#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_معرفتی
سؤال👇
سلام شب تون بخیر،،،،،
ببخشید دعایی برای سحروجادوهست
من سه تا دختر دارم و یک پسر پسرم از وقتی ازدواج کرده همش فکر میکنه من اونو نمیخوام دامادها دختر هام رو بیشتر میخوام هر جوری قسم میخورم بخدا من بچه هام فرقی ندارن قبول نمی کنه با خواهر ها که کلا انقدر بده که اگر اوناروبیرون ببینه راهش رو عوض میکنه،،وهر چند وقت یه بار اگه منو ببینه فقط دعوامیکنه،،،من ناراحت خودشم واقعا بریدم فقط دعاش میکنم ولی میترسم یه روز عاقش،بکنم ،اصلا اهمیت نمیده میگم پدرومادر کافر هم که باشن تو نباید ترکشون کنی و اینطور رفتار کنی میگه شما باید اون دنیا جواب بدین،،تاحالا به هیچی عقیده نداشتم ولی الان به این نتیجه رسیدم که واقعا براش کاری کردن بی هیچ دلیلی شاید راضی به مرگ کل خانواده باشه فقط همسروخانواده اش تاج سرشن،،،،،،،راهنمایی ام کنید آیا دعا یا باطل و سحر وجود داره،
پاسخ👇
سلام علیکم
در ابتدا گفت: سحر و جادو کار هرکسی نیست.
شما سعی کنید از راه محبت تین مشکل را برطرف کنید.
اما اگر سحری هم باشد، لازم است؛ زیاد آیت الکرسی و چهارقل را بخوانید .
#سحروجادو
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام وقت بخیر
جایی رفتم نمازم شکسته بودبه امام جماعتی که نمازش کامل بود اقتدا کردم دو رکعتو خوندم و تموم کردم نشستم تا اوناهم تموم کنن
نمازم صحیح بوده یانه
پاسخ👇
سلام علیکم
نماز صحیح بوده است.
#احکام
#احکام_نماز
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام علیکم
میشه قربانی روز عید قربان را یه روز قبلش در روز عرفه یعنی امروز قربانی کرد . ممنون مقلد مقام معظم رهبری
پاسخ👇
سلام علیکم
اگر نذر نبوده که در روز عید باشد؛ اشکالی ندارد.
#احکام
#احکام_عیدقربان
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام وقتتون بخیر
ببخشید قربانی رو تا اذان ظهر باید بکشیم؟یا بعدازظهر هم میتونیم بکشیم؟
پاسخ👇
سلام علیکم
اشکالی ندارد.
#احکام
#احکام_عیدقربان
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام
قبل از فوت پدرم که متولی املاک وقفی بر مسجدی بودند به بنده وکالت رسمی داده شد که سراوری قسمتی از املاک وقفی که در معرض حیف ومیل قرار گرفته بود را بعهده بگیرم
بعداز فوت ایشان بر اثر عوامل متعدد ازجمله کرنا امنای مسجد از جانشینی وکیل امتناع ورزیدند
آیا همچان مسئولیت ملک وقفی بر عهده ام میباشد؟
آیا از مواجبی که از درآمد ملک وقفی حاصل میشود و در زمان حیات واقف و متولی طبق وقفنامه درصدی به بنده در مقام وکیل متولی تعلق میگرفته پس از فوت متولی هم به بنده تعلق میگیرد یا خیر
لازم به ذکر است بنا به دلایلی ازجمله عدم تعیین متولی بناچار به مسئولیت خود در قبال ملک وقفی مذکور ادامه میدهم
لطفا طبق نظر آیت الله جوادی آملی پاسخ دهید
پاسخ👇
سلام علیکم
اگر شما به عنوان متولی انتخاب شده اید، مسئولیت به عهده شماست.
درباره حق الزحمه هم لازم گفته شود اگر بر اساس وقف نامه حق الزحمه ای بابت امورات در نظر گرفته شده است به شما تعلق می گیرد و در غیر این صورت لازم است با اداره اوقاف مشورت کنید.
#احکام
#احکام_وقف
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
به کوروش به آرش به جمشید قسم
به نـقـش و نـگار تخت جمشید قسـم
ایــــران همی قلب و خون مـن اســــت
گـــرفــتـــه زجــان در وجـــود مــن اســت
بـــخــوانـیــم ایــن جـــمـلـه در گــوش بــــاد
چـــو ایــــــران مـــبــــاشــد تــن مـــن مــبــاد
صفحه
شاعران ایران زمین
.......:
@zandahlm1357
حسین بن حسن خوارزمی از عارفان، نویسندگان و شاعران سدههای هشتم و نهم هجری است. وی اصالتاً از ماوراءالنهر بوده و به دلیل اقامت طولانی در خوارزم به خوارزمی شهرت یافت. وی از شاگردان ابوالوفا خوارزمی معروف به پیرفرشته بود و به راهنمایی او با مثنوی مولوی آشنا شد و به معانی آن پی برد. بدین واسطه در اطراف و اکناف پرآوازه شد. در حوادث زندگانی خوارزمی آوردهاند که در زمان شاهرخ میرزا بعضی از فقهای حنفیه به سبب بیتی از اشعارش وی را تکفیر کردند و او را به هرات خواندند. وی توانست اعتراض مدعیان را پاسخ دهد و از آن بلیه رهایی یابد اما ازبکان او را رها نکردند تا سرانجام در سال ۸۴۰ هجری قمری در خوارزم وی را به زخم تیغ از پای درآوردند.
از آنجا که تخلص حسین خوارزمی در اشعارش «حسین» بوده است اشعار وی به اشتباه به نام دیوان حسین بن منصور حلاج منتشر و معروف شده است. حال آن که حلاج دیوان شعر فارسی ندارد و اساساً پیش از یا همزمان با آغاز عصر ادبیات نوین فارسی بعد از اسلام میزیسته است. ضمناً مفاد اشعار حسین خوارزمی و زبان آنها تناسبی با دورهٔ زندگی حلاج ندارد.
دیوان اشعار
دیگر صفحات مرتبط با حسین خوارزمی در این پایگاه:
اوزان اشعار حسین خوارزمی
تصاویر پیشنهادی برای حسین خوارزمی
https://eitaa.com/zandahlm1357
خجسته عید من آندم که چهره بگشائی
هلال عید ز ابروی خویش بنمائی
رسید عید و بهار آمد و جهان خوش شد
ولی چه سود از اینها مرا تو میبائی
اگر حدیث تو نبود چه حاصل از گوشم
وگر تو رخ بنمائی چه سود بینائی
بسوی روضه رضوان نظر نیندازم
اگر تو روضه بدیدار خود نیارائی
در آرزوی تو از جان نماند جز نفسی
چه شد که یکنفس ای جان من نمی آئی
دمی بیا که بروی تو جان برافشانم
که نیست بیتو مرا طاقت شکیبائی
لطافت همه خوبان ز حسن تو اثری است
زهی لطافت خوبی و حسن و زیبائی
برای دیدن حسن تو دیده میباید
وگرنه در همه اشیا بحسن پیدائی
حسین طلعت لیلی بچشم مجنون بین
که دوست را نسزد دیده تماشائی
شمارهٔ ۲۶۸: خرم از درد توام زانرو که درمانم توئی »
« شمارهٔ ۲۶۶: راه اگر سوی خرابات مغان دریابی
https://eitaa.com/zandahlm1357
ای دل و جان عاشقان شیفته لقای تو
عقل فضول کی برد راه بکبریای تو
بلبل طبع با نوا از چمن شمایلت
طوطی روح را دهن پر شکر از عطای تو
آتش جان خاکیان نفخه بی نیازیت
آب رخ هوائیان خاک در سرای تو
گشته قرار آسمان پایه قدر بنده ات
بوده و رای لامکان سلطنت گدای تو
دیده بدوخت از جهان آنکه بدید طلعتت
گشت جدا ز خویشتن هر که شد آشنای تو
هست ترا بجای من بنده بی شمار لیک
آه که بنده ترا نیست شهی بجای تو
تیغ بکش بکش مرا تا برسی بکام دل
جان هزار همچو من باد شها فدای تو
پیش سگان کوی تو جان برضا همی دهم
جان حسین اگر بود واسطه رضای تو
شمارهٔ ۲۰۹: ای که در ظاهر مظاهر آشکارا کرده ای »
« شمارهٔ ۲۰۷: پای خیال سست شد در طلب وصال تو
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه امر به معروف و نهی از منکر
.......:
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در قسمتی از کتاب راهنما خدا میگه : لاتجسسو ، یعنی تجسس و فضولی نکن
.
در قسمتی دیگر یکی از نشانه های مومن رو میگه اینه که : یامرون بالمعروف و ینهون عن المنکر، یعنی امر به معروف و نهی از منکر می کنند ...
.
پس مشخصه که بین امر به معروف و فضولی در زندگی دیگران و یا فامیل و خانواده، مرزهایی وجود داره ، که یکی از اونها خیرخواهی طرف مقابل نه فتنه کردن و تخریب دیگران....
.
(کلیپ آرشیو ویژه برنامه کتاب راهنما، پخش از شبکه یک، رمضان ۹۹)
.
#امربه_معروف_ونهی_از_منکر
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📺 #برنامه_ریسمان با حضور #استاد_علی_تقوی #قسمت_چهارم باموضـوع : 🍃شرایـط وجـوب امـر به معـروف و نهـ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا