eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.5هزار عکس
36.2هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
9.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷 قسمت دوم : قبول ولایتعهدی 🔹 امام رضا (ع) در سه سال پایانی امامتشون به دستور مامون عباسی از مدینه به سرزمین خراسان رفتند ، مامون که مردی زیرک و اه سیاست بود ... 🔹 بچه های عزیز ما هر شب براتون قراره با توجه به روز های پایانی ماه صفر سوال هایی راجب هجرت امام رضا (ع) بزاریم و شما با درست جواب دادن برنده جوایز شوید .
اصول پاسخ به شبهات 2.MP3
14.23M
📹 کارگاه 2 🔰 جلساتی برای یادگیری اصول و مبانی و روشهای پاسخ به شبهات 💠 جلسه 2️⃣ ( متاسفانه فیلم این جلسه ضبط نشد 🎤 با تدریس از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ
11.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 گفتگوی بی‌پرده خانم‌های دانشجو با استاد رحیم پور ازغدی 📌بی‌حجاب راحت تریم... 🗣پاسخ زیبا و منطقی استاد: حداقلی‌ترین مجازات طبیعی کشف حجاب، وزارت تنهایی است... @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥داستان بیست و چهارم/آخر ؛ اثرِ خون! 💢 آدم باید موثر باشه! 📌 مجموعه کلیپ‌های «حکایت سر» برش‌هایی پرجاذبه و زیبا از زندگانی شهیدِ بی سر محسن حججی @zandahlm1357
6.mp3
6.58M
📗کتاب صوتی "زندگینامه داستانی شهید رجایی" قسمت 6⃣
اسرافیل و دو نفخه وی قوله علیه السلام: وَ إِسْرَافِیلُ صَاحِبُ الصُّورِ، الشَّاخِصُ الَّذِی یَنْتَظِرُ مِنْکَ الاْءِذْنَ، وَ حُلُولَ الاْءَمْرِ، فَیُنَبِّهُ بِالنَّفْخَةِ صَرْعَی رَهَائِنِ الْقُبُورِ. « صور » بنا به تفسیر اغلب از مفسرین جمع « الصورة ». و شخص المسافر شخصاً، أی خرج عن موضعه. و الحلول: النزول. صرع: بمعنی هلک، الصرعی: جمعه. الرهن: الحبس، رهائن القبور: أی محبوسو [۲] القبور. پس مفاد فقره دعاء آن که: از جمله ملائکه مقرّبین تو اسرافیل است، که آن ملک یکی از آن اربعه ای است که حاملین عرش اند، و ارکان اربعه از برای نظام و انتظام کلیه عالم وجود به معنای ماسوی اللّه، چه: یکی بر حیات عالم و ما فیها موکّل اند که « اسرافیل » باشد. و دیگری واسطه اعطای رزق و بر تقسیم معایش خلق موکّل است، که « میکائیل » باشد. و یکی بر تکمیل مقام روحانیت و افاضه ارزاق معنویه - اعنی علم و معرفت - بر بنی آدم که اصل الاصول عالم و ثمره شجره ایجاد است موکّل است، که « جبرائیل » باشد. ---------- [۲]: ۱ - اصل: محبوسین. و دیگری بر قبض ارواح و ایصال مغیات به غایات و خلیص از عالم ظلمات مأمور است، که « عزرائیل » باشد. این است که معصوم متذکّر است که اسرافیل منتظر اذن و حلول امر است که متنبّه یعنی ایقاظ از رقود نموده، و به نفخه خود محبوسین قبور و ارواح نائمه را از مراقد ابدان قائم نماید که بعد از قیام از نوم دنیا از ملائکه سؤال نمایند: «مَنْ بَعَثَنَا مِنْ مَرْقَدِنَا [۱] ». چه صُور بنا به تفسیر برخی جمع صورت است، و نفخ صور دمیدن روح است در صور مثالی برزخی، زیرا که از برای اسرافیل به اذن خدا دو نفخه و دو صور است، به نفخه[ای] اماته نماید و به نفخه[ای] احیاء، کما قیل: « النفخ نفختان، نفخة تطفأ النار و نفخة تشعلها » [۲] . چنان که در کلام الهی اشاره به این دو نفخه احیاء و اماته شده. اما به وجهی نفخه اماته به مقتضای قوله تعالی: « نُفِخَ فِی الصُّورِ فَصَعِقَ [۳] »، ای مات و نامه. « مَنْ فِی السَّماواتِ وَ مَنْ فِی الاْءَرْض [۴] »، و آن نفخ روح است در صور طبیعه و فتایل ابدان دنیویه که حیاتشان موت و ایقاظشان رقود است، بمفاد: « الناس نیام فإذا ماتوا انتبهوا » [۵]، از باب اتحاد معنی نوم و موت اذ یزول معهما الحسّ و الحرکة. از این باب است کلام امیرالمؤمنین علیه السلام: « متّ یوم ولدت » [۶] . و قال علیه السلام: « و اجسادهم قبل القبور قبور » [۱] . ---------- [۱]: ۲ - سوره مبارکه یس، آیه ۵۲. [۲]: ۳ - بنگرید: مفاتیح الغیب، ص ۵۱۰ ؛ مجموعه رسائل فلسفی صدرالمتألهین، ص ۳۲۷. [۳]: ۴ - سوره مبارکه زمر، آیه ۶۸. [۴]: ۱ - همان. [۵]: ۲ - بحارالأنوار، ج ۴، ص ۴۳ ؛ عوالی اللئالی، ج ۴، ص ۷۳ ؛ مجموعة ورام، ج ۱، ص ۱۴۵. [۶]: ۳ - بسنجید: الکافی، ج ۳، ص ۲۶۰ به نقل از ابوجعفر علیه السلام: « مِتَّ یوم مِتَّ ». [۱]: ۴ - دیوان امیرالمؤمنین علیه السلام، ص ۱۷۹. و قوله تعالی: « ثُمَّ نُفِخَ فِیهِ أُخْرَی فَإِذَا هُمْ قِیَامٌ یَنظُرُونَ [۲] » اشاره به نفخه احیاء است که نفخ روح در صور مثالی اخروی باشد « فَإِذَا هُمْ قِیَامٌ یَنْظُرُونَ » یعنی: آن وقت به صیحه و نفخه ثانویه ارواح نائمه از مراقد و مضاجع خود قائم شده، ینظرون الی المحشر و یقولون: « هذا مَا وَعَدَ الرَّحْمَنُ وَ صَدَقَ الْمُرْسَلُونَ [۳] »، چنان که « فتنبّه » در عنوان دعا اشاره به این انتباه و ایقاظ از نوم دنیا است رهائن قبور و محبوسین ابدان را، کما قیل: برون آی از حجاب تن بپر بر ساحت گلشن کنی تا چند از روزن نظر بر طرف گلشنها ---------- [۲]: ۵ - سوره مبارکه زمر، آیه ۶۸. [۳]: ۶ - سوره مبارکه یس، آیه ۵۲. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357