فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
به نام خداوند رحمتگر مهربان
وَالشَّمْسِ وَضُحَاهَا ﴿1﴾
سوگند به خورشيد و تابندگى اش (1)
وَالْقَمَرِ إِذَا تَلَاهَا ﴿2﴾
سوگند به ماه چون پى [خورشيد] رود.
📺 تلاوتی زیبا از سوره مبارکه شمس با صدای عمر هشام العربی (ترتیل)
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
14.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعای عهد تصویری
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#کرامات امام رضا (ع)را در آرشیو هشتمین امام ☝️☝️☝️ ببینید👀
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: احسان مردى به محضر حضرت رضا (ع) آمد و گفت: به اندازه مروت خويش به من احسان كن، فرمود: نمى
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
امام رضا (ع) الگويي براي اخلاق
امامان پاك ما در ميان مردم و با مردم مى زيستند، وعملا به مردم درس زندگى و پاكى و فضيلت مى آموختند، آنان الگو و سرمشق ديگران بودند، و با آن كه مقام رفيع امامت آنان را از مردم ممتاز مى ساخت، و برگزيده خدا و حجت او در زمين بودند درعين حال در جامعه حريمى نمى گرفتند، و خود را از مردم جدا نمى
كردند، و به روش جباران انحصار و اختصاصى براى خود قائل نمى شدند، و هرگز مردم را به بردگى و پستى نمى كشاندند و تحقير نمى كردند. آنان نمونه بارز اسوه حسنه ميباشند.
« ابراهيم بن عباس » مى گويد: « هيچگاه نديدم كه امام رضا عليه السلام در سخن بر كسى جفا ورزد، و نيز نديدم كه سخن كسى را پيش از تمام شدن قطع كند، هرگز نيازمندى را كه
مى توانست نيازش را بر آورده سازد رد نمى كرد، در حضور ديگرى پايش را دراز نمى فرمود، هرگز نديدم به كسى از خدمتكاران و غلامانشان بدگوئى كند، خنده او قهقهه نبود بلكه تبسم بود، چون سفره غذا به ميان مى آمد همه افراد خانه حتى دربان و مهتر را نيز بر سفره خويش مى نشاند و آنان همراه با امام غذا مى خوردند. شبها كم مى خوابيد و بيشتر بيدار
بود، و بسيارى از شبها تا صبح بيدار مى ماند و به عبادت مى گذراند، بسيار روزه مى داشت و روزه سه روز در هر ماه را ترك نمى كرد (۱)، كار خير و انفاق پنهان بسيار داشت، وبيشتر در شبهاى تاريك مخفيانه به فقرا كمك مى كرد. (۲)
« محمد بن ابى عباد » مى گويد: فرش آن حضرت در تابستان حصير و در زمستان پلاسى بود. لباس او- در خانه- درشت و خشن
بود، اما هنگاميكه در مجالس عمومى شركت مى كرد (لباسهاى خوب و متعارف مى پوشيد) و خود را مى آراست. (۳)
شبى امام ميهمان داشت، در ميان صحبت چراغ نقصى پيدا كرد، ميهمان امام دست پيش آورد تا چراغ را درست كند، امام نگذاشت و خود اين كار را انجام داد و فرمود: ما گروهى هستيم كه ميهمانان خود را به كار نمى گيريم.
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 آیا نشانه های حتمی ظهور امکان بوجود نیامدنش هست یانه؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
استاد ایا روایتی که در مورد شهر زوراء و تهران هست صحیح است یا خیر؟
روایات ویرانی تهران
به امامان معصوم ع ایمان بیاورید.
عذابی بر تهران وارد میشود که نه چشمی ان را دیده و نه گوشی ان را شنیده پس وای بر کسی که انجا مسکن گزیند!
فالویل لمن اتخذ بها مسکنا فان المقیم بها یبقی لشقایه و الخارج منها برحمه الله
کافی ج8ص177
بحار جلد ۵۳ص۱۴،۱۵
و خراب الزورا و هی الری
بحار ج۵۳ص۱۴
پیامبر اکرم(ص) میفرماید
حتی لیمر علیها المار فیقول هاهنا کانت الزورا
در کتاب الملاحم و الفتن صفحه ۱۳۴ امده در تفسیر عسق
حضرت رسول فرمود عذابی است که سفیانی و سنی ها از روش قذف و بمباران هوایی بر زورا تهران خواهد امد
ملت چرا روایات ظهور را نمیخوانید
بخوان
ای شیعه،سنی،مسلمان
روایات ظهور هر چی فرمودن داره،واقع میشه، آن هم حوادثی عظیم که هر کدام به تنهایی ملیون ها نفر را زیرو رو میکند.
روایت خواندن بده؟
نظر حکیم خیراندیش درباره ویرانی تهران :
بنده چند با به استاد روایات ویرانی تهران را گفتم، و خواستم که استاد از تهران خارج شوند، ایشان بعد از چند ماه به بنده گفتن، یک جایی در خارج تهران آماده کردم.
نظر حکیم باقری درباره عذاب تهران
حکیم باقری خودشان به بنده گفتن
9 بار رویای صادقیه دیدم که از تهران خارج شو، تهران عذاب خواهد شد.
وچند بار استاد با بنده رفتیم برای خرید خانه در قم برای استاد باقری!!
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
👈🏻روی کلمه ی زوراء بحث است که کلمه ی زوراء که در این روایات آمده آیا تهران است؟ آیا ری است؟ یا بغداد! (چون هر سه مورد هست) اولا در هیچ روایتی نیامده است که مراد از زوراء تهران است. اصلا در زمان اهل بیت، در آن زمان شهر تهران مطرح نبود! پس کلا کنار می رود.
بحث ما می ماند روی اینکه زوراء آیا ری هست یا بغداد؟ رویش بحث می کنیم. اول نظر خودم را می گویم، بعد نظر اساتید مرکز تخصصی مهدویت را به شما می گویم.
📄روایاتی که در رابطه با زوراء هست: رسول خدا (ص) فرمود؛ در زوراء رویدادی روی خواهد داد، شرورترین افراد در زوراء ساکن می شوند و به چهار نوع عذاب می شوند.. منبع این روایت کتاب ″عقدالدرر″ که از منابع اهل سنت است. پس برای من شیعه به هیچ عنوان حجت نیست!
💠اما مشهورترین روایتی که در رابطه با زوراء هست این است، این روایتی که گفتم عذابی در زوراء وارد می شود که نه چشمی آن را دیده و نه گوشی آن را شنیده، وای بر کسی که در آنجا خانه داشته باشد.. این روایت است که؛
👈🏻مفضل بن عمر به امام صادق (ع) می گوید دارالفاسقین کجاست؟ امام فرمود؛ دارالفاسقین آنجایی که مشمول لعنت و غضب خدای متعال است، فتنه ها و آشوب ها آنجا را ویران می کند. عذاب فراوان بر آنجا خواهد آمد، زنان آنجا مثل حورالعین هستند، خانه ها و کاخ ها و... آنجا همان زوراء است. پس وای بر کسی که آنجا خانه بگیرد. ″متن روایت بحار، ج53، ص14″
❌در این متن شایعه ای که شما می بینید نوشته ″کتاب اصول کافی، ج8، ص177″ هم این را آورده، (که این اوج بی سوادی نویسنده ی متن است که توضیح خواهم داد) پس منبع روایت که خواندم بحار، ج 53، ص14. روایت را شما بروید در کتاب بحار ببینید. من روایت را کامل نگاه کردم، روایتی است بسیار طولانی حدود بیست صفحه هست. پس روایت فقط این یک تکه نیست، حدود بیست صفحه هست! در رابطه با بعضی از نشانه های ظهور و امثال اینهاست. روایت فقط می گوید زوراء.. اینجا نگفته زوراء تهران است.
💫امام صادق (ع) می گوید؛ این بلا در زوراء اتفاق می افتد. کجا امام صادق (ع) اسمی از تهران آورده که این آقایان بی سواد زوراء را به تهران ترجمه کردند! چرا دروغ به اهل بیت می بندید. یعنی ما نباید خجالت بکشیم.. این قدر مسخره بازی شد! بچه بازی شد! ما هر روایتی را به دلخواه خودمان مثلا تطبیقش بدهیم!
🔰این روایت چندین راوی داشت. من راوی هایش را بررسی کردم. دوتا از راوی ها را فقط نام می برم. یکی از راوی ها″حسین بن حمدان خصیبی″ است که غالی هست یعنی غلو کننده! فاسد العقیده هست. در کتاب های رجالی چنین صفت های به او دادند! پس به هیچ عنوان نمی شود از چنین آدمی روایت نقل کرد.
🔰راوی دیگر این روایت ″عمربن فرات″ هست که این هم در کتاب های رجالی نوشته اند فردی است غالی یعنی غلو کننده! پس به هیچ عنوان روایت این فرد هم قابل قبول نیست. پس این روایتی که آقایان به آن استناد می کنند حداقل دو نفر از روایانش آدم های غالی و فاسدی هستند. پس به هیچ عنوان به این روایت از لحاظ سندی استناد نمی شود.
☝️🏻اما این بی سوادی که اینجا روایت را به کتاب اصول کافی نسبت داد روایت کتاب اصول کافی یک روایت دیگر هست! کتاب ″کافی، ج8، ص177″ که عزیزان می دانند جلد هشت کافی دیگر اصول کافی نیست روضة الکافی هست. روایت کافی این است می گوید؛
👈🏻امام صادق (ع) به روای گفت زوراء را می شناسی! روایی گفت زوراء همان بغداد است؟ امام گفت نه زوراء همان ری است. (می گویند امام صادق (ع) گفت زوراء همان ری هست شما چرا می گویید نیست؟ می گویم صبر کنید روایت را تا آخر بخوانم) امام می گوید؛ زوراء همان ری هست، همان جایی که 80 هزار نفر در آنجا کشته می شوند.
🗞خُب، در سند روایت ″محمد بن سنان″ است. جناب نجاشی و کَشی که از بزرگان علم رجال هستند در رابطه با محمد بن سنان می گویند؛ «ضَعِیفٌ جِدَّاً» یعنی در نقل روایت جدا آدم ضعیفی است و «کَذابٌ» دروغگو هست. شیخ طوسی هم می گوید؛ محمد بن سنان ″ضعیف″ است. هر چند بعضی ها ایشان را قوی می دانند، ولی خُب نجاشی و کَشی و شیخ طوسی می گویند ضعیف و دروغگو هست.
🗞فرد دیگری به نام ″بکربن صالح″ در سند روایت هست که علامه حلی و نجاشی این فرد را در روایات ″ضعیف″ می دانند و از طرفی در سند روایت فردی است به نام ″سهل بن زیاد″ که در رابطه با سهل بن زیاد هم خیلی بحث و حدیث هست که آیا قوی هست، ضعیف هست؟!
⬇️⬇️⬇️