#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 یکی از یاران امام صادق علیه السلام میگوید که از حضرت شنیدم که می فرمود: هر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
ترتیب نزول سوره های قرآن به چه صورت هست؟
آیا استفاده از قرآن های رایج نزد ما مورد تایید ائمه هست؟
آخه درباره ظهور روایت داریم که یاوران امام زمان (عج) قرآن را همان گونه که نازل شده به مردم آموزش می دهند.
ممنون.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
📖در رابطه با ترتیب سوره های قرآن، بله نظر اختلافی هست که آقای محمد هادی معرفت در بحث علوم قرآنی فوقالعاده کار کردن نظرشون، اتفاقاً نظر درست تر هم هست گفتند ترتیب سوره های قرآن بر اساس تاریخ نزولشان🌟 هست. یعنی اول سوره علق است و.. اتفاقا من تفسیر قرآن ۵ و ۶ جلدی که یکی از فضلا آن را نوشت گیر آوردم، تفسیر قرآن را بر اساس ترتیب نزول تفسیر📝 می کند که ربطش بدهد آیات را که اول این آیات آمد، بعد این آیات آمده..
👈🏻در ترتیب سوره ها نظر مشهور اینه که بر اساس شأن نزول است. البته آیه ها تغییری نکرده، سوره ها و جای سوره ها، مثلا اولی علق است و آخرین سوره نصر. چون آخرین سوره ای که بر پیامبر✨ نازل شدن نصر بود. اختلافاتی در این زمینه.. مثلا سوره های مکی قطعاً اول نازل شده ولی شما میبینید که سوره بقره که سوره مدنی است 🕌در مدینه نازل شده را سوره دوم قرآن میبینید، در حالیکه سوره های مدنی در حقیقت باید بعداً باشد. جزء ۳۰ سوره های مکی میبینی آخره.
اگر به تاریخ باشد باید زودتر و در جزء های اولیه صورت بگیرد.
📚این اختلاف نظر هست در این زمینه و نظر مشهور همین که بر اساس تاریخ نزول است و این ترتیبی که الان دست ما هست نیست. اما ترتیب سوره ها فرق میکند. آیه ای کم و زیاد نشده❌ که ما مثلا بگوییم قرآن تحریف شده است، ربطی به کم و زیاد شدن آیات ندارد.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
شناخت امام زمان - قسمت پنجم.mp3
2.34M
موضوع: #شناخت_امام_زمان
قسمت پنجم
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کجایند مردان بی ادعا
تعریف قصه طنز توسط کامران علوی جانباز شیمیایی در جبهه
•┈••✾❀🕊🕊❀✾••┈••
✍#میزبان_حقیقی
حضرت ابراهیم (ع) در پذیرایی از مهمان، نمونه بود و عادتش این بود که تا مهمان نمی آمد غذا نمی خورد. یک شبانه روز مهمان برای او نیامد. بیرون رفت تا مهمانی بیاورد. پیرمرد بت پرستی را دید و فرمود: اگر موحد بود بر سر سفره ی ما مینشست. پیرمرد از او گذشت. جبرئیل آمد و فرمود: ای ابراهیم! خدا سلام میرساند و میفرماید:
این پیرمرد، هفتاد سال مشرک و بت پرست بود، یک روز از رزق او کم نکردیم؛ اما یک روز، روزی او را به تو حواله کردیم، به تهمت بیگانگی، طعام از او بازداشتی! ابراهیم دنبال پیرمرد رفت و عتاب حق را به او گفت، پیر گفت: نافرمانی کردن چنین خداوندی از مروت دور است و دین ابراهیم راپذیرفت.
📙یکصد موضوع، پانصد داستان 3/ 322: به نقل از: جوامع الحکایات 211.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
تعلیم ملک زاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃🌸🍃
#ضرب_المثل
#خیاط_در_کوزه_افتاد
در روزگار قدیم در شهر ری خیاطی بود که دکانش سر راه گورستان بود.
وقتی کسی می مرد و او را به گورستان می بردند از جلوی دکان خیاط می گذشتند.
یک روز خیاط فکر کرد که هر ماه تعداد مردگان را بشمارد و چون سواد نداشت کوزه ای به دیوار آویزان کرد و یک مشت سنگ ریزه پهلوی آن گذاشت.
هر وقت از جلوی دکانش جنازه ای را به گورستان می بردند یک سنگ داخل کوزه می انداخت و آخر ماه کوزه را خالی می کرد و سنگها را می شمرد.
کم کم بقیه دوستانش این موضوع را فهمیدند و برایشان یک سرگرمی شده بود و هر وقت خیاط را می دیدند از او می پرسیدند چه خبر؟
خیاط می گفت امروز چند نفر تو کوزه افتادند.!
روزها و سالها بدین منوال گذشت تا اینکه روزی قرعه فال به نام خود خیاط افتاد و خیاط هم مرد.!
یک روز مردی که از فوت خیاط اطلاعی نداشت به دکان او رفت و مغازه را بسته یافت، از یکی از همسایگان پرسید: «خیاط کجاست؟»
همسایه به او گفت: «خیاط هم در کوزه افتاد.»
و این حرف ضرب المثل شده و وقتی کسی به یک بلائی دچار می شود که پیش از آن درباره اش حرف می زده، می گویند: «خیاط در کوزه افتاد.»
https://eitaa.com/zandahlm1357
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه
من نهج البلاغه میخوانم
https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_154
و قال عليهالسلام
الرَّاضِي بِفِعْلِ قَوْمٍ كَالدَّاخِلِ فِيهِ مَعَهُمْ. وَ عَلَى كُلِّ دَاخِلٍ فِي بَاطِلٍ إِثْمَانِ:
إِثْمُ الْعَمَلِ بِهِ، وَ إِثْمُ الرِّضَى بِهِ.
امام عليه السلام فرمود:
آن كس كه به كار جمعيتى راضى باشد همچون كسى است كه در آن كار با آنها شركت كرده (منتها) آن كس كه در انجام كار باطل دخالت دارد دو گناه مىكند: گناه عمل و گناه رضايت به آن (ولى شخصى كه بيرون از دايرۀ عمل است و به آن راضى است تنها مرتكب يك گناه مىشود و آن گناه رضايت است).