زن تا موقعی که در حجاب است حق است
این حجاب در حقیقت صفت خدا داشتن زن است خداوند هم محجوب است
خداوند خودش فرمود ((از پشت هفت هزار حجاب دارید من را می بینید ))اگر عدد را بالاتر ببرد باز هم حق است
نه این که دین اگر به زن می گوید(( تو حجاب را نگه داشته باش )) این العیاذ بالله جسارت به زن است این در حقیقت یک احترامی به زن است
به او می گوید (چون تو مطابق اسم شریف ((الباطن )) الهی پیاده شده ای ما نمی خواهیم که تو در معرض دید هر کسی قرار بگیری، لذا محجوب باش
بگذار اگر دیگران می خواهند تو را ببینند از پشت حجابها ببینند این حجاب برگرفته از حجاب حق است
این است که حجاب برای زن یک احترام است که زن بیشتر شبیه به خداوند شود
و اگر می خواهند ((عصمت اعظم )) را به صورت شکل زنی در بیاورد، ظاهراً به بهترین شکل در می آورد که بهتر و زیباتر از این چهره در نظام هستی پیدا نمی شود
لذا مشابه چهره جناب صدیقه طاهره در عالم هرگز زنی پیدا نمی شود، چه اینکه مشابه چهره پیغمبر و امیرالمومنین هرگز در عالم پیدا نمی شود .
حال که این عصمت کبرای الهی را در حضرت صدیقه طاهره تجلی کرده است او آنچنان در حجاب قرار می گیرد که فقط امیر المومنین لیاقت دیدار همچنین جمالی را خواهد داشت .
که به او گفتنند (زهرای عزیز اگر علی ابن ابیطالب نبود برای تو هرگز در عالم کفوی پیدا نمی شد ))
مدعی خواست که آید به تماشاگه راز
دست غیب آمد و بر سینه نامحرم زد
این پوشش و حجاب در حقیقت احترام ویژه به زن است و او را با حقیقتش بیشتر مرتبط می کند. در واقع، زبان حال مسأله حجاب (پوشش) در اسلام این است که به دختران و زنان می گوید: شما مطابق اسم «الباطن» خداوند، پیاده شده اید،
حقیقت شما چنین است پس مواظب حقیقت خود باشید، شما گوهر و مرواریدی هستید که باید صدف حجاب و پوشش از شما محافظت کند
هر کسی لیاقت و شایستگی دیدن شما را ندارد، هر نااهلی نباید از شما بهره مند گردد، خود را از نامحرمان و نا اهلان بپوشانید، تنها کسی می تواند شما را ببیند که شایستگی (یعنی محرمیت) دیدن شما را یافته باشد.
از اینجا سرّ این نکته روشن می شود که اگر حضرت امیرالمومنین علی (علیهالسلام) نبود، هیچ کس، لیاقت و شایستگی همسری حضرت زهرا (سلاماللهعلیها) را نداشت.
بنابراین زن تا موقعی که در حجاب است، حق است و با خداوند متعال مرتبط می باشد اما موقعی که از حجاب در آمد و پوششی مناسب نداشت، وجهه حقی خود را از دست داده و وجهه خَلقی پیدا می کند و ارتباطش با حقیقت خود و عالم هستی کم رنگ میشود، و اگر چنین شد، دیگر توانایی هایش شکسته می شود و امکان عروج و تکامل روحی خود را از دست خواهد داد.
شایان ذکر است که برای نوشتن این یادداشت، از اشارههای استاد صمدی آملی و راهنماییهای استاد حسن رمضانی استفاده شده است.
حجاب یک مساله عقلی است!
به یک خانم بگو حاضری شوهرت
۹۹% عشقش مال تو باشد
و ۱% برای یک زن دیگر؟!
کسی هست بگوید حاضرم؟!
پس همانطور که دوست داری شوهرت عشقش مال تو باشد، جوری از خانه بیرون نرو که عشق شوهر مردم را بدزدی
یک جور لباس نپوش ، آرایش نکن که ۱٪ عشق یک مرد را مال خودت کنی
زن مسلمان باید آنچنان در میان مردم رفت و آمد کند که علائم عفاف و وقار و سنگینی و پاکی از آن هویدا باشد.
https://eitaa.com/zandahlm1357
7.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 نماهنگ زیبا برای شهدای حجاب
🎤🎤 خواننده حجت اشراف زاده
💠 منتشر کنید 😍
#کشف_حجاب #حجاب
#صلوات
https://eitaa.com/zandahlm1357
🔴 لطفا خانم ها بخوانند‼️
#حجاب
🍀چادر حجاب برتر است ولی اصل حجاب پوشاندن تمام بدن به جز دست ها تا مچ و گردی صورت است به گونه ای که توجه نامحرم به زن و اندامش جلب نشود.
https://eitaa.com/zandahlm1357
💢گاهی اوقات بعضی ها چادر دارند
♦️چادر به سری که، زیر چادر روسری یا مقنعه ندارد و در هر حرکت و یا باز و بسته شدن چادر، تمام موهای سر و گردن زیر چادر و گوشواره و گلو بند و ... نمایان می شود،
♦️چادر به سری که، در زیر چادر لباس های تنگ و چسبانی می پوشد که با هر بار باز و بسته کردن آن تمام برجستگی های بدنش آشکار شود،
♦️چادر به سری که،جوراب های نازک و بدن نما می پوشد و چادر خود را آن قدر جمع و جور می کند و بالامی برد تا پاهای او نمایان باشد،
♦️چادر به سری که، برق چادرش از چند فرسخی! توجه نامحرمان را به خود جلب می کند و حجم بدنش در زیر آن پیدا است،
♦️چادر به سری که، چادرش آن قدر نازک است که تمام لباس های زیر آن از دور مشخص است،
♦️چادر به سری که ،در زیر چادر، پیراهن آستین کوتاهی پوشیده است که با هر بار بیرون آمدن دست از زیر چادر،تا آرنج او نمایان شود،
♦️چادر به سری که، هر لحظه و هر جا وبی جا آن را باز و بسته می کند تا اندام و لباس های زیر آن را بنمایاند و ...
خلاصه چنین چادر به سری هرگز دارای حجاب اسلامی نیست و با بی مبالاتی خود، حرمت چادر را نیز نگه نمی دارد
♦️حجاب فقط به حفظ ظاهر و پوشش نیست بلکه حرکات بدن و صورت و لحن حرف زدن و نگاه کردن را هم شامل میشود
♦️مواظب باشیم ،حرمت چادری ها و چادر را که ارثیه حضرت زهراست،را از بین نبریم!!
👌لطفاجهت تبلیغ دین به گروه ها ودوستان بفرستید
https://eitaa.com/zandahlm1357
#تمثیلات_استاد_قرائتی
🍃 استاد قرائتی 🍃
🍁 اگر مادری دخترش را لباسی بپوشاند با وضعی بیاورد توی خیابان که این فردا که بزرگ شد اهل حیا [نباشد] و حجابش کمرنگ باشد تمام گناهانی که این دختر میکند روی دوش مادر مینویسند.
🍁 ... البته من نمیخواهم بگویم حالا لباس بچه دختر یک لباسی باشد که از حجاب فرار کند نه لباسش را یک لباسی بگیرید که حالا رنگش، نمیدانم دوختش، یک لباسی باشد که بچه هم دوست داشته باشد.
🍁 نمیخواهم بگویم لباس یک دختر کوچولو مثل لباس یک پیرزن باشد ولی میخواهم بگویم که آن مقداری که اسلام گفته مراعات کنیم تمام کارهای خیر دختر برای مادرش مینویسند تمام گناهانی را هم که مادرش درش شریک است... حواسمان جمع باشد.
#حیا #حجاب
#هفت_سال_اول
https://eitaa.com/zandahlm1357
1_17071247.mp3
5.12M
🌺 ترانه زیبای کردی
🎤🎤 حسین صفا منش
🌺 موضوع حجاب و نجابت
https://eitaa.com/zandahlm1357
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
✍
اگر شراب بد است چرا در آخرت حرام نیست؟
وجود تفاوت های دنیا و آخرت، نشان می دهد که این گونه مطالب "قیاس مع الفارق" است. و به دلیل همین تفاوت ها، نمی توان از مجاز بودن یک چیز در آخرت، مجاز بودن آنها در دنیا را برداشت کرد.
تفاوت ها نیز در وجوه متعددی قابل بیان است. مثلا در شراب، شرابی که در آخرت وجود دارد، اصلی ترین خاصیت شراب این دنیا را ندارد. که همان خاصیت سبب زشت بودن استفاده از شراب در دنیا است. پس شراب بهشتی، معنای عام نوشیدنی را دارد نه اینکه به معنای مست کننده باشد پس هیچ ارتباطی به شراب دنیایی ندارد:
«لا فیها غَوْلٌ وَ لا هُمْ عَنْها یُنْزَفُونَ[صافات/۴۷]
شرابى كه نه در آن مایه تباهى عقل است و نه از آن مست مى شوند! »
یا مثلا پرخوری در دنیا، سبب مریضی می شود. در حالی که در بهشت مریضی وجود ندارد و به همین دلیل بهشتیان می توانند انواع و اقسام غذاها را بدون هیچ محدودیتی مورد استفاده قرار دهند.
همچنین یکی از وجوه عمده تفاوت دنیا و آخرت، محدودیت های عالم مادی است که سبب ناپسند بودن رویکرد به بعضی از مسائل می شود. چرا که در عالم مادی و محدود، توجه به بعضی از مسائل ممکن است مانع شکوفایی استعدادهای خاص انسان شده و آنها را تباه کند. برای همین آنها مورد نهی قرار گرفته اند، در حالی که جزو نعمات بهشتی به شمار می آیند. چون اصولا در بهشت محدودیتی وجود ندارد. علاوه بر آنکه آنجا محل شکوفا کردن استعدادها نیست. از جمله مواردی که در این قالب می توانیم به آنها اشاره کنیم، ممنوع بودن حریر و طلا برای مردان است، در حالی که این ها، جزئی از نعمات بهشتی مردان است:
«جَنَّاتُ عَدْنٍ یَدْخُلُونَها یُحَلَّوْنَ فیها مِنْ أَساوِرَ مِنْ ذَهَبٍ وَ لُؤْلُؤاً وَ لِباسُهُمْ فیها حَریرٌ[فاطر/۳۳]
پاداش آنان باغهاى جاویدان بهشت است كه در آن وارد مى شوند در حالى كه با دستبندهایى از طلا و مروارید آراسته اند، و لباسشان در آنجا حریر است.»
https://eitaa.com/zandahlm1357
✍
منظور از این که خداوند فرموده است: رزق و روزی شما و هرآنچه وعده دارید در آسمان است، چیست؟
در آیۀ مورد بحث به یکی از نشانه هاى عظمت پروردگار و قدرت او بر معاد، اشاره شده است که مى فرماید: «روزى شما در آسمان است، و آنچه به شما وعده داده مى شود».[1]
گرچه در برخی از منابع تفسیری «رزق» در این آیه به دانه هاى حیاتبخش باران تفسیر شده است[2] که منبع هر خیر و برکت در زمین است، همان طور که این آیۀ شریفه نیز موافق آن است: «و نیز در آمد و شد شب و روز، و رزق (و بارانى) که خداوند از آسمان نازل کرده و به وسیلۀ آن زمین را بعد از مردنش حیات بخشیده و همچنین در وزش بادها، نشانه هاى روشنى است براى گروهى که اهل تفکّرند».[3]
اما این معنا مى تواند یکى از مصداق هاى روشن آیه باشد، در حالى که گستردگى مفهوم رزق هم باران را شامل مى شود، هم نور آفتاب را که از آسمان به سوى ما می تابد و نقش آن در حیات و زندگى فوق العاده حساس است، و همچنین هوا را که مایۀ حیات همۀ موجودات زنده است.[4]
اینها همه در صورتى است که «سماء» را به معناى همین آسمان ظاهرى تفسیر کنیم، ولى بعضى از مفسّران «سماء» را به معناى عالم غیب و ما وراء طبیعت و لوح محفوظ گرفته اند که رزق های انسان ها از آنجا مقدّر مى شود.[5]
البته جمع میان هر دو معنا ممکن است، هر چند تفسیر اول روشن تر به نظر مى رسد.[6]
و اما جملۀ «ما تُوعَدُونَ» (آنچه به شما وعده داده مى شود) مى تواند تأکیدى بر مسئله رزق و وعدۀ الاهى در این زمینه بوده باشد، و یا به معناى بهشت موعود چرا که در جای دیگر از قرآن مى خوانیم: «نزد سدرة المنتهى، که بهشت موعود در آنجاست»،[7] و یا اشاره به هر گونه خیر و برکت یا عذابى است که از آسمان نازل مى شود، و یا ناظر به همۀ این مفاهیم است؛ چرا که جملۀ «ما تُوعَدُونَ» مفهومش وسیع و گسترده است.[8]
[1]. «وَ فِی السَّماءِ رِزْقُکُمْ وَ ما تُوعَدُون»؛ ذاریات، 22.
[2]. ر.ک: قمى، على بن ابراهیم، تفسیر قمى، تحقیق: موسوى جزایری، سید طیب، ج 2، ص 330، دار الکتاب، قم، چاپ چهارم، 1367ش؛ ابن عجیبه، احمد بن محمد، البحر المدید فى تفسیر القرآن المجید، تحقیق: قرشى رسلان، احمد عبدالله، ج 5، ص 471، ناشر: دکتر حسن عباس زکى، قاهره، 1419ق.
[3]. جاثیه، 5.
[4]. حسینى همدانى، سید محمد حسین، انوار درخشان، ج 15، ص 467، کتابفروشى لطفى، تهران، چاپ اول، 1404ق؛ مکارم شیرازى، ناصر، تفسیر نمونه، ج 22، ص 335، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ اول، 1374ش.
[5]. ر.ک: مدرسى، سید محمد تقى، من هدى القرآن، ج 14، ص 37، دار محبى الحسین، تهران، چاپ اول، 1419ق.
[6]. تفسیر نمونه، ج 22، ص 335.
[7]. نجم، 14 و 15.
[8]. تفسیر نمونه، ج 22، ص 335.
https://eitaa.com/zandahlm1357