eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.6هزار عکس
34.6هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: محمد بن سنان خزاعى كوفى وى از اصحاب حضرت موسى بن جعفر، امام رضا و امام جواد عليهم السلام بوده است، ولى اقوال علما درباره او مختلف است. علامه در « خلاصة الاقوال » مرقوم داشته: شيخ مفيد فرموده است كه او ثقة است، امّا شيخ طوسى و نجاشى ابن غضائرى وى را تضعيف نموده و حتى اين غضائرى گويد: وى ضعيف و عالى است و به رواياتش التفات نمى شود. پس علامه مى افزايد: موجّه نزد من، توقف در روايات اوست. فوت ابن سنان به سال ۲۲۰ هجرى بوده است. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: هنوز فرزندی نداشت! "محمدبن اسماعیل بزیع" می‌گوید: از حضرت رضا علیه السلام پرسیدم: «آیا امامت به دایی یا عموی امام منتقل می‌شود؟ » حضرت فرمودند: «خیر» گفتم: «به برادر چطور؟ » فرمودند: «خیر» گفتم: «پس در این صورت امام بعد از شما کیست؟ » فرمودند: «فرزندم». تعجّب کردم؛ امام تا آن موقع فرزندی نداشتند! هیچ کس نمی دانست ام--ام رض--ا علیه السلام ب--رای بعض-ی از دوس--تان خود نوشتند: «از احمدبن سابق ملعون سرشکافته دوری کنید! » هیچ کس نمی دانست سر او شکافته است! روزی احمد سرش را برهنه کرد؛ همه شکاف سرش را که در زیر موهایش پنهان بود دیدند. او واقفی بود و در اواخر عمر به شراب خواری و گناه گرفتار شده بود. [۱] ---------- [۱]: . همان، ص ۷۸۲ یک قمقمه دریا.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مجموعه کلیپ چشم انتظار 🎙 حجت الاسلام نصوری ▫️کلیپ شماره ۱ 🔹🔸🔹
تقسیم ثروت به طور مساوی تقسیم ثروت به طور مساوی بی عدالتی‌ها و ظلمهایی که در عالم می‌شود، به خاطر کمبود ثروت نیست بلکه به دلیل تقسیم ظالمانه آن در جهان است. در مقابل هزاران انسان گرسنه ای که هر روز در گوشه و کنار کشورهای فقیر و غنی از کمبود غذا می‌میرند، انسانهای زیادی هستند که بر اثر پر خوری و افراط در عیش و نوش هلاک می‌شوند، و این به خاطر تقسیم غیر عادلانه ثروت در جوامع بشری است. ولی در عصر پر شکوه حکومت جهانی حضرت بقیه الله الاعظم - روحی و ارواح العالمین مقدمه له الفداء - ثروت به طور مساوی زیر نظر آن عدل مطلق تقسیم می‌گردد، چنانکه در احادیث مختلف وارد شده است: اذا قام مهدینا اهل البیت قسم بالسویه و عدل فی الرعیه. [۱]. چون مهدی ما اهل بیت قیام نماید، ثروت را به طور مساوی تقسیم می‌کند و عدالت را در بین مردم پیاده می‌کند. پاورقی [۱] عقد الدرر، ص ۴۰. دعا براي فرج امام زمان علیه السلام نویسنده: حسین هاشمی نژاد https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
.......: هم باید ساکت بود و هم به گونه ای خاص به پرسشهای سوالات زیاد درون پاسخ گفت. نمی توانی بپرسی. اما چرا ستون نشسته؟ چرا حرکت نمی کند؟ جلو چه خبر است؟ عراقیها کجایند؟ تا کجا باید برویم؟ اما هر بار انفجار چند خمپاره سرگردان در اطراف، همه افکار را به هم می‌ریزد و تاریکی و سکوت، انسان را به خود می‌خواند. منورها هم ول کن نیستند. پشت سر هم. یکی نورانی تر از دیگری. در همین چند لحظه اکثر نیروها روی زمین دراز می‌کشند. چشمها سنگین شده. چند لحظه چشمها را روی هم می‌گذارند و می‌خوابند. شاید بعضی‌ها فکر کنند ای کاش می‌توانستیم حالا بخوابیم و صبح عملیات کنیم! اما یک لگد از نفر جلویی یعنی بلند شو و دنبال من بیا. تو هم نفر عقب را بیدار می‌کنی. ستون به راه می‌افتد. باز هم میدان مین، معبر، مینهای گوناگون، آماده ی انفجار. به پاهای تو نگاه می‌کنند. آرزوی یک اشتباه دارند. بعضی از آن‌ها را با سیم تله به بند کشیده اند. هر فشاری باعث جرقه و اشتعال و سپس انفجار مین می‌شود. دیدن آنها هم با دلهره است. نباید زیاد به آنها خیره شد. شاید منفجر شدند! پس به نفر جلویی نگاه کن. یک سنگر کمین روبه روی حرکت ستون گردان قرار گرفته و به محض مشاهده ی نیروها، شروع به تیراندازی می‌کند. همه دراز می‌کشند. خیلی سریع و تند. تیر تراش دوشکا زمین را می‌شکافد. خاک به آسمان می‌پراند. گاهی هم در سر و شانه بچه‌ها فرو می‌رود. حتما دردناک است. تمام ستون به روی زمین دراز کشیده اند. یک نفر باید دوشکا را بزند. دو آرپی جی زن به روی زانو می‌نشینند و شلیک می‌کنند. اما امان از بی دقتی. نزدیک به پنج دقیقه است که شلیک می‌کند. بی امان و سرکش. همه ی تیرها رسام. بعضی قرمز و نورانی. بعضی هایش هم ساده و بدون رنگ. چند نفر از نیروها شهید و مجروح شده اند. باز هم تیراندازی می‌کند. دیگر سکوت معنا ندارد. استتار معنای خود را از دست داده. بعضی‌ها فریاد می‌زنند. - آرپی جی زن بلند شو، بزن. - آرپی جی زن بلند شو، معطل نکن. یک آرپی جی زن دیگر بلند می‌شود و سپس شلیک. فاصله ی زمانی بین شلیک آرپی جی و انهدام سنگر دوشکا خیلی کم است. همان چند دهم ثانیه است. عجب صدای دلنشینی. بقیه را از زمین گیر بودن نجات می‌دهد. ستون در حالت هروله به راه می‌افتد. نیروها می‌دوند. از وسط میدان مین. از کنار سنگر منهدم شده عراقی و دو جنازه ی متلاشی. دود و آتش تمام سنگر را گرفته. گونی‌های خاک پاره شده و تعدادی بر زمین ریخته. چند قدم جلوتر. - بخوابید، سنگر بگیرید. - آرپی جی زن... دفاع مقدس سینای شلمچه https://eitaa.com/zandahlm1357
🌺 الله اهل است واهل ولایت بودن دشوار است، پایمردی می خواهدو وفاداری. سید مرتضی آوینی 🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
hafez 72.mp3
4.41M
یار مردان خدا باش که در کشتی نوح
راه خدا روایت شده که یکی از انبیاء خدا را مناجات کرد و گفت: پروردگارم چگونه می‌شود بسوی تو آمد؟ خدا به او وحی رساند که نفس خود را رها کن و بسوی من بیا. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام لَا يُزَهِّدَنَّكَ‌ فِي الْمَعْرُوفِ‌ مَنْ‌ لَا يَشْكُرُهُ‌ لَكَ‌، فَقَدْ يَشْكُرُكَ‌ عَلَيْهِ‌ مَنْ‌ لَا يَسْتَمْتِعُ‌ بِشَيْ‌ءٍ مِنْهُ‌، وَ قَدْ تُدْرِكُ‌ مِنْ‌ شُكْرِ الشَّاكِرِ أَكْثَرَ مِمَّا أَضَاعَ‌ الْكَافِرُ،«وَ اللّهُ‌ يُحِبُّ‌ الْمُحْسِنِينَ‌» . امام عليه السلام فرمود: به علت ناسپاسى افراد، از كار نيك مضايقه نكنيد چرا كه (در مقابل) گاه كسى از تو سپاسگزارى مى‌كند كه از عمل نيكت هيچ بهره‌اى نبرده و چه بسا همين شكرگزارى اثرش بيش از ناسپاسى افراد ناسپاس باشد و (برتر از همۀ اينها اين كه) خدا نيكوكاران را دوست دارد
شرح و تفسير تو نيكى كن هر چند سپاسگزارى نكنند امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه همگان را دعوت به كار نيك به افراد نيازمند مى‌كند خواه سپاسگزار باشند يا ناسپاسى كنند، مى‌فرمايد:«به علت ناسپاسى افراد، از كار نيك مضايقه نكنيد، چرا كه (در مقابل) گاه كسى از تو سپاسگزارى مى‌كند كه از عمل نيكت هيچ بهره‌اى نبرده و چه بسا همين شكرگزارى اثرش بيش از ناسپاسى افراد ناسپاس باشد و (برتر از همۀ اينها اين‌كه) خدا نيكوكاران را دوست دارد»؛ (لَا يُزَهِّدَنَّكَ‌ فِي الْمَعْرُوفِ‌ مَنْ‌ لَا يَشْكُرُهُ‌ لَكَ‌، فَقَدْ يَشْكُرُكَ‌ عَلَيْهِ‌ مَنْ‌ لَا يَسْتَمْتِعُ‌ بِشَيْ‌ءٍ مِنْهُ‌، وَ قَدْ تُدْرِكُ‌ مِنْ‌ شُكْرِ الشَّاكِرِ أَكْثَرَ مِمَّا أَضَاعَ‌ الْكَافِرُ:«وَ اللّهُ‌ يُحِبُّ‌ الْمُحْسِنِينَ‌») . مى‌دانيم مردم دو گروهند: افراد پر توقع و ناسپاس كه همواره انتظار نيكى دارند؛ ولى به هنگامى كه از آن بهره‌مند شدند ناسپاسى مى‌كنند. گاه مى‌گويند: اگر بيشتر از اين بود بهتر بود، گاه مى‌گويند: اى كاش به اين صورت انجام نمى‌شد و به شكل ديگرى انجام مى‌شد و گاه مى‌گويند: اگر كسى نيكى كرده است وظيفه‌اش نيكى كردن بوده است و امثال آنها. در برابر آنها گروه ديگرى هستند كه در برابر نيكى‌ها سپاسگزارند حتى گاه از نيكى‌هايى كه در حق ديگران شده سپاسگزارى مى‌كنند؛ مثلاً مى‌گويند: فلان انسان چه آدم سخاوتمند و خوش‌قلب و نيكوكار است كه در حق برادر نيازمندش اين همه نيكى مى‌كند، مادر دردمندش را كاملاً مراقبت مى‌نمايد و براى بستگانش پيوسته در حال خدمت است. از آنجا كه كار نيك جاذبۀ فوق العاده‌اى دارد اگر كسانى كه در حقشان نيكى شده ناسپاسى كنند، افراد ديگرى هستند كه سپاسگزار باشند و جالب توجه اين‌كه سپاسگزارى كسانى كه از كار نيك بهره‌اى نبردند بسيار با ارزش‌تر از سپاسگزارى كسانى است كه از آن بهره‌مند شده‌اند، چرا كه آنها كه بهره‌مند شده‌اند وظيفۀ سپاسگزارى دارند. به علاوه ممكن است به طمع كارهاى نيك آينده سپاسگزارى كنند؛ اما كسانى كه از آن بهره‌اى نمى‌گيرند از صميم دل به افراد نيكوكار احترام مى‌گذارند. گذشته از همۀ اينها، مى‌دانيم همۀ نيكى‌ها از سوى خداست؛ قدرت بر انجام كار نيك و توفيق به آن و تمايلات درونى دربارۀ آن همه از سوى خداست كه ما با استفاده از اختيار خود آنها را به كار مى‌گيريم و كار نيك انجام مى‌دهيم. در عين حال، خداوند از نيكوكاران سپاسگزارى مى‌كند و اين برتر از هر سپاسگزارى است. دربارۀ مجاهدانى كه با جان و مال خود از آيين خدا دفاع كرده‌اند، قرآن مجيد سخنى دارد؛ آئينى كه منفعت آنها در آن است و براى آنها تشريع شده، با اين حال خداوند خودش را خريدار و مجاهدان را فروشنده و ثمن اين معامله را بهشت برين قرار مى‌دهد و به آنها دربارۀ چنين معاملۀ پرسودى تبريك مى‌گويد. آيا اگر تمام دنيا در برابر جهاد مجاهدان ناسپاسى كنند اين سپاسگزارى خداوند كافى نيست‌؟ «إِنَّ‌ اللّهَ‌ اشْتَرى‌ مِنَ‌ الْمُؤْمِنِينَ‌ أَنْفُسَهُمْ‌ وَ أَمْوالَهُمْ‌ بِأَنَّ‌ لَهُمُ‌ الْجَنَّةَ‌ يُقاتِلُونَ‌ فِي سَبِيلِ‌ اللّهِ‌ فَيَقْتُلُونَ‌ وَ يُقْتَلُونَ‌ وَعْداً عَلَيْهِ‌ حَقًّا فِي التَّوْراةِ‌ وَ الْإِنْجِيلِ‌ وَ الْقُرْآنِ‌ وَ مَنْ‌ أَوْفى‌ بِعَهْدِهِ‌ مِنَ‌ اللّهِ‌ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَيْعِكُمُ‌ الَّذِي بايَعْتُمْ‌ بِهِ‌ وَ ذلِكَ‌ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ‌». ١در حديثى از پيغمبر گرامى اسلام مى‌خوانيم كه مى‌فرمايد: «يَدُ اللّهِ‌ عَزَّوَجَلَّ‌ فَوْقَ‌ رُؤُوسِ‌ الْمُكَفِّرينَ‌ تُرَفْرِفُ‌ بِالرَّحْمَةِ‌ ؛دست خداى متعال بالاى سر كسانى است كه در برابر نعمت‌هايشان ناسپاسى مى‌شود و رحمت خود را بر سر آنها مى‌گستراند». ١ از جمله امورى كه مى‌تواند مايۀ تسلى خاطر انسان در برابر ناسپاسى‌ها شود اين است كه بدانيم اين موضوع منحصر به ما نيست؛ اين ناسپاسى‌ها در برابر پيامبران بزرگ خدا با آن همه زحمت‌هايى كه براى هدايت مردم كشيدند به ويژه در برابر پيامبر اسلام و ائمۀ معصومان عليهم السلام به شكل گسترده‌اى انجام شد. در حديثى كه امام موسى بن جعفر از پدران گرامى‌اش عليهم السلام نقل مى‌كند آمده است: «كانَ‌ رَسُولُ‌ اللّهِ‌ صلى الله عليه و آله مُكَفَّراً لا يُشْكَرُ مَعْرُوفُهُ‌ وَ لَقَدْ كانَ‌ مَعْرُوفُهُ‌ عَلَى الْقُرَشِىَّ‌ وَ الْعَرَبِىِ‌ّ وَ الْعَجَمِىِ‌ّ وَمَنْ‌ كانَ‌ أعْظَمَ‌ مِنْ‌ رَسُولِ‌ اللّهِ‌ مَعْروفاً عَلى‌ هذَا الْخَلْق‌؟ وَ كَذلِكَ‌ نَحْنُ‌ أهْلُ‌ الْبَيْتِ‌ مُكَفَّرُونَ‌ لا يُشْكَرُ مَعْرُوفُنا وَ خِيارُ الْمُؤْمِنينَ‌ مُكَفَّرُونَ‌ لا يُشْكَرُ مَعْرُوفُهُمْ‌ ؛رسول خدا صلى الله عليه و آله در برابر نيكى‌ها و خدماتى كه داشت ناسپاسى مى‌شد، خير و نيكى آن حضرت نه تنها به قريش مى‌رسيد، بلكه تمام عرب و عجم از آن بهره‌مند مى‌شدند آيا كسى پيدا مى‌شود كه نيكى و كار خيرش از رسول خداوند نسبت به اين مردم بيشتر ب