6. شفای بیماران
الف. امام صادق(ع) میفرماید: مالک اشتر نزد امام على(ع) رفت و سلام کرد. امام پاسخش را داد و فرمود: «چطور در این ساعت، نزدم آمدی؟!».
گفت: دوستى و عشقت اى امیر مؤمنان!
فرمود: «دم در، کسى را دیدى؟».
گفت: بلى، چهار نفر را دیدم.
مالک به همراه امام به دم در رفته و آنجا بیمارانی را دیدند که به نابینایی، جذام، فلج و برص مبتلا بودند.
حضرت فرمود: اینجا چه کار میکنید؟ گفتند: به خاطر بیماریمان! حضرت برگشت و بقچهاى را باز کرد و در آن بستهای چرمى را در آورده و از درون آن ن
یز کاغذى بیرون آورد و برایشان خواند. تمامشان شفا یافته، برخاسته و رفتند».[9]
ب. عبد الواحد بن زید میگوید: به حجّ رفته و در حال طواف بودم که کنار رکن یمانى، دو زن را دیدم که یکى به دیگرى میگفت: نه، به حق کسى که به جانشینی انتخاب شد و کسى که به مساوات حکم میکرد و عادلانه قضاوت مینمود، همسر فاطمه زکیّه، رضیّه و مرضیّه، اینگونه نبود.
از آن زن پرسیدم: او کیست؟!
گفت: او امیر مؤمنان على بن ابیطالب، علم اعلام و باب احکام و تقسیمکننده بهشت و جهنّم و ربّانى این امت است.
گفتم: او را از کجا میشناسى؟
گفت: چگونه نشناسمش با آنکه پدرم در صفین در کنار او شهید شد. هنگامی که ایشان از صفین برگشت. به خانهمان آمد و به مادرم فرمود: اى مادر یتیمان! حالت چگونه است؟
مادر گفت: خوب است.
آنگاه مادرم، من و این خواهرم را نزدش آورد. من آبله داشتم و بینایی چشمانم را از دست داده بودم. امام با دیدن من آهى کشید و فرمود:
ما ان تاوّهت من شیء رزیت به
کما تاوّهت للاطفال فی الصغر
قد مات والدهم من کان یکفلهم
فی النائبات و فی الاسفار و الحضر
«براى هیچ مصیبتى به اندازه مصیبت کودکان خردسالی آه نکشیدم که پدری را از دست دادند که در مشکلات، حضور در خانه و نیز در مسافرتها سرپرست آنان بود».
سپس حضرت دست مبارکش را بر صورتم کشید و همان هنگام، چشمهایم باز شدند. به خدا سوگند! اکنون من میتوانم شتر رمیده را در شب تاریک ببینم و این به برکت آنحضرت بود که درود خدا بر او و خاندانش باد.[10]
[9]. ابن حمزه طوسى، الثاقب فی المناقب، ص 204، قم، انصاریان، چاپ سوم، 1419ق؛ قطب راوندى، سعید بن عبدالله بن حسین، الخرائج و الجرائح، ج 1، ص 196، قم، مدرسة الإمام المهدی(عج)، چاپ اوّل، 1409ق.
[10]. الخرائج و الجرائح، ج 2، ص 543 – 544؛ عماد الدین طبری، محمد بن ابى القاسم، بشارة المصطفى لشیعة المرتضى، ص 71، نجف، المکتبة الحیدریة، چاپ دوم، 1383ق؛ عماد الدین طبرى، حسن بن على، مناقب الطاهرین، ج 2، ص 526 – 527، تهران، سازمان چاپ و انتشارات، چاپ اوّل،
https://eitaa.com/zandahlm1357
✍رسول خدا (ص) فرمودند :
هر کس اراده کند، اسرافیل را در هیبتش و میکائیل را در رتبه اش و جبرئیل را در جلالتش و حضرت آدم را در علمش و نوح را در خشیتش و ابراهیم را در دوستیش و یعقوب را در حُزنش و یوسف را در جمالش و موسی را در مناجاتش و ایوب را در صبرش و یحیی را در زهدش و عیسی را در عبادتش و یونس را در ورعش و حضرت محمد (صلی الله علیه وآله) را در حَسَب و خُلقش تماشا کند، به علی بن ابی طالب (علیه السلام) نگاه کند. براستی خداوند در او نود خصلت از صفات انبیاء را جمع کرده است که در غیر او جمع نفرموده است.
📚ینابیع المودة ؛ جلد ۲ ، باب ۵۶ .
☆ مَنْ كُنْتُ مَوْلاه ، فَهذا عَلِي مَوْلاه ☆
💠: 🌷
https://eitaa.com/zandahlm1357
5_6066752974749696112.mp3
3.23M
❤️ عید غدیر عید امامت و ولایت مبارک
🎤🎤 حامد جلیلی
💠 ساقی کوثر
🌺 #عید_غدیر
https://eitaa.com/zandahlm1357
🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺
✍
آيا حجاب دست و پاي ما را مي بندد و جلوي آزادي ما را مي گيرد ؟ آيا حجاب محدوديت است يا مصونيت مي آورد ؟
ما بايد آزادي را تعريف کنيم . اگر منظور از آزادي ، آزادي غرايز ، اميال و خواسته ها است ، بله حجاب مانع آزادي است . اگر من دلم خواست به هر کسي نگاه کنم ، با هرکسي ارتباط داشته باشم ، هرچه دلم خواست aبخورم ، هر جوري دلم خواست در جامعه برخورد کنم ، اين نوع آزادي را حتي کساني که خودشان مروج آزادي هستند و در منشور سازمان الملل هستند اين حرف را نمي زنند واين نوع آزادي را قبول ندارند . يعني در همان جامعه هم اگر کسي مشروب بخورد و در خيابان عربده بکشد جلوي او را مي گيرند . اگر شيشه ي مغازه را بشکند جلوي او را ميگيرند . اگر بخواهد از شما سلب آزادي بکند جلوي او را مي گيرند . آزادي ، آزادي غرايز و اميال نيست . آزادي اين نيست که هر جوري بخواهيم برخورد کنيم . آزادي به اين معنا است که انسان در محدوده ي خودش آزاد باشد ولي سلب آزادي از ديگران نکند و زحمت براي ديگران ايجاد نکند . در روايات داريم که چند چيز اگر در زندگي انسان نباشد زندگي انسان بهم مي ريزد . از معصوم روايت داريم که اگر در انسان چند ويژگي نباشد زندگي اش بهم مي ريزد . يکي سلامتي است . يکي امنيت است . يکي غناي مالي و پولداري است و ثروت داشتن در زندگي است . يکي ديگر آزادي است . دين به دنبال آزادي انسان است . دين آمده که انسان را از اسارت و زنجيرها نجات بدهد . بت پرستي يک جور اسارت و زنجير است . قرآن اشاره دارد که پيامبر اکرم مبعوث شد که شما را از آتش فساد نجات بدهد . از غل و زنجير شما را نجات داد . پس آزادي يعني اينکه انسان در خواسته هاي خودش مشروط به اينکه سلب آزادي از ديگران نکند مجاز است فعاليت بکند . من جلوي اگر جلوي بيان شما را بگيرم اين سلب آزادي است . من اگر جلوي فعاليت کاري شما را بگيرم اين سلب آزادي است . حجاب نه تنها با آزادي منافات ندارد بلکه عين آزادي است . اسلام مي گويد شما با حجاب خودتان باعث زحمت ديگران نشويد . که اين جوان به دنبال شما بيفتد و شهوتراني کند . و شما آزادي او را سلب مي کنيد . شما با ظاهر خودتان باعث بهم ريختن جامعه اسلامي نشويد . جامعه ي اسلامي يک وجه دروني و يک وجه بيروني دارد . وجه ي بيروني آن بايد وجه اسلامي داشته باشد . شماکه بدحجاب بيرون مي آيي عفاف عمومي را بهم مي ريزي . در واقع شما داريد از يک چهره ي ديني و اسلامي در جامعه جلوگيري مي کنيد . حجاب نه تنها با آزادي منافاتي ندارد بلکه به شکلي رعايت آزادي ديگران است .
از بیانات حجت الاسلام رفیعی
"https://eitaa.com/zandahlm1357
‼️بعضیا میگن:
حجاب باعث افزایش التهاب و حریص تر شدن مردان میشه...!
✅ بد نیست بدونیم تو فصل زمستان که پوشش زنها بیشتر میشه، آمار تجاوزات در کشورهای غربی کاهش پیدا میکنه! این یعنی پوشش کامل زنان مساوی است با کاهش التهاب و عدم تحریک مردان...
✅ التهاب و حرص زمانی رخ میده که چیز مورد علاقه انسان رو بهش نشون بدن بعد منع اش کنن! اگه درب گاوصندوقی رو نیمه باز بذارن هر کسی تحریک میشه تا فضولی کنه ولی اگه بسته باشه چی....
اتفاقا بدحجاب مثل گاوصندوق نیمه بازه و باعث افزایش حرص و التهاب میشه نمونه اش آمار تجاوز کشورهای بی بند و بار...
https://eitaa.com/zandahlm1357
.......:
✍
بعضی از مردم فکر میکنن که پوشیدن چادر مشکی مکروه هست.
در حالی که این طوری نیست.
هیچ یک از مراجع برجستۀ شیعه به کراهت لباس و پوشش مشکی برای خانمها فتوا ندادن؛ بلکه یا صراحتاً گفتن که مکروه نیست یا حتی اون رو بهترین حجاب برای خانمها دونستن.
کراهت پوشیدن لباس مشکی هم فقط برای آقایون هست، البته به جز عبا و عمامه و کفش؛ حتی در مورد آقایون هم استفاده از رنگ مشکی در مراسم عزاداری، نهتنها کراهت نداره، بلکه بهخاطر همدردی با اهلبیت پیامبر(ص) ثواب داره.
منبع نقل: سایت اسلام کوئست و ویکی فقه
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میلاد امام موسی بن جعفر بر شما مبارک
https://eitaa.com/zandahlm1357
4_5886496422857015905.mp3
1.36M
❤️ تواشیح عربی بسیار زیبا و شاد
https://eitaa.com/zandahlm1357
🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺