eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.6هزار عکس
36.2هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
✍ آیا اهل سنت حدیث من کنت مولاه فهذا علی مولاه - رو قبول دارند؟ اگر قبول دارند چرا با خلافت حضرت علی مخالفت کردند؟ تمام مسلمانان رخداد عظیم غدیرخم را كه در آخرین سفر حج رسول الله(ص) اتفاق افتاد را قبول داشته و میگویند در سال دهم هجری در روز هیجدهم ذیحجه در محل غدیرخم در منزلگاهی به نام جحفه - محل انشعاب خطوط كاروانها به مدینه و مصر و شام و مكه - كه حجّاج از آن جا از یكدیگر جدا شده هر كدام به شهر و دیار خود باز میگشتند، رسول خدا(ص) در آن جا به كاروانیان دستور توقف داد و مقرر داشت تا در همان جا فرود آیند. فرمود تا پیش رفتگان را فراخوانده از راه رفته با گردانند و منتظر بمانند تا واپس ماندگان نیز از راه برسند آن گاه فرمان داد تا آن جمعیت بسیار كه بنا به قولی بر یك صد و بیست هزار نفر بالغ میشدند متفرق نشوند. دلیل اختلاف اهل سنت با خلافت امام علی(ع) به این مطلب بر می گردد که: اهل سنّت در معنای حدیث غدیر «من كنت مولاه فهذا علی مولاه» اختلاف كردند. بعضی از اهل سنت میگویند پیامبر اكرم(ص) در روز غدیرخم حضرت علی(ع) را به عنوان دوست خویش معرفی كردند. اگر چنان چه بپذیریم حدیث غدیر دلالت بر امامت حضرت علی(ع) میكند نمیپذیریم كه حدیث غدیر دلالت بر امامت بلافصل حضرت علی میكند تا موجب شود خلافت سه خلیفه منتفی شود.[۲] به اعتقاد شیعه با توجه به مجموع گفتار رسول خدا(ص) در غدیر، معنای مولا در جمله «من كنت مولاه فهذا علی مولاه» دارنده قدرت ولایت در دین و امور مسلمانان است، نه معانی دیگر - دوست، یاری كننده، همسایه و... معنا ندارد كه پیامبر اسلام(ص) در آن هوای گرم و سوزان طاقتفرسا در میان آن همه مسلمان و در آن هوای گرم و نامناسب حضرت علی(ع) را به عنوان دوست خویش معرفی كرده باشند آن چه كه فهمیده میشود این است كه پیامبر(ص) در آن هوای نامساعد یك مسأله دینی بسیار با اهمیتی را به مسلمانان معرفی كردند كه آن هم مسأله با اهمیت جانشینی و امامت است چون پیامبر(ص) تا آن وقت اصول و فروع دین و احكام آنها را بیان كرده بودند به جز این كه مسأله بسیار مهم جانشینی و امامت بعد از خودشان به نحو مراسم نصب و تبریك برگزار نكرده بودند لذا در روز غدیرخم مراسم نصب و تبریك حضرت علی(ع) بود كه در غدیرخم برگزار شد.[۳] از طرفی دعایی را كه پیامبر اسلام(ص) در غدیرخم در حق حضرت علی(ع) داشتند كه فرمودند: «اللهم و ال من والاه و عاد من عاداه و انصر من نصره و اخذل من خذله» این دعا مناسب و شایسته شخصیتی است كه زعامت و رهبری ملت اسلام را بر عهده داشته باشد و قرینه است بر اینکه پیامبر اسلام(ص) در آن روز حضرت علی(ع) را به عنوان خلیفه و زعیم مسلمانان تعیین كردند.[۴] آن چه جای تأمل دارد این است كه، پس از رحلت رسول خدا(ص) چون عدهای از تصاحب كنندگان حكومت ادعا كردند كه رسول خدا(ص) آن چه درباره علی(ع) فرموده در آستانه وفات نسخ كرد، در واقع یاد كردن از واقعه غدیر كم ارزش شد. از نظر شیعه، این قضیّه مورد تأیید است و حتّی همه مفسّران شیعه و حدود ۳۶۰ نفر از علمای اهل سنت معتقدند كه آیه «تبلیغ»؛ «یا أَیهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیكَ مِنْ رَبِّكَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ یعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لَا یهْدِی الْقَوْمَ الْكَافِرِینَ[مائده/۶۷] ای پیامبر(ص) آن چه را از سوی پروردگارت بر تو نازل شده، به مردم ابلاغ كن و اگر نكنی، رسالت خود را به طور كامل انجام ندادهای و خداوند تو را از مردم بدخواه حفظ میكند.» دراین جا به دیدگاه برخی از مفسّران اهل سنّت اشاره میكنیم: ۱. واحدی نیشابوری در كتاب اسباب النّزول، صفحه ۱۵۰ میگوید: «یا ایها الرسول...»، روز عید غدیر درباره علی بن ابیطالب نازل شده است ۲. سیوطی در كتاب الدر المنثور، جلد ۲، صفحه ۲۹۸ مینویسد: «یا ایها الرسول...»، روز عید غدیر درباره علی بن ابیطالب نازل شده است. ۳. فخر رازی در كتاب تفسیر[۵] خود میگوید: «مفسّران ده وجه و سبب برای نزول این آیه بیان كردهاند»؛ سپس در ادامه میگوید: «دهم این كه این آیه در مقام فضیلت علی بن ابیطالب نازل شده است و هنگامی كه این آیه نازل شد، پیامبر اسلام دست حضرت علی را گرفت و فرمود: هر كه من مولا و سرپرست و حاكم او هستم، علی هم مولای او است». منابع: [۱]. در كتابهای اهل سنت نام ۱۴۶ نفر از صحابیانی كه در غدیر حضور داشته اند یاد شده است. در این باره ر.ك: الغدیر، ج ۱ . [۲]. دلایل الصدق، ج ۲، ص ۱۰۱؛ [۳]. دلایل الصدق، ج ۲، ص ۹۳؛ [۴]. دلایل الصدق، ج ۲، ص ۹۵ [۵]. ذیل آیه ۹۷ سوره مائده. https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️اصلی ترین شبهاتی که وهابیت درباره واقعه عاشورا مطرح می کند به چه حوزه هایی اختصاص دارد؟ ✅پاسخ 👇👇👇 شبهات عاشورایی وهابیت چند محور دارد، نخست گریه و عزاداری بر سالار شهیدان (ع) است یعنی می گویند گریه بر اموات صحیح نیست و نیز عزاداری بر آنها بدعت است و با این نوع مباحث می کوشند عزاداری امام (ع) را به لحاظ مشروعیت زیر سوال ببرند و بگویند این عزاداری ها بدعت آمیز است. محور دیگر شبهات آنها درباره قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است که می گویند قیام ایشان قیام نبود بلکه شورش بود و ایشان را به عنوان کسی که علیه سلطان زمان خود شوریده معرفی می کنند یعنی فردی طاغی و خارجی که وحدت اسلام را زیر سوال برده است. محور مهم دیگر این شبهات آن است که وهابیت شیعه را قاتل اصلی امام حسین (ع) معرفی می کند. پاسخ به شبهات ، شایعات https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️فلسفه سیاه پوشی برای امام حسین (ع) به ویژه در دهه نخست یعنی قبل از رسیدن سالروز شهادت چیست؟ ✅پاسخ اجمالي 👇👇👇 رنگ مشکی در اسلام کراهت دارد و پوشیدن آن مکروه است و مومن باید لباس هایی با رنگ روشن و شاد بپوشد، اما استثناء دارد اگر برای احیای شعائر دینی و عزای اهل بیت (ع) به ویژه امام حسین (ع) باشد مستحب و مورد تاکید است. این شبهه ای که درباره سیاهپوشی محرم مطرح می کنند به حقیقت پیام عاشورا باز می گردد، باید توجه داشت که انقلاب امام حسین (ع) آبروی بنی امیه را برد، آنها با هر کاری که تفکر امام (ع) را بیدار کرده و اذهان را متوجه قیام ایشان کند و به اذهان تلنگره زده که به قیام ایشان بنگرند و تفکر کنند، مخالفند. پوشیدن لباس مشکلی نیز از جمله مواردی است که سوال ایجاد می کند و وقتی در پاسخ به آن واقعیت بازگو شود مسببان آن واقعه و جنایت تاریخی مورد لعن قرار می گیرند از این رو با هر وجهه ای که یادآور واقعیت کربلا است مخالفت می کنند. حرف سر رنگ نیست حرف سر فکر است آنها با هر نماد و مظهری از عاشورا و هر کاری که یادآور عشورا و برائت مومنین از قاتلان حقیقی امام حسین (ع) است، مشکل دارند. پاسخ به شبهات ، شایعات https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️ متن شبهه:👇👇 " آقا یه سوال؟؟؟؟ چرا ملاها و روضه خوان ها و مداح ها تو محرم پول می گیرند . آشپز مفتی آشپزی می کنه آبدارچی هییت مفتی چایی می ریزه تکیه و حسینیه مفتی جارو کشی و نطافت میشه سیم کش برای کارهای برقی مفتی کار کنه که برا امام حسینه و و و ... خوب خود اینها چرا پول می گیرند مگه برا امام حسین نمی خونند مگر خودشون نمی گن اجرت با امام حسین خوب خودشون هم مفتی بخونند اون دنیا اجر و اجرتشون را بگیرند. اصلا نکنه خودشون میدونند اون ور واسه این چیزها خبری نیست؟ " ✅ پاسخ شبهه👇👇 1⃣ فرض هایی که مبنای شبهه بر آن قرار گرفته صحیح نیست و طبعا نتیجه گیری حاصل از فرض ها هم صحت ندارد! 2⃣ تمام افراد برای امور مجالس امام حسین (ع) رایگان کار نمی کنند و از طرفی هم تمام سخنرانان و مداحان هم اجرت مطالبه نمی کنند! 3⃣ اکثریت اهل منبر و مداحان مبلغی تعیین نمی کنند، بلکه متولیان مجالس در صورت تمایل در راستای تکریم آنها در بزرگداشت شعائر مذهبی، خودشان مبلغی را تقدیم آنها می کنند! 4⃣ پرداخت هدیه یا صله به خادمان این مراسمها سیره اهل بیت(ع) و جهت تکریم آنهاست که در آن فرقی بین سخنران و آبدارچی هم نیست! 5⃣ خدمات رایگان اغلب افراد در مجالس، جزو حرفه آنان نیست! بسیاری از روحانیون و مداحان پیشقدم و داوطلب فعالیتهایی چون جاروکشی، توزیع چای، آشپزی و... در هیئات ها هستند! 6⃣ یک سخنران از مدتها قبل برای مراسم تحقیق و مطالعه دارد و زمان صرف می کند؛ غالب مداحان نیز اوقاتی را صرف مطالعه و تمرین می کنند 7⃣ گرفتن هدیه منافاتی با پاداش اخروی ندارد! مثلا آیا یک معلم که او هم مانند اهل منبر، به تربیت و پرورش افراد مشغول است، به ثواب اخروی بسنده می کند و حقوق نمی گیرد؟! 8⃣ شاید عده کمی رفتاری در خور این مجالس نداشته باشند، اما یقینا جمع بستن تمام افراد با رفتار بخشی کوچک، مغلطه شبهه افکنان است! http://yon.ir/madahi11 پاسخ به شبهات ، شایعات https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه #حکایت... https://eitaa.com/zandahlm1357
دو نفر از شيعيان در گذرگاهي از بغداد به مجلس بزرگي رسيدند.👳🏻‍♀👳🏻‍♂ پرسيدند: اين مجلس متعلّق به كيست؟ گفتند: مجلس درس امام اعظم یکی ازبزرگان اهل سُنّت است. رفيقِ من كه اسمش فضل بن حسن👳🏻‍♂ بود و شيعه و در عين حال با اطلاع از مباني مذهب بود گفت: من ميروم و با اين مرد مباحثه مي كنم و تا او را ملزم و مجاب نكنم از اين مكان نميروم. 👳🏻‍♀گفتم: اين عالِم بزرگي است و از عهدۀ بحث با او بر نمي آيي.🤦🏻‍♂ 👳🏻‍♂گفت: من معتقد به مذهب حقم و حق مغلوب نميشود ✌🏻✌🏻✌🏻✌🏻✌🏻✌🏻✌🏻✌🏻✌🏻🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴 وارد مجلس شديم و نشستيم و در يك فرصت مناسب، فضل از جا برخاست و گفت👳🏻‍♂: ايّها العالِم! من برادري دارم كه شيعه است و من هر چه ميخواهم به او بفهمانم كه ابوبكر بعد از پيامبر اكرم(ص)، خليفۀ به حق بوده قبول نمي كند و مي گويد علي بن ابيطالب(ع)، افضل و خليفۀ به حق است. شما يك دليل قاطعي به من ياد بدهيد كه به او بفهمانم و او را به راه راست بياورم.😏🤭 آن عالِم سُنّی گفت: به برادرت بگو بهترين و روشن ترين دليل اين است كه پيامبر اكرم(ص) همواره در ميدانهاي جنگ، آن دو بزرگوار !! ( ابوبكر و عمر) را كنار خود مي نشاند و علي(ع) را مقابل نيزه و شمشير دشمن ميفرستاد و اين نشان مي دهد كه آن دو نفر، محبوبِ پيامبر(ص) بوده‌اند و چون آنحضرت(ص) ميخواسته كه آنها بعد از خودش جانشين باشند، آنها را حفظ ميكرد و چون علي(ع) را دوست نميداشت طردش ميكرد و به ميدان ميفرستاد تا كشته شود و اين بهترين دليل بر افضليت ابوبكر و عمر است!☺ فضل گفت👳🏻‍♂: بله، من اين را به برادرم مي گويم ولي او از قرآن به من جواب ميدهد كه فرموده است: « خداوند، مجاهدين را بر قاعدين و (نشستگان) برتري داده و اجري بزرگ براي آنان آماده است.!!» و به حكم اين آيه، علي(ع) چون مجاهد بوده افضل از ابوبكر وعمراست كه قاعد بوده اند.🤷🏻‍♂✌ عالِم سُنّی پاسخ داد: به او بگو از اين بهتر ميخواهي كه ابوبكر و عمر قبرشان كنار قبرِ پيامبر(ص) و چسبيده به قبر آن حضرت(ص) است در حالي كه قبرِ علي(ع) از قبر پيامبر(ص) دور افتاده و در عراق است.☺ فضل گفت👳🏻‍♂: بله، اين را هم به برادرم ميگويم. امّا او ميگويد آنها غاصبانه در كنارِ پيامبر اكرم(ص) دفن شده اند، براي اينكه خداوند فرموده است «اي مؤمنان! بدون اذن و اجازۀ پيامبر(ص) داخل خانه‌اش نشويد...» و مي دانيم كه رسول اكرم(ص) در خانۀ خودش دفن شده و آن دو نفر بدون اِذن در خانۀ آن حضرت(ص) دفن شده اند و محل دفن ايشان غصبي است. 🤷🏻‍♂✌ عالِم سُنّی مذهب كه از اين گفتگو سخت ناراحت شده بود تأمّلي كرد و سپس با لحني تند گفت😡: به اين برادرِ خبيثت بگو آنها (ابوبکر و عمر) غاصبانه در خانه پيامبر دفن نشده‌اند، بلكه عايشه و حفصه كه دختران آن دو بزرگوار و همسران پيامبر(ص) بودند و از پيامبر (ص) مهريه طلبكار بودند، پدرانشان را در مهريه خودشان دفن كردند.☺ فضل گفت👳🏻‍♂: بله، من اين مطلب را هم به برادرم گفته‌ام، ولي او باز آيه‌اي براي من ميخواند و ميگويد پيامبر صلي الله عليه و آله به همسرانش بدهكار نبوده براي اينكه خداوند فرموده است: «اي پيامبر(ص)! ما همسران تو را كه مهرشان را پرداخته‌اي، برایِ تو حلال كرديم.» طبق اين آيه، پيامبر اكرم(ص) مهريۀ زن هايش را داده بود و وقتي كه از دنيا رفت به زنهايش بدهكار نبوده است.🤷🏻‍♂✌ عالِم سُنّی اندكي تأمّل كرد و گفت😒: به اين برادرت بگو درست است كه همسرانِ پيامبر(ص)، مهريّه طلبكار نبوده‌اند، اما سهمُ‌الارث كه از ماتَرَكِ پيامبر(ص) داشته‌اند و ماتَرَك (يعني آنچه پيامبر اكرم(ص) بعد از مرگش از خود باقي گذاشته) نيز همين خانه‌اش بوده و شرعاً سهمي هم از آن خانه به همسرانش ميرسد و چون عايشه و حفصه وارثِ پيامبر (ص)بوده اند لذا پدرانشان را در سهم‌ُالارثِ خودشان دفن كرده‌اند و بنابراين غصبي در كار نبوده است.😌 فضل گفت👳🏻‍♂: بله، من اين را هم به برادرم گفته‌ام ولي او ميگويد شما آقايانِ سُنّي‌ها مگر نميگوييد كه پيامبر(ص) ارث نمي گذارد و خودتان حديث نقل مي كنيد كه پيامبر اكرم(ص) فرموده است «ما پيامبران اصلاً ارث نميگذاريم و هر چه از ما باقي مانده صدقه است.!🤔» پس طبق گفته خودتان عايشه و حفصه سهم الارث نداشته‌اند. به همان دليلي كه شما حضرت فاطمه(س) را از فدك محروم كرديد و گفتيد پيامبر(ص) ارث نمي گذارد، لذا آن دو همسر نيز نبايد ارث ببرند. آيا دختر از پدر ارث نمي برد، اما همسر از شوهر ارث مي برد؟!🤔🤷🏻‍♂ حالا بر فرض بپذيريم كه آنها سهمُ‌الارث داشته‌اند، مگر نه اين است كه ميّت اگر فرزند داشته باشد سهم الارث زوجه اش يك هشتم ماتَرَك مي شود؟! در اينجا تمام ماتَرَكِ پيامبر اكرم(ص) فقط يك حجره (اتاق) بوده كه وقتي آن اتاق تقسيم بر هشت شود يك قسمت از آن هشت قسمت تقسيم مي شود ميان همسران پيامبر اكرم(ص) كه نُه نفر بوده اند و در نتيجه سهم هر يك از عايشه و حفصه به قدر
يك وجب هم نمي شود... پس چگونه آن دو هيكلِ بزرگ در يك وجب زمين جا شده اند.؟!🤷🏻‍♂🤭 سخن كه به اينجا رسيد، عالِم سُنّی حسابي از كوره در رفت و با لحني خشم آلود فرياد كشيد😡😡😡: اين مرد را بيرون كنيد، اين خودش شیعه است و اصلاً برادر هم ندارد.... https://eitaa.com/zandahlm1357
،🌷 تا حالا به عدد 12 این طور نگاه کرده بودید؟ لا اله إلا الله 👈12 حرف محمدرسول الله 👈12 حرف علی بن ابی طالب 👈12حرف أمیر المؤمنین 👈12 حرف فاطمة الزهراء 👈12 حرف الحسن والحسین 👈12حرف الحسن المجتبى 👈12 حرف الحسین الشهید 👈12 حرف الإمام السجاد 👈12 حرف الإمام الباقر 👈12 حرف الإمام الصادق 👈12 حرف الإمام الکاظم 👈12 حرف الإمام الرضاء 👈12 حرف الإمام الجواد 👈12 حرف الإمام الهادی 👈12 حرف الحسن العسکری 👈12 حرف القائم المهدی 👈12 حرف افتخار کنید که شیعه ی 12 امامی هستیم واقعا کیف نکردی؟ 🌸🍃 اگه کیف کردین یه صلوات بفرستين و نشر بدين 🍃🌸 https://eitaa.com/zandahlm1357