#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔰 سلسله جلسات #انقلابی_تراز_انقلاب 3 💠 فصل اول : #دانشجوی_تراز_انقلاب ( قسمت سوم ) 👈 وظایف مهم دا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
13.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 سلسله جلسات #انقلابی_تراز_انقلاب 4
💠 فصل اول : #دانشجوی_تراز_انقلاب ( قسمت چهارم )
👈 وظایف مهم دانشجویان برای #قوی_شدن و شرکت فعال در #جهاد_تبیین
👈 دانشجوی انقلابی باید چگونه باشد؟
🔗 دیدن کلیپ با کیفیتهای بالاتر در https://www.aparat.com/v/jmN2K
🎤 #احسان_عبادی (مدرس مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ)
👌 انقلابی باید قوی شود
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
استاد اینکه عصر ظهور حضرت ظالمانی رو که قابل هدایت نیستن باشون میجنگه، ظلمشون در چه حده؟ یعنی چه مصداقایی داره؟ دوم اینکه یکی از شروط ظهور آمادگی جامعه هست، شما یه بار گفتین در حدی که به این درک و فهم برسیم که واقعا به امام نیاز داریم... سوالم اینه این حد از درک و فهم توی روایات اومده یا؟؟ طبق چه چیز اینو میگید؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
♨️اینکه امام زمان با ظالمان می جنگد، خُب ظالمانی هستند که شما اگر حق را به آنها ارائه بدهید آنها نمی پذیرند. یعنی حق آشکار را دیگر دارد می بیند علنا دیگر برایش مشخص است حق کدام است، باطل کدام است ولی از سر لجاجت و لجبازی نمی خواهد حق را بپذیرد،
امام با اینها می جنگد. در حقیقت ظلم به خودشان می کنند با این کاری که دارند انجام می دهند.
🔰اما به این معنا که بفهمیم امام زمان (عج) باید بیاید یکی از شرایط ظهور هست.. این یک تحلیل هست، یک بحث کاملا تحلیلی است. امام علی (ع) را مقایسه کنید، امام علی کی آمد حکومت را گرفت؟ وقتی دید واقعا مردم ایشان را میخواهند. امام حسین (ع) کی به سمت کربلا رفت؟ دید مردم نامه نوشتند و درخواست خودشان را دادند هر چند ظاهری بود.
چون امام حسین مأمور به ظاهر است، امام زمان مأمور به باطن هست، باطن ما را نگاه می کند. یا پیغمبر (ص) کی رفت تشکیل حکومت داد؟ در مدینه که آنجا پیغمبر را می خواستند، نه در مکه که پیغمبر را نمی خواستند.
👆🏻اینها خودش سه تا از مهمترین
نمونه های تاریخی است برای اینکه نشان بدهد امام زمان (عج) را باید بخواهیم تا ایشان بیاید. حالا نه اینکه صددرصد مردم جامعه، اینکه نمی شود. ولی در آن حدی که امام بتواند با آن حد حکومت تشکیل بدهد باید باشد.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
شلمچه1.mp3
37.45M
شلمچه1 ( در خلوت گوش کنین)
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: آب دادن به اسیر زمانی که تصمیم گرفته شد به جبهه اعزام شویم من به عنوان مسؤول امداد انتخاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
بمباران
روزهای اول جنگ، ۹ ساله بودم. رادیو آژیر قرمز میزد. به خانه خواهرم رفته بودم. در تکاپوی جمع آوری وسایل بودیم. همراه من خواهر بزرگترم هم حضور داشت. درست در ساعت ۱۴ بمباران هوایی شروع شد.
بر اثر این بمباران، خواهرم شهید شد. پای چپ من از بالای زانو قطع شد و بینایی چشم چپم را نیز از دست دادم.
مرا به بیمارستان اهواز بردند. اما چون امن نبود ما را بدون اطلاع خانواده و شبانه به اراک اعزام کردند. آن دوران که من در بیمارستان بستری بودم هم من از خانوادهام بی اطلاع بودم و هم آنها خبری از من نداشتند. تلخ ترین ساعتهای زندگی من زمانی بود که به من گفتند: «خانواده ات را در بمباران از دست داده ای» و قصد داشتند مرا به پرورشگاه منتقل کنند اما من زیر بار نمی رفتم و در بیمارستان ماندم تا اینکه پس از یک سال و نیم
خانوادهام مرا پیدا کردند. [۱]
----------
[۱]: راوی: مژگان طرفی نژاد، جانباز ۷۰ درصد، عضو تیم دو و میدانی جانبازان و معلولین و دارنده مقام سوم جهان
📚خاطراتی از حضور زنان در دفاع مقدس
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: حقّ حمد الهی ولی باید دانست که آن حمدی که این همه اهتمام دارد نه فقط همان است که انسان در
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
توجّه به نعمات الهی و وجوب شکر بر آن
و چون اغلب از عباد به کلّی غفلت از منعم خود دارند، لهذا آنها را در مواضع کثیره از قرآن مجید متذکّر به نعمتهای خود نموده، و قال: « أَ فَرَأَیْتُمُ الْمَآءَ الَّذِی تَشْرَبُونَ [۲] »، « ءَأَنتُمْ أَنزَلُْتمُوهُ مِنَ الْمُزْنِ [أَمْ نَحْنُ الْمُنْزِلُونَ *] لَوْ نَشَآءُ جَعَلْنَاهُ أُجَاجًا فَلَوْ لا تَشْکُرُونَ [۳] »، یعنی: آیا آن آبی که بیاشامید شما او را از سحاب نازل نموده اید، یا ما اگر میخواستیم قرار میدادیم او را اجاج، اعنی شدید الملوحة، کما کان حین وقوعه فی البحر من قبل تبخیره و تصعیده الی السماء.
چه علّت نزول باران و اسباب طبیعی او آن است أولاً به اراده حکیم علی الاطلاق و فاعل مختار اشعّه شمسیه بر بحار تابش نماید، و از اثر تابش او آب ثقیل را حرارت خفیف نموده بخارش نماید، و بخار مرکّب است از اجزاء رشیه مائیّه ؛ و از حرارت مکتسبه شمسیه و چون حرارت به سبب خفّت خود مایل به علو است، لهذا عُنفاً و قسراً آب ثقیل را که مایل به مرکز است صعود دهد، تا به نقطه[ای] از هوا که اثر انعکاس اشعه شمس و حرارت نمی رسد، و آن نقطه از هوا به واسطه نرسیدن اثر انعکاس در کمال برودت است، لهذا حرارت را مغلوب نموده و رطوبات متصاعده را منجمد نماید که اسم آن « مزن » و « سحاب » است.
----------
[۲]: ۱ - سوره مبارکه واقعه، آیه ۶۸.
[۳]: ۲ - همان، آیه ۶۹ و ۷۰.
و بعد قطعات متفرّقه سحاب را خداوند به توسّط ریاح به هم تألیف نموده، متراکم شود، و بعد از تراکم و الصاق و غلبه فشارش ریاحِ رطوبات منافذ او
خارج شود، و در نزول، اجزاء ماء به هم ملصق شده قطرات باران گردد، کما قال تعالی: « وَ أَنزَلْنَا مِنَ الْمُعْصِرَاتِ مَآءً ثَجَّاجًا [۱] »، یعنی: ما نازل کردیم از فشرده شدهها که سحاب باشد ماء سیال را، چنان که حق تعالی عین همین قواعد حکمت را در نزول مطر برای پیغمبر صلی الله علیه و آله وسلم تشریح میفرماید حیث قال: « أَلَمْ تَرَ أَنَّ اللّهَ یُزْجِی سَحَابًا ثُمَّ یُؤَلِّفُ بَیْنَهُ ثُمَّ یَجْعَلُهُ رُکَامًا فَتَرَی الْوَدْقَ یَخْرُجُ مِنْ خِلالِه [۲] » چه « ودق » همان رطوبات و قطرات آب است که خارج میشود از خلل و فرج و مسامات سحاب چون جامه مرطوبی که بعد از فشردن رطوبات او خارج شود.
----------
[۱]: ۳ - سوره مبارکه نبأ، آیه ۱۴.
[۲]: ۴ - سوره مبارکه نور، آیه ۴۳.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: نگاه ناروا نگاه ناروا، زنای چشم است. صدقه و صله صدقه با خویشان هم صدقه است و هم صله رحم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا