#آموزش_رایگان
💠آموزش بافت #ماندالابافی_با_گلافریقایی
🌹ماندالاها انواع مختلفی دارد که جدیدا” در دنیای قلاب بافی خیلی مورد استقبال قرار گرفته است .
🌹معمولا ماندالا رو با طیف های رنگی مختلف بافته می شود و شاید یکی از دلایل جذابیت ماندالا همین رنگ آمیزی های زیبای آن باشد!!! امروز با بافت رج به رج ماندالای گل آفریقایی در خدمتتون هستم ،همان طور که قبلا گفتم برای بافت این ماندالا بهتر است از رنگ های مختلف استفاده کنید البته ماندالا را می توان از یک رنگ تا ده رنگ هم بافت.
🌸پس انتخاب رنگ با خودتون!!!
📣 📣📣👇
https://eitaa.com/zandahlm1357
📚 #داستان_های_کوتاه_و_آموزنده
👈 چگونه گناهان فرو می ریزد
ابوعثمان می گوید: من با سلمان فارسی زیر درختی نشسته بودم، او شاخه خشکی را گرفت و تکان داد همه برگهایش فرو ریخت. آنگاه به من گفت: نمی پرسی چرا چنین کردم؟ گفتم: چرا این کار را کردی؟
در پاسخ گفت: یک وقت زیر درختی در محضر پیامبر صلی الله علیه و آله نشسته بودم، حضرت شاخه خشک درخت را گرفت و تکان داد تمام برگهایش فرو ریخت. سپس فرمود: سلمان! سؤال نکردی چرا این کار را انجام دادم؟ عرض کردم: منظورت از این کار چه بود؟
فرمود: وقتی که مسلمان وضویش را به خوبی گرفت، سپس نمازهای پنچگانه را بجا آورد، گناهان او فرو می ریزد، همچنان که برگهای این درخت فرو ریخت.
📗 #بحارالانوار، ج 82، ص 319
✍ مرحوم علامه محمد باقر مجلسى
https://eitaa.com/zandahlm1357
📚 #داستان_های_کوتاه_و_آموزنده
👈 پاسخ عبرت انگيز انوشيروان
شخصی نزد انوشيروان (شاه معروف ساسانی) آمد و گفت: مژده باد به تو که خداوند فلان دشمن تو را از ميان برداشت و هلاک کرد. انوشيروان به او گفت: اگر خدا او را از ميان برد، آيا مرا باقی می گذارد؟
🍂اگر بمرد عدو جای شادمانی نيست
🍂که زندگانی ما نيز جاودانی نيست
📗 #گلستان، باب اول
✍ سعدی
https://eitaa.com/zandahlm1357
#گرایش_به_جنس_مخالف
(قسمت هفتم)
👈با توجه به چند مطلب اخیر میبینیم
یکی از عوامل مهم در دوستی های دختر و پسر و اینکه بسیاری از نوجوان ها و جوان ها و حتی بزرگسالان شدیدا به ظاهرشون حساس هستند و یا دائم جلوی آینه اند یا عمل های زیبایی انجام می دهند،به این دلیل است که عملکرد والدین در قبال ظاهر و جسم فرزندشون اشتباه بوده .
طوری برخورد نکردند که اعتماد بنفس و عزت نفس فرزندشون بالابره و ظاهر خودشون رو همونی که هست بپذیرن و ازش لذت ببرن نه اینکه دائم غصه بخورن که من زشت هستم . و اگر جنس مخالفی به اونها توجه کرد این احساس بد رو با دوستی با اون جبران کنن و آرامش پیدا کنن و با خودشون بگن که نه انطوری که فکر میکردم نیست مثل اینکه من جذابم.
https://eitaa.com/zandahlm1357
#گرایش_به_جنس_مخالف
(قسمت هشتم)
2-تاثیر نیازهای عاطفی در ارتباط دختر و پسر
والدین باید به نیازهای عاطفی و روحی فرزندان و شیوههای صحیح پاسخگویی به این نیازها واقف شوند.
زمانی که خانواده و جامعه نقش اساسی خود را جهت یاری دادن به نسل جوان برای یافتن هویت سالم، مثبت، پویا و سازنده به خوبی ایفا نکنند، نسل جوان با آشفتگی هویت و خلاء وجودی مواجه می شود و برای کاهش اضطراب و رهایی از بحران هویت و سرگشتگی، به این دوستی ها تن می دهد. جوان در تصور و توهم خویش، از طریق دوستی با جنس مخالف، می خواهد به آرامش برسد. او لذت این دوستی را عامل تسکین برای بحران بی هویتی خویش می داند.
وظیفه همه ی پدران ومادران است که در دوران جوانی ونوجوانی به دختر وپسر خود محبت کافی داشته باشندتا این که آنها برای ارضای این احساس به افراد غریبه پناه نبرند
بعضى دختران با یك جمله پسر كه به آنها ابراز علاقه مى كند خود را دلباخته مى كنند. آیا این نوع جملات در همه دختران اثر مى گذارد؟ در به روشنى باید گفت اینگونه جملات همه دختران را دلباخته نمى كند هر چند كه باید اذعان داشت كلمات محبتآمیز, بر همه انسانها اثر مى گذارد و براى آنها جذاب است, ولى همه را دلباخته نمى كند. (این مورد درباره پسران نیز صادق است)
سوالى كه در اینجا باقى مى ماند این است كه این ابراز علاقه ها كدام نوجوان را از خود بى خود و هیجان زده مى كند و او را در رویاهاى خیالى سیر مى دهد؟
در وهله اول جوانى در واكنش به چنین جمله اى هیجان زده مى شود كه شناخت درستى از جنس مخالف ندارد و رفتار درست در برابر آنها را تمرین نكرده و آموزش ندیده است. در مرحله بعدى جوانى اینگونه هیجان زده مى شود كه به نوعى خود را تشنه محبت مى داند و احساس مى كند كه محبتها نسبت به او دریغ شده و یا اینكه جنبه صورى داشته اند.از این رو باید نوجوان به لحاظ شخصیتش نیز مورد احترام و تكریم قرار گیرد و حضور او در جمع بزرگترهاى خانواده و جامعه, پذیرفته شود تا او احساس كند كه همه افراد او را دوست دارند. چنین فردى است كه تنها با یك جمله ((دوستت دارم)) از خود بى خود نمى شود.
https://eitaa.com/zandahlm1357
.......:
خانواده هایی که به علت سهل انگاری به تماشای فیلمهایی می نشینند که دیدن آنها برای فرزندانشان بسیار زیانبار و مخرب است . در این خانواده پدران و مادران به دست خود موجبات انحراف ، پراکندگی حواس و فشارهای روحی را در فرزندان خود فراهم می آورند که قبل از هر کس ، خود باید تاوان این بی توجهی را بپردازند .
#رفتاربانوجوان_
https://eitaa.com/zandahlm1357
آیت الله حائری شیرازی: من یادم هست وقتی که بچه بودم، در خانواده وقتی همه به خواب میرفتند، آخر شب میآمدم خدمت پدر. پدرم این قصههای پیغمبران را در همان طفولیت برای من نقل میکرد و گاهی مثلاً یک قصه چندین شب طول میکشید و همینطور مقید بودم و گوش میکردم. وقتی این برنامهاش مصادف شد به ایام محرم، پدرم جریان عاشورا و جریان مسافرت حضرت، جریان بیعت گرفتن از امام حسین در مدینه، جریانی که از این ماه رجب شروع شده است، به تفصیل، شب به شب نقل میکرد.
اینها کارهای موثری است. یعنی پدر و مادر یکی از خدمات بزرگی که به فرزند میکنند همین است که سرگذشت اینها را برای طفل بیان کنند. این در وجود طفل از همان طفولیت اثر میگذارد. در اخلاقش، کردارش، رفتارش، در عبادتش، نمازش، روزه اش اثر میگذارد و همهٔ اینها را اصلاح میکند.
https://eitaa.com/zandahlm1357
رشد فردی
💢 گاهی با خود میاندیشم که اگر فرد حداقلهایی را برای کار تربیتی و تبلیغی نداشته باشد؛ حتی اگر نیتش هم درست باشد، نتیجه کارش خرابکاری است...
😔 خدا رحم کند
🤲 تقریبا روزی نیست که با خود نگویم که
خدایا ما را از شر کارهای خیرمان حفظ کن!
✅ سالها پیش این شعر را از مرحوم نراقی دیدم.
خیلی از ابیاتش از خاطرم رفته بود تا اینکه به تازگی دوباره پیدایش کردم.
✨ شعری پر مفهوم برای مربیان و مسوولان فرهنگی:
🔹〰🔹🔸〰🔸🔹〰🔹
نفس خود ناکرده تسخیر ای فلان!
چون کنی تسخیر نفس دیگران؟
نفس را اول برو در بند کن!
پس برو آهنگ وعظ و پند کن!
منبری بگذار بهر خود نخست!
وانگهی برجه به منبر تند وچست!
آتشی در دل برافروز آنگهی
گرم کن هنگامه وعظ ای رهی!
تا ز سوز دین نگردد دل کباب
دم نگردد گرم ای عالی جناب!
تا تو را سوزی نباشد در جگر
دم مزن کاندر دمت نبود اثر
••✾•🍃🌺🍃•✾••
#رشد_فردی
#مربی #مربی_محور
https://eitaa.com/zandahlm1357
،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
لزوم جذب قشر خاکستری
قشری که مخاطبان ما در تشکیلات فرهنگی، هستند.
جالب است بدانید بسیاری از متولیان فرهنگ و مجموعه ها آنقدر وقت خود را برای قشر سیاه میگذارند که عموم افراد مجموعه را از یاد میبرند. درحالی که باید بیشتر وقت خود را در مجموعه صرف ۹۸ درصد دیگر کنیم و برای آنها برنامه ریزی کنیم.
صحبت ما درباره ی عموم جامعه است؛ یعنی افرادی که گاهی اوقات نمازشان را نمیخوانند، چون نسبت به آن جهل دارند؛ بدحجاب هستند، چون نمیدانند و...
بحث ما درباره ی افرادی است که
شبهای قدر و دهه ی محرم به مجموعه می آیند.
اینها اقشار خاکستری جامعه هستند. پس گروه متوسط جامعه گروه هدف ماست.
〰〰〰〰〰〰〰〰
منبع:
بایسته های کار فرهنگی در تشکلها
سید محمد انجوی نژاد
،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
https://eitaa.com/zandahlm1357