eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 درمیان شهدای دفاع مقدس، «پهلوان ابراهیم هادی» به «علمدار» معروف است قصه این علمداری به لحظه‌های آخر شهادت ابراهیم و فداکاری‌اش برای رفع تشنگی مجروحانی که در محاصره بودند برمی‌گرد‌د.
راضی به رضای تو_16.mp3
6.67M
۱۶ حتماً امتحان میشی! درست بعد از زمانی که اقرار به ایمان کردی و گفتی؛ اللّهُ ربّی ... خدا مربی من است! آیا حاضری به تمریناتِ مربی ات تن بدی و به تموم تمرینای سخت و آسونش راضی باشی؟ https://eitaa.com/zandahlm1357
راضی به رضای تو_17.mp3
9.45M
۱۷ مقیاسِ محبّت تو با مقیاسِ محبّت خدا فرق میکنه! خداوند، ضمنِ احترام به مقیاس هایِ تو با مقیاسِ ابدی، به دعاها و حوائج تو نگاه میکنه. اگه بعضی دعاهات مستجاب نشد؛ مالِ تفاوت مقیاس هایِ شماست. https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ماتمِ همیشگیِ اهل بیت علیهم السلام در مصیبت سیدالشهداء علیه السلام ✍زراره گوید: امام صادق علیه السلام فرمود: ای زراره، ما بعد از حسین -علیه السلام- پیوسته در اشک و اندوهیم، و جدّ من [حضرت سجاد علیه السلام] چنین بود که هرگاه حسین (ع) را یاد می‌کرد می‌گریست تا آنجا که محاسنش غرق در اشک می‌شد و هر کس ایشان را می‌دید دلش بر او می‌سوخت و از گریه‌ی وی به گریه می‌افتاد. 📚كامل الزيارات، ص۸۱ بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏۴۵،ص۲۰۶ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
به مناسبت سالروز فاجعه 17 شهریور و شهدای میدان تهران به قلم استاد : شهریور 57 از نیمه گذشت کم کم تب تابستان فرو می کشید و پاییز خبر از خزان می آورد. 16 شهریور همه چیز گنگ بود. نبضی بطور مرموز می تپید. خورشید در افق مانده بود و یارای حرکت نداشت. روز هفدهم بدون خورشید آغاز شد. صدای همهمه ی پر شوری از افق اوج می گرفت. اندک اندک موجی عظیم که خورشید را بدوش داشت در شهر نمایان شد. آن روز خورشید از ژاله طلوع کرد تا عشق را بیاموزد ، نور بگیرد، تابان بماند. نبض مرموز می تپید و لحظه به لحظه صدایش بلندتر می شد. و ناگهان سکوت ، سکوت و سکوت. . نبض مرموز ایستاد و هیچگاه خورشید به افق باز نگشت. او ماند ، در ماند. " 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
‌✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 ژاله بر سنگ افتاد چون شد ؟ ژاله خون شد خون چه شد ؟ خون چه شد ؟ خون جنون شد ژاله خون کن ،خون جنون کن سلطنت زین جنون واژگون کن ،ژاله بر گل نشان، گلپران کن بر شهیدان زمین گلستان کن ، نام گمنام‌ها جاودان کن تا به صبح آید این شام تیره ، در شب تیره آتشفشان کن (2) دست در کن، شو خطر کن، خانه ی ظلم زیر و زبر کن (2) جان خواهر، روستایی، برادر، پیشه ور، ای جوان، ای دلاور ما همه یک صف و در برابر، آن ستمکار، آن تاج بر سر خواهر من، گرامی برادر ، چون به هر حال تنهاست مادر من به خاک افتادم تو بگذر، بهر ایجاد دنیای بهتر (2) ای شما ای صف بیشماران ، اشک من در نثار شمایان بر سر هر گذرگاه و میدان، ژاله شد، ژاله شد، ژاله چون شد؟ ژاله خون شد، ژاله دریای خون شد، خون جنون، خون جنون سلطنت واژگون،سلطنت واژگون ژاله بر سنگ افتاد چون شد ؟ ژاله خون شد خون چه شد ؟ خون چه شد ؟ خون جنون شد ژاله خون کن ،خون جنون کن سلطنت زین جنون واژگون کن 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
صفحه تربیت فرزند👇👇👇👇 .......: @zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
حال چگونه از "دیدن" برای کار با کودک استفاده کنیم یعنی وارد بحث دانایی و روش می شویم. در بچه هایتان چه می بینید؟ داشته ها یا نداشته هایتان؟ گفتیم شخصیت یعنی تفسیر خودپنداره. خودپنداره یعنی تصوری که ما از خودمان داریم. این تصور از خود در کودک، حاصل رفتار او و واکنش والدین است. والدین برای کودک بیشترین اهمیت را دارند. کودک یک کاری را انجام می دهد، والدین یک واکنشی نشان می دهند، این واکنش مثبت است یا منفی، احساس خوشایند به کودک می دهد یا احساس ناخوشایند؟ هر زمان که کودک تأیید می شود واحساس خوشایند و واکنش مثبت می گیرد، به خودش یک امتیاز مثبت می دهد و هر وقت که واکنش منفی دریافت می کند، به خودش یک امتیاز منفی می دهد. این امتیازهای مثبت و منفی تشکیل یک تابلوی امتیاز برای کودک را می دهند که در تمام مدت شبانه روز و تمام عمر در حال کار است و کودک هرچند وقت یک بار به آن نگاه می کند، اگر مثبت ها بیشتر باشد نتیجه می گیرد که «من بچه ی خوبی هستم» و اگر امتیازهای منفی بیشتر باشند نتیجه می گیرد که «من بچه ی بدی هستم». تفاوت شخصیت کودک  از این جا می آید. چه نگاهی به کودکتان می کنید؟ ما برپایه ی تفکر منفی که داریم سعی می کنیم در انسان ها و در کودکمان، نکات منفی اش را بگیریم و واکنش نشان دهیم تا این کار منفی را کنار بگذارد. پس ما بر پایه ی تفکر منفی رفتار می کنیم. به همین دلیل همیشه مراقب هستیم که کودکمان کار بد نکند. اگر کار بد کرد مچش را بگیریم که تذکر بدهیم و دائم در حال مچ گیری هستیم. این شکل را که من اسمش راچراغ راهنمای رفتار کودک گذاشته ام. (ادامه دارد...) {قسمت54} [مباحث کودک متعادل ] https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: در نظر بگیرید بچه از صبح که از خواب بلند می شود تا شب که می خوابد، کارهای مختلفی انجام می دهد، دست و صورت می شوید، صبحانه می خورد، بازی می کند، غر می زند، خرابکاری می کند و غیره تا آخر شب فرض می کنیم 100 تا کار مختلف انجام می دهد. از این کارها 50 تا کار بچه خوب است و در منطقه ی سبز است یعنی کودک کارش را درست انجام می دهد؛ وقتی کودک کار خوب می کند واکنش شما چیه؟ یا هیچ واکنشی نشان نمی دهیم. حالا 45 کار کودک خیلی بد نیست خیلی خوب هم نیست، در منطقه ی زرد است، این کارها ضد ارزش ها نیستند، در حد سهل انگاری، بی دقتی، بی توجهی و فراموشی و غیره هستند. چون ما می خواهیم فرزندمان بی نقص بار بیاید، دائم نگاه می کنیم که کجا خطا می کند، تذکر بدهیم و یک زخم زبون هم بزنیم که به غیرتش بربخورد بلکه آدم شود. 5تا کار هم در منطقه ی قرمز هستند چون عبور از ارزش ها است. زندگی باید نظام ارزشی داشته باشد. تا ارزش های ما در زندگی برای ما شفاف نباشند، مهارت ها به درد نمی خورند. زندگی بدون نظام ارزشی به هیچ دردی نمی خورد. کودکی که در فضایی رشد می کند که نظام ارزشی ندارد، درست و سالم رشد نمی کند. پس ارزش های زندگی تان را بشناسید و مشخص کنید چون زندگی بدون چهارچوب ارزشی، ارزش زندگی کردن ندارد. بچه ها باید ارزش ها را یاد بگیرند. ما در زندگی خط قرمزها داریم. از خط قرمز اگر رد شوی تنبیه می شوی، واکنش می بینی چون پای ارزش درمیان است. ما سر ارزش با بچه ها معامله نمی کنیم، ثابت و پررنگ ولی بدون خشونت جلوی او می ایستیم. ارزش ها آموختنی نیستند بلکه کودک از اول زندگی خود بخود آن ها را از ما فرامی گیرد. پس اول باید خود ما به عنوان والدین ارزش های خود را بشناسیم و اجرا کنیم. وقتی  پدر و مادری عصبانی می شوند، هرچه بد و بیراه از دهانشان بیرون می آید و می گویند،چگونه می توانند به فرزندشان بگویند: «عزیزم حرف بد نزن. زشته» پدر و مادر و در کل هر آدمی حق دارد که عصبانی شود یا دعوا کند اما می توانند خیلی موءدب و بدون حرف زشت این کار را کنند. (ادامه دارد...) {قسمت55} [مباحث کودک متعادل ] https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: اگر کودک از خط قرمز خارج شود، باید واکنش نشان بدهیم اما بدون خشونت. کودک آخر شب با خودش حساب می کند، "درست مثل خود ما بزرگترها" که این حساب و کتاب را آخر شب با خودمان می کنیم که این مهمترین شخصیت های زندگی من یعنی پدر و مادرم به خصوص مادر، 50 تا از کارهای منو خیلی ندیدند پس حساب نیست اما 45 دفعه خیلی ناراحتشون کردم، مامان یه چیزهایی گفت، بابا دعوا کرد، وای من این دوتا رو خیلی اذیت کردم. 5 بار هم که آخ آخ صدای مامانمو درآوردم بدجوری اذیتشون کردم، من از صبح تا شب فقط این هارو اذیت می کنم وای «من خیلی بچه ی بدی هستم». خوب بچه ی بد چی کار می کنه؟ معلومه کار بد می کنه، از خودش ناامیده، دائم این درک را از خودش دارد که من بدم، یکی از علامت هایش هم عذرخواهی زیاد است. بچه در اثر واکنش های تند والدین برای آن 45 کار، این درک را از خودش پیدا می کند که من اصلاً اضافه هستم، این ها من رو نمی خوان چون من بچه ی بدی هستم. حالا این حالت غیر از آن بی شعورها و نفهم ها است که به بچه می گوییم و این قضاوت خود بچه است که من از صبح که بلند میشم هی مادر از دست من جیغ زد و هی حرص خورد، من بمیرم که این خدای من این همه چیز من از دست من اینقدر اذیت نشه!! کودک از بدو تولد این تحلیل های احساسی را دارد، این تحلیل ها اصلاً عقلانی نیستند بلکه کاملاً احساسی هستند. کودک از بدو تولد این درک را از خودش دارد که من بدم، هی جام رو خیس می کنم، گریه می کنم و ... تو خوبی که به من می رسی و تر و خشکم می کنی. « من بدم – تو خوبی » حالت اول در تحلیل رفتار متقابل است.  مرحله ی احساس گناه است. کودک با احساس گناه به دنیا می آید، من بدم چون فقط تو را اذیت می کنم. کودک که پی پی می کنه چه جوری او را می شوئید؟ اگر با احساس بد این کار را بکنید، اّه ه ه از صبح تا حالا این دهمین باره چه خبرته!!! کودک با خودش این درک را پیدا می کند که "آخ من کیف کردم پی پی کردم ولی تو منو شستی زجر کشیدی" درک تو خوبی، من بدم از نوزادی  می آید. (ادامه دارد....) {قسمت56} [مباحث کودک متعادل] https://eitaa.com/zandahlm1357
👤استاد 🖤 یکی از دلایل علاقمند شدن کودک به مادرش... 🤱 👧 https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ...🌹 مطالعات نشان می‌دهد که اگر به کودک چیزی را مدام بگویید او هم شروع به مخالفت با شما می‌کند؛ در حالی که اگر بعد از یکبار گفتن ادامه ندهید کودک هم آن را رها خواهد کرد، برای مثال وقتی روی میز می‌زند اگر یکبار به او بگویید که «نزن پسرم» فوقش دو بار می‌زند و بعد آن را کنار می‌گذارد، ولی اگر بگوییم »نزن، نکن، من به تو نگفتم و غیره» کودک شروع به لجبازی می‌کند و آن را ادامه می‌دهد. https://eitaa.com/zandahlm1357
....🌹 وقتی همراه فرزندات در پیاده رو راه می روی گاهی وقت ها خم شو و سنگی را از سر راه مردم کنار بزن و کودکت که پرسید چرا این کار را کردی، برایش توضیح بده به خاطر این که کسی زمین نخورد این را هم بگو که آن ها شاید هیچ وقت نفهمند کسی سنگی را از سر راهشان برداشته تا از او تشکر کنند . اما همه ی کارها را لازم نیست برای تشکر دیگران انجام داد مهربانی کردن های بی توقع را یاد بگیر و به فرزندات هم یاد بده. نکند روزها و ماه ها و سال ها بیاید و تو همیشه منتظر باشی بقیه خوبی کنند و خودت فقط و فقط در ازای چیزی، هر چیز، به آنها خیر برسانی! بعضی وقت ها یواشکی زیر فرش اقوام میانسال، پول بگذار و نگذار هرگز بفهمند تو این کار را کرده ای اما هر از گاهی به فرزندات بگو چه کرده ای، تا یاد بگیرد تا بداند می شود خوبی کرد و منتظر پاسخ و حتی نگاه تشکرآمیزی نبود. https://eitaa.com/zandahlm1357
˙https://eitaa.com/zandahlm1357 سوال ببخشید سوالم این بود استاد برا بسته شدن مجاری اشک چشم راه حلی به غیر از عمل وجود دارد ممنون میشم راهنمایی کنید پاسخ سلام . شست‌وشوی چشم با جوشانده گل بنفشه، گیاه ناخنک‌ و گل بابونه. برای تهیه این جوشانده یک قاشق چای‌خوری از هر یک از گیاهان ذکر شده را با 2 استکان آب بجوشانید تا یک استکان آب آن باقی ماند. آب باقی مانده را صاف کنید و با یک قاشق چای‌خوری از آن چشم‌ها را 2 تا 3 بار در روز شست‌و‌شو دهید. و بعد گوشه چشم را کمی فشار دهید تا اگر عفونت باشد خارج شود .