#لوح
🔰 رهبرمعظم انقلاب (مدظله العالی):
🔹 امام آن روحالله بود که با عصا و ید بیضای موسوی و بیان و فرقان مصطفوی، به نجات مظلومان کمر بست؛ تخت فرعونهای زمان را لرزاند و دل مستضعفان را به نور امید روشن ساخت. او به انسانها کرامت، و به مؤمنان عزت، و به مسلمانان قوّت و شوکت، و به دنیای مادّی و بیروحْ معنویت، و به جهان اسلام حرکت، و به مبارزان و مجاهدان فیسبیلالله شهامت و شهادت داد. ۱۳۶۸/۰۴/۲۳
سالگرد ارتحال رهبر كبير انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) تسلیت باد.
#امام_خمینی
#رحلت_امام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امام خمینی: ما جز یک خدمتگزاری که بازهم توفیقش از اوست، چیزی نیستیم.
نگذارید برای زمان پیری #توبه را ، نگویید که ما وقتی که حالا رسیدیم به بالاتر، آن وقت، دیگر نمیشود، همین طور شیطان تا آخر وسوسه میکند که نگذارد ما با ایمان وارد (عالم آخرت) بشویم .
(از فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#محرم
#کربلا
#حسین ع
🏴مقایسه شرایط زمان حکومت یزید با زمان حکومت پهلوی...
▪️به این خاطر میگیم انقلاب #خمینی در امتداد قیام #حسینی است...
#نشر_حداکثری
استاد #حسن_رحیم_پور
#انقلاب_ایران
#جمهوری_اسلامی
▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️
@shervamusiqiirani - تصنیف : شبانگاهان- عبدالحسین مختاباد.mp3
2.08M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
شبانگاهان تا حریم فلک چون زبانه کشد سوز آوازم
شرر ریزد بیامان به دل ساکنان فلک ناله سازم
دل شیدا، حلقه را شکند، تا برآید و راه سفر گیرد
مگر یکدم گرم و شعلهفشان، تا به بام جهان بال و پر گیرد
خوشا ای دل بال و پر زدنت، شعلهور شدنت در شبانگاهی
به بزم غم، دیدگان تری، جان پرشرری، شعله آهی
بیا ساقی تا بهدست طلب، گیرم از کف تو، جام پی در پی
به داد دل، ای قرار دلم، نوبهار دلم، میرسی پس کی؟
چو آن ابر نوبهارم من، به دل شور گریه دارم من
میتوانم آیا نبارم من؟
نه تنها از من قرار دل، میرباید این شور شیدایی
جهانی را دیدهام یکسر، غرق دریای ناشکیبایی
بیا در جان مشتاقان، گلافشان کن، گلافشان کن
به روی خود، شب ما را، چراغان کن، چراغان کن
چو آن ابر نوبهارم من، به دل شور گریه دارم من
میتوانم آیا نبارم من؟
#ساعد_باقری
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
-1552146686_-2140853424.mp3
14.2M
🎧 دریافت صوت بیانات رهبر انقلاب در مراسم سیوسومین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمهالله). ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
رحمةاللَّه في المختصر الذي له في اصول الفقه... » (۲۰) ثانياً در آن، مباحث بسياري با عبارات كوتاه آمد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
و در جاي ديگر بطور كلي چنين: «اتفقت الامامية علي ان العقل يحتاج في علمه و نتائجه الي السمع، و انه غير منفك عن سمع ينبه العاقل علي كيفية الاستدلال
و اجمعت المعتزلة... علي خلاف ذلك و زعموا ان العقول تعمل بمجردها عن السمع و التوقيف... » (۲۹) اين گونه تصريحات در كلمات مفيد فراوان است. با اين همه سنديت نقل را در جايي ميپذيرد كه برهان عقلي بر امتناع آن قائم نباشد، و لذا در باب ظهور معجزات از ائمه (عليهم السّلام) پيش از آن كه ورود دليل سمعي بر آن را ذكر كند، ميگويد: «فانّه من الممكن الذي ليس بواجب عقلا ولا ممتنع قياساً» (۳۰) شبيه اين سخن را نيز در، موارد ديگري تكرار كرده است (۳۱) ولي در «تصحيح اعتقادات الاماميه» كه تعليق بر «اعتقادات شيخ صدوق» است پس از حكم به ردّ حديث مخالف قرآن، صريحتر از هر جاي ديگر اعلام ميكند كه: «وكذلك ان وجدنا حديثاً يخالف احكام العقول اطرحناه، لقضية العقل بفساده» (۳۲) در اين بيان علاوه بر اين كه حديث مخالف حكم عقل را رد ميكند، پايه و مبناي همين را نيز حكم عقل ميداند و بدينترتيب بطور مضاعف بر حجيت استدلال عقلي تاكيد ميورزد. اعتماد بر استدلال عقلي در مكتب مستقل شيخ مفيد تا بدان حد است كه در بحث، «الالم للمصلحة دون العوض» پس از آن كه نظر يگانه ي خود را كه در آن با هيچيك از عدليّه و مرجئه شريك نيست، بيان ميكند با اعتماد به نفس كم نظيري ميگويد: «وقد جمعت فيه بين اصول يختص بي جمعها دون من وافقني في العدل و الا رجاء، بما كشف لي في النظر عن صحته، و لم يوحشني من خالف فيه، اذبالحجةلي اتم انس ولا وحشة من حق و الحمدللَّه» (۳۳) با توجه به اين كه در بحث الم و بحثهاي متفرع بر لطف، عموماً به ادله ي
عقلي - و نه سمعي - استناد كرده، بنابراين منظورش از حجت در عبارت ياد شده همان استدلال عقلي است. وارد شدن عنصر «سمع» در بناي مكتب كلامي شيخ مفيد موجب آن شده است كه به مدد بيانات ائمه (عليهم السّلام) بسياري از مباحث دشوار كه دست يافتن به سخن حق در آن، مسيري طولاني را ميطلبد، به آساني در مجموعه ي كلامي آن بزرگوار جاي گيرد و خط سير كلامي شيعه پس از مفيد را از انحرافها و اضطرابهاي فكري نجات بخشد. براي نمونه ميتوان اشاره كرد كه در مسأله ي صفات باري، معتزله از نفي صفات در كلمات واصل بن عطاء و نظريه ي نيابت ذات از صفات، تا رسيدن به نظريه توحيد به معناي عدم زياده ي صفات بر ذات و اين كه صفات حق تعالي عين ذات او در وجود است، راه درازي را پيموده اند، در حالي كه اين مسأله در كلمات مفيد، متخذ از سمع يعني نهج البلاغه و روايات صادره از ائمه (عليهم السّلام) است. حتي از اين روايات استفاده ميشود كه اين مباحث در زمان ائمه (عليهم السّلام) ميان شيعيان مطرح بوده و درباره ي آن از منبع لايزال علم اهل بيت استفاده ميكرده اند (رجوع شود به كافي ج ۱ ص ۱۰۷ باب صفات الذات و به فصول گوناگون از توحيد صدوق و خطبه نهج البلاغه). نكته ي قابل توجه اين است كه در رسالههاي مختصر كلامي مانند: «النكت في مقدمات الاصول» حتي در باب صفات باري نيز - كه در اوائل المقالات استدلال سمعي را مرجع يگانه در آن باب معرفي ميكرد - به استدلال عقلي در كنار استدلال سمعي متوسل ميشود. مثلاً در اين عبارت: «فان
قال: ماالدليل علي انّه قادر؟ فقل: تعلق الافعال به مع تعذّرها في البدائة علي العاجز... » و باز: «ما الذي يدل علي انّه عالم؟ فقل: ما في افعاله من الاتقان و التظافر علي الاتساق، و تعذّر ماكان بهذه الصفه في البدائة علي الجاهل» و به همين ترتيب در باب سميع و بصير و حكيم و هكذا. (النكت في مقدمات الاصول ص ۳۳ - ۳۴). اين را نمي توان عدول از مبناي ياد شده در اوائل المقالات به شمار آورد. پيشتر گفته شد كه به احتمال قوي رسالههاي مختصري كه شيخ مفيد به ترتيب سؤال و جواب نوشته، دستورالعملي براي نوآموزان جدل كلامي يا شيعيان دور دستي است كه به استادي چون مفيد دسترسي ندارند و شيخ بزرگوار در آن رساله ها، ممشاي بحث عقلي را كه براي مواجهه با هر مخاطبي قابل استفاده تر است، برگزيده است. بدين گونه مشخص ميگردد كه جمع ميان حجّت عقلي و دليل نقلي در مشي كلامي مفيد يكي از كارهاي
برجسته و ابداعي آن استاد كلّ است. اين جانب اميدوارم كه در اين مجمع علمي و تحقيقي، اين سرفصلهاي مهم و بسي جوانب درخشان ديگر از حيات علمي شيخ بزرگوار مفيد، مورد پيگيري قرار گيرد. در خاتمه ي اين مقال، شايسته است يادآوري شود كه آن نابغه ي عالي مقام اين جهاد علمي طولاني و پي افكندن كاخ دانش فقه و گشودن راه ميانه در كلام را در اوضاع و احوال اجتماعي دشواري انجام داده است. حكومت آل بويه در بغداد اگر چه فضاي مناسبي براي بحث آزاد علمي پديد آورد، اما به هيچ وجه مشكل برخوردهاي تعصب آميز فقهاء حنبلي و فشارهاي دستگاه حكومت عباسي بر شيخ مفيد
و عموم شيعيان را نتوانست حل كند. مظلوميت شيعيان كرخ بغداد و محنتهاي عظيمي كه بر آنا
ن و پيشواي بزرگوارشان وارد ميآمد، حقائقي است كه تاريخ بدان صريحاً گواهي داده است. به گماني شيخ مفيد غير از آن سه نوبت تبعيد كه در كتب تاريخ آن را ثبت كرده اند، در يك دوره ي تقريباً دو ساله در حدود سالهاي ۴۰۵ تا ۴۰۷ دچار گرفتاري و محنتي بوده است كه نوع آن هم به درستي روشن نيست. اين گمان از آن جا پديد ميآيد كه در قضاياي وفات سيد رضي شاگرد محبوب مفيد در سال ۴۰۶ با اين كه تفاصيل تشييع و ديگر خصوصيات آن در كتب مذكور است از شيخ مفيد كه علي القاعده بايد مكرر از او ياد شود، هيچ ذكري نيست. .....
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
نيروى زمينى نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران، بايستي مثل سد فولادين غيرقابل نفوذ باشد. امروز،
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نيروى هوايى
در دوران جنگ، نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران كارها و اقداماتي كرد كه هر يك از آنها به عنوان يك افتخار ملي قابل ثبت است.
حضور ايمان و انگيزه و روشن بيني و آزادي خواهي در جمع نيروهاي مسلح - و بخصوص نيروي هوايي - مسئله يي است كه هم نبايد هرگز فراموش شود، هم همين مسئله بود كه حوادث و افتخارات بعدي را رقم زد.
#کلمات قصار نویسنده ؛آیت الله العظمی سید علی خامنه ای(دام ظله)
https://eitaa.com/zandahlm1357
راز پُرشکوه و افتخاربخشِ این نظام و ماندگاریِ این نظام همین دو کلمه است:
یعنی «جمهوری» و «اسلامی». کار بزرگ امام بزرگوار ما این بود که این فکر را، این نظریّه را خلق کرد، آن را وارد میدان نظریّههای سیاسی گوناگون کرد، بعد به آن تحقّق بخشید، عینیّت بخشید. کار بزرگ امام این است.«رهبر معظم انقلاب»
▪️ ۱۴ خرداد سالروز رحلت امام خمینی(ره) تسلیت باد.
🖤اینجا #قلب_ایران است ؛
⭕️قطعا...
بعضی از گمانها گناه است.
📚[سوره #حجرات - آیه 12]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقاطعی شاهکار و بیاد ماندنی از سه قاری برتر جهان اسلام
استاد مصطفی اسماعیل
استاد منشاوی
استاد عبدالباسط
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ديوها در عهد سليمان نوشتند از اين دو طايفه (ديوها، و هاروت و ماروت) ميآموختند (چيزهايي را كه ميت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا