eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.5هزار عکس
36.2هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
شب قدر مرحوم کلینی در حدیثی طولانی از امام باقر علیه السلام نقل می‌کند که: سائلی از پیامبر پرسید: چگونه می‌توان در هر سال، شب قدر را شناخت؟ فرمود: هرگاه ماه رمضان فرا رسد، هر شب، صدبار سوره دخان بخوان، چون شب بیست وسوم رسید، اثر شب قدر را احساس می‌کنی. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
18.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 مجموعه کلیپهای 6 ( رهبری در این 32 سال چه کرده ❓) ✅ کلیپ هایی جهت آشنایی نسل جوان با نحوه مدیریت رهبری و نجات کشور از بحران ها 🎬 جلسه 6️⃣ ، وقوع تقلب اثبات شده در انتخابات مجلس تهران... 👈 انتخابات مجلس ششم در سال 78 برگزار شد، در شهر تهران، محرز شد که تقلب صورت گرفته است. کشور داشت به هرج و مرج کشیده می شد که رهبری معظم... 🎤 با توضیحات از اساتید مهدویت و پژوهشگر تاریخ 👈 در نشر این فایلها جهت دفاع از رهبری همکاری بفرمائید
اميرالمؤمنين (عليه السّلام) و خلافت عمر پيرامون نحوۀ حضور و فعاليت اميرالمؤمنين (عليه السّلام) در دوران ده سال و نيم خلافت عمر سخن گفتيم. اينك به برداشت آن حضرت از شخصيت عمر و عملكرد او مى پردازيم. على (عليه السّلام) در خطبۀ شقشقيه ابتدا از ابوبكر به دليل سوار كردن عمر بر اريكۀ رهبرى مسلمانان انتقاد و سپس راجع به عمر چنين مى فرمايد: شگفتا از ابوبكر كه در زندگى خود از مردم مى خواست عذرش را بپذيرند و (با وجود من) او را از خلافت معذور دارند، هنگام مرگ عروس خلافت را براى ديگرى كابين بست. چه عجيب هر دو به نوبت خلافت را دوشيدند. سپس آن را در اختيار كسى (يعنى عمر) قرار داد كه سراسر خشونت و سختگيرى بود و پر از خطا و اشتباه و پوزش طلبى. صاحب خلافت، به شتر سوارى سركشى مى ماند كه اگر مهارش را محكم بكشند، پرده هاى بينى شتر پاره شود و اگر آن را آزاد گذارند، به پرتگاه سقوط مى كند. به خدا قسم مردم در ناراحتى و رنج عجيبى گرفتار آمدند و من در اين مدت طولانى با محنت و عذاب چاره اى جز شكيبايى نداشتم. سرانجام روزگار او (عمر) هم سپرى شد و خلافت را ميان گروهى به شورا گذاشت و به زعم خود مرا هم از آن‌ها محسوب داشت...! تشیع ✍️استاد محمد حسین رجبی https://eitaa.com/zandahlm1357
📌تبعیض بین پسر و دختر در زمان هخامنشیان از کتیبه های هخامنشی به جا مانده به صراحت چنین آمده است: 🔻زنانی که فرزند پسر به دنیا می آوردند دو برابر کسانی که فرزند دختر به دنیا می آوردند جیره غذایی می گرفتند 📚شاهنشاهی هخامنشی،ماریا برسیوس،صفحه 206
👤باستان شناس معروف : برخی این نقش را تصویر دانسته اند که پنداشتی کاملا خطاست. ✍یادآوری: اساس نظریه بودن کوروش، وجود کوروش بود.
✂️ داشتن زنان عقدی متعدد و غیر عقدی در میان سلاطین هخامنشی یکی از مواردی که به کرات مشاهده شده است باستان ستایان و باستان گرایانِ افراطی در مورد آن بر اسلام خرده می گیرند و اشکال می کنند ، وجود برخی قوانین شرعی در مورد زن در اسلام می باشد و در بین این مواردی چون وجود داشتن حق «تعدد زوجات عقدی و غیره عقدی » و سایر موارد دیگر همواره مورد مناقشه قرار می گیرند و در این مطلب ما صرفا قصد مطرح کردن پاسخی نقضی را داریم تا ببینیم که آیا اساسا باستان ستایان و باستانان گرایان حق وارد ساختن اشکال در این زمینه را دارند یا خیر ؟! با توجه به این نکته که تعدد زوجات سنتی اصیل در میان خیلی از کشورها همچون ایرانیان رایج بود و همه ی مردها می توانستند زنان قانونی (عقدی) زیادی داشته و علاوه بر این از زنان فرعی (مانند زنان صیغه) نیز بی بهره نبوده اند همانند سلاطین هخامنشی که تعدد زوجات امری رایج در بین شاهان هخامنشی بود و اسنادی زیاد از گزارش هایی در مورد زن بارگی شاهان و بلند پایگان و رهبران دینی هخامنشی با داشتن زنان عقدی متعدد وهمخوابه های بسیار بجا مانده است. در کتاب تاریخ ایران باستان مرحوم پیرنیا ، جلد ۲ ، صفحه ۱۱۹۹ ، گزارش هایی از این قبیل را بصورت مختصر آورده که به این شرح است : آیا شاهان هخامنشی غیر از ملکه زنان عقدی دیگری نیز داشته اند تاریک است ولی یک چیز را می توان استنباط کرد  که داشتن زن عقدی متعدد ممکن بوده ، کوروش بزرگ موافق نوشته های هرودوت و کتزیاس دو زن محترمه داشت : کاسان دان و نیز آمی تیس دختر آخرین پادشاه ماد ، کمبوجیه دو دختر کوروش را ازدواج کرد ، داریوش اول نیز دو دختر کوروش و یک دختر بردیا را گرفت ، نظایر این نوع ازدواج ها زیاد است و چون نمی توان تصور کرد که در این موارد دختران یا نوه های شاهان هخامنشی زنان غیر عقدی به شمار می رفتند ، پس باید گفت که می توانسته زنان عقدی متعددی داشته باشد. 📚منبع : تاریخ ایران باستان ، حسن پیرنیا ، جلد ۲ ، تهران ، ۱۳۹۱ ، موسسه انتشارات نگاه ، صفحه ۱۱۹۹