eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.8هزار عکس
36.4هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
19.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حاتمی‌کیا: در اولین دیدارم به حاج قاسم اعتراض کردم ابراهیم حاتمی‌کیا در «ملک سلیمان»: 🔹بعد از جنگ تا یک جایی حرف داشتم برای گفتن ولی بعد از مدتی نفسم بند آمد. 🔹حاج قاسم با مطرح کردن بحث منطقه و سوریه و لبنان نفس من را باز کرد. 🔹در اولین دیدارم با حاج قاسم خیلی صریح اعتراض کردم و گفتم من التماس می‌کنم به سوریه بروم.
.......: سرّ تفاوت مراتب وجود و قال فی موضع آخر: « وَ لَوْ شِئْنَا لاَآتَیْنَا کُلَّ نَفْسٍ هُدَاهَا وَ لَکِنْ حَقَّ الْقَوْلُ مِنِّی لاَءَمْلاَءَنَّ جَهَنَّمَ مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ أَجْمَعِینَ [۱] »، یعنی: به واسطه تعمیر دار طبیعت نباید مردم بر طبقه واحده باشند، چه علّت عدم اعطای هر نفسی از نفوس بشریه را هدایت و ارشاد - چنان که فرموده - مملوّ بودن دار طبیعت دنیویت که رقیقه جهنم است، لأ نّها اسفل السافلین از اصناف متفاوته و طبقات مختلفه من الجنة و الناس اجمعین است، أعنی من نفوس الصلحاء و السعداء الذین هم کثمرة الأوفی و اللبّ الأصفی لشجرة الوجود، و من نفوس الغلاظ الأشقیاء المباشرة لعمارة العالم و اصلاح معاش آدم ؛ چه لفظ « حقّ » در آیه مبارکه به معنای حکمت است. و «قول» امر تکوینی خدای تعالی کما قال علی علیه السلام: « إنّما یقول لما أراد [کونه[ کن، فیکون لا بصوت یقرع و لا بنداء یسمع و انما کلامه سبحانه فعل منه» [۲] ؛ آن ایجاد او است ؛ زیرا که هر یک از موجودات چون مشعر و مبرز مقام غیب الغیوب اند کلمه اند، چه کلمه مشعر ضمیر متکلّم است ؛ پس مفاد « لَقَدْ حَقَّ الْقَوْلُ مِنِّی [۳] »، یعنی: حکمت و مصلحت است فعل و ایجاد من، بر این که باید عالم مملوّ از مراتب متفاوته و اشخاص متباینه و درجات مختلفه باشد، که هر یک لیاقت و صلاحیت امری از امور را دارند. ---------- [۱]: ۴ - سوره مبارکه سجده، آیه ۱۳. [۲]: ۱ - نهج البلاغه، ص ۲۷۲ (خطبه ۱۸۶) ؛ بحارالأنوار، ج ۵۴، ص ۳۰. [۳]: ۲ - سوره مبارکه سجده، آیه ۱۳. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: قیل و قال آمده است که پیامبر مردم را از قیل و قال باز می‌داشت، زمخشری در فائق می‌گوید: یعنی رسول خدا مردم را از حرف زیاد و یاوه گویی باز می‌داشت. قیل و قال از قیل کذ و قال کذا، گرفته شده است و هر دو فعل هستند که حکایت از «چنین و چنان» می‌کنند و لذا اعراب اسم گرفته اند و خالی از ضمیر می‌باشند. مثلاً گفته شده است: انما الدنیا قیل و قال؛ و گاهی «ال» معرفه بر آنها وارد می‌شود. ابدال در کتاب نهایه از امام علی علیه السلام آمده است که فرمودند: ابدال در شام هستند. آنان از اولیاء و عابدان می‌باشند. آنان را از آن جهت ابدال خوانند که هر کدام بمیرد دیگری جایگزینش شود. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357