@shervamusiqiirani-3 - آواز بیات اصفهان.mp3
925.7K
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
هر آن که جانب اهل خدا نگه دارد
خداش در همه حال از بلا نگه دارد
حدیث دوست نگویم مگر به حضرت دوست
که آشنا سخن آشنا نگه دارد
دلا معاش چنان کن که گر بلغزد پای
فرشتهات به دو دست دعا نگه دارد
گرت هواست که معشوق نگسلد پیمان
نگاه دار سر رشته تا نگه دارد
صبا بر آن سر زلف ار دل مرا بینی
ز روی لطف بگویش که جا نگه دارد
چو گفتمش که دلم را نگاه دار چه گفت
ز دست بنده چه خیزد خدا نگه دارد
سر و زر و دل و جانم فدای آن یاری
که حق صحبت مهر و وفا نگه دارد
غبار راهگذارت کجاست تا حافظ
به یادگار نسیم صبا نگه دارد
#حافظ
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
کانال ولایت مدار✌️
برای
امت ولایت مدار✊
🇮🇷🇮🇷🇮🇷
✅با محتوای
عقیدتی_اجتماعی_ فرهنگی _سیاسی
#تازنده ایم _رزمنده ایم🌺
#پیام رسان ایتا
با ما همراه باشید👇
https://eitaa.com/zandahlm1357
#پیام رسان سروش
👇👇👇
https://sapp.ir/joingroup/KOwcfFpBCixzgEJGabZID0No
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
کتاب خانه تازنده ایم رزمنده ایم🇮🇷
👇👇👇
https://sapp.ir/joingroup/rIC6kaP4d5vMTDNisZ1jFV9H
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
دنیایی از مطالب
علمی،اجتماعی،سرگرمی،جک و....
تنوع مطلب
با
مجله تازنده ایم رزمنده ایم👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
eitaa.com/joinchat/3717922818Ca7721d8525
https://eitaa.com/zandahlm1357
😍ادعا نداریم، بهترینیم اما #تـــضمین می دهیم که متفاوت ترینیم 👌پس امتحانش #مجانیه☝️☝️☝️
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
امام ما بر مصيبتها فايق ميآمد و در همه حال و حتّي در سنين كهولت، از كار و تلاش دست نمي كشيد. غلبه ب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
از عموم ملت عزيز
نيز انتظار دارم چنين كنند. ۵) شعاير اسلامي و مساجد و نمازهاي جمعه و عزاداريها، از جمله عواملي است كه در پيروزي انقلاب و تداوم آن، نقش تعيين كننده يي داشته است. ملتهاي مسلمان اكنون در همه جاي عالم، با بهره گيري از تجربه ي ملت ايران، به مساجد و شعاير ديني اهتمام خاصي نشان ميدهند. نهضت فلسطين و بسي نهضتهاي ديگر، امروزه از مساجد و نمازهاي جمعه و جماعت، نيرو و توان ميگيرد. سزاوار است كه ملت عزيز ايران، نقش اين شعاير را همواره به ياد داشته باشد. اين جانب همه ي مردم - بخصوص جوانان - را به پُر كردن مساجد و حضور در نمازهاي جمعه و جماعت و گرم نگهداشتن مراسم عزاداري سالار شهيدان حسين بن علي (ع) توصيه ميكنم. البته روح و مضمون حقيقي اين شعاير و مراسم بايد به طور شايسته حفظ شود و معنويت و توجه و فراگيري بر آن حاكم باشد. حضرات ائمه ي محترم جمعه و جماعات و گويندگان مذهبي نيز تا سرحد امكان بايد براي پُربار كردن و محتوا بخشيدن به اين مراسم تلاش كنند و اين كانونهاي معنويت و صفا را گرم نگهدارند. ۶) در اين مرحله از انقلاب، هدف عمده عبارت است از ساختن كشوري نمونه كه در آن، رفاه مادّي همراه با عدالت اجتماعي و توأم با روحيه و آرمان انقلابي، با برخورداري از ارزشهاي اخلاقي اسلام تأمين شود. هريك از اين چهار ركن اصلي، ضعيف يا مورد غفلت باشد، بقاي انقلاب و عبور آن از مراحل گوناگون ممكن نخواهد شد. رفاه مادّي، به معناي ترويج روحيه ي مصرف گرايي نيست - كه خود، يكي از سوغاتهاي شوم فرهنگ غرب است - بلكه بدين معني است كه
كشور از نظر آبادي و عمران، استخراج معادن و استفاده از منابع طبيعي، تأمين سلامت و بهداشت جامعه، رونق اقتصادي و رواج توليد و تجارت، با تكيه بر استعدادهاي ذاتي نيروهاي انساني خودي، به حد قابل قبول برسد و علم و فرهنگ و تحقيق و تجربه همگاني شود و نشانههاي فقر و عقب افتادگي رخت بربندد. عدالت اجتماعي، بدين معني است كه فاصله ي ژرف ميان طبقات و برخورداريهاي نابحق و محروميتها از ميان برود و مستضعفان و پابرهنگان كه همواره مطمئنترين و وفادارترين مدافعان انقلابند، احساس و مشاهده كنند كه به سمت رفع محروميت، حركتي جدي و صادقانه انجام ميگيرد. با قوانين لازم و تأمين امنيت قضايي در كشور، بساط تجاوز و تعدي به حقوق مظلومان و دست اندازي به حيطه ي مشروع زندگي مردم جمع شود. همه كس احساس كند كه در برابر ظلم و تعدي ميتواند به ملجأ مطمئن پناه برد، و همه كس بداند كه با كار و تلاش خود خواهد توانست زندگي مطلوبي فراهم آورد. روحيه و آرمان انقلابي، بدين معني است كه ميل به زندگي راحت و مرفه، جامعه و مسؤولان را به سازشكاري و تسليم در برابر زورگويي قدرتهاي جهاني و غفلت از توطئه ي استكبار و بي اعتنايي به پيام جهاني انقلاب نكشاند. آن روزي كه خداي نخواسته جمهوري اسلامي، رفاه و آبادي را هدف عمده ي خويش قرار داده و در اين راه حاضر به چشم پوشي از آرمانهاي انقلابي و جهاني و فراموشي از پيام جهاني انقلاب شود، روز انحطاط و زوال همه ي اميدها خواهد بود؛ و خدا چنين روزي را ان شاءاللَّه هرگز نخواهد آورد. .....
https://eitaa.com/zandahlm1357
سيرة رهبري
سيرة رهبري در يكي از شبهاي ماه مبارك رمضان در تقاطع خيابان اسكندري جنوبي و آزادي هستيم؛ مانند هميشه ترافيك سنگيني پشت چراغ قرمز ايجاد شده است. اين مهم نيست؛ مهم اين است كه من به همراه تعدادي از كاركنان دفتر رهبري، پشت سر اتومبيلي هستيم كه در صندلي عقب آن، رهبر معظم انقلاب نشسته است. لابد اتومبيل از حيث معمولي بودن است كه هيچ جلب توجه نمي كند و كسي رهبر را در آن نمي بيند؛ حتي سرنشينان اتومبيلهايي كه كنار اتومبيل مدل ۶۱، كلافه ترافيك هستند و يا عابراني كه از جلوي او ميگذرند و.... رهبر، صبورانه تهرانيها را ميبيند. اما گويي رانندة اتومبيلي آقا را ديده است، با هيجان ميكوشد از ما عقب نيفتد و تلاش ميكند خود را كنار اتومبيل رهبر برساند. پا به پاي ما ميآيد. وقتي در اتوبان تهران-كرج، اتومبيلها به بزرگراه ستاري ميرسند او غفلت ميكند و تا به خود بيايد از بريدگي دور شده و ما گذشته ايم. اتومبيل حامل رهبر، بعد از طي بلوار فردوس به سمت چپ ميپيچد و در خيابان شهيد مالكي وارد كوچه اي ميشود كه معطر به نام شهيدي است. لحظاتي بعد در خانه اي هستيم كه ساكنانش حيران و مبهوت در مقابل رهبر نشسته اند؛ به راستي غافلگير شده اند. البته آنان از سر شب منتظر ميهماني بوده اند كه قرار بوده از بنياد شهيد و يا وزارتخانه اي بيايد؛ اما گمان نمي كردند آن مقام مسئول، مقام معظم رهبري باشد. من كه محو عكس العملهاي ميزبانان هستم، لحظاتي بعد، حالي مانند آنان پيدا ميكنم. وقتي عكسي از شهيد را ميخواهند هنوز نمي دانم در كجايم ولي وقتي برادر شهيد
با قاب عكس بر ميگردد احساس ميكنم عكس برايم آشناست هنگامي پايين آن را ميخوانم: «طلبه و دانشجوي شهيد عليرضا خان بابايي» دلم فرو ميريزد ناگاه ۱۸ سال به عقب برده ميشوم؛ به سدّ دز آنجايي كه در انتظار عمليات هستيم، عمليات نصر ۱ در شمال غرب. رهبر انقلاب، سراغ پدر شهيد را ميگيرد. مادر به عكس روي ديوار اشاره ميكند و ميگويد: «حاج آقا سه سال پيش مرحوم شدند... » آقا از علت مرگ او ميپرسد و مادر نيز توضيح ميدهد. آقا ميخواهد از شهيد بگويند. مادر شهيد ميگويد: «همه اش در جبهه بود. يك بار به من گفت: مادر دعا كن شهيد شوم. گفتم نمي توانم چنين دعايي بكنم؛ اما قول ميدهم اگر شهيد شدي محكم بايستم. وقتي شهيد شد اين كار را كردم. » برادر كوچكتر كه امروز معلم است، ميگويد: «با اينكه در جبهه بود اما از درس و بحث غافل نبود... » كتابخانه اي كه امروز از او باقي مانده با بعضي كتابهاي فاخر در آن نشانگر ميزان فضل اوست. در اثناي مجلس، جانبازي نيز وارد شد. مادر معرفي ميكند؛ آقاي دكتر... از دوستان و همرزمان شهيد بوده و امروز پزشك است و در بخش طب اسلامي و سنتي فعاليت ميكند. آقا ميپرسد: «فعاليتتان نتيجه اي هم دارد؟ » دكتر توضيح ميدهد.... بحث مبسوطي دربارة طب سنتي در ميگيرد. آقا نيز با تأسف از اينكه پزشكان غربي به تجارب ارزشمند طبيبان مسلمان و مشرق زمين در طول تاريخ بي اعتنايي كردند، اشاره ميكند و ميگويد: «مبناي كار طب اسلامي برخلاف طب امروزي يافتن ريشة بيماري است نه علايم درماني. ......
https://eitaa.com/zandahlm1357
#هرروزیک_آیه
✨لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ
💚لِمَنْ كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ
✨وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا ﴿۲۱﴾
✨قطعا براى شما در اقتدا به
💚رسول خدا سرمشقى نيكوست
✨براى آن كس كه به خدا و روز
💚بازپسين اميد دارد و خدا را
✨فراوان ياد مى كند (۲۱)
📚 سوره مبارکه الأحزاب✍آیه ۲۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢سوره ابراهيم
آيات 19 تا 23 💢
🔴و شیطان می گوید برشما تسلطی نداشتم و فقط شمارا وسوسه کردم و شماهم دعوتم راپذیرفتید 🔴
💢همانا برای ستمکاران عذاب دردناکی است💢
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
مرحله سوم به مرور، هر چه دعوت عباسيان بيشتر نيرو و نفوذ مى يافت، سايه علويان و اهلبيت از آن كم كم ر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
شايد هدف عباسيان از اين شيوه آن بود كه دعوتشان به شخص معيّنى
ارتباط پيدا نكنند كه اگر روزى مُرد يا ترور شد، سبب تضعيف دعوتشان گردد.
به هر حال « ابن اثير » در كتاب خود (الكامل، ج ۴، ص ۳۱۰، رويدادهاى سال ۱۳۰) تصريح مى كند كه ابومسلم از مردم بيعت براى رضا و خشنودى آل محمّد مى گرفت. نظير اين مطلب در نوشته هاى مورّخين بسيار است كه اكنون برخى از آنها را برايتان نقل مى كنيم: در كتاب الكامل، جد۴، ص ۳۲۳ چنين آمده كه « محمد بن على » مبلّغى را به سوى خراسان گسيل داشت تا مردم را به « خشنودى آل محمد » فرابخواند بى آن كه نامى از شخصى ببرد. گويا اين شخص همان ابوعكرمه باشد كه هم اكنون از او ياد خواهيم كرد.
محمد بن على عباسى به ابوعكرمه گفت: « بايد نخست افراد را به خشنودى آل محمّد فرابخوانى، ولى چون خوب از كسى مطمئن شدى مى توانى برايش جريان ما را تشريح كنى. اما به هر حال نام مرا همچنان پوشيده نگاه بدار مگر براى كسى كه خوب به استواريش ايمان آوردى و از او مطمئن شده، بيعتش را اخذ كرده باشى. »
سپس به او دستور داد كه از اولاد و طرفداران فاطمه سخت احتراز جويد. (۲۷)
احمد شلبى مى گويد: «. عباسيان چنين نزد علويان وانمود مى كردند كه دارند به نفع ايشان كار مى كنند، ولى در باطن براى خود فعاليت مى كردند. » (۲۸)
احمد امين مى گويد
« با اين وصف، يكى از شرايط كارشان آن بود كه در بسيارى از موارد در دعوت خود نامى از امام نمى بردند تا از درانداختن شكاف ميان هاشميان احتراز جويند. ». (۲۹)
اگر خليفه در ميان مردم شخصى شناخته شده و معيّن بود هرگز ابومسلم، و سليمان خزاعى به امام صادق عليه السلام و ديگر علويان نامه بيعت نمى نوشتند و دعوت خود را به نفع و به نام اينان انجام نمى دادند.
در پيش از نامه ابومسلم به امام صادق عليه السلام سخن گفتيم و ديديم چگونه در آن تصريح شده بود كه وى مردم را فقط به دوستى اهلبيت، بى آن كه نامى از كسى برده باشد، فرامى خواند.
يكى از آنان ميگفت: روزى نزد حضرت صادق بودم كه نامه اى از ابومسلم رسيد. حضرت به پيك فرمود: « نامه تو را جوابى نيست. از نزد ما بيرون شو. » (۳۰)......
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......:
شفاي سيد ابراهيم
دانشمند محترم جناب حاج آقا محمد مهدي تاج لنگرودي واعظ فرمود: آقاي سيد ابراهيم لنگرودي سيد معمّر و جليل القدري است كه از ذاكرين و خدمتگزاران اهل بيت اطهار (عليهم السلام) و ساكن تهران ميباشد. گاهي او را در بعضي از خيابانهاي تهران ميديدم كه به ديوار تكيه كرده و بعد از مقداري توقف براه ميافتاد وقتي كه علت را ميپرسيدم از درد پاي خود گله ميكرد و ميفرمود:
ده سال است كه گرفتارم و بعضي از آقايان اطباء بعنوان رماتيسم و بعضي بعنوان سياتيك مرا مداوا كرده ولي به مقدار كمي هم از دواها اثري ندارد.
باري او با اين ناراحتي ميساخت تا اينكه روزي بعنوان احوالپرسي سيد مذكور به خانه او واقع در ميدان خراسان رفتم خوشبختانه حالش خوب بود از درد پاي او كه سابقه داشت جويا گرديدم فرمود راحت شدم و بوسيله امام رضا (ع) از خدا شفا گرفتم و به هيچ وجه احساس درد و ناراحتي ندارم.
وقتي كه از چگونگي استشفاء پرسيدم چنين فرمودند كه من چندي قبل به عزم زيارت حضرت ثامن الحجج امام رضا (ع) تهران را ترك گفته و به مشهد مقدس مشرف شدم با همان درد پا و ناراحتي به زيارت حضرت ميرفتم از شدت درد مخصوصاً از صحن مقدس تا حرم سه جا بعنوان استراحت مينشستم.
روزي به عزم استشفاء بحرم حضرت مشرف شده پس از آداب و مراسم زيارت با قلبي شكسته و
با خلوص اطمينان هر چه تمامتر به حضرت اينگونه متوسل شدم.
عرض كردم آقا من پير مردي هستم كه علاوه از هشتاد سال دارم، اگر قابليت دفن در جوار قبر شما را داشته باشم از خداوند بخواه كه بميرم و در همين جا دفن گردم و اگر از عمرم چيزي باقي مانده درد پا خيلي آزارم ميدهد و براي من طاقت فرسا است. بنابراين از خدا بخواه تا مرا شفا دهد.
قدري گريه كردم و با همان حال از حرم بيرون آمدم و به صحن مقدس وارد شده اما خوشبختانه در خودم احساس بهبودي كرده مثل آنكه دردي در من نبوده با توجه به مطلب قبلي كه ميبايد از اول صحن تا حرم سه جا توقف نمايم و قدري بنشينم بعد از عرض حاجت و بيرون آمدن از حرم تا اول خيابان بدون احساس كوچكترين ناراحتي و توقفي آمدم!!
آنقدر خوشحالي و سرور بمن دست داده بود كه بنا كردم در خيابانها راه رفتن و مدتي بدين منوال گاهي تند گاهي آهسته رفتم و برگشتم تا بر من يقين شد كه شفا گرفتم و الان مدت چند ماه است كه از مشهد مقدس مراجعت كرده و راحتم. [۵۸].
اي شه طوس كه بر هر دو جهان مولائي
خسرو كون و مكان مظهر بي همتائي
خسروانند گدايان تو اي خسرو دين
شه اقليم وجودي و تو صاحب رائي
ما گدائيم و بدين در باميد آمده ايم
چو گدا را نبود غير درت ماوائي
دردمنديم و باميد دوا آمده ايم
درد ما را تو شفا ده كه طبيب مائي
بحقيقت كه دوائي و توئي اسم خدا
مظهر اسم حق و مظهر هر اسمائي
جسم و جانم تو شفا ده كه تو
ذكري و شفا
كه تو ذكري و شفائي و تو اسمي و دوائي
كن كريمانه نظر بر من مسكين شاها
جز تو اين ملك جهانرا نبود مولائي
سالها بهر اميدي به پناه آمده ام
غير اميد تو ديگر نبود ملجائي
نيست ظنّم كه براي تو گداي در خويش
جز درت نيست اميدي و ندارم بنمائي
چه شود از ره لطف خسرو خوبان جهان
لحظه اي دردم آخر بسراغم آئي
بنده روسيه و زار و حقيرم ايشه
چشم اميد حقير است بتو مولائي
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
✅ جلسات #شرح_معرفتی_زیارت_آل_یس ۴ 🎤 #استاد_احسان_عبادی 💠 جلسه چهارم / با میزبانی دانشگاه شاهد ته
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بعد از ظهور چه تفاوتی بین کسانی که منتظر حضرت بودند و کسانی که منتظر نبودند، وجود دارد؟
#استاد_کفیل
#گامی_به_سوی_ظهور
🔶🔹🔶