CQACAgQAAxkDAAFtPQ9ioySShYXH284vnhZ9j8lbMysSGgACzQcAAi0y8FMpghGPR1SRmiQE.mp3
6M
🌸 #میلاد_امام_رضا(ع)
💐نم نم بارون میزنه تو ایوون
💐توی شب ولادت حضرت بارون
🎤 #محمدرضا_طاهری
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗کتاب صوتی #گلستان_سعدی با روایت دکتر اسماعیل آذر قسمت 6⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Part07_گلستان سعدی.mp3
14.99M
📗کتاب صوتی
#گلستان_سعدی
با روایت دکتر اسماعیل آذر
قسمت 7⃣
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: عابد کوه لبنان عابدی در کوه لبنان بد مقیم در بن غاری چو اصحاب رقیم روی دل از غیر حق برتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
شکر منعم
از جمله ادله وجوب شکر منعم که توسط بزرگان شیعه (قدس اللّٰه سرهم و اعلی فی الفردوس قرارهم) بیان کرده اند، وجوب عقلی است هرچند که دلیل نقلی نباشد. هرکس با چشم عقل بنگرد به قوا و حواس باطنی و ظاهری که به او هبه شده است و با نور فطرت در ترکیب بدنش و ظرایف مهم خود تأمل کند، و بصیرتش را به سوی نعمتهایی که در آن افتاده و اصناف نعمتهایی که مقدار ندارد، و توان محدود شدن آن نیست، گسیل کند، بی شک عقل او حکم قاطع میکند که هرکس این نعمتها و منتهای عظیم به وی داده سزاوار شکر است و نباید کفران شود و قساوت قاطعانه دارد که هرکس از شکر این الطاف بزرگ دوری گزیند و از حمد و ستایش نعمتهای پی در پی شبانه روز و مخفی و علنی، خود را به غفلت زند، مستوجب نکوهش و عتاب است بلکه مستحق نکوهش و عذاب سخت است.
اشاعره که دلائل سست بر ابطال حسن و قبح عقلی آورده اند و قضایای بی جان را به جای برهان قاطع مطرح کرده اند، و حسن و قبح را در حسن و قبح شرعی محصور کرده اند، خواسته اند اندیشمندان شیعه را به پیروی عقائد خود بخوانند.
آنان گفته اند: اگر ما تنزل کرده و حسن و قبح عقلی را بپذیریم، ما و شما در اعتقاد به این مساوی هستیم، ما میتوانیم وجوب عقلی شکر منعم را باطل و سستی اعتقاد شما را واضح کنیم و بگوئیم بدون نقل، شکر منعم اثبات نمی شود. زیرا دلیل شما بر حسن و قبح عقلی، خوف عقاب است و این صحیح نیست چرا که در صورت شکر هم آن خوف وجود دارد زیرا کمترین صاحب عقلی میگوید: هرگاه حاکمی مطلق که شرق و غرب عالم از اوست، وقتی سفره ای برای تمام رعایا افکند و آن را پر از نعمت کند، حال درویشی بر سر سفره حاضر گردد و پادشاه لقمه ای از آن سفره به او دهد و از لقمه خود تعریف کند، تعریف او زشت است. بی شک تمام نعمتهای خدا به ما همانند آن لقمه پادشاه است به بینوا، و بلکه از آن هم به مراتب کوچکتر، بنابراین عقل حکم میکند که شکر او نکنیم.
در پاسخ این دلیل بزرگان ما میگویند: دلیل شما کلامی خیالی و پر عیب بوده که نه تشنه ای را سیراب و نه صلاحیت اصلاح شدن دارد. چه اینکه ستایش از لقمه ناچیز سخریه است ولی مثالی که ما برای دلیل خود میآوریم چنین است: اگر در گوشه ای تنها، و در دخمه ای هولناک، فقیری لال و بیچاره، بی دست و پا و کر و کور که نه شب و روز را میشناسد و نه حواس او چیزی درک میکند و...، اگر پادشاه او را از آن کنج به در آورد، و به او زبان دهد و ارکان جسم او را تقویت کند و چشم و گوش دهد و... فقیر در مقابل آن ملک اگر شکر نگوید و رفتار او چون حالت قبل او باشد، قابل نکوهش همه است و مستوجب اهانت و خذلان میباشد. پس دلیل شما لازم است از صفحه کتابتان حذف شود. و مثالتان میبایست رد گردد و حفظ
نشود چه اینکه طبع سالم آنها را نمی پذیرد و ذهن ثابت به آن خشنود نمی شود. سلام بر کسی که از هدایت پیروی کرد و درود بر سید ما پیامبر قرآن و یاران طاهرش.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
8.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سامانه ۱۳۸ پل ارتباطی مردم با مجموعه آستان قدس رضوی
نائب الزیاره تمام کاربران گرامی هستیم
#خادمین کانال
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
💠 سلسله جلسات تدریس کتاب #تاریخ_تحولات_سیاسی_ایران 2 👈👈 اولین کتاب برای شروع خواندن تاریخ معاصر ایر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تاریخ تحولات سیاسی 3.MP3
4.88M
💠 سلسله جلسات تدریس کتاب #تاریخ_تحولات_سیاسی_ایران 3
👈👈 اولین کتاب برای شروع خواندن تاریخ معاصر ایران
🎬 جلسه 3️⃣
🎤 با تدریس #استاد_احسان_عبادی به شیوه تحلیلی
🔵 فساد و انحطاط اخلاقی
🔰 «ژان لوروریه» روزنامهنگار فرانسوی، دلایل نارضایتی مردم از رژیم پهلوی را اینگونه نوشته است:
اگر در کوچه و خیابان از ایرانیان بپرسید که چرا رژیم را مورد انتقاد و سرزنش قرار میدهند و جواب آنها را جمع کنید فساد و انحطاط اخلاقی رژیم در ردیف اول پاسخ آنها خواهد بود.
📚 منبع: کتاب ایران بر ضد شاه/نوشته ژان لوروریه و احمد فاروقی/ترجمه مهدی نراقی/ص103
📸 تصویر صفحه کتاب به عنوان کامنت اول بارگذاری شده.
🔵 قتل عام مردم در 17شهریور
💠 در سالروز جنایت #هفدهم_شهریور یادی کنیم از گفته جناب میشل فوکو فیلسوف معروف فرانسوی که دراین باره میگوید: وقتی پس از کشتار ماه سپتامبر (17شهریور57) به ایران وارد شدم به خودم میگفتم که با شهری وحشت زده رو به رو خواهم شد چون در آنجا چهار هزار نفر کشته شده بودند.
📚 منبع:کتاب ایران:روح یک جهان بی روح /نوشته میشل فوکو/ترجمه نیکو سرخوش و افشین جهاندیده/صفحه63
📸 تصویر صفحه کتاب به عنوان کامنت اول بارگذاری شده.