eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.5هزار دنبال‌کننده
49هزار عکس
35.6هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
28.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 کارگاه 5 🔰 جلساتی برای یادگیری اصول و مبانی و روشهای پاسخ به شبهات 💠 جلسه 5️⃣ 🎤 با تدریس از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ @zandahlm1357
محمد پیامبری برای همیشه.pdf
1.06M
🏴 📚 کتاب "محمد(ص)؛ پیامبری برای همیشه" ✍ استاد حسن رحیم‌پور ازغدی 📌 به مناسبت رحلت رسول اکرم اسلام (ص) 🔻شامل گفتارهای: 1⃣ چه باید کرد؟ (سیره حکومتی) 2⃣ محمد(ص)؛ پیامبری برای همیشه 3⃣ پیامبری و خاتمیت 4⃣ اجتهاد سرگردان،جهاد بی‌هدف 🆔 @zandahlm1357 ▪️▪️▪️▪️▪️▪️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
9.mp3
9.07M
📗کتاب صوتی "زندگینامه داستانی شهید رجایی" قسمت 9⃣
5.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📻📻 📚 3⃣ فصل سوم (۳) 📻 سرگذشت ، مبارزات و مجاهدت‌های شهید عبدالمحمد سالمی ، نیروی زبده اطلاعات عملیات که تا عمق عراق ، مانند شهرهای بغداد ، کاظمین ، نحف و کربلا نفوذ کرده بود و با لباس افسر ارتش عراق ، حتی افسران عراقی به او احترام می‌گذاشتند ، تا جایی که سیلی‌ای به صورت یک ارتشی عراقی زده بود !! 📻 تاریخ انتشار کتاب صوتی ؛ مرداد ماه ۱۴٠۲
صفت جبرئیل قوله علیه السلام: وَ جِبْرِیلُ الاْءَمِینُ عَلَی وَحْیِکَ. اولاً بدان که: جبرائیل ملکی است از چهار ملائکه معظّمه که حاملین عرش خدا، و ارکان اربعه عالم وجودند و این اسم مرکّب است از دو لفظ عربی و سریانی ؛ زیرا که « جبر » عربی است، و بر سه معنی اطلاق می‌شود: [۱]: به معنی قهر و غلبه ؛ [۲]: و به معنی اصلاح ؛ [۳]: و به معنی عطا. و « ایل » که سریانی است به معنی « اللّه » است، چون اسرائیل که اسم حضرت یعقوب است یعنی بنده خدا، که هر یک از معانی ثلاثه جبر، مناسبِ حال آن ملَک مقرّب است. امّا قهر و غلبه، چه نسبت جبرائیل به عالم طبیعی و انسان کبیر نسبت روح به بدن است، و روح غالب و قاهر به اعضا و جوارح بدن است، و به اراده او است ایاب و ذهاب و حرکت و سکون بدن که آلت و مرکب روح است. قال تعالی فی حق جبرائیل: « ذُو مِرَّةٍ فَاسْتَوَی * وَ هُوَ بِالاْءُفُقِ الاْءَعْلَی [۱] »، أی ذو قوة فی عقله و رأیه. أمّا جبر به معنی اصلاح، کما ورد « یا جابر العظم الکسیر » [۲] یعنی، مُصلح او نیز مناسب او است ؛ چه جبرائیل معلّم قاطبه بشر علی الخصوص برای اشرف افراد او، چون کلّیه انبیاء علیهم السلام، و معلّم به ترتیب خود اصلاح مفاسد متعلّمین نموده، و آنها را به امر خدا از حضیض بشریت ارتقا به اوج ملکیت داده، و کمالات مکمونه که در مقام ذات و استعداد بالقوّه دارند به مقام بروز فعلیت رسانیده، نقایص آنها را جبران می‌نماید، کما أخبر اللّه تعالی فی حقّ بیته: « وَ مَا یَنطِقُ عَنِ الْهَوَی * إِنْ هُوَ إِلاَّ وَحْیٌ یُوحَی * عَلَّمَهُ شَدِیدُ الْقُوَی [۳] »، که اشاره به جبرئیل است، وحی و الهام هر دو، القایِ در قلب است، نهایت اگر القا بلا واسطه ملک باشد « الهام » است، و اگر به واسطه شد « وحی ». و از باب اثبات شرافت خاتم الانبیاء بر سایر انبیاء اولواالعزم، واسطه وحی که جبرائیل است القا نموده، و بذاته فرموده: « فَأَوْحَی إِلَی عَبْدِهِ مَا أَوْحَی [۱] ». و نیز جبر به معنی عطا مناسب آن ملک است، و ایل چون به معنی اللّه است یعنی عطای خدا، چه عقل فعال که حقیقت جبرائیل است با عقول جزئیه که جزء و اعوان او است اعظم ترین عطایای حقّ اند، کما ورد: « ما [۲] قسّم فی العباد شی ء أفضل من العقل » [۳] ؛ لذا قال تعالی: « وَ لَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِی آدَمَ [۴] » أی کرمناهم بالنطق والعقل والتمییز و تسلیطهم علی ما فی الأرض و تسخیر سایر الحیوانات لهم. و امین در فقره دعا: المؤتمن علی الشی ء، و منه محمدٌ أمین اللّه علی رسالته. ---------- [۱]: ۱ - سوره مبارکه نجم، آیات ۶ و ۷. [۲]: ۲ - مصباح الکفعمی، ص ۷۸ ؛ مصباح المتهجّد، ص ۳۰۶ ؛ مهج الدعوات، ص ۳۰۸. [۳]: ۳ - سوره مبارکه نجم، آیات ۳ - ۵. [۱]: ۴ - سوره مبارکه نجم، آیه ۱۰. [۲]: ۵ - اصل: لا. [۳]: ۶ - بسنجید: بحارالأنوار، ج ۱، ص ۱۵۴: « یا هشام! ما قسّم بین العباد أفضل من العقل ». [۴]: ۷ - سوره مبارکه اسراء، آیه ۷۰. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
دعا برای گنهکار ابوحازم صوفی در ایام حج در یکی از روزهایی که وقوف در منی واجب است، چشمانش به زنی زیبا روی افتاد که صورتش را عریان کرده بود و زیباییش مردم را به فتنه انداخته بود. ابوحازم گفت: ای زن در مشعرالحرام هستی و مردم را از عبادتشان باز می‌داری؟ صورتت را بپوشان. زن گفت: ای ابوحازم، من از کسانی هستم که شاعر در باره ی آنها گفته است: اماطت کسا الخز عن حر وجهها وارخت علی المتنین بردا مهلهلا من اللاء یحججن یبغین حسبه و لکن لیقتلن البریء مغفلا ابوحازم به یارانش گفت: دعایش کنیم که خدا این صورت زیبا را در آتش نسوزاند. او دعا کرد و یارانش آمین گفتند. شعبی از این واقعه با خبر شد، گفت: شما حجازی‌ها خیلی رقیق القلب هستید اگر عراقی بودید می‌گفتید خدا تو را لعنت کند. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357