!!
2️⃣ بعد گفتند: دگرباشهای جنسی مریضن! #همجنسبازی مریضیه! انحراف جنسی نیست. (الان دارن تو امریکا میگن بچه بازی و تجاوز هم مریضیه! ورژن جدیدش)
3️⃣ بعد گفتند: #سگ_فحش_نیست.. ببین چقدر سگ ملوسه! باوفااااس! کی گفته نجسه اصلا!! از تنهایی و افسردگی درتون میاره (روانشناسهای قلابی #منوتو و #بی_بی_سی) سگبازها را قضاوت نکنید! مهربونن! حیوان دوستن! اصلا حیوان دوستی یعنی سگ دوستی فقط!!!
4️⃣ بعد گفتند: #شراب بخور! حق مردم را نخور! خدا مجلس شراب رو بیش از مجلس دعا دوست داره!! والا!! (آخوندهای انگلیسی مثل #آقامیری و #نقویان هم اومدن وسط و ظاهر شرعی دادن بهش)! (نگفتن حالا کی گفته هر کی شراب بخوره، حق مردمو نمیخوره؟!)
5️⃣ بعد یک نفر زد زنشو کشت، بهانه کردند هشتگ زدند: #من_بی_ناموسم! من بی غیرتم! من ناموس کسی نیستم و اینا!!
انگار نه انگار تو امریکا که همه بی غیرتن، سالی 800 زن رو شوهرشون با اسلحه میکشه! انگار نه انگار که #غیرت اصلا یعنی حفظ #ناموس! نه کشتن ناموس!
6️⃣ حالا هم راه افتادند که «بچه عشق» و «ازدواج بدون صیغه» رو بهش نگیم #حرامزاده! حرامزاده ها را قضاوت نکنید..
کسی هم نمیگه این چه #عشق است که حتی تا یه توک پا محضر رفتن، احساس #مسئولیت نداره!
🤔 شاید اولش فکر کنید #سلبریتی ها و اکانتهایی که این پستها رو میذارن، میخوان شرابخوری یا همجنسبازی یا سگبازی یا هرزگی خودشون و خواهر و مادرشونو توجیه کنند.. یه عقده ای چیزی دارن..
😈 اما حقیقت اینه که این «کلمات زهرآگین با ماسک عشق و مهربانی و قضاوت نکن و..» همگی تکه پازل های طرح نابودی هویت ایرانی اسلامی است که دستورکارش از سفارت #انگلیس و #آمریکا میاد و #سلبریتیهای_دستوری مثل یه زنجیره پخشش میکنند و ذهن ها را مسموم میکنن.. تو این پروژه باید همه #ممنوعه ها و #زشتی های شیطانی قبحش شکسته بشه، هویت اسلامی و ایرانی ما شکسته بشه.. تا ایران هم برده بشه.. تا ایران هم بره زیر پرچم اردوگاه شیطان..
👨🏻🎓 هشیار باشیم و هشیار سازیم.. نگذاریم هویت و فرهنگ اصیل مون رو بدزدن.. نگذاریم مهمترین میراث پدران مونو بدزدن. نگذاریم رمز قدرت و ایستادگی مونو بشکنن. اینجا آندلس نیست. اینجا هند نیست. اینجا تاجیکستان و ترکمنستان نیست که حالا به جایی رسیدن که گذاشتن اسم مسلمان بر نوزاد را جرم کردند! اینجا کشور #شیعه است. اینجا کشور امام رضاست.. اینجا #ایران است.
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم، با ذکر #صلوات، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
🔆 متن شبهه:
خبرفوری: ضارب سه رأس آخوند یکی ازشیعیان افغانی از گردان فاطمیون و مدافعان حرم در سوریه بوده،که پدر و عموی ضارب سه رأس آخوند درسوریه کشته شده اند و جز شهدای حرم هستند،که سه روزپیش ازاینکه مسابقه فوتبال لبنان وایران درمشهدبرگزاربشود، که خواهروخاله وزن عموی این افغانی را برای صیغه تماشاچی ها که عرب عراقی ولبنانی بوده اند دردفترخودبابقیه دختران ایرانی برای تماشاچیان یابقول آخوندها زائران آمده کرده بوده اند
( متن شبهه خلاصه شده)
🔆 پاسخ شبهه:
1⃣ آیدی قرار داده شده در زیر خبر تقلّبی است و متعلق به سایت خبری تحلیلی «نگام» نمی باشد.
2⃣ ادبیات و طرز نوشتار این متن، به هیچ وجه به یک گزارش خبری رسمی شباهت ندارد و کاملاً ساختگی بودن آن مشخص است.
3⃣ عناصر به کار رفته در داستان از قبیل: «مدافع حرم»، «صیغه کردن برای عراقی ها»، «مسابقه فوتبال لبنان و ایران» و ایجاد ارتباط بین آنها در داستان فوق، کلیدواژه های پرکاربردِ بسیاری از شایعات و دروغ پردازی های فضای مجازی است.
4⃣ هنوز از منابع رسمی خبری درباره هویت واقعی این شخص و انگیزه وی از این جنایت، منتشر نشده است. با این حال خبرگزاری تسنیم، اعلام کرده که به اخباری درباره هویت واقعی این شخص دست یافته است.
5⃣ بر اساس اعلام خبرگزاری تسنیم: ضارب، فردی 21ساله، بهنام عبداللطیف مرادی، ازبکتبار است که یک سال پیش بهصورت غیرقانونی از مرز پاکستان وارد ایران شده و سپس در مشهد مقدس اقامت گزیده است.
او بههمراه برادرش در یک باربری در مشهد کار میکردند و در منطقه مهرآباد مشهد سکونت داشتهاند.
عبداللطیف مرادی بهخلاف مسلمانان اهلسنت، دارای تفکرات تکفیری است که شیعیان را رافضی و مجوس میداند و معتقد است باید خون آنان ریخته شود.
🌐https://tn.ai/2691652
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🦋هنر زن بودن (قسمت 12) ♨️داوری های نادرست و غیر عادلانه و ظلم و تحقیر زن باعث شده که زن: 🚫_جایگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_6037143938362509993.mp3
51.35M
🦋هنر زن بودن (قسمت 13)
♨️داوری های نادرست و غیر عادلانه و ظلم و تحقیر زن باعث شده که زن:
🚫_جایگاه خود را نداند.
🚫_به زن بودنش افتخار نکند.
🚫_برای مردگونه بودن تلاش کند.
✅ مباحثی که ان شاء الله قرار است در "هنر زن بودن" بررسی شود
🎵استاد محمدجعفرغفرانی
102 🍃♥️🍃 زینبهای حافظ نهضت، ذلت نمیپذیرند 🍃♥️🍃
✅زینب حافظ ضمیر نهضت و ضامن پیام رسانی صحیح به آزادگان و مستضعفان و زحمتکشان جهان است.
✅زینب ذلیل کننده نظام ظلم یزیدیان است.
✅زینب ظواهر زیبای زهد ظاهری حزب ظالم یزیدیان را ویران نمود.
✅زینب نگذاشت یزیدیان ذات نهضت حسینی را تحریف کنند.
✅حضور زینب زاده کوثر در کاخ یزید، زالو صفتان ظالم را به زانو در آورد.
✅زینب ضربان نامظم و رو به ضعف نهضت را منظم کرد.
👈 ای آزادگان و مستضعفان و زحمتکشان زمان: زینب زن بزرگوار و حافظ نهضت و ذخیره زمان است. حضور زیبای پیروان نهضت حسین، درحفاظت از اسلام ناب محمدی، حضور زینبی لازم است و رضایتمندی و لذت بخشی آن ابدی میباشد.
🖌 محمد ابرهیم پاکروان (مواپا)
#حفظ_حجاب
#حفظ_اسلام
#حفظ_انقلاب
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ماجرای تحول آقا مهدی پیشنهاد دانلود👌 قسمت اول ━━═━━⊰❀🦋❀⊱━━═━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ادامه تحول آقا مهدی
پیشنهاد دانلود👌
قسمت آخر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺در تهران بی حجاب و در کانادا با حجاب شد.
در کانادا
📌دیگه خبری از جنجال های رسانه ای اینجا نیست،
آن طرف آب ها،
می دیدم که زن قربانی
هوا و هوس حاکمان بی خدای زمین شده است...
.......:
۵۵- یک مناظره جالب
امام جواد علیه السلام نخستین امامی است که در خردسالی (تقریبا در هشت سالگی) به منصب امامت رسید.
در عین حال، چون علمشان از جانب خداوند بود بر تمام اهل فضل از لحاظ علم و دانش برتری داشت.
مخالفین آن حضرت مناظرات و گفتگوهایی با آن بزرگوار انجام میدادند و گاهی سؤالات مشکلی مطرح مینمودند تا به خیال باطل خودشان او را در صحنه مبارزه علمی شکست دهند. بعضی از آنها هیجان انگیز و پر سر و صدا بوده، از جمله مناظره یحیی بن اکثم قاضی القضات کشورهای اسلامی است.
بنا به دستور مأمون خلیفه عباسی مجلس مناظره ای تشکیل یافت. امام جواد علیه السلام حاضر شد و یحیی بن اکثم نیز آمد و در مقابل امام نشست.
یحیی بن اکثم به خلیفه نگریست و گفت:
- اجازه میدهی از ابو جعفر (امام جواد علیه السلام) پرسشی بکنم؟
مأمون گفت: از خود آن جناب اجازه بگیر.
یحیی از امام اجازه خواست.
امام علیه السلام فرمود: هر چه میخواهی سؤال کن.
یحیی گفت: چه میفرمایید درباره شخصی که در حال احرام حیوانی را شکار کرده است؟
امام جواد علیه السلام فرمود: این شکار را در خارج حرم کشته است یا در داخل حرم؟
آیا آگاه به حکم حرمت شکار در حال احرام بوده یا ناآگاه؟
عمدا شکار کرده یا از روی خطا؟ آن شخص آزاد بوده یا بنده؟
صغیر بوده یا کبیر؟
اولین بار شکار کرده یا چندمین بار اوست؟
شکار او از پرندگان بود یا غیر پرنده؟
از حیوان کوچک بوده یا بزرگ؟
باز هم میخواهد چنین عملی را انجام دهد یا پشیمان است؟
شکار او در شب بوده یا در روز؟
در احرام حج بوده یا در احرام عمره؟
یحیی بن اکثم از این همه آگاهی متحیر ماند و آثار عجز و ناتوانی در سیمایش آشکار گردید و زبانش بند آمد طوری که حاضران مجلس ضعف و درماندگی او را در مقابل امام علیه السلام به خوبی فهمیدند.
بعد از این پیروزی، مأمون گفت: خدا را سپاسگزارم که هر آنچه در
نظرم بود همان شد.
آن گاه رو به خویشاوندان خود کرد و گفت: حال آنچه را که قبول نداشتید پذیرفتید؟ (چون آنان میگفتند امام جواد علیه السلام به امامت لایق نیست).
پس از صحبتهایی که در مجلس به میان آمد مردم پراکنده شدند. تنها گروهی از نزدیکان خلیفه مانده بودند. مأمون به امام علیه السلام عرض کرد:
- فدایت شوم! اگر صلاح بدانید احکام مسائلی را که در مورد کشتن شکار در حال احرام مطرح شد را بیان کنید تا بهره مند شویم.
امام جواد علیه السلام فرمود: آری! اگر شخص محرم در حل (بیرون از حرم) شکار کند و شکار او از پرندگان بزرگ باشد، باید به عنوان کفاره یک گوسفند بدهد و اگر در داخل حرم بکشد، کفاره اش دو برابر است (دو گوسفند). اگر جوجه ای را خارج از حرم بکشد، کفاره اش بره ای است که تازه از شیر گرفته شده باشد. اگر در داخل حرم بکشد، باید علاوه بر آن بره، بهای جوجه را هم بپردازد. اگر شکار از حیوانات صحرایی باشد چنانچه گورخر باشد کفاره اش یک گاو است و اگر یک شتر مرغ باشد باید یک شتر کفاره بدهد. اگر هر کدام از اینها را در داخل حرم بکشد، کفاره اش دو برابر میشود. اگر شخص محرم عملی انجام دهد که قربانی بر او واجب گردد، چنانچه در احرام عمره باشد، باید آن را در مکه قربانی
کند و اگر در احرام حج باشد، باید قربانی را در منی ذبح کند و کفاره شکار بر عالم و جاهل یکسان است. منتها در صورت عمد (علاوه بر وجوب کفاره) معصیت نیز کرده است؛ اما در صورت خطا گناه ندارد. کفاره شخص آزاد بر عهده خود اوست، اما کفاره برده را باید صاحبش بدهد. بر صغیر کفاره نیست ولی بر کبیر کفاره واجب است. آن کس که از عملش پشیمان است، گناهش در آخرت بخشیده میشود؛ ولی کسی که پشیمان نیست عذاب خواهد دید.
مأمون گفت: آفرین بر تو ای ابا جعفر! خدا خیرت بدهد. اگر صلاح میدانی شما نیز از یحیی بن اکثم بپرس، همچنان که او از شما پرسید. در این هنگام امام علیه السلام به یحیی فرمود: بپرسم؟
یحیی پاسخ داد: فدایت شوم! اختیار با شماست. اگر دانستم جواب میدهم و اگر نه، از شما استفاده میکنم.
امام علیه السلام فرمود: به من بگو! در مورد مردی که در اول صبح به زنی نگاه کرد در حالی که نگاهش به آن زن حرام بود و آفتاب که بالا آمد زن بر او حلال گشت هنگام ظهر باز بر او حرام شد و چون وقت عصر فرا رسید بر او حلال گردید و موقع غروب آفتاب باز بر او حرام شد و در وقت عشا حلال شد و در نصف شب بر وی حلال گردید و در طلوع فجر بر او حلال گشت این چگونه زنی است و به چه دلیل بر آن مرد گاهی
حلال و گاهی حرام میشود؟
یحیی گفت: به خدا سوگند! پاسخ این سؤال را نمی دانم و نمی دانم به چه دلیل حلال و حرام میشود. اگر صلاح میدانید خوب جواب آن را بیان فرمایید تا بهره مند شویم.
امام علیه السلام فرمود: این زن کنیز مردی بوده است. در صبحگاهان مرد بیگانه ای به او نگاه کرد، نگاهش حرام بود و چون آفتاب بالا آمد کنیز را از صاحبش خرید و بر او حلال شد و هنگام ظهر او را آزاد کرد بر
وی حرام گردید و موقع عصر با او ازدواج نمود بر او حلال شد و در هنگام غروب او را ظهار [۱] نمود بر او حرام گردید و در وقت عشا کفاره ظهارش را داد بر او حلال شد و در نیمه شب او را طلاق داد بر او حرام گشت و در سپیده دم رجوع نمود، زن بر او حلال شد [۲]
----------
[۱]: ظهار: آن است که مردی به زن خود گوید: پشت تو برای من مانند پشت مادرم، خواهرم با دخترم است و در این صورت همسرش حرام میشود. باید کفاره ظهار را بدهد و دوباره بر او حلال گردد و ظهار در دوران جاهلیت نوعی طلاق به شمار میرفت و سبب حرمت ابدی میگشت؛ ولی اسلام حکم آن را تغییر داد و تنها سبب حرمت و کفاره گردید.
[۲]: بحار: ج ۵، ص ۷۸-۷۵
جلد ۲
📚داستانهای بحار الانوار
https://eitaa.com/zandahlm1357