.......:
باسمه تعالی
شکر و سپاس فزون میگوییم حق تعالی را که نعمت ولایت ائمه معصومین علیهم السلام را به ما ارزانی داشت و ما را از متمسکین و متوسلین به ذیل عنایتشان قرار داد. از آنجا که چاپ اول و دوم کتاب آثار دعا برای فرج امام زمان (ع) (کتاب حاضر) مورد توجه و استقبال شیعیان و دوستداران آقا امام زمان (عج) قرار گرفت و کمیاب شد، اکنون بنا به درخواست جمعی از شیفتگان حضرتش چاپ سوم آن با ویرایش و پیرایش جدید و اصلاحات و اضافات تقدیم میشود. امید است خوانندگان گرامی این کتاب را پس از مطالعه در اختیار محبان آن حضرت قرار دهند تا دیگران هم به یکی از وظایف خود در زمان غیبت نسبت به امام زمان علیه السلام آشنا گردند. تا یار که را خواهد و میلش به که
باشد. تهران، ۱۶ محرم الحرام ۱۴۲۱ ه ق سید حسین هاشمی نژاد
پیشگفتار
الحمد لله الذی هدانا لهذا و ما کنا لنهتدی لو لا ان هدانا الله، و الصلوه و السلام علی من دنی فتدلی فکان قاب قوسین او ادنی اشرف الانبیاء و خاتم السفراء و المرسلین محمد و اهل بیته الطاهرین المعصومین سیما بقیه الله فی الارضین الامام المنتظر الحجه الثانی عشر حجه بن الحسن العسکری ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء. در یکی از روزهای ماه جمادی الاولی سال ۱۴۱۸ ه ق در کتابخانه خود نشسته و مشغول مطالعه درباره امام زمان علیه السلام بودم که ناگهان به ذهنم خطور کرد چند سطری راجع به حضرت ولی عصر (عج) بنویسم و آن را تا نیمه شعبان ۱۴۱۸ ه ق که میلاد نور است، در اختیار شیفتگان و دلباختگان حضرتش قرار دهم. پس قلم به دست گرفتم و با استعانت از پیشگاه قدسی اش و
[صفحه ۱۸]
به عنایت آن بزرگوار، موفق شدم کتاب حاضر را تقدیم عاشقان حضرتش کنم و به این ترتیب گامی کوچک در راه ولی نعمتم و مولایم بردارم. در نوشتن بنا را بر اختصار نهادم، چون معمولا کتابهای قطور خوانندگان کمتری دارد و کتابهای کوچک و مختصر علاقه مندان بیشتری را به خود جذب میکند. موضوع کتاب درباره یکی از وظایف مهم شیعیان در زمان غیبت است که همانا دعا کردن برای فرج حضرتش میباشد. آثار فرج آن بزرگوار در عالم پدیدار شده و یکی از مقدمات ظهور حضرتش طبق روایات شریفه تحقق انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه است که ان شاء الله
این تحول عظیم به ظهور حضرتش منتهی گردد و چشمان مشتاقان منتظرش به جمال نورانیش روشن گردد. امید است این خدمت ناچیز مقبول درگاه ملکوتیش قرار گیرد و این عرض ادب را با لطف بی پایانش بپذیرد. یا ایها العزیز مسنا و اهلنا الضر و جئنا ببضاعه مزجاه و اوف لنا الکیل و تصدق علینا.
غرض نقشی است کز ما باز ماند
که دنیا را نمی بینم بقایی
مگر صاحبدلی روزی ز احسان
کند در حق مسکینان دعایی
تهران، ۷ رجب المرجب ۱۴۱۸ ه ق سید حسین هاشمی نژاد
#آثار دعا براي فرج امام زمان علیه السلام
نویسنده:
حسین هاشمی نژاد
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: دسته ی اول: باید گذشتن از دنیا با آسانی (۲) زیبا بود این سان معراج انسانی (۲) دسته ی دوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
اما مانند همیشه نقل مجلس پیش بینی رزم شبانه بعدی است. در اینجا هم رزم شبانه ناگهانی و همراه با فریادهای مسئولان است. هرگاه گردان رزم دارد از تخریب و واحد آموزش لشکر کمک میگیرد. آن گاه رزم تبدیل به خشم میشود و یک آتشبازی درست و حسابی بر پا میشود. خیلی سنگین. از همه طرف آتش میبارد. گالنهای بنزین با مقداری چاشنی، یک انفجار نورانی و پر آتش را باعث میشوند. اصطلاح فوگاز به آن اطلاق میشود و در هر رزم شبانه قریب به ۲۰ فوگاز منفجر میشود. بنابراین جایی برای گریز نیست. باید سریع لباس رزم بپوشی و با تمام تجهیزات و
امکانات به خط شوی.
البته رزم شبانه کمتر شده. شاید هر هفته فقط یک رزم داشته باشیم، آن هم برای تجدید آموزش. چون همه ی حرفهای لازم برای انجام عملیات در کوهستان و در شب گفته شده و نیروها بارها زیر نور مهتاب و یا در تاریکی مطلق کوهها را بالا و پایین کرده اند. معنای ستون کشی و کوه را دانسته و طرق مختلف آفند و پدافند را آموخته اند. ولی باید تمرین کرد.
رزم شبانه از این جهت خوب است که صبحگاه تعطیل میشود. از طرف دیگر صبحگاه از آن جهت خوب است که آمادگی حفظ میشود. البته هیچ کس از خواب بدش نمی آید. کمی کسالت و یا حمام واجب و... میتواند دلایل خوبی برای صبحگاه نرفتن باشد، ولی کمتر کسی موفق میشود راحت بخوابد. زیرا پیرمردهای دسته و یا خدمتگزاران میخواهند چادر را تمیز کنند و معمولا این استراحتها زهرمار میشود. بعد معلوم میشود که فقط اسم بدنامی صبحگاه نرفتن باقی مانده و جز اندکی خواب چیزی باقی نمانده. تازه وقتی نیروها از صبحگاه و دویدن و ورزش میآیند سر حال و خوشحال اند و هر صبحگاه نرفته ای را مورد هدف قرار میدهند. میگویند و میخندند. اذیت میکنند. شوخی میکنند. و در آخر آقای صبحگاه نرفته کسل و بی حال به همراه آنها بر سر سفره صبحانه مینشیند و با بی اشتهایی غذا میخورد.
اردوگاه خیلی با صفا شده. نیروهای گردان در طول روز برای دیدن دوستان
[صفحه ۲۴]
خود به گردانهای دیگر میروند.
مقدار زیادی راه میروند و اگر شانس بیاورند سوار تویوتاهای تدارکات و... میشوند. وقتی به محل مورد نظر میرسند، جای گروهان و دسته را میپرسند و بعد میهمان
دوست خود میشوند. میهمانی ساده ای است. خیلی وقتها فقط با یک لیوان چای و اگر باشد مقداری میوه یا تخمه، ساده و بی آلایش. از یکدیگر انتظار بی خودی ندارند. وضعیت رادرک میکنند و از حرفهای بچگانه میپرهیزند. حرفها خیلی طولانی نیست و دیدن دوست بهتر از هر چیز دیگر است. گپی زده میشود و بعد باید در زمان مقرر برگشت.
صفای اردوگاه در خلوص و صمیمیت آن است. اختلاف خیلی کم است و اگر باشد گذرا. هیچکس برای دیگری خط و نشان نمی کشد و جز از روی شوخی یکدیگر را هول نمی دهند. البته مشکلات و کمبودها هست و خیلی اوقات باعث ناراحتی بچهها میشود ولی باید ساخت و خدا را شکر کرد. اینجا اردوگاه اسلام است و دشمن با تمام قوا به جنگ ما آمده. ما هم به اندازه ی کافی آماده نبوده ایم. هنوز هم مشکل داریم. اسلحه کافی نداریم و وسایل مورد نیاز را به زحمت و با پولهای گزاف به دست میآوریم. پس نباید انتظار بیجا داشت. اسلام همیشه مظلوم بوده و شیعه علمدار این مظلومیت.
باید تحمل کرد. این جبهه با جبهههای عادی دنیا فرق دارد. اینجا لشکرگاه سربازان امام زمان (عج) است. حتی اگر ۳۰ هزار نفر در مقابل ۷۲ نفر صف آرایی کنند باید جنگید. اگر تمام احزاب با یکدیگر متحد شوند و بخواهند علیه اسلام مبارزه کنند باید خندق کند و نبرد کرد. کمبودها نمی تواند جلوی رشادتها را بگیرد. نباید از نیروی مادی دشمن هراسید. ما خدا را داریم و آنها هیچ. ما برای خدا میجنگیم و آنها برای خود. خدا به وعده هایش عمل خواهد کرد و یک مؤمن را
در مقابل ده دشمن به پیروزی خواهد رساند. چه بسا نیروهای کمی که بر نیروهای زیادی غلبه میکنند.
گاهی اوقات کمبودها منحصر به بودن یا نبودن پوتین و لباس و فلان
[صفحه ۲۵]
تجهیزات است. جنگ سخت است و سخت تر پشتیبانی از آن. در تئوری رزم میگویند شش رزمنده باید ۱۰ تجهیز کننده داشته باشد، ولی حالا که نیست نمی توان اسلام را رها کرد. حالا که پول و امکانات نیست نمی توان به دیانت خیانت کرد. باید ماند و با وسایل موجود جنگ را اداره کرد.
دفاع مقدس
سینای شلمچه
https://eitaa.com/zandahlm1357
.
❤️وقتی کارِ فرهنگی را شروع میکنید
با اولین چیزی که باید مبارزه کنیم
خودمان هستیم..
وقتی که کارتان میگیرد و دورتان
شلوغ میشود تازه اول مبارزه است
اگر فکر کردید شیطان بهراحتی
میگذارد شما برای حزبالله
نیرو جذب کنید..هرگز..🌿
#شهید_مصطفیصدرزاده
•┈••✾❀🕊🕊❀✾••┈••
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
دود آه سینهٔ نالان من
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: مولوی این جهان همچون درخت است ای گرام ما بر او چون میوههای نیم خام سخت گیرد میوهها مر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خمول
ابوالحسین نوری از سیاحت صحرا بازگشت، متوجه شد موی صورت و ابروان و پلک او ریخته و حالاتش تغییر یافته است. به او گفته شد: آیا با تغییر صفات، اسرار هم تغییر مییابد؟ گفت: اگر اسرار با تغییر صفات، تغییر یابد، عالم نابود میشود. و سپس سرود:
بطوری که مشاهده میکنی سفر در بیابان و دامنه ی کوهها مرا به این حال درآورده است.
مرا به شرق و غرب عالم کشانید و از وطن آواره کرد. وقتی غایب میشدم آشکار میشد و وقتی آشکار میشد، غایب میگشتم. میگفت آنچه میبینی نادیده بگیر و تنها من را مشاهده کن. سپس فریادی کشید و دوباره سر به بیابان گذاشت.
کماتری صیرنی
قطع القفار الدمن
شرّقنی غرّبنی
ازعجنی عن وطنی
اذا تغیبت بداً
و ان بدا غیبنی
یقول لا تشهد ما
تشهد او تشهدنی
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ اهمیت خواندن قران ☝️
🎤استاد #رفیعی
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
04.Nisa.001.mp3
3.01M
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
04.Nisa.002.mp3
1.52M
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
04.Nisa.003.mp3
3.62M
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
مقدمه دوم ✅مثلا کسی که نماز اول وقت میخواند #بیشتر و #پیشتر (یعنی قبل از آن عمل) خود مصلی(کسی که نم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شبهه
♨️👈ما گفتیم هر کسی هر عملی انجام بدهد #بیشتر و #پیشتر به خودش باز میگردد و این لام لانفسکم (إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِكُمْ)یعنی این نفع و ضرر اول به خودش اختصاص پیدا میکند بعد به دیگران ولی ما افرادی میبینیم که اثر احسان یا گناه بیشتر و پیشتر به خودش برنگشته است❓❓
جواب👇👇
👌✅ اولاجوابش روشن است، و آن اين است كه صاحب اين اشكال غفلت ورزيده از اينكه قرآن كريم چه نظرى نسبت به آثار اعمال دارد و اينكه اثر هر عملى به عاملش بر میگردد مربوط به آثار اخروى اعمال است كه به هيچ وجه به غير صاحب عمل ربطى ندارد، و در اين باره فرموده است:" مَنْ كَفَرَ فَعَلَيْهِ كُفْرُهُ وَ مَنْ عَمِلَ صالِحاً فَلِأَنْفُسِهِمْ يَمْهَدُونَ
✅👈ثانیا 👈اما آثار دنيوى اعمال چنان نيست كه به کننده کار نرسد مگر در صورتى كه خدا بخواهد به عنوان امتحان یا چیز دیگر اثر عمل شخصى را به شخص ديگر نيز میرساند بنا بر اين اينطور نيست كه هر فاعلى بتواند به طور دائم اثر فعل خود را به ديگرى برساند، مگر همان احيانا كه گفتيم مشيت خدا بر آن تعلق گرفته باشد، و اما خود فاعل اثر فعلش دائما و بدون هيچ تخلفى به خودش برمیگردد.
بنا بر اين نيكوكار سهمى از عمل نيك و بدكار سهمى از عمل بد خود دارد، هم چنان كه فرمود:" فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ خَيْراً يَرَهُ وَ مَنْ يَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ" «2».
پس اثر فعل از فاعلش جدا نمیشود، و بطور دائم به غير او نمیرسد، و اين همان معنايى است كه از حضرت على (علیه السلام) روايت شده كه فرمود: تو هيچ احسانى به غير نمیكنى و هيچ بدى نيز به غير نمیكنى آن گاه اين آيه را تلاوت فرمود.
" فَإِذا جاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِيَسُوؤُا وُجُوهَكُمْ وَ لِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَما دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَ لِيُتَبِّرُوا ما عَلَوْا تَتْبِيراً".
ترجمه تفسير الميزان، ج13، ص: 54
#قرآن_شناسی
جواب سوم👇👇
👌👈ثالثا: ما خیال میکنیم حتما طرف را باید ماشین بزند یا به مرضی غیر قابل درمان مبتلا بشود تا ما متوجه بشویم که ایشون هم اثر گناه بهش برگشته یا طرف یک دفعه صاحب خانه بشود یا صاحب فلان امکانات بشود تا ما متوجه بشویم که اثر فلان کار خیرش به او برگشته حال آنکه اینطور نیست 👌👌👌گاهی طرف به یک مرض درونی و روحی مبتلا میشود که فقط خودش و خدایش میداند از کجا دارد میخورد یا برعکس طرفی که احسان کرده به یک آرامش و لذت درونی میرسد که فقط خودش و خدایش میدانند.
✅👌👈کلا تصور ما درباره عذاب و بازگشت عمل خیلی وقتها اشتباه است مثلا عذاب را این میدانیم که از آسمان سنگ ببارد یا زمین باز بشود و طرف را ببلعد
خلاصه خلاصه👇👇
👌👌باید به این بلوغ برسیم👈 که ما هیچ وقت نه نمیتوانیم آرامش را از کسی بگیریم و نه نمیتوانیم بدهیم مگر اینکه قبلش به خودمان آرامش بدهیم یا آرامش بگیریم مثلا👈 وقتی به یک نیازمندی کمک میکنید که خیلی محتاج به غذا است چقدر خوشحال میشود ولی او فراموش میکند چون در طول ماه ده ها نفر به او کمک میکند ولی شما که کمک کردین و خوشحالی را در چشمهایش دیدین تا روزها این حس خوب همراهتون است اگر بدی هم به او بکنید تا ماه این عذاب وجدان همراهتون است هرچند آن نیازمند چون از این بی مهری ها متاسفانه زیاد میبیند شما را فراموش کرده است، ولی شما تا مدتها در گیری ذهنی خواهید داشت.
#قرآن_شناسی
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎧 انسان شناسی در قرآن| جلسه 16 #انسان_شناسی_در_قرآن #آیت_الله_حائری_شیرازی ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
haeri_ensan_shenasi_17.mp3
12.49M
🎧 انسان شناسی در قرآن| جلسه 17
#انسان_شناسی_در_قرآن
#آیت_الله_حائری_شیرازی
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا سوره توحيد را اخلاص ميگويند؟
نکته ای عجيب ‼️
چون اين سوره تنها و خالص ،
سخن از الله ميگويد.
نه حرفي از بهشت دارد و نه جهنم ،
نه پيامبران و نه ائمه و نه هيچ جيز ديگر ،
خالص خالص معرفي الله است.
چه جالب اينکه اين سوره را
شناسنامه الله ميگويند ، و جالب تر اينکه
الله به عدد ابجد ۶۶ است و تعداد
حروف اين سوره هم شصت و شش حرف ميباشد.
وجالبتر اينکه 66 بار يا الله گفتن بعد
از هرفريضه واجب جهت برآورده شدن
حاجات بسيار مجرب است.
استغفرالله الذی لا اله الا هو الحی القیوم
و أتوب الیه. امروز سه مرتبه بخوان
اگر گناهانت به اندازه کف دریا هم باشد
بخشیده میشود
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مستند جذاب و دیدنی "آب زمزم"
این مستند نتیجه تحقیق دکتر ماسارو ایموتو می باشد که بر روی آب زمزم تحقیق کرده است
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•