eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.8هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست و ‌سوم 🔸آقا رسول الله می فرمایند در تقاضاهایتان تقاضای به
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست و ‌سوم 🔸آقا رسول الله می فرمایند در تقاضاهایتان تقاضای بهشت بکنید. «إنَّ اللّهَ يَعجَبُ مِن سائِلٍ يَسأَلُ غَيرَ الجَنَّةِ» پیامبر می فرمایند؛ خدا تعجب‼️ می کند از درخواست کننده ای که جز بهشت را تقاضا می کند. (بالاترین نعمت معنوی همین است). 🔆پیامبر می فرمایند؛ وقتی بهشت می‌خواهی «سَلُوا اللَّهَ الْفِرْدَوْسَ فَإِنَّهَا سُرَّةُ الْجَنَّةِ» از خدا فردوس را بخواهید که بهترین🌱 مقام بهشت هست. پیامبر می‌گویند اینها را از خدا بخواهید. ☝یک انسان عاقل راجع به آینده خودش وقتی می خواهد خانه انتخاب بکند خانه خوب انتخاب بکند. ما چرا رده پایین بهشت برویم⁉️ رده بالاهای بهشت برویم، فردوس برین برویم، اعلی علیین بهشت باشیم.🌱 👤شخصی به نام ربیعة بن کعب می گوید، ✨پیامبر فرمود چیزی از من بخواه که به تو بدهم؟ 💬گفتم فرصت بدهید کمی فکر بکنم... (این آدم عاقل است، سریع نمی گوید من فلان گوشه ی زندگیم کم و کسری دارم‌ آقا این را حل کن. می گوید پیامبر به من می‌گوید یک چیزی به من بگو تا به تو عطا کنم، پس قطعا می دهد🎁، پس من یک چیز رده پایین نخواهم) -✨حضرت هم گفت برو فکرهایت را بکن و بیا.‌ 🤔می گوید من با خودم نشستم فکر کردم دیدم امور دنیایی بلاخره تمام می شود موقت است. 👌چیزی بهتر از این نیست که من بروم و از پیامبر چیزی برای آخرتم سوال بکنم. رفتم خدمت آقا رسول الله (ص). -✨پیامبر گفت فکرهایت را کردی حالا حاجتت چی هست؟ 🗣گفت من از شما می خواهم فردای قیامت شفاعت من را بکنید خدا من را جهنم نبرد. -✨آقا رسول الله به او گفت چه کسی این را به تو ‌یاد داد؟ 🔰گفتم با هیچ کس، با کسی مشورت نکردم، خودم این دعا به ذهنم آمد.‌ عقلی که در سرم بود به همین مقدار ‌نشستم فکر کردم و دیدم این دنیا رفتنی❌ است و ‌می‌رود رفتم سراغ چیزی که اخروی باشد و‌ دائمی باشد، به همین خاطر یک دعای اخروی کردم. -✨حضرت گفتند حالا که می خواهی شفاعتت بکنم «فأَعِنِّی على نَفْسِكَ بِكَثْرةِ السجُودِ» زیاد سجده بکن، من ان شاءالله فردای قیامت شفاعت می کنم. ✅پس یکی از مزایایی که سجده طولانی دارد این است که ما فردای قیامت مورد شفاعت آقا رسول الله (ص) قرار می‌گیریم. یعنی در دعاهایمان بدانیم که وسط دعاهای ما، اینکه چه می خواهیم هم در دعاهای ما آمده. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (52) 🎤استاد احسان عبادی 203 💠☀️💠☀️💠☀️💠 _______________ @marefatemahdavi 💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست و ‌چهارم ⭕️..حاج آقا مجتبی تهرانی به یک اشتباه رایج بین مردم اشاره می کنند می گویند بعضی ها اینطور دعا می کنند خدایا حالا که می خواهی ما را عذاب بکنی به خاطر فلان گناه در همین دنیا عذاب کن کار را به آخرت نرسان، به هر حال آخرت عذابش سنگین تر 💥 هست، اگر قرار هست شکنجه ای بشویم در همین دنیا باشد به آخرت نرسد. ما روایت داریم بعضی از گناهان را خدا در همین دنیا عذاب می دهد البته مؤمن را، که کار به آخرت نرسد.. اما این عمومیت ندارد بعضی از گناهان را تا آخرت نگه می دارد و آخرت عذاب می کند، اینطور نیست که همه گناهان را خدا در همین دنیا عذاب می کند. این تفکر غلط است.❌ 📜روایتی از امیرالمومنین (ع) نقل است که ایشان می فرمایند؛ پیامبر خدا نشسته بودند که دیدند یکی از اصحابشان نیستند پرسیدن کجاست⁉️ گفتند ایشان بر اثر ناراحتی هایی که پیدا کرده خیلی رنجور شده مثل یک جوجه بدون پر شده، نمی‌تواند کاری کند. ⚜حضرت به عیادتش رفت و دیدند که واقعا مریض است، حضرت گفت آن موقعی که سلامت بودی و بیمار نشده بودی دعا کردی❓طرف گفت آره، به خدا گفتم هر عذابی می خواهی بکنی در همین دنیا بکن در قیامت من را عذاب نکن. ✨پیامبر گفتند چرا اینطور دعا کردی! چرا اینطور نگفتی «آتِنا فِی الدُّنْیا حَسَنَةً وَ فِی الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنا عَذابَ النَّارِ» می گفتی خدایا در هیچ جا من را عذاب نکن. ببخش من را 🤲، چرا گفتی در دنیا عذاب کن؟! می گفتی نه در دنیا من را عذاب کن، نه آخرت من را عذاب کن. بعد طرف هم این آیه را تکرار کرد و به برکت آقا رسول الله کم کم خوب شد. ⚠️⚠️انسان از نظر معرفتی باید یک مقدار سطحش بالا باشد، درست است عذاب اخروی با دنیوی قابل مقایسه نیست اما هی نگویید خدایا در این دنیا من را عذاب کن، اصلا چرا عذاب!! ببخش. دیگر کار به عذاب دنیایی هم نرسد.‌ این اشتباهی هست که بعضی ها متأسفانه می کنند.‌ ⬅️در باب امورات دنیایی و حاجات دنیایی یکسری موارد باید رعایت بشود، در باب دعاهایی که در دنیا🌍 هستند. هیچ وقت نسبت به امور دنیا از خدا نخواهیم که نظامی را که در این هستی وجود دارد به هم بزند. مثلا کلی پول💸 از آسمان سر ما بیفتد، اینطور دعاهایی که نظام علّی و معلولی و اسباب و علل را از بین می برد، نکنید. ایشان یک نمونه بسیار م
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست و ‌سوم 🔸آقا رسول الله می فرمایند در تقاضاهایتان تقاضای به
همی را ذکر می‌کند می‌ فرمایند👇 🔹امیرالمومنین (ع) جلوی روی پیامبر فرمودند؛ «اَللّهُمَّ لا تُحوِجنى اِلى اَحَدٍ مِنْ خَلْقِكَ» خدایا من را به احدی از خلقت محتاج نکن. پیامبر (ص) به حضرت علی فرمود این را نگو... ⁉️چرا؟ چون نظام این عالم یک نظامی است که ما به دیگران نیاز داریم. ما در خانه بنشینیم همه مشکلاتمان حل بشود، خُب باید برویم بازار خرید کنیم پس به فروشنده👨‍🌾 نیاز داریم. باید برویم اداره کار اداری مان را حل کنیم پس به آن کارمند نیاز داریم. مریض می شویم می‌رویم به دکتر👨‍⚕ پس به آن دکتر نیاز داریم، نیاز به علم آموزی داریم پس به آن استاد و معلم نیاز داریم‌. اینکه ما بگوییم به هیچ کسی نیاز نداریم نمی شود، اینطوری به هیچ عنوان نیست❌ معلوم می شود امیرالمومنین (ع) این را گفتند تا از پیامبر عبارتی را بگیرند و به من و تو یاد بدهند، یعنی به در گفتند که دیوار بشنود. 👈حضرت فرمود بگو خدایا من را نیازمند افراد بد از مخلوقاتت نکن. افراد بد! والا افراد خوب ما برویم پیششان مشکلمان حل بشود، اول از خدا بخواهیم خدا هم به واسطه ی 👥این افراد مشکلات ما را حل بکند. افراد خوب کی هست؟ کسی که وقتی مشکلت را حل کرد سرت دیگر منت نمی گذارد، اما آدم بد هی سرت منت می گذارد، پیامبر می گوید سراغ اینها نرو‌. ✅پس جوری دعا نکنیم این نظام علّی و معلولی همه اینها زیر سوال برود و از بین برود، اینطوری دعاها مستجاب نمی شود دعاهای خوب بکنید، دعاهایی که بر مبنای این نظام دنیاست🌀. در این نظام دنیا ما برای کارهایمان به دیگران نیاز داریم این چیزی طبیعی است اما پیش افراد خوب برویم. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (52) 🎤استاد احسان عبادی 204 💠☀️💠☀️💠☀️💠 ________________
⭕️️دفــاع از 📖✒️ 👈شبهه بیست وچهارم4⃣2⃣ (اشکال دوم) حرکت خورشید سبب پیدایش روز و شب🌚 آیه ی دیگری که به وضوح حرکت خورشید در روز را، تأیید می کند آیه ی زیر 👇است: ✨أَلَمْ تَرَ إِلَىٰ رَبِّكَ كَيْفَ مَدَّ الظِّلَّ وَلَوْ شَاءَ لَجَعَلَهُ سَاكِنًا ثُمَّ جَعَلْنَا الشَّمْسَ عَلَيْهِ دَلِيلًا✨(فرقان،۴۵)✨ 👈 آیا ندیده ای که پروردگارت چگونه سایه را گسترده است و اگر می خواست آن را ساکن قرار می داد آنگاه خورشید را بر آن دلیل گردانیدیم. 🌀این آیه می رساند که دلیل حرکت سایه، حرکت خورشید است که تأیید مجدد حرکت خورشید است نه زمین.😕 📝جواب شبهه: این سایه کشیده و گسترده که در آیه بیان شده، همان سایه ای است که بعد از طلوع فجر و قبل از طلوع آفتاب ☀️بر زمین حکم فرما است و لذتبخش ترین سایه ها و ساعات همان است، این نور کم رنگ و سایه گستر، از لحظه طلوع فجر 💫شروع می شود و به هنگام طلوع آفتاب، روشنایی جایگزین آن می گردد. امام باقر ✨علیه السلام ✨فرمودند: مراد از سایه گسترده در آیه، سایه ى مابین طلوع فجر و طلوع خورشید است. 👈زیرا به دنبال آن می فرماید "سپس خورشید را بر وجود این سایه گسترده دلیل قرار دادیم" ✨ثُمَّ جَعَلْنَا الشَّمْسَ عَلَيْهِ دَلِيلًا✨ ⚠️در آیه شریفه خورشید را دلیل سایه می‌داند، نه دلیل حرکت سایه، یعنی اگر آفتاب نبود، مفهوم سایه روشن نمی شد، اصولا سایه🌫 از پرتو آفتاب به وجود می آید، خدای متعال در این آیه شریفه اصل وجود سایه را به شمس نسبت داده است، نه حرکت سایه را، زیرا "سایه" معمولا به تاریکی کمرنگی گفته می شود که برای اشیاء پیدا می شود و این در صورتی است که نور✨ به جسمی که قابل عبور از آن نباشد، بتابد و در طرف مقابل سایه آشکار شود، بنابراین نه فقط طبق قانون🌀 (تعرف الاشیاء باضدادها) سایه را با نور باید تشخیص داد، بلکه وجود آن نیز از برکت نور است. بنابراین هنگامی که زمین هم حرکت کند، کشیدن سایه تحقق پیدا می کند و از این آیه حرکت خورشید دور زمین فهمیده نمی شود. 💢آیه الله جوادی آملی🍃 برای تبیین این آیه می گوید: آنها که از سایه به خورشید☀️ پی می برند، مثل کسانی هستند که از مخلوق به خالق پی می برند، ولی آن کسی که دقیق تر است از خالق به مخلوق پی می برد، مثل کسی که از شمس به سایه پی می برد و به فرموده قرآن، شمس دلیل سایه است. ✅علاوه بر آن بالفرض بر حرکت خورشید دلالت کند، الان در همه جای جهان با اینکه می دانند که زمین به دور خورشید حرکت می کند، اما حتی در گفتگوها👥 می گویند خورشید طلوع کرد یا می گویند خورشید غروب کرد؛ این زبان محاوره است و ایرادی هم ندارد. 👈اما در زبان علمی، این سخن گفته نمی‌شود و نیز بعداً بیان خواهد شد که آیات دیگری از قرآن بر حرکت زمین به دور خورشید دلالت می کند.😌 📚منبع: کتاب دفاع از قرآن در رد کتاب نقد قرآن، ص ۱۷۵ 🖇ادامه دارد ... ۵۵
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 بعضی‌ها از همین‌جا، از همین‌ ایوان طلای امام رضا "ع" ، تا اوجِ قلّه‌ی کمال بالا رفتند ! 🌟مگر چه داشتند، که نگاه امامشان، به نگاهشان گیر کرد و مَحرم شدند؟ از مختصات کنونیِ ما ؛ چقدر تا این نقطه‌ی اوج، فاصله هست؟ علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
1_154529121.mp3
1.42M
.......: 🎧🎧🎧 📚 📚 4⃣ اسیر شکم ✨ ✍ داوود امیریان 🔹 🎙 به روایت محمدرضا سرشار ( رضا رهگذر ) 🔺 🎧 داستان های کوتاه طنز با موضوع دفاع مقدس 🎗 https://eitaa.com/zandahlm1357
4_6039766020191684689.mp3
4.85M
یکی از آشنایان نماز نمی خونه و میگه خدا حق الله را می بخشه و حق الناس را نمی بخشه؟ ما باید به این شخص چه جوابی بدیم؟
4_5764788727704455509.mp3
2.48M
با توجه به اين كه خداوند به نماز و روزه ی ما احتياج ندارد، وقتي توبه مي كنيم چرا بايد قضاي آن را به جا بياوريم؟
4_5764788727704455550.mp3
17.13M
آیا در حضور دیگران ریا است؟ ملاک ریا و اخلاص چیست؟
نماز خدایی 9.MP3
6.02M
💠 سلسله جلسات 9 🔰 بیان راهکارهایی برای پی بردن به باطن و فهم بیشتر نماز 🎬 جلسه 9️⃣ 📕 تدریس بر اساس کتاب سر الصلوه امام خمینی و اسرار الصلوه میرزاجواد آقا ملکی تبریزی 🎤 با تدریس از اساتید مهدویت 👌 با نشر این صوت ها ، مبلغ باشیم
📝سلسله مباحث ولایت فقیه🗃 ⬅️قسمت پنجم ❌در حکومت های استبدادی اختلاف طبقاتی فراوانی بین مردم هست، یک عده‌ی کمی مرفه هستند و یک عده‌ی زیادی گرسنه و فقیر!!!! این حکومت ها را چه‌طور می خواهند جواب بدهند؟ 👥برای اینکه آن مردم فقیر که اکثریت هستند سرکوب بشوند به آن توده های مرفه زیاد پول می دادند و آنها را سیر می‌کنند، تا مردم را به انزوا بکشانند و ساکت کنند، اصلا کار را به جایی می‌کشانند مردم به آنها تعظیم کنند! مثل فرعونی که می گفت «أنا رَبُّکُمْ الأعْلی» کار ممکن است حتی به اینجا برسد. ⭕️این حکومت های استبدادی مردم را به سمت خفت و خواری می کشانند! حکومت هایی که به راحتی می توانند پدر مردم را در بیاورند و مردم بیچاره این وسط اصلا حساب نمی شوند! حکومت عربستان را می‌بینید استبدادی است. مردم بیچاره حق رأی ندارند، حکومت لیبی زمان قذافی، زمان حسنی مبارک مصر.. مردم اصلا حقی نداشتند. 🌀اما حکومت دموکراسی. که خیلی ها سنگش را به سینه می زنند که حکومت ما دموکراسی باشد و ...... ⁉️دموکراسی چیست!؟ 👌دموکراسی برگرفته شده از واژه های یونانی ″دوموس Demos به معنای مردم″ و ″کراسیا Kratia به معنای قدرت″ است، یعنی قدرت مردم یعنی حکومت مردم بر مردم. یعنی مردم بر خودشان حکومت می‌کنند. 👈❓سوال...؟ در حکومت دموکراسی که با رأی گیری انجام می شود آیا رأی اکثریت، واقعا رأی اکثریت جامعه است؟ هم می توانیم بگوییم بله، هم می توانیم بگوییم نه. چرا...؟ 🔸چون اولا←تمامی واجدین رأی، رأی نمی دهند، درست است یانه. 🔸دوما←تمامی افراد هم که واجد رأی نیستند. (مثلا در قانون کشور ما افراد زیر 18 سال نمی توانند رأی بدهند) 🗳زمانی هست طرف 95 درصد رأی می‌آورد و... آن موقع می توانیم بگوییم بله، رأی اکثریت با آن است. ولی وقتی طرف 60 درصد رأی می آورد، آیا باز هم می توانیم بگوییم رأی تمام اکثریت با این فرد است؟ نه، پس دموکراسی هم اشکالاتی دارد. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از فایل ولایت فقیه شماره(1) 🎤استاد احسان عبادی ۵
.......: 📝سلسله مباحث ولایت فقیه🗃 ⬅️قسمت ششم ✌️دو نوع دموکراسی داریم: مستقیم و غیر مستقیم👇👇 1⃣-دموکراسی مستقیم: این را می رساند که مردم به صورت مستقیم و بدون واسطه خودشان رئیس جمهور انتخاب کنند. خودشان قانون تصویب کنند و مجلس انتخاب کنند. 👈مثلا در قانون گذاری، اینها فقط نمایندگان مجلس را انتخاب می کنند تا آن نمایندگان قانون انتخاب کنند اما←تصویب قانون باید دوباره به رأی مردم گذاشته بشود. تصویب قانون اساسی نه! یک قانون. مثلا مجلس تصویب کرد که برای پرداخت بدهی فلان پیمانکارها این مقدار از صندوق ارزی کشور برداشته بشود. این را به رأی مردم می گذارند، یعنی هر قانون جزئی که هست به رأی مردم گذاشته بشود!!! 🗣(شاید بگویید اتفاقا خیلی خوب است) ❌ولی عوارضش: قرار دادن همه ی مردم در تمامی جزئیات با توجه به وسعت شهرها و روستاها چیز محالی است، در هر قانونی که تصویب می شود یک ماه، دو ماه کل مردم و مسئولین را بسیج کنند در تک تک روستاها و شهرها و کوه ها و دشت ها همه جا مردم را گیر بیاورند و بگویند این قانون این و.... است، بعد رأی بدهند. اینکه حرف منطقی نیست! و حرف غلطی است. 💢بعد مردم چه طور می توانند یک قانون را از جنبه های مختلف دینی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، و نظامی بررسی کنند! آیا همه ی مردم در همه ی زمینه ها سواد دارند!؟ طرف اقتصاد دان است اقتصاد می‌دانی آیا می توانی همین قانون را از لحاظ فرهنگی و دینی هم بررسی کنی!؟ آیا می توانی همین قانون را از لحاظ بُعد نظامی و دفاعی بررسی کنی؟ پس معلوم است نمی شود! این هم یک ضرر دیگر این قانون دموکراسی مستقیم است. 🚫اشکال بعدی، بعضی از مردم که با یک تبلیغات انتخاباتی از این رو به آن رو می‌شوند، تا دیروز طرفدار کسی بود بعد با تبلیغات پرزرق و برق طرفدار رقیبش می‌شود، آیا این مردم می توانند قانون درستی وضع کنند و صلاح یک جامعه و مملکت را به سمت خیر پیش ببرند؟ هر عقل سالمی می گوید نه، این چیز بدیهی است! 👌پس معلوم است که بررسی قانون نیاز به اهل فن دارد، نیاز به خِبره و متخصص آن قانون دارد. پس دموکراسی مستقیم تقریبا رد می شود!❌ 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از فایل ولایت فقیه شماره(1) 🎤استاد احسان عبادی ۶