eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.6هزار عکس
35.4هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: «انضباط اجتماعي»، يعني نظم پذيري در همه امور. شما براي اِعمال اين انضباط، از كارهاي كوچك شروع كنيد. فرض بفرماييد، عبور نكردن از خطّ عابر پياده، براي اتومبيلها، در خيابانهاي شلوغ و پرجمعيت، يا همه جا. يا عبور نكردنِ پياده‌ها از غير محلِ خطِّ عابر پياده، در خيابان. اين كار، در وهله اوّل، به نظر كوچك و پيش پا افتاده مي‌آيد. اما از همين جا شروع كنيم و انضباط اجتماعي را در همه مسائلمان تعميم دهيم تا به مسؤوليتهاي بالاي كشور در برخورد با مسائل كشور برسد. يعني كساني كه مراجعات مردمي دارند، در برخورد با مردمي كه به آنها مراجعه مي‌كنند، نظم و انضباط را حاكم كنند و كساني كه كاري را بر دوش گرفته اند، نظم و انضباط را در انجام آن كار معمول دارند. همه اينها، كشور و ملت ما را به شادابي خواهد رساند و كارِ آنها را پيش خواهد برد. امروز، خوشبختانه كارها در حال پيشرفت است. من اين را با اطّلاع و آگاهي از مسائل كشور، به شما عرض مي‌كنم. البته، بسياري از مردم ما هم، به ويژه كساني كه در مسائل جاري، قرار و حضور دارند، اين پيشرفت را احساس مي‌كنند. فشارها به سمت ما از طرف قدرتهاي قلدر - كه دشمن ملت و استقلال ما هستند - زياد است. اما خوشبختانه، اين فشارها را اين كشور با عظمت، اين ملت بزرگ و اين دولتمردان مخلص و صميمي و دلسوز، با كمال قدرت، از سرِ خودشان دفع مي‌كنند و در درازمدّت هيچ گونه تأثيري بر زندگي واقعي آنها نمي گذارد؛ اگر چه ممكن است بعضي از مشكلات را، در كوتاه مدت، به وجود آورد. همه اينها را مي‌توان به خوبي از سرگذراند. ما در حال پيشرفت و سازندگي و در حال بناي يك تمدّن هستيم. من اين را مي‌خواهم به شما بگويم: مسأله ما اين نيست كه زندگي خودمان را نجات دهيم و گليم خودمان را از آب بكشيم. مسأله اين است كه ملت ايران - همچنان كه شأن اوست - در حال پديد آوردن يك تمدّن است. پايه اصلي تمدّن، نه بر صنعت و فنآوري و علم، كه بر فرهنگ و بينش و معرفت و كمالِ فكري انساني است. اين است كه همه چيز را براي يك ملت فراهم مي‌كند و علم را هم براي او به ارمغان مي‌آورد. ما در اين صراط و در اين جهت هستيم. نه اين كه ما تصميم بگيريم اين كار را بكنيم؛ بلكه حركت تاريخي ملت ايران در حالِ به وجود آوردن آن است. در چنين شرايطي، با احراز موقعيت عظيم ملت بزرگ ايران، بايد همه بدانند كه چه مي‌كنند و در چه صراطي به حركت در مي‌آيند. به نظر من، اين دو عنوان - يعني «وجدان كار» و «انضباط اجتماعي» - مي‌تواند براي ما دو شعار باشد و عرض كردم كه اين دو شاخص، در ما تكامل و تحوّلي به وجود خواهد آورد كه ان شاءاللَّه آن تحوّل، در جهت آشتي با خداي متعال و با ارزشهاي الهي و آشتي با مردم و زندگي مردم است. اميدوارم كه ان شاءاللَّه مردم عزيزمان امسال - سال ۱۳۷۳ هجري شمسي - را به نيكي و با بركت بگذرانند و مشمول دعوات زاكيّه وليّ عصر ارواحنا فداه باشند. ان شاءاللَّه، مسؤولين دولتي هم بتوانند كارهاي بزرگي را كه در پيش گرفته اند، به بهترين وجه انجام دهند. درود مي‌فرستم به روح مطهّر امام بزرگوارمان كه باز كننده اين راهِ عظمت براي ملت ما بود. اميدوارم كه خداوند متعال، روح مقدّس آن بزرگوار را، امسال هم مثل سالهاي گذشته، مشمول تفضّلات و رحمت و بركت و مغفرتِ خودش قرار دهد و دعوات مردم را در حقِ ّ آن بزرگوار و درباره امور زندگي خودشان قبول كند. والسّلام عليكم و رحمةاللَّه و بركاته. ------------------------------------------- ------------------------------------- ۱) مفاتيح الجنان: از ادعيه يوميّه ماه رمضان مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
تحلیل طبق امام و رهبری.mp3
5.31M
✅ چطور طبق مبانی امام و رهبری تحلیل سیاسی کنیم ؟ 🔰مزیت مهم این نوع تحلیل ، میزان بسیار پایین خطا و اشتباه در تحلیل است 👌با دقت گوش دهید 🎤 عبادی
💥تلنگری از قرآن💥 ❤️قال اللهُ تعالی: ۞... إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي مَنْ هُوَ مُسْرِفٌ كَذَّابٌ ۞ ☘.. خداوند کسی را که اسرافکار و بسیار دروغگوست هدایت نمی‌کند.☘ «جزئی از آیه ۲۸ سوره غافر» 🌸یک حدیث یک درس🌸 🌹امام صادق (علیه السلام) : 👈كسي از شما چنين مپندارد كه چون مؤمني را شادمان ساخت تنها وي را مسرور ساخته است بلكه به خدا سوگند ما را خوشحال كرده است ، بلكه به خدا سوگند پيامبر خدا را شاد نموده است . اصول كافي ، ج 3 ، ص 272 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
14.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.......: 📹مقطعی بسیار زیبا و دلنشین ‌ ‌ ‌🔰🔰🇯‌🇴‌🇮‌🇳🔰🔰 https://eitaa.com/zandahlm1357
🔰 از بخشش و انفاق ، نترس! 🔅 امام رضاعلیه السلام ، نامهء ذیل را به فرزندش جوادالائمه سلام الله علیه مکتوب فرمودند : 📜فرزند عزیزم ! به من خبر داده اند که چون از منزل بیرون می روی غلامانت بخل و حسادت می ورزند و برای آنکه خیری از تو به کسی نرسد تو را از درب کوچک بیرون می برند. اکنون به تو می نویسم به همان حقّی که بر تو دارم سوگند می دهم ! که رفت و آمد خود را علنی و رسمی و از درب بزرگ عمومی قرار دهی و هرگاه سوار مرکب می شوی درهم و دینار همراه خود بردار تا هر کسی از تو درخواست کند به او چیزی ببخشی و مردم از خیر تو بهره مند شوند. جواد عزیزم ! اگر عموهایت از تو چیزی بخواهند به هر یک کمتر از پنجاه اشرفی و اگر عمّه هایت از تو درخواست کنند به هرکدام کمتر از بیست و پنج اشرفی نبخش ، ولی نسبت به زیادتر از آن خود دانی. بدان که چون این بخشش از تو دست دهد ، حق تعالی مرتبه ی تو را بلند گرداند ، همواره در انفاق و بخشش مداومت کن و از فقر و تهیدستی هراس نداشته باش. 📚عیون اخبار الرضا علیه السلام ج۲،ص۸ 🔅 ما مسلمانان، اگر با خدای خود تجارت و داد و ستد کنیم، و خداوند کریم را مشتری ارجمند خود بدانیم، به یقین، هیچگاه از انفاق، بخشش و سایر اعمال خیر، احساس دلسردی و ترس نخواهیم نمود؛ خداوند در قرآن کریم در باب انفاق آیات متعددی را به عنوان "تعهد" و "قرارداد" فیمابین خود و بندگانش امضاء فرموده و یقیناً به وعدهء خود وفا خواهد نمود... ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
اگه گرفتاری بگو یا جوادالائمه - @Maddahionlin.mp3
8.34M
🔳 (ع) 🌴اگه گرفتاری بگو یا جوادالائمه 🌴اگه گنهکاری بگو یا جوادالائمه 🎤
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: صافات متن حديث سورة الصافّات (۳۷) الصدوق قال: حدّثنا محمّد بن عمر بن محمّد بن سالم بن البراء الجعابي، قال: حدّثنى أبو محمّد الحسن بن عبدالله بن محمّد بن العباس الرازى التميمى، قال: حدّثنى سيّدى علىّ بن موسي الرضا عليه السلام عن أبيه عن آبائه عن علىّ بن أبى طالب عليه السلام قال: قال رسول الله صلّي الله عليه و آله فى قول الله عزّوجلّ (و قفوهم إنّهم مسئولون) قال: عن ولاية علىّ. سوره صافّات (۳۷) صدوق از محمد بن عمر بن محمد بن سالم بن براء جعابي، از ابو محمد حسن بن عبداللّه بن محمد بن عباس رازي تميمي روايت كرده است كه گفت: سرورم علي بن موسي الرضا از پدر بزرگوارش، و آن حضرت از پدرانش، از علي بن ابي طالب روايت كرد كه فرمود: رسول خدا (ص) درباره اين سخن خداي عزّوجلّ (و آنها را متوقف كنيد تا از آنها سؤال شود) ۱ فرمود: يعني درباره ولايت علي (ع) (مورد سؤال و بازخواست قرار مي‌گيرند) ۲. منبع حديث ۱- صافّات ۳۷ / ۲۴. ۲- عيون اخبار الرضا ۲ / ۵۹. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حكمت ۳۸ لا يعدمُ العُقوبَةَ مَن اَدرَعَ بالبَغيِ گو به آن كس كه ظلم كرد فزون كه عقوبت نبوده نشمارد گر بخواهد زَيْد به آرامش كيفر روزگار نگذارد حکمت رضوی (ع) نویسنده✍علی باقر زاده https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
14.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فتنه های آخرالزمان چیست و راه نجات از فتنه ها چگونه است؟ 🔶🔹🔶
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 ببخشید بعضیا ادعا میکنن سید حسنی همون خراسانی هستش آیا درسته؟؟ این هم احادیثی ک نقل میکنند. ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﺑﺮﺧﯽ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﺩﯾﮕﺮ، ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺷﺨﺺ ﺑﻪ ‏«سید ﺣَﺴَﻨﯽ» ﻧﺎﻡ ﺑﺮﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﺑﺤﺎﺭ ﺍﻻﻧﻮﺍﺭ، ﺝ53، ﺹ15 ﺑﺮﺧﯽ ﺭﻭﺍیات، ﻣﺤﻞ ﺧﺮﻭﺝ «ﺣﺴﻨﯽ» ﺭﺍ ‏«ﺳﺮﺯﻣﯿﻦ ﺩﯾﻠﻢ» ﻣﻌﺮﻓﯽ ﮐﺮﺩﻩﺍﻧﺪ: ‏«ﺁﻥﮔﺎﻩ "سید ﺣَﺴَﻨﻰ" ﺁﻥ ﺟﻮﺍﻥ ﺯﯾﺒﺎ ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﺳﺮزﻣﯿﻦ ﺩﯾﻠﻢ ﺧﺮﻭﺝ ﮐﺮﺩﻩ ﭘﺲ... ﻣﺮﺩﺍﻧﻰ ﮐﻪ ﺍﯾﻤﺎﻧﻰ ﻓﻮﻻﺩﯾﻦ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺍﺟﺎﺑﺖ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ» . ﺧﺼﯿﺒﯽ ، ﺣﺴﯿﻦ ﺑﻦ ﺣﻤﺪﺍﻥ ، ﺍﻟﻬﺪﺍﯾﺔ ﺍﻟﮑﺒﺮﯼ ، ﺹ403 ﺑﯿﺮﻭﺕ ، ﺍﻟﺒﻼﻍ ، 1419 ق ﺧﻼﺻﻪ ﺍﯾﻦﮐﻪ ‏«ﺣَﺴﻨﯽ» ﮐﻪ ﮔﺎﻫﯽ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ‏«ﻣﺮﺩﯼ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ» ﻭ ﮔﺎﻫﯽ ‏ «ﺟﻮﺍﻥ ﺑﻨﯽﻫﺎﺷﻤﯽ» ﯾﺎﺩ ﺷﺪﻩ ، ﺍﺯ ﺩﯾﻠﻢ ‏(ﺷﻤﺎﻝ ﺍﯾﺮﺍﻥ‏) ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺷﻌﯿﺐ ﺑﻦ ﺻﺎﻟﺢ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺳﻤﺮﻗﻨﺪ ﺧﺮﻭﺝ ﮐﺮﺩﻩ میﺭﻭﺩ ﻭ ﺳﭙﺲ ﺁﻥ ﺩﻭ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﮐﻮﻓﻪ ﺣﺮﮐﺖ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ. ﺳﻌﯿﺪ ﺑﻦ ﻫﺒﺔ ﺍﻟﻠﻪ ، ﻗﻄﺐ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﺭﺍﻭﻧﺪﯼ ، ﺍﻟﺨﺮﺍﺋﺞ ﻭ ﺍﻟﺠﺮﺍﺋﺢ ، ﺝ3 ﺹ1155 ﻗﻢ ، ﻣﺆﺳﺴﺔ ﺍﻻﻣﺎﻡ ﺍﻟﻤﻬﺪﯼ ‏( ﻋﺞ ‏) ، ﭼﺎﭖ ﺍﻭﻝ ، 1409 ﻕ و نیز در این روایت به صراحت سید خراسانی را یا همان سید حسنی را به سیادت از بنی هاشم و آل علی (ع) تأکید میکند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 ⁉️چه کسی گفته سید حسنی همان خراسانی است؟ کدام روایت نوشته؟ روایت شخصی به نام حسین بن حمدان خصیبی را به عنوان سند می آورند، این آقایان اگر ذره ای سواد رجالی داشتند می دانستند که حسین بن حمدان خصیبی از کسانی است که غالی و فاسد المذهب است و روایاتش به هیچ وجه مورد قبول نیست. یعنی حتی چیز به این سادگی را هم نمی دانند و به روایت چنین فردی استناد می کنند. 📑تنها روایت معتبر در رابطه با حسنی (که آنجا هم فقط نوشته حسنی ننوشته سید) در کتاب کافی، جلد 8 هست که صراحتا می گوید هنگامی که سفیانی و یمانی می آید «تَحَرَّکَ الْحَسَنی» حسنی هم خروج می کند، همین. و هیچ اسمی از سید بودن و خراسانی بودنش نمی آید. و تحرک حسنی را از مکه ذکر می کند و این روایاتی که از شمال و اینها می آید کاملا ضعیف و حتی احتمال جعلش هم است. چون فردی مثل حسین بن حمدان خصیبی این را نقل کرده است. ❌این آقایان این قدر نمی دانند که هر روایتی را در هر کتابی دیدن نقل نمی کنند. پس یقینا خراسانی همان حسنی نیست و 180 درجه با همدیگر فرق دارند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
.......: به او می‌گویند پد. نیروها از قایق فرو می‌ریزند و در کناره ی پد، به چپ و راست باز می‌شوند. عراقی‌ها رفته اند. ۳۰۰ متر عقب تر در پشت یک خاکریزی که از قبل طراحی شده، مقاومت می‌کنند. فعلا خشکی بهتر از قایق است. روی آب و در اختیار موجها. هر چند شهادت روی آب دو برابر ثواب دارد، ولی اینجا هم باید دنبال ثواب بود و هم دنبال نابودی دشمن. توی کتاب دعا هم ثواب زیاد است، ولی بدون امر به معروف و نهی از منکر و بدون جهاد در راه خدا با هدایت امام زمان و ولی فقیه چندان مؤثر نیست. دعا همراه با سلاح، ذکر توأم با شلیک، توسل همراه با حمله. و توکل همراه با شجاعت. زیر پا سفت است، چیزی شبیه خاکریز. ولی روی آن یک جاده می‌گذرد. سنگرها از آن طرف راه دارد و از طرف آب یک پنجره ی کوچک برای دیده بانی به روی آب تعبیه شده. خیلی جالب است. ولی نمی توان از سنگرها استفاده کرد چون باید رفت آن طرف پد و آن وقت در تیررس مستقیم عراقی‌های وحشتزده قرار می‌گیری. تا اینجا تعدادی از نیروها در شیب پد افتاده اند. تعدادی مجروح و تعدادی شهید. امواجی که از حرکت قایقها ایجاد می‌شود، با خون شهیدان در هم می‌آمیزد و دوباره به هور بر می‌گردد. عملیات حمل مجروح و شهید شروع شده، ولی گلوله باران عراقی‌ها مثل همیشه دیوانه وار است. تمام پد را زیر آتش دارند و بسیاری از خمپاره‌ها خطا رفته و داخل آب منفجر می‌شوند. آنگاه یک صدای تالاپ و بعد پرتاب آب به بالا. گویی یک مشت ریگ در دست گرفته ای و از آن [صفحه ۱۳۴] بالا داخل آب می‌ریزی. یک لحظه هم قطع نمی شود. سوز صبحگاهی تأثیری بر این منطقه که در جنوب واقع شده ندارد و هر کس خیس شود، باید سریع خود را خشک کند. ولی چطوری؟ راهی وجود ندارد و باید صبر کند. یا لباس خود را بیرون بیاورد. اگر ترکش هم که بخورد نور علی نور می‌شود. آدم حسابی کلافه می‌شود. سوز سرما، سوزش ترکش و سردی آب. با این حال باید به دیگران هم کمک کرد. عده ای از بچه‌ها با استفاده از سرنیزه سنگر کوچکی در سینه کش پد ساخته اند و در آن جای گرفته اند، چندان مؤثر نیست، ولی از نظر روحی خوب است. نزدیکیهای صبح فرمانده گروهان، تصمیم می‌گیرد با هماهنگی گردان، یک دسته را برای نزدیک شدن به خط احتیاط عراقی‌ها که در ۳۰۰ متری پد قرار دارد، بفرستد. تو و نیروهای دسته ات انتخاب می‌شوید. باید به هر شکل شده و با استفاده از گرگ و میش هوا به آن خاکریز نزدیک شد و راه را برای رسیدن بقیه ی نیروهای گردان باز کرد. توکلت علی الله. مسئول گروهان خیلی عجله دارد. اول خودش می‌رود آن طرف پد و روی زمین می‌خوابد. تو را صدا می‌زند، تو هم می‌روی. موانع طبیعی زیادی سر راه نیست. فقط چند جا زمین بر آمده شده و چند بوته در فاصله ی این ۳۰۰ متر دیده می‌شود. اگر هوا روشن شود و نیروها جای پای بیشتری پیدا نکرده باشند، احتمالا باید عقب نشینی کنند. از قرار معلوم فقط یکی از لشکرها آن هم حدود ۱۰ کیلومتر آن طرف تر توانسته از پد بگذرد و به طرف شرق دجله حرکت کند، ولی ربطی به این منطقه ندارد و ما باید خودمان راه را باز کنیم. دفاع مقدس سینای شلمچه https://eitaa.com/zandahlm1357
hafez 94.mp3
1.99M
عزم دیدار تو دارد جانِ بر لب آمده