eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.7هزار عکس
34.7هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فديه كه قافلهاي از خراسان به كرمان ميرفت كه دزدان به آنها حمله کردند و مردي از آنها را گرفتند و به زيادي مال متهم كردند و او را عذاب كردند تا فديه دهد « فديه: مالي که در قبال آزادي کسي پرداخت مي‌شود. » از جمله دهانش را از برف پر كردند، سپس زني که بين ايشان (دزدان) بود دلش براي او سوخت و او را رها کرد. آن مرد پس از مدتي دهانش دچار مشکل شد و عفونت شديد کرد طوري که قدرت سخن گفتن نداشت به خراسان آمد و در خواب ديد كه كسي به او ميگويد كه شفاي درد خود را از پسر رسول خدا بپرس بسا باشد ترا دوايي دهد كه شفا يابي در خواب ديدم نزد آن حضرت رفتم و مشکلم را مطرح کردم و وي فرمود زيره، سعتر و نمك را بكوب و در دهن خود قرار بده و سه بار تكرار كن تا خوب شوي. بيدار شد نزد حضرت رفت و مشکل خود را گفت ؛ حضرت فرمود برو و آنچه در خواب به تو گفتم چنان كن گفتم يا بن رسول الله اگر يكبار ديگر بگويي ممنون مي‌شوم و حضرت فرمود. آن كار كردم و سلامتي خود را يافتم. (منتهي الامال ج ۲ ص ۳۵۳). امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 به لطف امام، همه دنیا پس از ظهور یکتاپرست خواهند شد 📖 أَفَغَيْرَ دِينِ اللَّهِ يَبْغُونَ وَلَهُ أَسْلَمَ وَلَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ طَوْعًا وَكَرْهًا وَإِلَيْهِ يُرْجَعُونَ[آل عمران ۸۳] 📖 آیا [اهل کتاب پس از این همه دلایل روشن]، دینی غیر دین خدا را می‌طلبند؟ و حال آنکه هر که در آسمانها و زمین است خواه ناخواه مطیع امر خداست و همه به سوی او رجوع خواهند کرد. ▫️ از امام صادق (ع) است، كه معنى آيه اين است كه خداوند گروهى را به اكراه و جبر به اسلام آورد، و گروهى خودشان اسلام آوردند. و فرمود كه: آنان كه با اكراه آمدند فرقه‏‌اى بودند كه با شمشير اسلام آوردند. [نور الثقلین ج۱ ص۲۹۹] ▫️و نيز از امام صادق (ع) است كه اين آيه را خواند و فرمود: آن گاه كه قائم قيام كند زمينى نمی‌ماند مگر اينكه در آن، شهادت لا اله الا اللّه و محمّد رسول اللّه ندا داده می‌شود. [نورالثقلین ج۱ ص۳۰۱] 🔹شماره ۲۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عج 🔻 راز بزرگ "صبوری"❗️ ⬅️ اینه یکی از دلایلی که باعث میشه خیلیهامون نتونیم صبور باشیم و مشکلات رو تحمل کنیم❗️ https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تاریخ فلسطین 6.mp3
6.52M
🇵🇸🇵🇸 "تاریخ اشغال فلسطین از ابتدا تا کنون" قسمت 6⃣ 🇵🇸🇵🇸 * جنگ چهارم اعراب با اسرائیل (جنگ اکتبر) در سال ۱۹۷۳ * تحلیل و بررسی و نتایج جنگ اکتبر * تجاوز اسرائیل به لبنان در عملیات لیتانی ۱۹۷۸ * امضای پیمان صلح " کمپ دیوید ۱ " توسط مصر و اسرائیل در ۱۹۷۸ * بررسی و نتایج پیمان کمپ دیوید * پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۱۹۷۹ * تشکیل سفارت فلسطین در ایران و سفر "یاسر عرفات "به ایران ۱۹۷۹ * ترور " انور سادات" رئیس جمهور مصر توسط " خالد اسلامبولی" در ۱۹۸۱
سَافِلِینَ [۱] ». چه، اوّل در وجود عقل بروز نموده، و بعد در مراتب تنزّلات عقلانی منتهی به نفس شده، و بعد از نفوس کلّیه سماویه به نفوس منطبعه جزئیه، و بعد در صور طبایع بسیطه، و از او منتقل به هیولای عالم مواد که ظلمت بحت و قوّه صرف است. و باطن لیلة القدر... [۲]، و از آن مرتبه درجه به درجه در توجّه به یوم القیامة صاعد الی اللّه است. لذا حقّ تعالی بر آن نفوس صاعده کاملاً در علم و عمل « سفره » اطلاق نموده، کما قال: « بَأَیْدِی سَفَرَةٍ [۳] »، چنان که نیز معصوم علیه السلام در فقره دعا اقتباساً اشاره نموده. و ایضا فی حدیث: « [فلا تغرنّکم الحیاة] الدنیا [فإنّما] أنتم فیها سفر » [۴] . یقال: سفر الرجل أی خرج للارتحال، فهو سافر. و الجمع سُفر، کما ورد فی الحدیث: « فإنّما مثلکم و مثلها کسفر سلکوا سبیلاً، فکأ نّهم قد قطعوا و أمّوا عَلَماً، فکأ نّهم قد بلغوه، و کم عسی المجری الی الغایة أن یجری إلیها حتی یبلغها، و ما عسی أن یکون بقاء من له یوم لایعدوه، و طالب حثیث فی الدنیا یحدوه ». [۵] لذا قیل: سوی مرگ است خلق را آهنگ دم زدن گام و روز و شب فرسنگ [۶] ---------- [۱]: ۲ - سوره مبارکه تین، آیات ۴ و ۵. [۲]: ۳ - کذا در اصل: جمله ناقص است. [۳]: ۴ - سوره مبارکه عبس، آیه ۱۵. [۴]: ۵ - الکافی، ج ۸، ص ۱۷۰ ؛ بحارالأنوار، ج ۷۴، ص ۳۴۹. [۵]: ۶ - نهج البلاغه، ص ۱۴۴ (خطبه ۹۹) ؛ شرح نهج البلاغه، ج ۷، ص ۸۰. [۶]: ۱ - سنایی غزنوی، حدیقة الحقیقة « فی صفة الموت ». .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
اگر دنیا به اندازه بال مگسی ارزش داشت، هیچ کافری، شربتی از آب آن نمی آشامید. قیامت غزالی در احیاءالعلوم می‌گوید: قیامت بر دو قسم است. کبری و صغری. مراد از قیامت کبری روز حشر و جزا است. قیامت صغری نیز حالت مرگ است. چنانکه پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرموده است کسی که بمیرد قیامت او آشکار می‌شود. در این قیامت آدمی تنها است، لذا خدا می‌فرماید: وَ لَقَدْ جِئْتُمُونٰا فُرٰادیٰ کَمٰا خَلَقْنٰاکُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ. ولی در قیامت کبری که دستجات مردم گرد می‌آیند آدمی تنها نیست. ترس و وحشت قیامت صغری حکایت از قیامت کبری می‌نماید با این اختلاف که ترس در قیامت صغری ویژه هر فرد است و ترس در قیامت کبری عمومی است. تو می‌دانی که از زمین خلق شده ای و بهره تو از خاک، همان بدن توست نه چیز دیگر، پس بدن، زمین اختصاصی توست و آنچه از زلزله زمین مربوط به تو است، همان زلزله در بدن توست. استخوانهای بدن تو، کوههای زمین و سر تو، آسمان زمین و دل تو، خورشید زمین و گوش و چشم و سایر اجزاء تو ستارگان آسمان تو هستند. خونی که در رگهای تو جاری است، دریاهای جاری سرزمین تو هستند. اگر کوههای وجود تو از هم بپاشد، کوههای زمین از هم می‌پاشد، و اگر دل تو خاموش شود، خورشید تاریک شود و همین طور سایر اجزاء. البته اضطراب و وحشت در قیامت کبری بسیار بیشتر از قیامت صغری می‌باشد و این مثالها نمونه آن ترسها بود. وقتی این اضطراب با مرگ تو حاصل شود، هرچه بر تو وارد شده بر سایر خلایق هم وارد می‌شود و نمونه ای از قیامت کبری خواهد بود. وقتی حواس تو از کار افتد مانند این است که ستارگان پراکنده شوند. چرا که روز و شب برای شخص کور، یکسان است. و وقتی کسی سر از دست دهد، مانند این است که آسمان انشقاق یافته باشد. چون آنکه سر ندارد، آسمان ندارد. نسبت قیامت صغری به کبری، نسبت ولادت صغری یعنی خروج از پشت پدر به رحم مادر، به ولادت کبری، یعنی متولد شدن است و نسبت وسعت عالمی که آدمی با مرگ به سوی آن می‌رود به دنیا، مثل نسبت دنیا به رحم بلکه وسیع تر و غیر قابل شمارش تر است. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
زمانه ات را بشناس 5.MP3
5.2M
🔰 سلسله سخنرانی های 5 🌀 بازخوانی تحلیل های مهم مقام معظم رهبری 🎬 جلسه 5️⃣ 🎤 با تدریس 👈برای آشنا شدن جوانان انقلابی با تحلیل های رهبری عزیز، در نشر این فایلها حتی با لینک خودتان، همکاری بفرمایید @zandahlm1357
۲. قطع اميد از حكومت كوفه و بصره طلحه و زبير به اعتبار سبقت در بيعت با اميرالمؤمنين (عليه السّلام) يقين داشتند كه در خلافت آن حضرت، مقام هاى درجه اوّل را به دست خواهند آورد. اين دو به ترتيب طمع فرمانروايى بصره و كوفه را داشتند؛ اما با تعيين كارگزاران جديد، آرزوهاى خود را بر باد رفته ديدند. آن‌ها پس از ناكامى در كسب فرمانروايى كوفه و بصره، نزد اميرالمؤمنين (عليه السّلام) آمدند و اجازه خواستند تا به عمره روند. حضرت به آن‌ها فرمود: شما قصد عمره نداريد. آن دو سوگند خوردند كه جز رفتن به عمره هدف ديگرى ندارند. اميرالمؤمنين (عليه السّلام) مجدداً فرمود: «شما عمره نمى خواهيد، بلكه قصد خيانت و پيمان شكنى داريد». طلحه و زبير سوگند ياد كردند كه چنين قصدى ندارند و فقط نيت عمره رفتن دارند. على (عليه السّلام) فرمود: پس بيعت خود را با من تجديد كنيد. آن دو تجديد بيعت كردند و عهد و سوگندهاى محكم در اين باره ياد كردند. حضرت امير (عليه السّلام) به آن‌ها اجازه داد، ولى پس از خروج طلحه و زبير به حاضران فرمود: به خدا سوگند ديگر آن دو را نخواهيد ديد مگر در فتنه اى كه در آن به كشتار برخيزند. آن دو پس از آخرين ديدار با اميرالمؤمنين (عليه السّلام) و بعد از خروج از خانۀ حضرت، در جمع قريش گفتند: اين پاداش ما بود كه على داد. ما بر ضدّ عثمان قيام كرديم و وسيلۀ قتل او را فراهم ساختيم، در حالى كه على در خانه نشسته بود. حال كه به خلافت رسيده است, ديگران را بر ما ترجيح مى دهد. [۱] ---------- [۱]: . نگاه كنيد به: الامامة و السياسة، ج ۱، ص ۵۱ و تاريخ يعقوبى، ج ۲، ص ۱۸۰ و اخبار الطوال، ص ۱۴۱ و تاريخ طبرى، ج ۴، ص ۴۴۴ و شرح نهج البلاغة، ج ۱، ص ۲۳۱. تشیع ✍️استاد محمد حسین رجبی https://eitaa.com/zandahlm1357
🔹اصطلاح به سر کردن در متن زرتشتی منتسب به دوره ساسانیان 🔹 🔸نشر برای نخستین بار 🔻در متن زرتشتی به نام یوشت فریان که به زمان ساسانیان مرتبط دانسته شده است به وضوح چادر به سر کردن آمده است تکرار می کنیم چادر به سر کردن 🔹در گذشته هم ذکر شد که واژه چادر اساسا واژه عربی نیست 🔻گروه پژوهشی
✅چادر ربطی به اسلام ندارد واژه سانسکریتی است که در ایران باستان نیز رواج داشته است
در ۲۷ فوريه ۱۹۱۹، وايت مي‌نويسد: «سپهسالار، والي آذربايجان، براي تصدي سمت خود در تبريز، ديروز تهران را ترك گفت. اما از آنجا كه وي قصد دارد براي انجام امور شخصي مدتي را در قزوين بماند، احتمالاً تا شش هفته يا دو ماه آينده به تبريز نخواهد رسيد. يك هفته پيش هشتصد قزاق وارد تبريز شدند اما دشوار به نظر مي‌رسد كه اين نيرو‌ها قادر باشند اوضاع را كنترل كنند... مطلع شدم كه احتمالاً اندكي پس از ورود سپهسالار به تبريز، اعلي حضرت [شاه]، وليعهد را از تهران فراخوانند. » [۵] در تلگراف ۱۴ آوريل وايت مي‌خوانيم: «در فصل گذشته ولايت آذربايجان شاهد ناآرامي‌هاي سياسي قابل توجهي بوده است. آشوبگران، كه اساساً عوامل آلمان و تركيه بودند، گسترش ناآرامي در سراسر آذربايجان، تلاش مي‌كردند... گزارش موثقي حاكي از آن است كه وليعهد در سال گذشته با ترك‌ها به توافق رسيده است و به نظر مي‌رسد حتي پس از شكست مفتضحانه ترك‌ها در جنگ، وليعهد همچنان بر اساس خواسته‌هاي آنها عمل مي‌كرد... گزارش‌ها حاكي از آن است كه سپهسالار، كه به والي گري آذربايجان منصوب شده است، رابطه دوستانه اي با وليعهد ندارد و اين بدين معني است كه حضور هر دوي آنها در تبريز ناممكن خواهد بود. بر همين اساس، گفته مي‌شود به محض ورود سپهسالار به تبريز، شاه وليعهد را به تهران فرا مي‌خواند... جداي از نيرويي كه به آذربايجان اعزام شده اند و براي بازگرداندن نظم كافي هستند، ديگر اين ---------- [۵]: گزارش وايت، شماره ۴۸۷، ۱۰۹۰/۰۰. ۸۹۱، مورخ۲۷ فوريه ۱۹۱۹ كه چه كسي والي باشد اهميتي ندارد؛ چرا كه بدون نيروي كافي، والي نمي تواند كاري از پيش ببرد. » [۱] همانطور كه در فصل ششم توضيح داده شده است، در ۲۳ مي‌۱۹۱۹، تلاش براي ترور اسماعيل[آقا] سيمكو يكي از رهبران كرد، ناكام ماند. در پي هرج و مرج و خشونت، بسياري از مسيحيان كشته شدند. همانطور كه در فصل دو ذكر شد، سپهسالار به علت همكاري با دموكرات‌هاي آذربايجان و انتخاب نمايندگان نامطلوب، در سپتامبر ۱۹۱۹ از مسند خود كنار گذاشته شد. با فرا رسيدن ماه آوريل سال ۱۹۲۰، تبريز از كنترل حكومت خارج شد. كالدول در ۱۰ آوريل ۱۹۲۰ مي‌نويسد: «كنسول پادوك نا آرامي‌هاي بسيار تهديد آميزي را از شمال غرب ايران گزارش مي‌كند. كفيل ايالت در تبريز كه از جانب دمكرات‌ها و مشروطه خواهان حمايت مي‌شود به افسر پليس سوئدي تلاش مي‌كرد تجمعات مخالفان قرارداد را سركوب كند، دستور داده كه فوراً شهر را ترك كند. كفيل ايالت عملاً كنترل حكومت را در اين منطقه به دست گرفته و با حمايت شهروندان با فرهنگ، مشغول اقدامات اساسي است. هنوز هيچگونه هرج و مرجي ديده نمي شود، اما انتظار مي‌رود در آينده اي نزديك شاهد يك فاجعه باشيم. » [۲] وي جزئيات اين وقايع را چنين شرح مي دهد: «كنسول ما در تبريز اظهار داشت كه غالب مردم در اين شهر مخالف كابينه فعلي و قرارداد ايران و انگليس هستند. تبريز شهري است كه دولت فعلي در آنجا قدرتي ندارد و هيچ نيروي انگليسي نيز وجود ندارد كه افكار عمومي را در اين شهر كنترل كند. در نتيجه مردم اداره امور آذربايجان را خود در دست گرفته و با انتشار بيانيه اي به دولت مركزي اخطار كرده اند تا زماني كه حكومت مشروطه برقرار نگردد، از دولت اطاعت نخواهند كرد. احتمال از دست دادن يكي از مهمترين ولايات كشور و مشكلاتي كه ملي گرايان آنجا ممكن است در اين منطقه به وجود آورند، زنگ خطري براي كابينه شده است. كابينه كه نگران بقاي خود است، اما با حمايت قدرت و نفوذ هميشگي [انگليسي ها]، همچنان بر سركار است... سيمكو، سركرده كرد، به شدت به احساسات ضد ---------- [۱]: گزارش فصلي وايت، شماره ۳، ۱۰۹۶/۰۰. ۸۹۱، مورخ۱۴ آوريل ۱۹۱۹ [۲]: تلگرام كالدول، شماره ۱۳، ۱۱۴۶/۰۰. ۸۹۱، مورخ۱۰ آوريل ۱۹۲۰ انگليسي دامن مي‌زند، و در همان حال اشتياق فراوان خود را نسبت به آمريكا آشكار كرده است... افسران روسي كه از تحويل دادن ديويزيون قزاق به انگليسي‌ها سر باز زده و همچنان در پست خود باقي هستند... كنسول ما در تبريز حضور شماري از عوامل آنها را در اين شهر گزارش كرده و مشهور است كه انگلستان مجبور است از هر وسيله ممكن عليه آنها در خراسان استفاده كند...... از قاجار تا پهلوی ✍محمد قلی مجد https://eitaa.com/zandahlm1357