eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.6هزار دنبال‌کننده
49هزار عکس
35.6هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
...❓ 🍃سید هاشم حداد از شهید مطهری پرسیدند؛ چگونه نماز می خوانی؟!شهید مطهری گفتند : معنا را در ذهنم می آورم بعد تلفظ را ادا می کنم ، سید هاشم گفتند پس کِی نماز می خوانی!؟ در نماز باید دل در صحنه باشد .
😍 ✅ «غیرممکن» کلمه‌ای است که‌ تنها در فرهنگ لغت انسان‌های احمق یافت می‌شود. 👤 ناپلئون کاربری گفته: من خودم یه کاری انجام میدم وقتی نماز میخونم تو هر نیت و قنوت 6 خواسته خودم رو تیتروار میگم و ازاینکه بهش رسیدم میکنم با این کار 10 بار خواسته هامو به زبون آوردم اونم تو حال و هوای نماز که تمرکز هم باهاشه بااینکار تمرکزم به خواسته‌هام خیلی بیشتر شده ❤️وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ❤️(۱۳۹-آل عمران) 👈سست نشوید، غمگین نشوید شما پیروزید اگر ایمان داشته باشید 🌺🍂🌺🍃🌺🍂🌺🍃🌺🍂 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
✅دنیا تو را از نماز باز ندارد! ✍مام على عليه السلام فرمودند : هيچ عملى نزد خداوند، محبوب تر از نماز نيست، پس هيچ كار دنيايى شما را در وقت نماز به خود مشغول ندارد. 📚 خصال ص621 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
.......: بهترین وسیله برای رسیدن به مراتب عالیه معنویت، نماز اول وقت است هرکس نمازهایش را اول وقت بخواند، اگر به کمالات نرسید من را لعن کند.. | | •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
✅ نماز اوّل وقت، با توجّه و با حضور قلب، تلاوت قرآن، اُنس با دعا و ، اینها آن چیزهایی است که برای شما برادران عزیز، خواهران عزیز، جوانهای عزیز من لازم است؛ اینها را بایستی در نظر بگیرید.
بعضی‌ها می‌گن ما که مؤمن هستیم چرا اینقدر دچار مشکلات می‌شیم، ولی اون که دین و ایمون نداره، اینقدر مشکل نداره! برنامه خداوند متعال اینه که در دنیا حجّت رو بر غیر مؤمنین تموم کنه، لذا می‌ذاره کارشون راه بیفته، امّا روز قیامت با کوله باری از گناه و اشتباه پا به عرصه قیامت میذارن. ولی مؤمنین بناست که امتحاناتی رو در این دنیا پشت سر بذارن و حتّی جزای بسیاری از اشتباهات‌شون رو در قالب گرفتاری و مشکلات توی دنیا ببینند تا روز قیامت پاکیزه باشند. به این روایت توجّه کنین: امام باقر علیه السلام فرمودند: «دو فرشته از آسمان به زمين فرود آمدند در بين هوا با هم برخوردند، يكى از آنها به ديگرى گفت: براى چه فرود می‌آيى؟ گفت: حقّ عزّوجل مرا به طرف درياى اهل إيل فرستاده تا ماهى را صيد نموده و به يكى از جابرين و ستمكاران برسانم؛ چه آنكه وى از خداوند متعال ماهى اين دريا را تقاضا و درخواست نموده از اين رو حق جلّ‌و‌على مرا مأمور ساخت نزد صيّادى كه ماهي‌هاى آن دريا را صيد می‌كند رفته و او را به صيد ماهى درياى مزبور ترغيب‏ كرده تا بدين ترتيب حق عزّوجلّ آن جابر و كافر را به منّت‌هاى آرزويش برساند. سپس او به رفيقش گفت: تو براى چه فرستاده شدى؟ گفت: خداوند عزّوجل مرا براى امرى عجيب‏‌تر از آنچه تو را به آن مبعوث نموده فرستاده، مرا فرستاده به سراغ بنده مؤمنش كه روزه‏‌دار و قائم الليل است و دعا و روزه‏‌اش در آسمان معروف و مشهور می‌باشد و امر فرموده كه ديزى طعامى را كه وى پخته و براى افطارش آماده كرده واژگون نمايم تا بدين وسيله آزمايش نهايى ايمان از او صورت گرفته باشد.» علل الشرائع / ترجمه ذهنى تهرانى، ج‏2، ص: 490
کارمند بانک هستم نسبت به درآمدم از بانک دچار شک هستم.
💠 اگر از کسی حلالیت بگیرم و آن فرد زبانی بگوید حلال کردم اما قلبا نبخشد تکلیف چیست؟
جهت ابطال طلسم و بسته شدن کارها و به خصوص بخت چی کار کنیم؟
✍ چرا برخی افراد این‌قدر به نان احترام می‌گذارند؟ آیا توصیه شده است که نان را نباید با چاقو یا قیچی برید؟ گندم، یکی از مهم‌ترین مواد غذایی بشر است که تاکنون نتوانسته‌اند برای آن جانشین هم‌طراز دیگری بیابند. به طوری‌که در طول تاریخ در کشورها و دولت‌های مختلف، موضوع ذخیره‌سازی گندم - بویژه در زمان قحطی‌ و خشک‌سالی- از دغدغه‌های بزرگ حکومت‌ها و مردم بوده است. حتی در داستان حضرت یوسف(ع)، این مسئله یکی از دلایل نجات وی از زندان بود؛ چراکه از او دعوت شد تا با اتخاذ تدبیری خاصّ درباره ذخیره گندم، مصر را از قحطی نجات دهد. خلاصه این‌که این‌گونه موارد، همگی دلالت بر اهمیت ویژه این محصول استراتژیک دارد. مخصوصاً که گندم و نان برای لذّت‌بردن و پُرخوری نیست، بلکه عاملی برای توان‌یابی، کوشش و نشاط در میدان‌های زندگی و تکلیف است. از این‌رو اگرچه باید به تمام نعمت‌های خدا احترام گذاشت، اما نان به عنوان نمادی از تمام نعمت‌های خوراکی پروردگار از احترام بیشتری برخوردار است. در همین راستا، دین مبین اسلام، سفارش‌های زیادی درباره نان و احترام به آن دارد و توصیه‌های معصومان(ع) در این زمینه به اندازه‌ای است که می‌توان در مورد آن ادعای استفاضه کرد: پیامبر خدا(ص): «بَارِکْ لَنَا فِی اَلْخُبْزِ وَ لاَ تُفَرِّقْ بَینَنَا وَ بَینَهُ فَلَوْ لاَ اَلْخُبْزُ مَا صَلَّینَا وَ لاَ صُمْنَا وَ لاَ أَدَّینَا فَرَائِضَ رَبِّنَا»؛ [خدایا!] به نان ما برکت ده و میان ما و آن جدایی میفکن! اگر نان نبود، نه نماز می‌خواندیم و نه روزه می‌گرفتیم و نه واجبات پروردگارمان را انجام می‌دادیم. پیامبر خدا(ص): «أَکْرِمُوا الخُبْزَ، فَإِنَّهُ قَدْ عَمِلَ فیهِ ما بَیْنَ العَرْشِ إِلَی الأَرْضِ وَ ما فیها مِنْ کَثیرٍ مِنْ خَلْقِهِ...»؛ نان را گرامی بدارید؛ زیرا برای به دست آمدن آن، آنچه بین آسمان و زمین است مؤثّر بود و بسیاری از آفریدگان خداوند در روند تولید آن زحمات زیادی را متحمل شده‏اند. پیامبر خدا(ص): «أَکْرِمُوا الْخُبْزَ ... وَ مِنْ کَرَامَتِهِ أَنْ لَا یُوطَأَ وَ لَا یُقْطَعَ»؛ نان را گرامی بدارید،... و یکی از نشانه‌های گرامی‏داشت نان آن است که زیر پا گذاشته نشده و [با چاقو] بریده نشود. امام رضا(ع): «لَا تَقْطَعُوا الْخُبْزَ بِالسِّکِّینِ وَ لَکِنِ اکْسِرُوهُ بِالْیَدِ وَ خَالِفُوا الْعَجَمَ»؛ نان را با چاقو نبرید و با دست بشکنید و [با این کار] با عجم مخالفت کنید. مانند این احادیث، چندین نمونه دیگر در منابع روایی شیعه و سنی مشاهده می‌شود که همگی گویای اهمیت و احترام نان بوده و اکثر آنها با سندی مورد اعتماد است و فقها بر اساس این‌گونه روایات، احترام نان را لازم شمرده و بریدن آن‌را با اشیای تیزی مانند چاقو، مکروه شمرده‌اند. در این‌جا – همان‌طور که در بخش دوم سؤال، مطرح شده است - دو مسئله مطرح است: با وجود نهی از بریدن نان - مثل حدیث چهارم- چرا این کار حرام نبوده و تنها مکروه شمرده شده است؟ در این‌باره می‌توان گفت؛ اگرچه ظهور اولیه صیغه‌ی نهی در حرمت است، ولی اولاً: روایاتی نیز وجود دارد که بریدن نان با چاقو را مجاز اعلام می‌کند و نتیجه جمع‌بندی این دو دسته از روایات، کراهت این کار می‌شود؛ ثانیاً، شهرت کراهت بریدن نان، در کلام فقها، مانع از فتوا به حرام بودن آن می‌گردد. علت و فلسفه‌ی کراهت بریدن نان با چاقو چیست؟ در این‌باره ابتدا یادآور می‌شویم، علت اصلی احکام الهی همان دستوراتی است که در منابع دینی به ما رسیده و در واقع ما از روی تعبد به آن گردن می‌نهیم، ولی درباره حکمت و فلسفه‌ی این حکم مواردی بیان شده است: الف) این مطلب درباره نان سفارش شده تا مردم به این نعمت نمادین، ارج و احترام ویژه‌ای داشته باشند. ب) شاید این کار در گذشته از اخلاق متکبّران و مرفّهان جامعه بوده؛ از این‌رو به انجام‌ندادن آن توصیه شده است. ج) عرف جامعه آن‌روز، بریدن نان با چاقو را نوعی بی‌احترامی به آن می‌دانستند. د) -طبق آنچه در حدیث چهارم گذشت- به جهت مخالفت با عجَم(غیر اعراب) بریدن نان مکروه اعلام شده بود؛ چراکه ظاهراً آنها در آن روزگار، نان را با چاقو می‌بریدند. علامه مجلسی پس از نقل این حدیث می‌گوید: «فرمان مخالفت با عجم برای این بوده است که در آن روزگار، اینان کافر بودند». با این‌حال، به نظر می‌رسد امروزه موضوع این سخن منتفی شده و بریدن نان، یک ویژگی برای غیر اعراب و کفار شمرده نشود؛ پس چه بسا مهم‌ترین حکمت نهی از آن، همان مسئله حفظ احترام نان باشد؛ از این‌رو، شاید بتوان گفت، اگر شرایط به گونه‌ای بود که عرف مردم، بریدن نان - بویژه نان‌های ماشینی - با چاقو و قیچی‌های مخصوص را بی‌احترامی به آن محسوب نکرده، بلکه این کار را موجب جلوگیری از اسراف نان بدانند، کراهت بریدن نان برداشته شود، همان‌طور که این مطلب در کلام برخی از فقها نیز مشاهده می‌شود.