eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.8هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 حسنی علیه السلام؛ 💡 از پیروان واقعی و دانش آموختگان مکتب اهل بیت علیهم السلام 💥ببینید و انتشار دهید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جوابی داندان شکن👆👆👆 🎥 واکنش حضرت عبدالعظیم حسنی به تخریب حرم امام حسین(ع) سکانسی از فیلم «مسافر ری» به‌مناسبت وفات حضرت شاه عبدالعظیم حسنی
- از اين جا مي‌رسيم به اين كه مدير حوزه بايد قادر بر انتخاب و ابتكار و شتاب لازم و كوتاه سخن، در دائره ي اين مديريت، مختار باشد و از اين جا است كه بايد يك تن و يك اراده باشد. شوراي سياستگذاري تدبير كلّي و خطّ مشي را به مدير بسپارد و وي را با مسؤوليت سنگين اداره يعني برآمدن خواسته‌هايي كه در تدبير و خط مشي كلّي ملحوظ شده است، و در دايره ي همان تدبير و خطّ مشي، مريد و مختار بداند. كار اجرايي و مديّريت اگر به ورطه ي شورا و خلط مسؤوليّتها بغلطد، حركت، كند يا متوقّف خواهد شد. و مدير محترم نيز بايد با اعمال مديريت صحيح و قوي، و انتخاب دستياران صالح، و شناسايي كارهاي اصلي و عمده، و مقدم داشتن آن بر كارهاي جزيي و فرعي، و انجام هر كار بر طبق برنامه و محاسبه ي قبلي و ديگر شئون مديّريت، وظيفه ي عقب افتاده و بسيار مهمي را كه بر عهده دارند به بهترين وجه ممكن ايفاء نمايند. ۶ - حوزه ي علميه در اين دوران، جوهر حيات و رشد و بالندگي خود را مرهون انقلاب اسلامي و امام عظيم الشأن آن و مجاهدتهاي ايثارگراني است كه به عشق دين خدا و به اميد حاكميّت آن، جان و تن خود را به ميدان فداكاري بردند «فمنهم من قضي نحبه و منهم من ينتظر»، سياست سلطه گران جهاني اين بوده و هست كه مراكز دانش دين را منزوي، منفعل، بي روحيّه، بي ابتكار، وابسته به خود و فارغ از آرمانهاي بزرگ كنند. آنان را به جدايي دين از سياست، معتقد و از همگامي دين با تحوّلات شگرف جهاني مأيوس سازند: اين ترفند نسبت به حوزه‌هاي علميه، بكار رفته و تأثيراتي نيز كرده بود. انقلاب اسلامي كه از حوزه و به رهبري برجسته ترين فرزندان و تربيت شدگان آن، سر كشيد و امواج جهاني را در جهت عكس تدابير و اميدهاي استكبار، هدايت كرد، حوزه ي علميه را نيز درخشش و جذابيت و اعتباري تازه داد و بذر اميد و روشن بيني و عشق به حركت را در آن كاشت. خون پاك علماء و فضلاء و طلّابي كه در اين راه جامه ي شهادت پوشيدند، به اين نهال الهي رشد و رونقي بي سابقه بخشيد و آن را تا دورانهاي طولاني بيمه كرد. اكنون حوزه بايد حق عظيم انقلاب و امام و شهدا و نفوس طيبه ي ايثارگر را همواره به ياد داشته و ارزشهاي انقلاب را به مثابه ي راز تجديد حيات، در خود حفظ كند و به كساني كه جاهلانه يا مغرضانه مي‌خواهند حوزه را به سمت هدفهاي استكبار بكشانند، ميدان ندهد. ۷ - تشكيل نظام اسلامي كه داعيه دار تحقّق مقرّرات اسلامي در همه ي صحنه‌هاي زندگي است، وظيفه يي استثنايي و بي سابقه بر دوش حوزه ي علميه نهاده است، و آن تحقيق و تنقيح همه ي مباحث فقهي يي است كه تدوين مقرّرات اسلامي براي اداره ي هر يك از بدنه‌هاي نظام اسلامي بدان نيازمند است. فقه اسلام آنگاه كه اداره ي زندگي فرد و جامعه - با آن گستردگي و پيچيدگي و تنوّع را - مطمح نظر مي‌سازد مباحثي تازه و كيفيّتي ويژه مي‌يابد، و اين همان طور كه نظام اسلامي را از نظر مقرّرات و جهتگيري‌هاي مورد نيازش، غني مي‌سازد، حوزه ي فقاهت را نيز جامعيّت و غنا مي‌بخشد. روي آوردن به «فقه حكومتي» و استخراج احكام الهي در همه ي شئون يك حكومت، و نظر به همه ي احكام فقهي با نگرش حكومتي - يعني ملاحظه ي تأثير هر حكمي از احكام در تشكيل جامعه نمونه و حيات طيبه اسلامي - امروز يكي از واجبات اساسي در حوزه فقه اسلامي است كه نظم علمي حوزه، اميد برآمدن آن را زنده مي‌دارد. ۸ - ارتباط حوزه ي علميه با نظام اسلامي در تدوين اصول اساسي و پايه‌هاي مقررات اسلامي خلاصه نمي شود، بلكه ربط اين دو، در همه ي ابعاد، ربط منطقي و مبّني بر تعاون است. نظام اسلامي، حوزه ي علميه را همچون پشتوانه معنوي خود عزيز مي‌دارد، و حوزه علميه، نظام اسلامي را همچون فضاي مناسبي براي رشد و تكامل خود مغتنم مي‌شمرد. هر يك، كمك و پشتيبان آن ديگري است، اين درك و احساس دو جانبه بايد روز بروز قويتر و واقعيتر گردد. انگيزه‌هايي وجود دارد كه مي‌كوشد حوزه را نسبت به نظام اسلامي بي تفاوت يا بدبين سازد و متقابلاً نظام اسلامي را نسبت به حوزه بي اعتنا يا بيگانه بدارد. هم در حوزه و هم در محيطهاي تصميم گيري مسؤولان نظام، بايد با اين انگيزه‌ها مقابله و در برابر آنها هشياري نشان داده شود. تشكيل جمهوري اسلامي بزرگترين آرزوي برآورده شده ي صالحان و برجستگان علماء اسلام است. بايد آن را قدر شناخت و در تكميل و تصحيح و تقويت آن، نفس و نفيس را بايد نثار
كرد. ۹ - فقه، محور تلاش علمي حوزه‌هاي علميه بوده و همواره بايد باشد و البته تطوّر شرايط زندگي بشري، مانند هميشه در استنباط احكام الهي تأثيراتي گذاشته و از اين پس نيز خواهد گذاشت. با اين حال دو نكته لازم است مورد توجّه كامل قرار گيرد: نخست آن كه ديگر علوم اسلامي مانند تفسير و حديث و فلسفه و كلام و رجال و غيرها بايد مورد اهتمامي كامل و در متن اصلي برنامه‌هاي حوزه باشد و براي آنها مدارس تخصّصي تشكيل گردد و اين علوم كه حوزه علميه زادگاه و پرورشگاه آن است از مهد خود بيگانه نگشته و در آنها حوزه به بيرون از خود نيازمند نگردد. ديگر آن كه مجموعه يي از علوم انساني و غيره كه داراي تأثير در استنباط و تنقيح موضوعات فقهي اند بايد مورد عنايت قرار گيرند و فقيه اين دوران با همه ي ابزارهاي استنباط صحيح كه از آن جمله تشخيص درست موضوعات است، مجهز گردد. بديهي است كه شناخت درست موضوع در تصحيح شناخت حكم الهي داراي تأثيري تمام است. ۱۰ - مديريت محترم در برابر خود مسائل و مشكلات فراوان و نيز حوادث پي در پي و متوقع و نامتوقع خواهد يافت كه شايسته است در اين ميان نخستين مهّم خود را تشخيص اولويتها و فوريتها قرار دهد. برخي از اين مسائل عبارت اند از: طبقه بندي مراحل تحصيلي طلاب در قم، تعيين رشته‌هاي اختصاصي و مواد درسي آن، تهيه كتب درسي مناسب و در صورت امكان تغيير در كتب درسي كنوني، تعيين مدارسي براي رشته‌هاي مختلف كه طبق برنامه‌هاي درسي معين، اداره شوند، مدارس ويژه براي تربيت افرادي جهت اشتغال در مشاغل خاص يا متناسب با روحانيون، تعيين پايان نامه‌ها و شهادات مخصوص حوزه ي علميه براي درجات مختلف علمي، شناسايي استعدادهاي برجسته براي تحقيق يا تحصيل و تهيه امكانات براي پرورش آنها، رسيدگي به وضع معيشتي طلاب و تأمين ضروريات مشترك از قبيل مسكن و مدرس و بيمارستان و غيره، تدوين مقرراتي براي كيفيت زيست عمومي طلاب، فراهم آوردن حوزه‌هاي درس اخلاق و ترويج معنويت و سلوك روحاني و روحيه زهد و عفاف و ساده زيستي و امثال آن در حوزه، تأسيس واحدهاي علمي با گرايشهاي نو و ابتكاري و كمك به هر آنچه از اين قبيل در حوزه هست، تشكيل مدارس ويژه ي تربيت مبلّغ و مدرّس براي داخل و خارج كشور. و مسائل متعدد ديگري كه هر يك اهتمام و تدبير و برنامه ريزي و پيگيري ويژه يي را مي‌طلبد. ۱۱ - احترام به ارزشهاي انقلاب در حوزه علميه اگر چه داراي مظاهر گوناگوني است، ليكن مظهر ابتدايي و آشكار آن عبارت است از تكريم طلّاب و فضلاي ايثارگر، جانبازان و آزادگان كه يادگارهاي جهاد ملّت ايران، و نمونه‌هاي فداكاري در راه هدفهاي الهي، و سند افتخار حوزه ي علميه در شركت همه جانبه اش در آن جهاد بزرگ اند. بسي شايسته است كه اين عزيزان و همه ي طلاب رزمنده و جبهه يي مورد رعايت قرار گيرند و فضيلت قرآني مجاهدان در محيط درس قرآن، تحقّق و تجسّم يابد. در پايان با دعا براي همه ي خدمتگزاران علوم اسلامي و معارف اهل بيت (عليهم السّلام) و آرزوي توفيق براي شما آقايان محترم و مديّريت جديد حوزه، همگان را به اميد واثق به هدايت و كمك الهي دعوت مي‌كنم و تفضلات الهي و توجهات حضرت ولي اللَّه الاعظم (ارواحنافداه) براي شما مسألت مي‌نمايم و اميدوارم كه اين اقدام به تدريج در ساير حوزه‌هاي علميه ي بزرگ شيعه نيز آغاز گردد. والسّلام عليكم و رحمةاللَّه - سيّد علي خامنه اي - نهم جمادي الاولي ۱۴۱۳ - ۲۴/۸/۷۱ مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: قرآن من عقيده‌ام اين است كه حفظ قرآن، بايد از بچگي شروع بشود. مساجد به شكل شايسته غبارروبي شود و خدمت به مسجد، كاري مردمي و همگاني شمرده شود. همه ي آحاد مردم بايد وظيفه ي امر كردن به كارهاي خوب و نهي كردن از كار بد را براي خود قايل باشند. امر به معروف و نهي از منكر هم جزو مهمترين مسائلي است كه جوانها بايد به آن اهتمام كنند. امر به معروف و نهي از منكر كه يكي از اركان اساسي اسلام و ضامن برپاداشتن همه ي فرايض اسلامي است، بايد در جامعه ي ما احيا شود. امر به معروف و نهي از منكر را اقامه كنيد. مسجدها در وقت نماز، سرشار و مالامالِ از انسانهاي ذاكر و ساجد و راكع باشد. بانگ اذان، دلهاي افسرده را روشن مي‌كند. امامت جمعه به معناي نمايندگي كل روحانيت و نظام اسلامي است. تريبون نماز جمعه در حفظ قوام معنوي و حصار ايمني جامعه داراي نقشي فوق العاده است. تا وقتي ائمه محترم جمعه و مردم قدر نماز جمعه را مي‌دانند،... بلاشك در جامعه ي اسلامي خوف تزلزل نيست. از بزرگترين كارهاي امام عزيز ما ايجاد و تأسيس نماز جمعه بود. اذانِ با توجه، به دلها اميد مي‌دهد. جوانان در محيط خودشان، امر به معروف و نهي از منكر كنند. مقدمه ي عمل به قرآن فهم آن و مقدمه ي فهم قرآن، فهم معاني و تدبر در آن است. انديشه كردن در قرآن كليد نجات انسان و تقرب به خداست. كتاب انقلاب ما قرآن است. قرآن درياي متلاطم فيض و رحمت و هدايت الهي است. اگر با قرآن مأنوس بشويم، خيلي از بابهاي هدايت به روي ما باز خواهد شد. قرآن اساس اسلام و اساس هر حركت و نهضت و بناي جديد انساني است. عزت و قدرت در سايه ي تقوا و تمسك به قرآن و نترسيدن از غير خدا ممكن است. چيزي كه به ما ايمان لايزال مي‌دهد و دل و پاي ما را محكم مي‌سازد قرآن است. جامعه ي اسلامي با نزديك شدن به قرآن استقلال پيدا مي‌كند. پيروزي انقلاب اسلامي، قرآن را به ما باز گرداند و راه قرآن را به روي ما باز كرد. امروز شعار دنياي اسلام بايد بازگشت به قرآن و عمل به آن باشد. اگر بخواهيد قرآن در خانه ها، بين بچه ها، بين بزرگها، بين زن و مردها رواج پيدا كند، بايستي قهرمانان قرآني را احترام كنيد. اين است كه ما به اينها احترام مي‌كنيم. اينها حامل قرآنند، اينها عزيزند. زبان اينها عزيز است، لبها و دلهاي اينها عزيز است؛ چون با قرآن مأنوس است. جان ما به قربان قرآن! استمرار انقلاب اسلامي به دليل رسوخ و نفوذ عميقي است كه قرآن در ميان جامعه ي ما دارد. آينده اين ملت، انقلاب و جهان به قرآن وابسته است. جامعه ي اسلامي با نزديك شدن به فهم قرآن رشد مي‌كند و استحكام مي‌يابد. قصار نویسنده ؛آیت الله العظمی سید علی خامنه ای(دام ظله) https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ مهم رهبر انقلاب به یک سوال کلیدی: اسلام مهمتر است یا ایران ؟
🌹وَالَّذِینَ آمَنُواْ وَعَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ وَ آمَنُواْ بِمَا نُزِّلَ عَلَى‏ مُحَمَّدٍ وَ هُوَ الْحَقُّ مِن رَّبِّهِمْ کَفَّرَ عَنْهُمْ سَیِّئَاتِهِمْ وَ أَصْلَحَ بَالَهُمْ‏. 🌹و کسانى که (به خدا) ایمان آورده و کارهاى نیکو انجام داده ‏اند و به آنچه بر محمّد نازل شده که حق است و از جانب پروردگارشان است، ایمان آورده ‏اند، خداوند بدى‏هاى آنان را پوشاند و کارشان را به سامان رساند. (سوره محمد(ص) آیه 2)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅قرائت بی نظیر و ملکوتی و با اجرای متفاوت و فوق العاده زیبای استاد 📖سوره مبارکه یوسف
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
جدّش معاوية بن عمار دهنى است كه از وجوه اصحاب حضرت صادق (ع) بوده است و اين معاويه نيز از ثقات و اجلاء اصحاب حضرت رضا (ع) است كه كتبى تأليف نموده كه از آن جمله است: « كتاب الطلاق، كتاب الحيض، كتاب الفرائض ». كشى وى را با چند تن ديگر نام مى برد و مى نويسد: اينان با اين كه تماماً فطحى مذهب بوده اند ولى از اجلاء علما و فقها و عدول رواتند و اتفاقاً همه از اهل كوفه اند. ممقانى پس از نقل عبارت كشى مى نويسد: نامبردگان تماماً امامى مذعب بوده اند و ممدوح به علم و فقه، و اطلاق فطحى بر اينان به اعتبار گرايش نامبردگان در آغاز به مذهب مزبور بوده ولى چون عبدالله افطح پس از حضرت صادق هفتاد روز بيش زنده نماند، اصحابش به حضرت موسى بن جعفر گراييده و از مذهب فطحيه عدول نمودند. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام رضا علیه السلام سرباز فلج را شفا داد سربازی از هنگ خمسه در ارض اقدس مشهد مقدس مدت ۶ ماه فلج و بستری بود و قدرت حرکت نداشت و معالجات بسیار کرده بودند صحت نیافته بود در این اوقات یکی از رفقای سرباز مزبور او را به دوش کشیده و صحن متبرک رضوی برده و از خدام محترم سرکار فیض آثار درخواست نمود که اجازه بدهند یک شب در توحید خانه بقعه منوره بماند خادم نیز اذن داد ه سرباز فلج شب را در توحید خانه به خلوص نیت و امید شفا به سر برده در این بین خوابش برده و در عالم رویا دیده بود که شفا یافته است بیدار شده خود را سراپا غرق عرق و تندرستی دیده صبح خدام سرکار فیض آثار آمده او را تندرست دیدند و جناب مقرب الخاقان متولی باشی خبردادند و مردم هجوم آوردن لباس او را به جهت تیمن و تبرک پاره پاره کرده بودند و هر کس در حد توان مالی کمکی به او نموده جناب متولی باشی نیز یک دست لباس تازه به او داده نقاره خانه سرکار فیض آثار را تا سه ساعت به جهت شکرانه و شادمانی زدند # شفا یافتگان حرم مطهر امام رضا (علیه‌السلام) در آینه مطبوعات https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مجموعه کلیپ چشم انتظار 🎙 حجت الاسلام نصوری ▫️کلیپ شماره ۵ 🔹🔸🔹