eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.2هزار عکس
35.9هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: پيام تسليت رهبر معظم انقلاب به مناسبت حادثه آتش سوزي مسجد ارك تهران پيام تسليت رهبر معظم انقلاب به مناسبت حادثه آتش سوزي مسجد ارك تهران بسم الله الرحمن الرحيم انا لله و انا اليه راجعون حادثه ي جانگداز آتش سوزي در مسجد ارك تهران كه به كشته شدن دلخراش و فجيع ده‌ها نفر از بندگان مؤمن و صالح و مصدوم شدن تعداد بيشتري از آنان منجر شد موجب تاٌلم شديد اينجانب گرديد. به يقين آنان كه در حال اقامه نماز در وقت فضليت و جماعت بودند و براي برپائي عزاي سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) و فراگيري معارف و تعظيم شعائر دين در خانه خدا گرد آمده و مشغول بهترين عبادات بودند اينك به جوار رحمت حق پر كشيده و ميهمان سرور و مولاي خويش اند و عمري ياليتنا كنا معكم را اينك ادراك كرده و عند الله متنعم اند انشاءالله. اينجانب اين مصيبت بزرگ را به پيشگاه حضرت بقيت الله ارواحنا فداه و همه مصيبت ديدگان اين ضايعه مؤلمه و مردم عزيز تهران و ملت شريف ايران تسليت مي‌گويم و براي اصحاب مصيبت از حق تعالي صبر و شكيبائي و اجر و پاداش وافر رحماني مساٌلت مي‌كنم و براي قربانيان اين واقعه رحمت و مغفرت و رضوان الهي را استدعا دارم و شفاي عاجل و سلامتي كامل و شامل را براي همه مصدومان و مجروحان و آسيب ديدگان از حضرت احديت طلب مي‌كنم. لازم مي‌دانم ضمن تشكر از همه مسؤولان امداد رسان و متصديان درمان بر لزوم بكار گيري تمام توان در تسريع به رسيدگي و درمان اين عزيزان تاٌكيد كنم. والسلام عليكم و رحمت الله و بركاته سيد علي خامنه اي ۲۷/بهمن/۱۳۸۳ .......: مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۸- دیدگاه مقام معظّم رهبری درباره ی نقش موسیقی به عنوان بهترین روش مبارزه با تهاجم فرهنگی. بسم الله الرّحمن الرّحیم. حضور جناب عالی سلام عرض میکنم. و از اینکه مسائل جوانان را مورد توجّه و دقت قرار میدهید از حضورتان تشکّر میکنم. نقل است که موقعی که زبان از کلام باز می‌ایستد، موسیقی آغاز به سخن میکند و با این تفاوت که این زبان نه تنها منبعث است از فرهنگی که از آن برخاسته، میتواند یک گستره ی بسیار وسیع تری که شامل کلّ دنیا میشود را در برگیرد و به عنوان یک زبان بین المللی در بیاید و باز با این تشابه که همان طوری که کلام میتواند جنبه‌های مثبت و پویا و ارزشمند را داشته باشد، به همان اندازه هم میتواند کلام سخیف و نادرست و کم ارزشی باشد. با توجّه به همین جنبه‌های مختلف موسیقی بود که شارع مقدّس و به ویژه حضرت امام رحمةالله با توجّهی که نسبت به موسیقی و اهمیّت آن در جامعه ی امروز داشتند نظرات خودشان را در این مورد فرمودند و شکل مجاز و غیر غنایی و با پاره ای ملاحظات خاص که مورد نظر جامعه ی ما و اسلام است را جایز دانستند و بعد از آن هم هر چند که با یک سیر بطئی، ولی خب به هر حال شاهد روند رو به رشد موسیقی در کشورمان بودیم. امّا مسئله ای که وجود دارد و باعث شده که این هنر نتواند آن جایگاه واقعی خودش را متناسب با قابلیتهای خودش پیدا بکند در جامعه ی ما، این است که به علّت اینکه این امر و حالا بطور کلّی امور هنری و فرهنگی کشور ما واجد مسؤولین و متولیان متعدّدی است که بطور موازی به هر حال در این جنبه‌ها تصمیم گیری میشود و اعمال نظر میشود و خب بعضاً - به قول امروزیها شفافتر بگوئیم - اختلاف سلیقه‌هایی در این زمینه‌ها وجود دارد یک طیف بسیار گسترده ای در برخورد با این قضیه ی موسیقی وجود دارد و باعث شده که دقیقاً جوانها بلاتکلیف بمانند به ویژه جامعه ی موسیقی. سؤال بنده از حضرتعالی این است که بطور کلّی - حالا جدای از آن جنبه‌های فقهی که قبلاً به آن پرداخته شده و از حضورتان سؤال شده - نظرتان در مورد قابلیتهای اجتماعی موسیقی به عنوان یک هنر - که شما اشاره کردید که میتواند قابلیتهای متعدّدی هنر داشته باشد - نظرتان در مورد موسیقی به طور خاص چیست و اینکه در جامعه ی امروز ما با مقتضیات امروزی ما، با مقتضیات جوان امروز ما، با نوگرایی‌هایی که جوان ما طالب است، فکر میکنید موسیقی چه شرایطی باید داشته باشد و جنبه‌های خاصی از موسیقی غیرسنتی جنبه‌هایی که همان طور که گفتم به عنوان اینکه زبان بین المللی و نه غربی، به عنوان اینکه جنبه‌های غیرسنتی که مطرح است؛ انواع موسیقیهای خاصی که در دنیا مطرح است، نظرتان در مورد آنها چیست و آیا قائل به این موضوع هستید که بهترین راه مبارزه با تهاجم فرهنگی که یکی از مهمترین روشهایش نفوذ از راه هنر و به ویژه از موسیقی است، ارائه ی الگوهای پاک، سره، ناب و متناسب با شرایط ملّی و مذهبی کشورمان است. متشکّر میشوم. ... ان شاءالله موفّق باشید. اینکه ما بگوئیم موسیقی بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی است، نه، این را که من معتقد نیستم که موسیقی یک همچین کششی داشته باشد که بتواند... یکی از راهها بله، یکی از راه ها، با یک شرایطی میتواند باشد، امّا بهترین راهش را این نمیدانم. ببینید، در مورد موسیقی دو حرف وجود دارد. یکی اینکه ببینیم اساساً موسیقی حلال و حرام مشخصه هایش چیست و دیگر اینکه در مصداق بیائیم مرزهایی را مشخص کنیم تا به قول شما جوانها بدانند که این یکی حرام است، این یکی حلال است. این دوّمی البتّه کار آسانی نیست، کار دشواری است که انسان یکی یکی از این اجراهای موسیقیهای گوناگون را - موسیقی ایرانی، موسیقی خارجی، موسیقی ایرانی هم انواع و اقسامش با کلام، بی کلام، نمیدانم اینها را - انسان یکی یکی بخواهد مشخص کند، این خیلی کار دشواری است. امّا مشخصه‌های کلّی ای دارد که آن را میشود گفت. من هم البتّه یک جاهایی گفته‌ام به بعضی اشخاصی که دست اندرکار بودند، آنچه را که میتوانستم و میدانستم گفتم. حالا هم مختصری به شما عرض میکنم. ببینید موسیقی اگر انسان را به بیکارگی و به ابتذال و بی حالی و واخوردگی از واقعیتهای زندگی و اینها بکشاند، این موسیقی، موسیقی حلال نیست، موسیقی حرام است. موسیقی اگر چنانچه انسان را از معنویّت، از خدا، از ذکر غافل کند، این، موسیقیِ حرام است. موسیقی اگر انسان را به گناه و شهوترانی تشویق کند، این موسیقیِ حرام است؛ نظر اسلام این است. موسیقی اگر چنانچه این خصوصیات مضر و موجب حرمت را نداشته باشد، آن وقت البتّه حرام نیست. اینهایی که من گفتم بعضی اش در موسیقی بی کلام است - در سازها است - بعضی حتّی در کلمات است. یعنی ممکن است فرض کنید یک موسیقی ساده ی بی ضرری را اجرا کنند، لکن شعری که در این موسیقی خوانده میشود، شعر گمراه کننده ای باشد، شعر تشویق کننده ی به بی بند و باری، به ولنگاری، به شهوترانی، به غفلت، به ای
ن چیزها باشد، آن وقت میشود حرام. یعنی آن چیزی که شاخص حرمت و حلّیّت در موسیقی است از نظر ما - که اینجور تصوّر میکنم که نظر شریف امام هم در اواخر حیات مبارکشان که آن نظریه را دادند در باب موسیقی به همین مطلب بود - این است که موسیقی لهوی - اصطلاح فقهی اش موسیقی لهوی است - لهو یعنی غفلت، یعنی عرض کنم که دور شدن از ذکر خدا، دور شدن از معنویّت، دور شدن از واقعیتهای زندگی، دور شدن از کار و تلاش و فرو غلتیدن در ابتذال و در بی بند و باری و اینها؛ این موسیقی میشود حرام. اگر با کیفیّتِ اجرا این حاصل بشود، اگر با کلام حاصل بشود؛ فرقی نمیکند. شما میگوئید زبان بین المللی. خب، آن موسیقی ای که فرض بفرمائید مرزها را به قول شما درنوردیده و جاهایی پخش شده، این آیا لزوماً موسیقی خوبی است؟ صِرف اینکه یک موسیقی ای از مرز فلان کشور خارج شد و توانست به مثلاً کشورهای مختلف برود، یک عدّه طرفدار هر جا پیدا کند، صِرف این عبور از مرزها مگر دلیل خوب بودن موسیقی است؟ نه، به هیچ وجه. ممکن است که یک موسیقی ای باشد که تحریک به شهوترانی و تحرّکات و نشاطهای شهوی جوانی میکند، یک مشت جوانی که غفلت زده هستند از این خوششان می‌آید. هر جایی که در دنیا دستشان به این نوار بیفتد، از آن نوار استفاده میکنند. این، دلیل خوب بودن موسیقی نیست. موسیقی اصیل ایرانی را هم من نمیخواهم بطور مطلق بگویم حلال است. نه، بعضی خیال میکنند که موسیقی حرام و حلال، مرزش موسیقی سنتی ایرانی و موسیقی غیر سنتی است؛ نه، اینجوری نیست. آن موسیقی ای که منادیان دین و شرع با آن مقابله میکردند، میگفتند حرام، همان - همیشه در دورانهای گذشته - همان موسیقی سنتی ایرانی خودمان است که به شکل حرامی اجرا میشده. در دربارهای سلاطین، در نزد افراد بی بند و بار، در نزد افرادی که به شهوات تمایل داشتند و خوض در شهوات میکردند، مطرح میشده؛ این همان موسیقی حرام است. بنابراین مرز موسیقی حرام و حلال عبارت نیست از ایرانی بودن، سنتی بودن، قدیمی بودن، کلاسیک بودن، غربی بودن یا شرقی بودن؛ اینها نیست، مرز همان است که من عرض کردم. این ملاک را میشود به دست شما بدهیم. امّا اینکه آیا این نوار جزو کدامها است، این را من نمیتوانم مشخّص کنم. البتّه دستگاه‌هایی هستند الان که دارند یک تمییزی، ممیّزیِ اینجوری ای میکنند. من خیلی هم اطمینان ندارم که این ممیّزیها صددرصد درست باشد. گاهی می‌آیند به ما میگویند که آقا یک نوار بسیار بدی، یا مبتذلی را به صورت مجاز دارند پخش میکنند. گاهی هم ممکن است عکس این اتّفاق بیفتد. من الان نمیدانم واقعاً این ممیّزیها صددرصد چقدر از روی واقع بینی و ضابطه مندی انجام میگیرد. امّا آنی که من میتوانم به شما به عنوان یک جوان خوب، به عنوان کسی - مثل فرزند خودم هستید همه ی شماها - به عنوان نصیحت و نظر خودم بگویم، همین است که عرض کردم. من به نظرم میرسد موسیقی میتواند گمراه کننده باشد، میتواند انسان را به شهوات دچار کند، میتواند انسان را غرق در ابتذال و فساد و پستی کند، میتواند این نباشد و میتواند عکس این باشد. مرز حلال و حرام اینجاست. من امیدوارم که شما جوانها با این ضابطه‌ها بتوانید وارد میدان بشوید، تولیدهایی داشته باشید که به معنای حقیقی کلمه، هم خصوصیات یک موسیقی خوب و بلیغ را داشته باشد و تأثیرگذار به معنای حقیقی باشد، هم این تأثیر، تأثیر مثبت باشد. یعنی حقیقتاً جوانها را، دلها را، روح‌ها را، به صفا و به معنویّت و به حقیقت رهنمون بشود. ان شاءالله موفّق باشید. پرسشهای دانشجویان ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
کتاب صوتی " روایت رهبری" اثر سید یاسر جبرائیلی تولید : ایران صدا
5.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ تا تعهد به اسلام را حفظ کنید، آسیب نمی‌بینید 🔰 همین مخالفت‌هایی که هر روز می‌کنند و توطئه‌هایی که هر روز این قدرتهای بزرگ می‌کنند، دلیل بر قدرتمندی شماست. 🔰 اگر شما قدرتمند نبودید که آنها با شما مقابله نمی‌کردند. چون می‌بینند که یک قدرتی اینجا هست، شما باید بدانید که این قدرت، قدرت بازوی شما و من و سایر افراد نیست، این یک قدرت الهی است. یک قدرت اسلامی است. یک قدرت ایمان است که این کار را انجام داده، ایمان است که شما را وادار می‌کند بروید و برای اسلام فداکاری کنید و تا این ایمان را حفظ کردید و تا این تعهد به اسلام را حفظ کردید، هرگز نخواهید آسیب دید. امام خمینی (ره)، ۹شهریور۱۳۶۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا قَرْيَةً كَانَتْ آمِنَةً مُّطْمَئِنَّةً يَأْتِيهَا رِزْقُهَا رَغَدًا مِّن كُلِّ مَكَانٍ... - نحل 112 خداوند مردمان شهری را مثل می‌زند که در امن و امان بسر می‌بردند و از هر طرف روزیشان به گونه‌ی فراوان به سویشان سرازیر می‌شد... 📺 تلاوت زیبا و آرامش بخش آیه 112 سوره مبارکه نحل با صدای عبدالرحمن مسعد