eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.7هزار عکس
34.7هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴نام‌گذاری یکی از خیابان‌های اسلام‌آباد به نام ایران 🔹پس از دیدار روسای جمهور ایران و پاکستان، از لوح یادبود نام‌گذاری یکی از خیابان‌های اصلی و بزرگ شهر اسلام‌آباد به‌نام «ایران» رونمایی شد. @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔴 ترویج تفکر غلط آتئیست‌ها در انیمیشن پخش شده از شبکه پویای تلویزیون / نظارت بر محتوا کجاست؟! 🔹در انیمیشن ریچارد لک‌لک، طوطی در دیالوگی به برهان دیدن اشاره دارد. منطبق با این برهان دیده‌شدن یک چیز دلیل وجود داشتن آن است. 🔹 این برهان متعلق به جریان آتئیسم است که یکی از دلایل عدم وجود خدا را دیده‌نشدن آن می‌دانند. 🔹 محتواهایی که از طریق انیمیشن‌ها و فیلم‌های جذاب، به ذهن فرزندان ما القا می‌شوند، زمینه را برای نفوذ تفکرات الحادی در ذهن آنان فراهم می‌کند. 🔹 در پاسخ به این گفتار طوطی، باید بدانیم آن چیزی که بشر جدید به آن دست‌ یافته است، این است که اگر "دیدن" را دلیل "وجود چیزی" بگیرد، تقریباً باید قید همه‌ی علوم جدید را بزند. @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥 سیل در چین 🔹در پی بارندگی‌های سیل آسا در جنوب چین ۱۱ نفر ناپدید شدند. 🔹جاری شدن سیل در استان گوانگدونگ, ۵۳ هزار نفررا مجبور به ترک خانه‌هایشان و اسکان در مناطق امن کرد. 🔹مقامات محلی از این سیل به عنوان بزرگترین سیل قرن یاد کرده اند. 🔹به گفته دانشمندان، تغییرات اقلیمی موجب این تغییرات آب و هوایی شده است. @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پروژه پتروشیمی «میانکاله» دیگر وجود ندارد 🔹رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:پروژه پتروشیمی میانکاله کاملا لغو شده و منتظریم وزارت جهاد کشاورزی زمین‌هایی که داده، پس بگیرد. @zandahlm1357
🔴جان بولتون: تظاهرات‌ها در آمریکا در حمایت از حماس و ایران نگران‌کننده است. 🔹باید به این افراد آموزش دهیم که چرا اسرائیل یک کشور قانونی است و نه یک کشور ظالم. باید درس‌های هولوکاست به آن‌ها آموزش داده شود. @zandahlm1357
🔴گزارشگر سازمان ملل: اسرائیل نظام بهداشت و درمان غزه را از بین برده است 🔹موفوکنگ گفت که اسرائیل پاسخی به نگرانی‌هایی که او درباره وضعیت بهداشت و درمان غزه ابراز کرد نداده و به او اجازه ورود به غزه و سرزمین‌های اشغالی را نداده است. 🔹او تاکید کرد که اسرائیل عمدا و از قصد در حال تحمیل کردن قحطی، سوءتغذیه طولانی مدت و کم آبی به مردم غزه است. اسرائیل دارد نسل‌کشی می‌کند. @zandahlm1357
مکرر به شما عرض شده است که امروز در را بسته اند، و شما می‌فرمائید سلاک رفته و به منزل رسیده اند، و حال آنکه چنین نیست. و لنعم ما قال: کذبتک عینیک‌ام رأیت بواسط غلس الظلام من الرباب خیالا ترجمه - چشمان تو یا تو دروغ گفته یا بواسطه چیزی مشاهده کرده ای. چه بسا گمراهانی که ظلمت شب صورتی خیالی را بآنها نموده است. مدت زمانی است که آنچه را می‌بینم آن است که مردم غیر از دو طایفه نبوده و برای آنها ثالثی وجود ندارد. یک طایفه حقه بازها هستند که به حقه بازی مشغولند، و دسته دیگر مردم صاف و صادق هستند که از قبل سراب را آب پنداشته و مشک مصنوعی را بجای مشک انگاشته اند، ولی کسی را که واقعا به مقصد رسیده باشد ندیده ام. اما نباید ترک سلوک کرد، زیرا میان اشخاصی که پشت این در نشسته اند و کسانیکه در بیابان گم شده اند از زمین تا آسمان فرق است. بجهت آنکه دسته اول می‌دانند که معشوق آنها در این خانه است ولی در را بر روی آنان بسته اند، ولی دسته دوم نمیدانند که در این بیابان و شب تار آخر دچار کدام چاه خواهند شد. ای بسا ابلیس آدم روی هست پس به هر دستی نباید داد دست بلی فرق است میان کسی که بداند طریقی را که سلوک میکند راه راست است و اینکه چه وقت به منزل میرسد معلوم نیست، و باو هم گفته اند: دست از طلب مدار که دارد طریق عشق از پا فتادنی که به منزل رسیدن است و نیز او می‌داند: «لو ادرکه الموت فقد وقع اجره علی الله»، و کسی که در بیابان جهالت و ضلالت هر روز به طرفی می‌رود و آخرالامر معلوم نیست در کدام چاه بیفتد و به کدام غول دچار شود. نوشته اید: من کاری به کار کسی ندارم. بدانید که امور دارای ملاکهای متعدد است. گاه هست که اگر انسان کسی را خلاص کرد خدا او را خلاص می‌کند. و گاه حکم می‌آید: «قوا انفسکم و اهلیکم» یعنی: «خود و خانواده خویش را نگهدارید و می‌فرماید: «لا تجعل رقبتک للناس جسرة، یعنی: «گردن خویش را پل عبور مردم قرار مده). باری قبض و بسط از لوازم طریق است، تا آنکه سالک بداند: تا که از جانب معشوق نباشد کششی کوشش عاشق بیچاره به جائی نرسد هر عنایت که داری ای درویش هدیه حق شمر نه کدیه خویش تا بداند که حسنات همه از جانب او است، و سیئات همه از ناحیه ما. در حدیث است: وانا اولی بحسناتک» یعنی: «من نسبت به نیکیهای تو بر تو اولویت دارم». در هر حال عرض می‌کنم که امروز در بسته است و مثل سابق فتوحات در کار نیست. ولی نمی گویم که کسی ترک طریق کند و بخوابد، چرا که: دوست دارد بار این آشفتگی کوشش بیهوده به از خفتگی اندرین ره می‌تلاش و میخراش تادم رفتن دمی غافل مباش تا آنجا که می‌توانید در امر نماز اول وقت و حضور قلب در نماز و تلاوت چند آیه از قرآن با تدبر در معانی آن در سحرها مداومت نمائید. نمیدانم چه دورویی شده است که وقت بودن سر کار بقدری موانع داخلی و خارجی غلبه کرد که به کل از مقصد و مقصود بازمانده ایم. بعضی مطالب است که به کتابت در نمی آید. باری دو مطلب را خاطر نشان سرکار میکنم: اول آنکه انسان باید خود جد و جهد کند تا اطمینان نماید که طریقی را که میخواهد سلوک کند طریق حق است. آنگاه که حقبت طریق معلوم شد، اگر چند روزی فتح باب نشد سالک نباید دلتنگ شود. نه آنکه انسان از اول بدون آگاهی وارد طریق شود و در آخر همچنان مشکوک باشد که آیا این طریق حق است؟ و یا این راهنما راستگو است یا دروغگو و به خود بسته است؟ دوم آنکه اگر انسان به وظائف خود عمل کند خداوند مطالب را در هر وقت و هر جا که باشد به او می‌رساند. «و استعینوا بالصبر و الصلوة»، در باطن نماز تعمق نمائید و رساله اسرار الصلوة را که از شهید اول است به دست آورید و قدری در آن نظر نمائید. همچنین در قرآن تأمل کنید، و از مناجات خمس عشره هر روز صبح یکی را بخوانید، وقتی به اتمام رسید از اول شروع کنید. آیه «و من یتق الله را با تدبر در معانی که مشغول باشید، انشاء الله امید است که کارها اصلاح شود: هله نومید نباشی چو ترا یار براند اگر امروز براند نه که فردات بخواند گر بروی تو ببندد همه درها و گذرها در دیگر بگشاید که کس آن راه نداند در بروی تو بیندد تو مرو صبر کن آنجا که پس از صبر ترا او به سر صدر نشاند چون دم میش نماند زدم خود کندش پر تو ببین کین دم بزدان به کجاهات رساند عرض می‌شود به تمام احباء اظهار فرمائید که طریقه فلانی غیر از طریقی است که شنیده اید. همه بدانند که طریقه حقیر طریقتی است که تمام مطالب شرع را نهایت اهتمام دارد، خلاف باقی طرق که به مطالب شرعیه خیلی بی اعتناء هستند. مثل آقا سید حسن مرتاض که گفت اگر معصوم هم بگوید صوم ایام البیض خوب است، گوش به حرف او نمی کنم. در طریقة حقیر، خصوصا نماز خیلی مورد توجه است، که هر چه زحمت و
توجه است به نماز معطوف دارید. و اعلموا رحمکم الله ان مدار الأمر مریدور علی ثلثه اشیاء: السهر، واکل الحلال، و التوجه فی الصلوة و حضور القلب فیها. عرض می‌شود که ادعیه ای را که می‌فرستم به دوستان بفرمائید که قرائت کنند. همه گله دارند که حاج شیخ دستور ذکر قلبی نمی دهند. بعضی مطالب را خوش ندارم اظهار کنم. طریقی که آنها در سابق رفته اند خطا می‌دانم و ناچارم بگویم از اول شروع کنند. اگر خود قابل نیستم، ولی اجازه از شخص کامل بوده است، و لذا حقیر به هر کس دستوری میدهم قصدم کلام آن بزرگ است. دیگر آنکه تمام هم حقیر در نماز است که معراج مؤمن است. اینکه انسان دو سه خواب ببیند، و یا وقت ذکر نوری مشاهده کند، به هیچ وجه مورد نظر حقیر نیست. عمده نظر در دو مطلب است: یکی غذای حلال، دوم توجه در نماز و اصلاح آن. اگر این دو درست باشد باقی درست است. عمده هم حقیر اصلاح قلب است، و ذکر «یا حی یا قیوم» سحرگاه برای همین است. ولی رفقا خبر از طریقة معالجه حقیر ندارند. آنها نظر به طرق معموله امروزه دارند و حقیر ابدآ به طریقه آنها عقیده ندارم، و از این رو در معرض اعتراض‌ها واقع می‌شوم. اگر چند روزی درست توجه می‌کردند این مطالب معلوم می‌شود. امید است دائما موفق و مؤید بوده باشید. مطالب معلوم، ولی نوشته بودید خط تو که آمد نوشته بودی بعضی که رفته اند مانع می‌شود. ولی حقیر نوشتم: اولا آنکه بعضی رفته اند، بگذار بروند. عشق ز اول سرکش و خونی بود تا گریزد هر که بیرونی بود دلم می‌خواست اطوار سابقین را ببینیم که چقدر به این در و آن در میزدند. امروزه بعضی دکانی باز کرده اند و دامی انداخته اند. اگر چه بعضی لحمی ندارند ولی مقدمه اند برای ذوی اللحوم. و میگویند مرید باید آهو گردان باشد، یعنی به هر دروغی و تدبیری مردم را به دام ما داخل کند. فهو لحلوائهم هاضم و لدینهم حاطم و لنعم ما قال: یار من شاهد هر جمع بود وین چه عجب کو بخود ره ندهد عاشق هر جائی را فدایت شوم آنها را که گفتم بگذار بروند. مکرر به شما نوشتم که امروزه چشم من به شما و امثال شما روشن است که با این عقت رفتار می‌کنید. نمیدانم آیا این همه عبارات من در پیش یک وسوسه هیچ باشد؟ اوحدی شصت سال سختی دید تا شبی روی نیکبختی دید از بی نشانها...... شیخ حسنعلی اصفهانی https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سید کریم کفاش آنقدر با (عج الله تعالی فرجه الشریف) مانوس و صمیمی بود که گاهی اوقات با حضرت صاحب (عج الله تعالی فرجه الشریف) شوخی می کرد و... 🎙حجت‌ الاسلام عالی مارا دنبال کنید👈@zandahlm1357
علت عزل ابی بکر و نصب علی علیه السّلام ظاهرا داعی- در علت اصلی چون بیانی در کتب ما و شما نقل نگردیده ما وارد نیستیم ولی بنظر داعی روی استحسان فکری گمان می‌کنم علت این تغییر اثبات مقام مقدس علی علیه السّلام بر دیگران بوده که بعد از هزار و سیصد و چهل سال تقریبا امشب جواب شما حاضر باشد که نگوئید ابی بکر از جهت کبر سن و سیاستمداری حق تقدم در خلافت داشته اگر از ابتداء این مأموریت را بعلی علیه السّلام می‌دادند این امر عادی بنظر می‌آمد و ممکن نبود ظاهرا فضل و کرامتی برای علی علیه السّلام باین حدیث برای شما ثابت نمائیم-زیرا شما عادت دارید در مقابل هر حدیثی که اثبات فضیلت در مقام خلافت آن حضرت بنماید تأویلات بارده نمائید و لو آن تأویل مانند بسیاری از تأویلات شماها مضحک باشد. لذا برای اثبات مقام مقدس علی علیه السّلام و حق تقدم او با صغر سن بر پیر مردان صحابه که بر جمیع امت الی الحال کاملا مکشوف شود. اولا آیات را بابی بکر می‌دهد بعد از رفتن چند منزل علی علیه السّلام را مأمور می‌نماید با توضیح باینکه جبرئیل از جانب رب جلیل مرا امر باین کار نموده است و صریحا گفته که خدا فرموده«لن یؤدّی عنک الاّ انت او رجل منک» [۱] . پس رفتن و برگشتن ابی بکر از وسط راه دلیلی بر اثبات مقام علی علیه السّلام و حق تقدم او بر دیگران می‌باشد. که می‌رساند ابلاغ رسالت حق تعالی یعنی نبوت و خلافت ربطی بپیری و جوانی ندارد-هزار نکتۀ باریکتر ز مو اینجاست. اگر برای ابی بکر پیر مردی و سیاستمداری موجب حق تقدم بود نبایستی از چنین امر مقدسی عزل گردد و حال آنکه ابلاغ رسالت مخصوص پیغمبر و خلیفه پیغمبر می‌باشد. سید- در بعض اخبار از ابو هریره نقل نموده اند که علی کرم اللّه وجهه مأمور گردید که با ابی بکر رضی اللّه عنه توأما بمکه بروند ابی بکر مناسک حج را بمردم إرائه دهد و علی آیات سوره برائت را قرائت نماید پس باین جهت هر دو با هم مساوی در ابلاغ رسالت بودند. داعی- اولا این خبر از مخترعات بکریون است چه آنکه دیگران نقل ننمودند ثانیا اخبار عزل ابی بکر و ارسال علی برای ابلاغ رسالت منفردا بمکه مجمع علیه امت است و در صحاح مسانید ملل مؤالف و مخالف با اسانید مستفیضه بحد تواتر ثابت می‌باشد. بدیهی است تمسک بصحاح احادیث کثیره مستفیضة الاسانید متفق علیه جمهور امت است و اگر خبر واحدی معارض صحاح کثیره باشد خود بهتر می‌دانید که بقاعده محدثین و اصولیین ترک و طرح آن واجب می‌باشد اگر چه آن خبر واحد صحیح هم باشد-مظنون است پس ترک معلوم برای خبر مظنون جایز نیست. پس خبر عزل ابی بکر و نصب علی و برگشتن ابی بکر بمدینه با حال حزن و گفتگوی پیغمبر با او دلداری دادن باو که امر خدا چنین بوده از مسلّمات خبریه می‌باشد. و نیز خود دلیل کاملی است که حق تقدم مربوط بکبر سن و پیری نیست بلکه با دلائل عقل و نقل ثابت است که حق تقدم در امت و جامعۀ بشر بعلم و دانش و تقوی است هر فردی از افراد بشر که از جهت علم و فضل و تقوی برتری دارد حق تقدم در جامعه برای اوست زیرا که فرمودۀ آن حضرت است: الناس موتی و اهل العلم احیاء [۱] . بهمین جهة رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم علی علیه السّلام را مقدم داشت بر دیگران از صحابه که فرمود علی باب علم من است پس باب علم رسول اللّه اقدم از سایرین می‌باشد. و لو آنکه صحابه پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم هر یک که بر اطاعت آن حضرت ثابت قدم ماندند فضائلی داشتند ما هم منکر فضائل صحابه نیستیم ولی فضائل آنها هرگز مقابله با باب علم رسول اللّه نمی نماید زیرا مقام و مرتبۀ او مقام افضلیت است. اگر حق تقدم برای فردی از افراد صحابه بود قطعا رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم امر می‌فرمود امت پیروی از او بنماید بدیهی است این امری است الهی که أبدا ربطی با پیری و جوانی ندارد بلکه هر کس را پروردگار لایق و قابل این مقام بداند خواه پیر یا جوان امر باطاعت او می‌نماید. ---------- [۱]: ۱) اداء و ابلاغ رسالت از تو احدی هرگز نمی نماید مگر خودت یا مردی که از خودت باشد. [۱]: ۱) تمام مردم مردگانند مگر اهل علم که حیات و زندگانی مخصوص آنهاست. .... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani - آواز خصوصي- نوا - استاد شجريان- مشكاتيان.mp3
13.77M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 ‌ مشنو ای دوست که غیر از تو مرا یاری هست یا شب و روز به جز فکر توام کاری هست به کمند سر زلفت نه من افتادم و بس که به هر حلقه موییت گرفتاری هست گر بگویم که مرا با تو سر و کاری نیست در و دیوار گواهی بدهد کاری هست صبر بر جور رقیبت چه کنم گر نکنم همه دانند که در صحبت گل خاری هست نه من خام طمع عشق تو می‌ورزم و بس که چو من سوخته در خیل تو بسیاری هست باد خاکی ز مقام تو بیاورد و ببرد آب هر طیب که در کلبه عطاری هست من چه در پای تو ریزم که پسند تو بود جان و سر را نتوان گفت که مقداری هست من از این دلق مرقع به درآیم روزی تا همه خلق بدانند که زناری هست همه را هست همین داغ محبت که مراست که نه مستم من و در دور تو هشیاری هست عشق سعدی نه حدیثیست که پنهان ماند داستانیست که بر هر سر بازاری هست 🎶🎶🎶🎶🎶🎶 خیال روی تو بیخ امید بنشانده‌ست بلای عشق تو بنیاد صبر برکنده‌ست 🎶🎶🎶🎶🎶 آب حیات منست خاک سر کوی دوست گر دو جهان خرمیست ما و غم روی دوست ولوله در شهر نیست جز شکن زلف یار فتنه در آفاق نیست جز خم ابروی دوست 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 مارا دنبال کنید👈@zandahlm1357
محبت درمانی 03.mp3
7.57M
۳ بعضیا از پولشون لذت می برند بعضیا از بچه هاشون بعضا از زیبایی شون اما آدمای بزرگ... 💚 در کنار آنچه که دارند؛ 😇از دارایی های دیگران هم لذت میبرند!
28.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 غربت عج در یک تشرّف خاص‼️ 🎙استاد شیخ مجتبی اسکندری أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج مارا دنبال کنید👈@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ کی گفته برخورد غرب با زن‌ها بهتر از برخورد اسلامه؟ از زبان کسی بشنوید که در غرب وحشی بزرگ شده مارا دنبال کنید👈@zandahlm1357