eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
مواضع و پاسخ‌های امام رضا (علیه السلام) به واقفیه: اشاره دقت در روایات و گزارش‌های رسیده، نشان می‌دهد که امام رضا (علیه السلام)، علاوه بر این که در دوران حضور در مدینه، به پاسخ گویی و مبارزه با فرقة واقفیه می‌پرداخته است، حتی در مسیر راه خود از مدینه به مرو و همچنین در خود مرو نیز به این مهم توجه داشته است. شاهد بر این گفته، روایتی است که بیان می‌کند که در مسیر راه مذکور، شخصی به نام جعفر بن محمد نوفلی، شبهة واقفیه مبنی بر زنده بودن امام کاظم (علیه السلام) را بیان می‌کند و امام (علیه السلام) پس از دروغگو نامیدن و لعن آنها، به ارائة پاسخ می‌پردازد. [۱] گزارشی از حسن بن علی وشاء وجود دارد که نشان می‌دهد که امام (علیه السلام) در مرو هم به مسألة واقفه توجه داشته است. طبق این خبر، امام (علیه السلام)، حسن بن علی وشاء را به مرو خوانده و مرگ علی بن ابی حمزه بطائنی در آن روز و چگونگی احوالاتش در قبر را به اطلاع وی رسانده است. [۲] با توجه به این که در بحث‌های قبل، به پاره ای از مشکلات ایجاد شده توسط جریان وقف در زمان امام رضا (علیه السلام) اشاره کردیم، در این قسمت سعی داریم تا از میان احادیث و روایات وارده، گوشه ای از مبارزات امام رضا (علیه السلام) را با این فرقة عالِمِ منحرف، به تصویر بکشیم. ---------- [۱]: فضل بن حسن طبرسی، إعلام الوری بأعلام الهدی، تحقیق مؤسسة آل البیت: لإحیاء التراث، الطبعة الأولی، مؤسسة آل البیت: لإحیاء التراث، قم، ۱۴۱۷، ج ۲، ص ۵۹. [۲]: ابن شهر آشوب، مناقب آل ابی طالب، تصحیح و تعلیق سید هاشم رسولی محلاتی، پیشین، ج ۴، ص ۳۳۷. ✍نعمت الله صفری https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 علمی که اگه اونو نداشته باشی، هیچ علم دیگه ای به دردت نمیخوره❗️ ⬅️ قبل از هر علمی،باید این علم رو به فرزندانمون آموزش بدیم... @zandahlm1357
چشم به راه - قسمت چهل و یکم.mp3
11.53M
🎬 قسمت: چهل و یکم 👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست @zandahlm1357
«سپهبد سلیمانی»؛ سرداری که دشمنان هم تحسینش می‌کردند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در نیوزویک نیویورک تایمز، در سپتامبر ۲۰۱۳ او را به عنوان «دشمنی که هم مورد تنفر و هم مورد تحسین است» توصیف کرد. گروه جهاد و مقاومت مشرق - رسانه‌های غربی بارها به تحلیل شخصیت سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی پرداخته اند. آنچه در ادامه می‌خوانید برخی از این تحلیل‌ها است. نیویورک تایمز، در سپتامبر ۲۰۱۳ او را به عنوان «دشمنی که هم مورد تنفر و هم مورد تحسین است» توصیف کرد. جان مگوایر افسر سابق سازمان سیا در عراق می‌گوید «او قوی ترین مأمور مخفی در خاورمیانه است … و هیچ کس او را نمی شناسد. » خبرگزاری فرانسه از او به عنوان «چهره ای مرموز» نام برد. هفته نامه آمریکایی نیوزویک در نسخه بین المللی خود در ۳ دسامبر ۲۰۱۴ تصویری از حاج قاسم سلیمانی را بر روی جلد خود چاپ کرد و در کنار تصویر وی بر روی جلد خود نوشت: «اول با آمریکا می‌جنگید، الان داعش را درهم می‌کوبد، او فرد باهوشی و عاشق جنگ است و خودش هم می‌داند که زبده این کار است. » نشریه آمریکایی فارین پالیسی در دهمین گزارش سالانه خود پیرامون معرفی متفکران برتر جهانی در عرصه‌های مختلف، از شهید قاسم سلیمانی به عنوان یکی از ۱۰ چهره و متفکر برتر در عرصه امنیتی-دفاعی نام برد. در گزارش این نشریه به وجود «اثر انگشت سلیمانی» در مکان‌هایی که ایران در آن فعالیت دارد، از یمن تا عراق و سوریه اشاره شده است. فارین پالیسی همچنین به هشدار حاج قاسم سلیمانی به دونالد ترامپ در ژوئیه ۲۰۱۸ که گفته بود «ما نزدیک به شما هستیم، جایی که تصورش را هم نمی توانید بکنید» اشاره کرده است. منبع خبر: ir mshrgh. /۱۰۲۶۰۸۸ https://eitaa.com/zandahlm1357
درب قلعه خیبر با بسته شدن درب قلعه و عبور سپاه یهود، امیرِ مؤمنان (علیه السلام) خود به تنهایی، از خندقی که پشت درب قلعه بود عبور کرد و به درب دژ رسید. شیر خدا پنجه در دو حلقه درب قلعه انداخت و با یکی دو لرزش شدید آن درب را چنان از بُن زمین و دیوار کند که زمین خیبر به لرزه درآمد، سپس یکی از آن لنگه درب را مانند کاغذ کاهی به پشت سر پرتاب کرد و لنگه دیگر درب را به دست گرفت. آنگاه یک طرف درب را روی یک سوی خندق قرارداد و چون درب کوتاه تر از عرض خندق بود، امیرِ مؤمنان (علیه السلام) به زیر درب، داخل خندق قرار گرفت و آن را بالای سر خود نگاه داشت تا هزار و ششصد نفر از مسلمانان از روی آن عبور کنند و وارد قلعه شوند. این درب آن قدر سنگین بود که پس از پایان جنگ هفت تن و بعد هشت تن، چهل تن و حتی هفتاد تن مرد جنگی نتوانستند آن را بلند کنند. در این هنگام رسول خدا (صلی الله علیه و آله) با سپاهی رسید و مشاهده نمود که علی بن ابی طالب (علیه السلام) در را بر روی دست دارد تا سپاه عبور کند، جبرئیل نازل شد و عرضه داشت: ای رسول خدا! نگاه به عمق خندق نما. حضرت چون ملاحظه کرد، مشاهده نمود، کف پای حضرت تا انتهای خندق فاصله ای زیاد دارد، جبرئیل عرضه داشت: تعجب نکنید که ملائکه گرامی پرها را در هم استوار کرده و قدم امیر مؤمنان (علیه السلام) بر بال ملائک نگاه داشته شده است. بعد از عبور سپاه امیر مؤمنان (علیه السلام) درب را به داخل خندق پرتاب نمود و وارد قلعه شد. یهودیان با دیدن این دلاوری از امیر مؤمنان (علیه السلام)، تسلیم شده و با پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) گفتگو کردند. برخی از دژهای قلعه را مانند دژ «وطیح» و دژ «سلالم» و همچنین اراضی اطراف که بزرگ ترین آن‌ها «فدک» بود را بدون تاخت وتاز تقدیم نبی اکرم (صلی الله علیه و آله) نمودند و آیات الهی در مورد چگونگی تصاحب آن، نازل شد. [۱] ---------- [۱]: . روضة الواعظین ۱۲۷؛ بحار الانوار ۲۱/۲۶-۴۱؛ غایة المرام ۵/۶۵-۶۹. https://eitaa.com/zandahlm1357
نصاری مسیحیان معتقدند که خداوند ذاتاً یکی است، مراد آنها از اقانیم (اب، ابن، روح القدس)، صفات همراه ذات است. مراد از اب، ذات با وجود، مراد از ابن، ذات با علم، و مراد از روح القدس، ذات با حیات است. * نیز مسیحیان، مسیح را فرزند مریم می‌دانند که به دار آویخته شد. نیز معتقدند انجیل عبارت از زندگی و روش حضرت مسیح است که چهار تن از یاران وی به نامهای متی، لوقا، ماریوس و یوحنا جمع آوری کرده اند. واژه انجیل به معنای بشارت است. مسیحیان غیر از انجیل، کتابهای دیگری دارند، مانند کتاب قوانین که در باره ی احکام عبادات و معاملات است، آنان نمازشان را با صدای ناقوس می‌خوانند. نصاری بر سه دسته کلی هستند: ۱- ملکانیه: گویند بخشی از لاهوت در ناسوت حلول کرده است و با جسم مسیح یکی شده است، مسیحیان اعتقاد دارند پس از آنکه این حلول صورت گرفته است، مسیح راگفته اند. قرآن نیز این اعتقاد که همان تثلیث است مورد نکوهش قرار داده است و می‌فرماید: لَقَدْ کَفَرَ الَّذِینَ قٰالُوا إِنَّ اللّٰهَ ثٰالِثُ ثَلاٰثَةٍ [۱] . این عده از مسیحیان اعتقاد دارند که ناسوت عیسی به دار آویخته شد و این دار در لاهوت او اثری نگذاشت. ۲- یعقوبیه: معتقدند کلمه گوشت و خون شد و لذا مسیح، خدا شد. خداوند این اعتقاد باطل آنان را چنین بیان کرده است. لَقَدْ کَفَرَ الَّذِینَ قٰالُوا إِنَّ اللّٰهَ هُوَ الْمَسِیحُ ابْنُ مَرْیَمَ [۲] . ۳- نسطوریه: معتقدند لاهوت بر ناسوت اشراف دارد، مانند اشراف خورشید بر بلور، و قتل و نیز صلیب، بر ناسوت مسیح وارد شد نه بر لاهوت او، مراد از ناسوت جسم و مراد از لاهوت روح است. ---------- [۱]: ۱) - کافر شدند کسانی که خدا را سومی آن سه نامیدند. مائده، ۷۳. [۲]: ۲) - کافر شدند کسانی که گفتند خدا همان عیسی پسر مریم است. مائده، ۱۷ و ۷۲. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
یک آیه یک قصه (6).mp3
2.91M
قسمت 6️⃣ 📜سوره مبارکه مائده آیه ۱ 🔹يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَوْفُوا بِالْعُقُودِ..🔹
۱۸۶- محتواي سوره نازعات چيست؟ ياد فرشتگان به عنوان واسطه‌هاي تدبير در جهان، بخشي از نبوت موسي، بيان آخرت حالات مردم در بهشت و جهنم از مواردياست كه در سوره نازعات به آن شاره شده است. ۱۸۷- چرا سوره عبس را عبس گويند؟ عبس به معناي چهره درهم كشيده و عتاب و ملامت ثروتمندان است كه در اوايل اين سوره به آن اشاره شده و لذا اين سوره را عبس گويند. ۱۸۸- نام ديگر سوره عبس چيست؟ نام ديگر سوره عبس، اعمي (نابينا) است ۱۸۹- محتواي سوره عبس چيست؟ چهره درهم كشيدن ثروتمندان از ورود نابينا (ابن‌ام مكتوم) وانتقاد خداوند، يادي از مراحل خلقت انسان و نعمت‌هاي خدا و چهرههاي خندان و اندوهگين در آخرت از مواردي است كه در سوره عبس به آن شاره شده است. ۱۹۰- چرا سوره تكوير را تكوير گويند؟ تكوير به معناي درهم پيچيده شدن كه در آيه اول اين سوره به آن اشاره شده و لذا اين سوره را تكوير گويند. ۱۹۱- محتواي سوره تكوير چيست؟ درهم پيچيده شدن نور خورشيد، مشخص شدن اعمال انسان درروز قيامت از مواردي است كه در سوره تكوير به آن شاره شده است. ۱۹۲- چرا سوره انفطار را انفطار گويند؟ انفطار به معناي شكافته شدن است كه در اوايل اين سوره بهآن اشاره شده و لذا اين سوره را انفطار گويند. https://eitaa.com/zandahlm1357
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🍃🌸 کلمه 👈 💬🖍اصل آن أخو است و آن کسی است که در ولادت از یک پدر و مادر یا یکی از آن دو یا به واسطه شیر خوردن با انسان شریک باشد ❌و نیز کنایه آورده می‌شود برای هر کسی که با دیگری در قبیله، دین، کار، صنعت، معامله، دوستی یا امور و مناسبات دیگر مشترک باشد ۰ خداوند عزوجل می فرماید: ☘ لاَ تَكُونُوا كالَّذينَ كَفَرُوا وَ قَالُوا (آل عمران/156) یعنی همانند آنان که در کفر شریکشان بودند نباشید۰ 🔻و مانند آیه شریفه : ☘«إنَّمَا المُؤمِنُونَ » (حجرات/ ١٠) ☘أَيُحِبُّ أَحَدُكُم أَن يَأْكُلَ لَحْمَ مَيتاً (حجرات/١٢) ☘« فَإِن كَانَ لَهُ » (نساء/١١) 👆یعنی برادران و خواهرانی داشته باشد 🔻و آیه شریفه ☘« عَلَى سُرُرٍ مُتَقابِلينَ» (حجر/47) که اشاره دارد👇 به نفی اختلاف بین اهل بهشت ❌همه آیات با معانی فوق که برای گفتیم تطابق دارد. 📚مفردات راغب اصفهانی 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
در بيان شگفتى هاى آفرينش انسان مفضل گفت: چون صبح شد، بامداد به خدمت آن نقاوه امجاد شتافتم و بعد از رخصت داخل شدم و در خدمتش ‍ ايستادم. پس داخل حجره ديگر شد و مرا به خلوت طلبيد چون در خدمتش نشستم، حضرت فرمود: اى مفضل! گويا امشب تو دراز گذشت براى انتظار وعده ما؟ گفتم: بلى اى مولاى من! گفت: اى مفضل! خدا بود و هيچ چيز پيش از او نبود و او باقى است و وجود او را نهايت نيست و او است مستحق حمد و ستايش بر آنچه الهام كرد ما را و مخصوص او است شكر و سپاس بر آنچه عطا كرد و مخصوص گردانيد ما را به اعلاى علوم و ارفع معالى و برگزيد ما را بر جميع خلق به علم خود و گردانيد ما را گواه بر ايشان به حكمت خود. پس رخصت طلبيدم كه آنچه بفرمائيد بنويسم. مخفى ماندن اسباب و علل هستى براى شكاكان فرمود كه اى مفضل! آنانى كه شك مى كنند در وجود صانع عالم، جاهلند به اسباب و اغراض كه در خلق عالم به عمل آمده و قاصر است فهم هاى ايشان از دريافت حكمت ها كه بارى تعالى مرعى داشته در آفريدن اصناف مخلوقات در دريا و صحرا و كوه و دشت. پس به سبب كوتاهى دانش خود طريق انكار پيموده اند و به جهت ضعف بصيرت خود راه تكذيب و عناد گشوده اند تا آن كه منكر شده اند كه موجودات را خالقى هست و دعوى مى كنند كه عالم را مدبرى نيست و آنچه واقع مى شود از روى صنعت و تقدير و حكمت و تدبير نيست. حق تعالى بلندتر است از آنچه ايشان وصف مى كنند و خدا لعنت كند ايشان را (كه) راه حق واضح به كدام سو مى روند. پس ايشان در ضلالت و كورى حيرت خود مانند كورى چندند كه داخل شوند در سرائى كه در نهايت استحكام و نيكوئى بنا شده باشد و فاخرترين فرشها در آن گسترده باشند و آنچه در كار باشد از انواع ماءكول و مشروب و پوشيدنى و ساير چيزهايى كه آدمى به آن محتاج است در آن مهيا كرده باشند و هر چيزى را در محل خود و جاى مناسب خود قرار داده باشند به اندازه نيكو و تدبير درست، پس آن كوران در آن سراى رفع البنيان به جانب راست و چپ تردد كنند و داخل بيوت آن شوند با ديده هاى بسته كه نه بناى سرا را مشاهده نمايند و نه آنچه در آنجا براى اهلش مهيا كرده اند و بسا باشد كه كورانه پا زنند بر ظرفى يا چيزى كه در موضع خود گذاشته شده و غايت احتياج به او داشته باشند و ندانند كه به چه جهت در آن موضع گذاشته اند و براى چه مهيا كرده اند و به اين سبب به خشم آيند و غضبناك شوند و مذمت كنند سرا و بنا كننده سرا را. https://eitaa.com/zandahlm1357