eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.4هزار عکس
36.1هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
yek aye yek ghese 24.mp3
2.99M
قسمت 4️⃣2️⃣ 📜سوره مبارکه نمل آیه ۶۰ 🔹أمَّنْ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَأَنْزَلَ لَكُمْ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَنْبَتْنَا بِهِ حَدَائِقَ ذَاتَ بَهْجَةٍ مَا كَانَ لَكُمْ أَنْ تُنْبِتُوا شَجَرَهَا ۗ أَإِلَٰهٌ مَعَ اللَّهِ ۚ بَلْ هُمْ قَوْمٌ يَعْدِلُونَ 🔹
۲۴۰- چرا سوره عصر را عصر گويند؟ عصر به معناي زمان و بعدازظهر است ودر اولين آيه اين سورهبه آن اشاره شده و لذا اين سوره را عصر گويند. ۲۴۱- محتواي سوره عصر چيست؟ بيان عصر، خلاصه اي از معارف قرآن شامل ايمان، عمل صالح، حق و صبر از موضوعاتي است كه در سوره عصر به آن اشاره شده است. ۲۴۲- چرا سوره همزه را همزه گويند؟ همزه به معناي عيب جو و طعنه زن مي‌باشد كه در اوايل اين سوره به آن اشاره شده و لذا اين سوره را همزه گويند. ۲۴۳- محتواي سوره همزه چيست؟ نكوهش از كساني كه عيب جويي مي‌كنند و مسخرهمي كنند و به ثروت‌هاي خود مغرورند، وعده آتش از موضوعاتي است كه در سوره همزه به آن اشاره شده است. ۲۴۴- چرا سوره فيل را فيل گويند؟ در اين سوره به داستان فيل سواران ابرهه اشاره شده و لذا اين سوره را فيل گويند. ۲۴۵- محتواي سوره فيل چيست؟ بيان داستان فيل سواران ابرهه، جهت ويران كردن كعبه و نابودي آنان از موضوعاتي است كه در سوره فيل به آن اشاره شده است. ۲۴۶- چرا سوره ايلاف را ايلاف گويند؟ ايلاف به معني الفت دادن است كه در اوايل اين سوره به آناشاره شده و لذا اين سوره را ايلاف گويند. ۲۴۷- نام ديگر سوره ايلاف چيست؟ نام ديگر سوره ايلاف، سوره قريش است. ۲۴۸- در سوره ايلاف به چه موضوعاتي اشاره شده است؟ انس و الفت و ايمني قريش در كوچ‌هاي تابستاني و زمستانيو انتظار پرستش خداوند از موضوعاتي است كه در سوره ايلاف به آن اشاره شده است. ۲۴۹- محتواي سوره ايلاف چيست؟ در خصوص تجمع و انس، الفت و ايمني قريش در کوچ‌هاي تابستاني و زمستاني است و در مقابل انتظار از آنان اين است که خدا را پرستش کنند. https://eitaa.com/zandahlm1357
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🍃🌸 کلمه👈الأِذن و الاذان : ‌ إِذْن : به آنچه شنیده می شود اطلاق می گردد و از آن تعبیر به می شود چرا که وجود و مبداء در می باشد٠ 👇خداوند می فرماید: ☘«أِئْذَن لِي وَ لَا تَفْتِنّى» به ما در جهاد اجازه ی معافی دِه وما را در آتش جنگ وجدال مَیَفکَن۰ (توبه/٤٩) و فرمود: «وَ إِذْ تَأَذَّنَ رَبُكُمْ» به یاد آورید آنگاه که پروردگارتان اعلام کرد ۰ (ابراهیم/٧) 👈والمؤذن: هر کسی که با صدا زدن چیزی را اعلام می کند. 👇مانند آیه شریفه : ☘«ثُمَّ مُؤَذِّنٌ أَيَّتُهَا العِيرُ» انگاه مُنادی بانگ در داد : ای کاروانیان (یوسف/٧٠) و آیه ی👇 ☘« فَأَذَّنَ مُؤَذِّنٌ بَينَهُمْ» پس ندا دهنده ای میان آنها آواز دهد ۰ (اعراف/٤٤) و ☘« وَ أَذِّن في النَّاسِ بِالْحَجِّ» ودر میان مردم ندای حج در دِه۰ (حج/ ٢٧) 🔻والاذين: جایی است که از آن صدای اذان می آید. ✨والأذن في الشي: اجازه و رخصت دادن در چیزی است مانند 👇 ☘ وَ مَا اَرْسَلْنَا مِن رَسولٍ إِلّا لِيطاعَ بِإِذْنِ اَللّه (نسا/٦٤) یعنی با اراده و امر خدا مورد اطاعت قرار می‌گیرد۰ 📚مفردات راغب اصفهانی 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
حكمت سرازير شدن آب دهان اطفال و اما آبى كه از دهان اطفال جارى مى شود و اكثر اوقات سبب دفع رطوبتى مى گردد كه در بدن ايشان بماند، هر آينه احداث دردهاى عظيم در ايشان نمايد چنانچه مى بينى كسى را كه رطوبت بر او غالب مى شود يا ديوانه و مخبّط مى شود يا به فلج و لغوه و اشباه آن مبتلا مى گردد. پس خداوند عليم در كودكى مقرر گردانيده كه اين رطوبت از دهان ايشان دفع شود تا موجب صحت ايشان در بزرگى گردد و تفضل كرده است بر خلق خود به آنچه جاهلند به حكمت آن و لطف كرده است بر ايشان به آنچه نمى دانند آن را. و اگر بشناسند نعمتهاى او را بر خود، هر آينه تفكر در آنها مشغول گرداند ايشان را از ارتكاب معصيت او، منزه است خداوندى كه بزرگ و كامل است نعمتهاى او بر مستحقين و غير ايشان از خلق بى پايان و بلندتر است از آنچه مى گويند مبطلان و ملحدان بلندى بسيار. آفرينش آلات توالد و تناسل اكنون نظر كن اى مفضل كه قدير ذوالمنن چگونه آلات مجامعت را در مرد و زن آفريده بر وجهى كه مناسب حكمت آن است، پس مرد را آلتى داده كه منتشر و بلند مى شود با نطفه و به سبب آن به قعر رحم مى رسد چون مى بايد كه آب خود را در ديگرى بريزد و براى زن ظرف عميقى آفريده كه آب مرد و زن هر دو در آنجا جمع مى شود و گنجايش ‍ فرزند داشته باشد در آن ظرف و مصون و محفوظ باشد تا هنگامى كه بدنش مستحكم شود و بيرون خرامد آيا اين از تدبير حكيم لطيف نيست سبحانه و تعالى عما يشركون؟ حكمت در خلقت هر يك از اعضاى بدن و فوايد آنها تفكر كن: اى مفضل در همه اعضاى بدن و تدبير آنها كه هر يك براى غرضى و حاجتى آفريده شده اند. دست ها براى كار كردن و پاها براى راه رفتن، چشمها براى ديدن و دهان از براى غذا خوردن و معده براى هضم كردن و جگر براى جدا كردن اخلاط بدن و منافذ بدن براى بيرون رفتن فضلات تا هنگام دفع و فرج براى حصول نسل و همچنين جميع اعضا اگر تاءمل كنى در آنها و نظر و فكر خود را به كار فرمائى مى دانى كه هر يك براى كارى خلق شده اند و براى مصلحتى مهيا گرديده اند. https://eitaa.com/zandahlm1357